חברת Lenovo, חברת המחשוב האישי השלישית בגודלה בעולם, השיקה בסוף השבוע ברחבי העולם את דור המחשבים הראשון במותג Lenovo, לאחר רכישת חטיבת המחשוב האישי של IBM במאי 2005 - סדרת מחשבי 3000 Lenovo.
צוות עולמי משולב של מפתחי ומעצבי Think ו-Lenovo יצרו יחד סדרת מחשבים חדשה, ההופכת את השימוש במחשב האישי לקל ופשוט בעזרת כלים אוטונומיים. הסדרה החדשה מציעה מגוון רחב של תפקודים החשובים למגזר העסקים הקטנים והבינוניים (SMB), כולל אבטחה, גיבוי והתאוששות.
Lenovo מציעה את המחשבים החדשים גם לשוק הביתי בישראל, ונותנת מענה גם ברמת המחיר על-ידי תמחור תחרותי.
אמנון אלמוג, מנכ"ל לנובו ישראל, אמר באירוע ההשקה כי "המהפכה של לנובו יצאה לדרך והיום אנו משיקים את סדרת המחשבים הראשונה - הקו החדש של סדרת 3000, המאופיין במחשבים אמינים, איכותיים, מעוצבים, ידידותיים ומנוהלים בפשטות בשילוב של מחירים תחרותיים. אין ספק שזוהי בשורה הן לשוק העולמי ובוודאי לשוק הישראלי - אנו הופכים את המחשב האישי לזמין ביותר. הסדרה החדשה נותנת מענה לצרכי המחשוב של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים ומהווה אופציה אטרקטיבית עבור לקוחות המעוניינים בטכנולוגיה קלה לשימוש עם תמיכה ושירות מלא של מעבדות IBM בעולם".
אלמוג ציין שחברת לנובו בישראל ממשיכה להוביל את שוק המחשוב האישי עם נתח שוק של 40% במחשבים הניידים בסוף שנת 2005 (לפי נתוני IDC). המשמעות היא שכמעט כל מחשב נייד שני בישראל הוא של לנובו. "אנו נמשיך להרחיב את פעילותינו במגזר העסקי ובמגזר הביתי. סדרת המחשבים החדשה של לנובו מיועדת לפלח השוק העסקי הקטן-בינוני ולמגזר הפרטי - בני נוער, צעירים וסטודנטים. להערכתנו, המחשבים החדשים נותנים מענה לקהלי יעד חדשים שעד היום נמנעו מרכישת מחשב נייד בשל שיקולי עלות, זאת למרות ההכרה בצורך במחשב נייד ככלי לעבודה וללימודים", סיכם אלמוג.
בנוסף לסדרת 3000 Lenovo שתוצע בישראל בתוך שבועיים - בתחילת מרס, תשיק לנובו בעתיד גם מחשבים נייחים וניידים של סדרת Think וכן ציוד היקפי - מדפסות וסורקים וטלפונים סלולריים.
לנובו ישראל מתכננת להשיק בשוק הישראלי את הציוד ההיקפי במהלך 2006. החברה מסרה כי היא תמשיך לפעול באמצעות רשת מפיצים וכן בשיווק ברשתות הקמעונאיות הגדולות בישראל.