בשנת 2005 נרשם גידול של כ-3% במכירות התמרים באמצעות הדקלאים, והם הסתכמו ב-12,250 טון, לעומת 11,850 טון בשנת 2004. כ-50% מכלל המכירות, 6,250 טון, היו ליצוא, בעיקר לאירופה. הנתונים נמסרו על-ידי מנכ"ל הדקלאים, דוידי מרום, לקראת הכנס השנתי של ענף התמרים שיערך בט"ו בשבט, ימים 13-14 בפברואר, בבקעת בית שאן.
צרכני התמרים המרכזיים, הן בארץ והן בחו"ל, הם מוסלמים, ועונת השיא של המכירות היא בתקופת חג הרמדאן, שבו נוהגים הצמים לאכול תמרים בסוף הצום כדי לספק לגופם במהירות אנרגיה ומרכיבים תזונתיים חשובים. תקופה חשובה נוספת ביצוא התמרים היא חג המולד, שבה משווקים התמרים הישראלים באריזות שי מהודרות.
התמרים של הדקלאים נמכרים ברשתות השיווק הגדולות באירופה: מרקס אנד ספנסר, ווייטרוז, טסקו, סיינסבורי, מיגרוס, מטרו, אושן ועוד. הזן הבולט ביצוא הוא המג'הול, הנמכר בחו"ל תחת המותג "קינג סולומון".
ממפקד מטעי התמרים עולה, שבשנת 2005 נמשכה תנופת הנטיעות בענף התמרים. בסיום השנה יש בישראל 368 אלף עצים, תוספת של 7% לעומת מספר העצים לפני שנה ותוספת של קרוב ל-80% לעומת מספר העצים שהיה בשנת 1999 (207 אלף). בשנים הקרובות יניבו העצים הצעירים תמרים, והם צפויים להגדיל באופן משמעותי את שיווק התמרים.
הכנס השנתי של ענף התמר בישראל יעסוק בסיכום השנה החולפת ואיתור מגמות בשיווק התמרים בארץ ובחו"ל. בכנס ידונו חידושים בתחום המחקר, תוכניות הביטוח לענף התמרים, ותתקיים הרצאה מיוחדת על ערכו התזונתי של התמר.