גבר בן 47 נהרג אחר-הצהריים (יום א', 11.12.05) מפגיעת רכבת ברציף ההגנה בתל אביב. על פניו נראה כי התאונה הקטלנית נגרמה עקב רשלנות של המנוח. בשעות הערב התברר, כי המנוח היה כבד-ראייה וכבד-שמיעה, דבר שככל הנראה מנע ממנו ולהבחין כי הרכבת החלה בנסיעתה.
על-פי המשטרה, מתחקור ראשוני של מספר עדי ראייה עולה, כי רכבת נוסעים שהגיעה מנהריה והיתה בנסיעה לנתב"ג החלה לצאת מתחנת ההגנה ואדם שהיה על הרכבת ניסה לרדת ממנה תוך כדי נסיעה ורגלו ככל הנראה נתפסה בדלת הרכבת.
האיש נפל בין הרכבת לרציף ונגרר מתחת לגלגלים. סדרן שהבחין באירוע לחץ על כפתור המצוקה והרכבת נעצרה. צוות מד"א שהוזעק למקום, קבע את מותו של האיש.
חיים קטלן, פרמדיק במד"א: "הגבר היה מתחת לרכבת והצלחנו להוציא אותו. בצענו החייאה כעשרים דקות אך נאלצנו לקבוע את מותו. הבנו כי האיש נתפס בין הרכבת לבין הרציף וככל הנראה הסתובב מספר פעמים ונגרר לאורך מספר מטרים".
מהמשטרה נמסר כי מדובר ברכבות מהדור הישן בהן הדלתות נפתחות ידנית. עדי ראיה מבקשים ליצור קשר עם משטרת תל אביב.
מהרכבת נמסר בתגובה: "בנסיעת רכבת מכיוון נהריה אל נתב"ג, לאחר שהרכבת החלה בנסיעה, מרציף ההגנה בתל אביב, החליט אחד הנוסעים לרדת, פתח את אחת הדלתות, תוך כדי נסיעה, מעד ונפל אל מותו. עדיין לא ברורות לנו הסיבות, אשר הביאו את הנוסע לרדת, תוך כדי נסיעת הרכבת".
מעדות של פקח הרכבת שהיה במקום עולה, כי הנוסע ניסה לרדת, לאחר שהרכבת כבר החלה בנסיעתה. צוות בדיקה מיוחד של רכבת ישראל יצא לשטח לבדיקת נסיבות המקרה ויחקור את הארוע".
ברכבת ישראל קוראים לציבור הנוסעים לגלות אחריות בשעת הנסיעה ולהשמע להוראות הבטיחות. "כמו שאין לפתוח את דלת המכונית בזמן נסיעה, קל וחומר אין לפתוח את דלתות הרכבת בזמן נסיעה ולסכן את חיי הנוסעים, כפי שקרה בארוע טרגי זה".