מניות חברת הונדה מוטורס ירדו (ב'), עם פתיחת שבוע המסחר בבורסת טוקיו. מניות הונדה ירדו בשעור של כאחוז ומחצה, בעוד שמדד הניקיי רשם עלייה ממוצעת של 0.64 אחוזים.
מניות חברת הונדה הגיבו להודעת החברה מסוף השבוע, לפיה תאלץ לקרוא חזרה למוסכים לא פחות מ-2.5 מיליון מכוניות מתוצרתה. זו הקריאה חזרה למוסכים (RECALL) הגדולה ביותר בתולדות הונדה, ואחת מגילויי הפגמים רחבי ההיקף השנה - בכלל תעשיית הרכב העולמית.
הנהלת הונדה מסרה כי תבצע תיקונים ב-2.5 מיליון מכוניות שמתוצרתה, ומתוצרת חטיבת היוקרה אקורה - המייצרת את דיגמי הונדה לג'נד הנמכרים בישראל. במסגרת התיקון יוחלף מתג ההצתה, שכן נתגלה כי הוא עלול לגרום למנוע לכבות במהלך הנסיעה.
כשלושת רבעי מיליון מכוניות מהסוג בו אותרה התקלה נימכרו בשוק היפני, והיתר נישלחו לשווקי הייצוא. הונדה דיווחה כי התקלה ואיתורה במכוניות משנות הייצור 1997 עד 2000 וכוללת את מיגוון דיגמי אקורד וסיביק בגירסאות סדאן וקופה, וכן דגם הספורט פרלוד, גי'פ CRV ומינואן אודיסיי הידוע בישראל כדגם השאטל.
הונדה מסרה, כי המגעים החשמליים שבתוך מתג ההצתה עלולים להתבלות באופן בלתי הפיך, דבר העלול לגרום לעצירת פתע של המכונית במהלך הנסיעה.
מנהל השרות הארצי של הונדה בישראל, אודי אברהמי, מסר למחלקה ראשונה כי לידיו טרם הגיעו הנחיות מיפן בדבר התיקון הנידרש. אברהמי מציין, כי מדובר במס' גדול של מכוניות, ויעבור עוד זמן מה עד אשר תאתר הונדה את כל מספרי השלדות שנישלחו לשווקי הייצוא ברחבי העולם.
עד כה אותרה התקלה בכשליש האחוז מכלל המכוניות שיוצאו לארה"ב. בכל המקרים לא דווח על כל תאונות דרכים או פגיעות גוף.
הונדה היא חברת המכוניות השנייה בגודלה ביפן (אחרי טויוטה), ותוצריה ידועים באמינותם הטכנולוגית. מדובר במכוניות, אופנועים ומנועים תעשייתיים וימיים.
בתחילת החודש זינקו לשיא של כל הזמנים, לנוכח פרסום תוצאותיה העסקיות של החברה לשנת הכספים היפנית שהסתיימה באפריל 2002. החברה הודיעה כי היא מקווה להציג בשנת 2003 תוצאות עסקיות טובות עוד יותר.