מערכת אזהרה מפני לחץ אויר לקוי בצמיגים, תותקן בעתיד הקרוב בכל המכוניות החדשות. כך החליטה הרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים, שמצאה כי לחץ אויר לקוי בצמיגים, הינו אחד הגורמים הקטלניים ביותר לתאונות דרכים.
תאונות יחיד והתהפכוית מסיבות לכאורה מסתוריות וחסרות הסבר, מתגלות מאוחר יותר כתוצאה של לחץ בלתי בצמיגי הרכב. הצמיג שומר על הקשר הראשוני של המכונית עם הכביש, וכל פגם במבנהו עלול לגרום לתוצאה קטלנית. לחץ אויר בלתי מתאים יגרום לקילוף רבדי המגן של הצמיג, עד לחשיפת שכבת בסיס הצמיג – ומכאן קצרה הדרך להתפוצצות הצמיג ולזריקת הרכב מהכביש.
בדיקה שבועית של לחץ האויר עשויה למנוע בקלות תאונות רבות, אך מעטים הנהגים המקפידים על ביצוע הבדיקה. בשנת 2000 יצא הקונגרס האמריקני בחקיקה ראשית בנושא זה, המורה על התקנת מערכות ניטור לחצי אויר בכל המכוניות שייוצרו בעתיד.
החקיקה נערכה בצל שערוריית 6.5 מיליון צמיגי חברת פיירסטון הפגומים, אשר גרמו לתאונות דרכים במהלכן נירשמו 271 מקרי מוות ו-800 פצועים. חברת פורד השתמשה בצמיגים המסוכנים בגי'פים הנפוצים מדגם אקספלורר, ובחוק החדש נקבע כי החל משנת 2004 יוחל בהתקנת מערכת זיהוי לחץ אויר במהלך ייצורן של המכוניות החדשות.
הרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים - NHTSA, מאפשרת ליצרני הרכב לבחור באחת משתי דרכי הפעלה: השיטה הישירה הנחשבת לבדוקה ומדוייקת, והשיטה האלטרנטיבית העושה שימוש במערכת ה ABS של המכונית. בשיטה האלטרנטיבית מאתר מחשב ה ABS שוני בין מהלך גלגל מסויים לבין שלושת הגלגלים האחרים, ומפרש ההבדל כמידת לחץ אויר שגויה.
הרשות לבטיחות צידדה מתמיד בשיטה הישירה שעלותה כ-79 דולר למכונית, בעוד שיצרני הרכב טוענים כי השיטה האלטרנטיבית העולה רק כ-13 דולר למכונית, הינה אמינה יותר. מחלקת הבטיחות של ג'נראל מוטורס מסבירה, כי השיטה העקיפה נוחה יותר להתקנה בכל מכונית, שכן 82 אחוז מהמכוניות מיוצרות באופן סטנדרטי עם ABS.
אירגוני צרכנים קובלים, כי הרשות נכנעה לרצון הבית הלבן, אשר לכשעצמו התיישר על-פי לחצי לובי יצרני המכוניות. בשנה שעברה הביע מימשל בוש תמיכה בשיטה העקיפה. אירגוני הצרכנים קבעו, כי יצרני הרכב שואפים לשלב את המערכת הניטור הישירה רק במכוניות יקרות ותמורת תוספת מחיר.
החוק היה אמור להיכנס לתוקף עוד בנובמבר השנה, ולחייב את התקנת המערכת בכל מכונית במשקל עד 5 טון. עתה ניכר כי החל מנובמבר 2003 יצטרך כל יצרן להתקין את מערכת הניטור ב-10 אחוזים מהצי הרכב החדש מייצורו, בשנה הבאה יחוייבו 35 אחוזים בהתקנה ובשנה שלאחר מכן 65 אחוזים. במרס 2005 צפוייה הרשות לפרסם החלטות לגבי המשך הדרך, אך כבר עתה ניכר כי החל מ-31 באוקטובר 2006 יצויידו במערכת כל המכוניות.
לישראל יגיעו מכוניות ראשונות המצויידות במערכת, בשנת הדגם 2004. בדעת רשויות ארה"ב לחייב בהתקנת המערכת את כל המכוניות המשווקות בתחומה, ולפיכך ידרשו גם היצרנים האירופיים לאמץ את הפיתוח הבטיחותי החדש.