|
|
[כרטיסיה לנוער ולאזרח ותיק]
|
|
|
|
|
נהגים בחברת דן מוכרים לאזרחים ותיקים כרטיסיות המיועדות לבני נוער, ובכך בעצם מוכרים כרטיסיה ללא כיסוי ביטוחי.
חברת ההיסעים דן מוכרת שלושה סוגי כרטיסיות, הזהות במחירן: כרטיסיות לאזרח הוותיק, כרטיסיות נוער וכרטיסיות ותיק/נוער [בתמונה]. המשותף לכל הכרטיסיות הוא הנחה של 50 אחוזים מן המחיר המקורי. לנהגים עצמם יש אינטרס למכור כרטיסיות יותר מאשר כרטיסים, בשל הסיבה שעליהן הם מתוגמלים באחוזים. אזרח ותיק יכול לקנות כרטיסיית ותיק עם הצגת תעודת אזרח ותיק.
מבדיקת Nfc עולה, כי נהגים רבים בחברה שאוזלים להם כרטיסיות המיועדות לוותיקים, מוכרים להם כרטיסיות המיועדות לבני נוער ובכך מותירים אותם ללא כיסוי ביטוחי. מכירת אותן כרטיסיות נעשית לעיתים ביוזמת הנהגים ולעיתים בעקבות לחץ מצד הנוסעים עצמם, שאינם מוכנים לקבל את העובדה שהכרטיסיות אזלו ושיצטרכו לשלם מחיר של כרטיס בודד, שבהתאם לחלקו היחסי, עולה יותר ממחיר ניקוב אחד בכרטיסיה.
חומרת העניין גוברת לאור העובדה, שציבור הוותיקים מועד לעיתים קרובות למעידות, בפרט בעת נסיעות באוטובוס ועצירות פתאומיות. מבחינת נסיעה באוטובוסי דן ניתן לנסוע בכרטיסיות מעין אלו.
הכל קביל וכשר עד לרגע שבו קורה, חלילה, אסון. כך למשל, יכול להיווצר מצב בו גברת מבוגרת - שהציגה כרטיס אזרח ותיק וקיבלה תמורתו כרטיסיית נוער, נפלה מטלטלת הנסיעה ונפצעה - תמצא את עצמה חסרת אונים כאשר חברת הביטוח מצידה לא תסכים להכיר בפגיעה ולשלם לה פיצוי כנדרש, רק משום שקנתה כרטיסייה שלא נועדה עבורה.
טוב לכרטיסן, רע לביטוח
נציין, כי בכוחו של מבקר הכרטיסים לשלול באופן זמני כרטיסיה של נוסע, אם זו אינה עונה להגדרות. כך למשל, יכול מבקר לשלול מנוסע בגיר שקנה כרטיסיית קטין שנועדה לבני 18 ומטה כרטיסיה, ולמסור לו תמורתה פתק שעל הנוסע לסור עימו אל משרדי דן, לשלם את ההפרש ולקל כרטיסיה מתאימה.
למרות הכל, בוחרת דן להנחות את מבקרי הכרטיסים להימנע מהחרמת כרטיסים, מאחר שבעקבות נקיטת צעד חריף שכזה עלולים לקוחות מסוימים שלא יהיו מרוצים לבחור שלא לנסוע בפעם הבאה בדן, אלא באגד, ברכבת או במונית.
מדן נמסר בתגובה, כי לחברה לא מוכרת הבעיה הביטוחית שבמכירת כרטיסיות נוער לאזרחים ותיקים: "אין כל חשש שלאדם מבוגר שרכש מהנהג כרטיסיית נוער במקום כרטיסיה של אזרח ותיק אין כיסוי. אם אכן יש פנייה אישית בנושא - נשמח מאוד להחליף את הכרטיסיה ולטפל בנושא", לשון התגובה.