|
|
Wella מובילה את שוק צבעי השיער
|
|
|
|
נטורל פרומולה - מובילה את שוק הקונדישינר
|
|
|
|
|
הידעתם?! - ישראל היא המדינה מספר 1 בצריכה לנפש לשמפו. 40% מהישראלים חופפים כל יום ואף יותר ו-29% חופפים בין 4-6 פעמים בשבוע. על-פי נתוני נילסן, מגלגל שוק מוצרי השמפו בישראל 174 מיליון שקל בשנה, ושוק צבעי השיער מגלגל 68 מיליון שקל בשנה. נתונים אלה ונוספים הוצגו במסיבת עיתונאים שערכה (יום ג', 20.9.05) חברת פרוקטר אנגד גמבל בה הודיעה כי בכוונתה להפוך את מוצרי wella למנוע הצמיחה העיקרי בשוק השיער.
בישראל אוהבים לרכוש אריזות גדולות. על-פי הנתונים - האריזות הגדולות של השמפו מהוות מעל 60% מהשוק, בעוד שבאירופה הגדול הנמכר ביותר הוא 200 מ"ל.
כמו כן, הישראליות אוהבות הפרדה מוחלטת בין מוצרי השמפו לקונדישינר. לא לחינם הפכה ישראל לצרכנית מספר 2 בצריכה לנפש של קונדישינר. בשוק זה חל גידול של 55% מאז שנת 2002. את השוק מובילה היום חברת האגיס עם נתח של 32%, חברת פרוקטר אנגד גמבל מחזיקה בנתח שוק של 17.8%, הנקל סוד 12.3%, קוסמופארם 9.6% ויוניליוור 8.5%.
קטגוריית טיפוח השיער הינה תחרותית ביותר, ומדי שנה מושקות בין 3-5 סדרות חדשות או משדורגות סדרות קיימות בשוק. על-פי נתוני נילסן - חברת פרוקטר אנד גמבל מחזיקה 40% משוק השמפו בישראל עם שלושה מותגים בלבד - פנטן, הרבל אסנס והד-אנד שולדרס. הנקל סוד, יצרנית שמפו הוואי, מחזיקה נתח שוק כספי של 10.7%, יוניליוור המשווקת את המותגים פינוק ודאב מחזיקה 13.6% מהשוק, וקוסמופארם, יצרנית קרמה מחזיקה 9.2% מהשוק.
צבעי שיער: צובעות כבר מגיל צעיר
על-פי הנתונים מובילה Wella בתחום צבעי השיער בישראל בשוק הקמעונאי, עם נתח של 47%. לוריאל מחזיקה נתח של 29.5%, נטורל-פורמולה עם נתח שוק של 10.8% ואינדולה עם נתח של 10.8%.
בחודש יולי השנה החלה לשווק חברת פרוקטר אנגד גמבל מוצרי Wella בישראל, לאחר שרכשה את מניות השליטה בחברה (98%) כבר בשנת 2003, תמורת 5.4 מיליארד אירו. בתוך כך הודיעה היום החברה כי תהפוך להיות המפרסמת הגדולה בקטגורית צבעי השיער עם השקעה של 3 מיליון דולר אשר יופנו לפרסום לשיווק המוצרים של wella. בשנה הקרובה מתכננת החברה לרענן את קווי הצבעים השונים ולהתאים את הפרסום של כל אחד מקווי המוצרים לקהל היעד הרלוונטי.
נתון מעניין נוסף הוא העובדה שהישראליות מתחילות לצבוע את שיערן מגיל 14. הגיל רק הולך ויורד עם השנים. נתון זה אופייני למגמה העולמית של ירידה בגיל של המשתמשות בצבעים לשיער. האישה הישראלית נוהגת לצבוע את השיער בבית אחת לחודש. לעומת זאת, באנגליה נוהגת האישה לצבוע את שיערה אחת לחודש וחצי ואילו בארה"ב, פעם בחודשיים.