חברת בואינג הודיעה (יום ג', 15.11.05) על השקת משפחת מטוסי הבואינג 747-8 החדשה, אשר כוללת את מטוס הנוסעים מדגם Intercontinental 747-8 ומטוס המטען מדגם 747-8 Freighter.
מטוס הבואינג 747-8 החדש יכלול טכנולוגיות מתקדמות של מטוס הבואינג 787 Dreamliner, שיתרמו להגברת היעילות, החיסכון בדלק ועלויות התפעול, וכן להפחתת רעשים והפיכת המטוס לידידותי במיוחד לסביבה.
בשני הדגמים של מטוס הבואינג 747-8 החדש יותקנו מנועים מדגם GEnx מתוצרת GE, אשר מבוססים על טכנולוגיית הבואינג 787, עומדים בתקני הרעש של Stage 4 ו-QC2, חוסכים בעלויות התחזוק וכוללים תא טייס משודרג וכנפיים משופרות.
אורכו של מטוס הנוסעים בואינג Intercontinental 747-8 גדול ב-3.6 מטר מאורכו של מטוס ה-747-400 על-מנת לאפשר 34 מושבים נוספים בתצורה סטנדרטית של שלוש מחלקות - דבר שיהפכו למטוס הסילון היחיד בעל קיבולת של 400 עד 500 מושבים. טווח הטיסה של המטוס יעמוד על 14,815 ק"מ.
בנוסף, יהיה מטוס הבואינג 747-8 Intercontinental שקט יותר, ידידותי יותר לסביבה ובעל ניצולת הדלק היעילה ביותר הקיימת בשוק, עם תוספת של 21% קיבולת להטסת מטען וחיסכון של 8% בעלות תפעול לכל מושב. מטוס הנוסעים החדש בואינג 747-8 יביא לחיסכון של 22% בעלויות הטסת נוסעים ומטען בהשוואה למטוס A380 מתוצרת איירבוס.
אורכו של מטוס המטען מדגם בואינג 747-8 Freighter גדול ב-5.6 מטר מאורכו של מטוס המטען 747-400F. עם קיבולת בסך 154 טון, המקנה למטוס ה-747-8F קיבולת להטסת מטען הגדולה ב-16% בהשוואה למטוס ה-747-400F.
מטוס הבואינג 747-8F יביא לחיסכון של 20% בעלויות הטסת המטען לעומת מטוס ה-A380 מתוצרת איירבוס. מטוס הבואינג 747-8 Freighter משלים את משפחת מטוסי הבואינג 747-400F הקיימת, המובילה בתעשיית הטסת מטענים.
מטוס הבואינג 747-8 החדש מסוגל לנחות ב-210 שדות תעופה ברחבי העולםף, ללא צורך או השקעה נוספת בהתאמת התשתיות.
חברת קרגולוקס ((Cargolux, מלוקסמבורג הזמינה 10 מטוסי מטען מדגם בואינג 747-8F, עם אופציה ל-10 מטוסים נוספים. אספקת המטוסים תחל ברבעון השלישי של שנת 2009.
חברת ניפון קרגו איירליינס, היפנית, הזמינה 8 מטוסי בואינג 747-8F עם אופציה ל-6 מטוסים נוספים. אספקת המטוסים תחל ברבעון הרביעי של שנת 2009. חברת ניפון קרגו איירליינס מפעילה כיום 13 מטוסי מטען מדגם בואינג 747, עם הזמנה קיימת ל-6 מטוסי 747-400F נוספים.
בואינג צופה ביקוש לכ-900 מטוסי נוסעים ומטוסי מטען בפלח השוק של מטוסים בעלי קיבולת של 400 מושבים ומעלה במהלך 20 השנים הבאות.