בחודש מאי 2002, נרשמה ירידה משמעותית של כ-29% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג, לעומת מאי 2001, כך עולה מנתוני מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים עולה, כי במאי השנה הגיע מספר הנוסעים בטיסות בנתב"ג ל-458 אלף נוסעים, לעומת 647 אלף נוסעים במאי 2001.
אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, מוסר כי מספר הנוסעים בחודש מאי השנה הוא הנמוך ביותר שנרשם ב-7 השנים האחרונות. מספר דומה של נוסעים נרשם בנתב"ג במאי 1993.
במהלך מאי 2002, פעלו בנתב"ג 38 חברות סדירות ו-25 חברות שכר. חברות אלה הפעילו 3,557 טיסות נוסעים, כלומר מדובר בירידה של 22% מתנועת הטיסות בחודש מאי 2001.
חברת אל על צמצמה את מספר טיסותיה בשיעור של כ-10% ורשמה ירידה בשיעור של כ-15% במספר הנוסעים. חלק השוק של אל על עלה ל-37.6% מכלל תנועת הנוסעים, לעומת 31.5% במאי 2001. למספר הטיסות של החברות הסדירות הזרות נרשמה ירידה של 16% ולמספר הנוסעים שטסו בחברות אלה נרשמה ירידה של 28%. חלק השוק של הטיסות הסדירות עמד על 41.4%.
כלכלן מנהל התעופה האזרחית, דני מורג, מציין כי העלייה המשמעותית של חברת אל על היא המשך של המגמה שהחלה לפני מספר חודשים. הסיבות לעלייה הם: צמצום מתון יחסית במספר הטיסות של אל על, לעומת צמצום משמעותי בקיבולת ובתדירויות הטיסות של מספר חברות זרות והפסקת הטיסות של החברות ס.א.ס וסבנה במהלך 2001. יצויין, כי חברת אל על לא צמצמה את צי המטוסים שלה במהלך שנת 2002, וזאת למרות הירידה החדה בביקוש.
למספר הטיסות, שהופעלו על-ידי חברות השכר ולמספר הנוסעים, נרשמה ירידה ניכרת של כ-46%, וחלק השוק שלהן ירד ל-21% מכלל תנועת הנוסעים, בהשוואה ל-28% במאי 2001.
אחד הגורמים לירידת חלק השוק של חברות השכר היא ירידה חדה בשיעור של עשרות אחוזים בביקוש ליעדי השכר המרכזיים - טורקיה ואיי יוון.
למספר הטיסות שהופעלו על-ידי שלוש חברות השכר הישראליות ארקיע, ישראייר וסנדור, נרשמה ירידה של 19% וירידה של 28% מספר הנוסעים בהשוואה למאי אשתקד. למספר הטיסות שהופעלו על-ידי חברות השכר הזרות ולמספר הנוסעים שטסו בחברות אלה נרשמה ירידה חדה של כ-58%.