שכונת רמות ב' ברמת בית שמש לא נרגעה עדיין מהמתקפה הפרסומית בסוף השבוע. חברת האופנה הנועזת פוקס החליטה, כנראה, להרחיב את קהל היעד ולצרף אליו גם חרדים.
זה אולי מה שמסביר חלוקת חוברות כרומו צבעוניות לבתיהם של תושבים חרדים בשכונה החרדית השמרנית, שנחרדו לגלות את חוברות התועבה על סף דלתותיהם. "זוהי חדירה לתחום הפרט ופגיעה בצינעת הפרט. דוחפים לנו חוברות שחץ ופריצות לפרצוף", הלינה אחת התושבות.
הזעם על חברת פוקס רב. דווקא חברה כמו זו החרדית, המנסה לשמור על בידול וריחוק מתאוות העולם החילוני, מצאה עצמה בעל כורחה מותקפת בפרסום אגרסיבי ובוטה של בחורים ובחורות בלבוש חלקי בשלל תנוחות אירוטיות. הכעס הרב הוא בעיקר על הפגיעה בחינוך הילדים שמצאו ראשונים את החוברות, ונחשפו ל"מראות התועבה", כהגדרתם.
אין זו הפעם הראשונה בה משתמשת פוקס בשיטות פרסום אגרסיביות באמצעות אלילי מין. בעבר נפסלו פרסומות מטעמה על-ידי הרשות השנייה. כמו כן קוממה עליה החברה אזרחים שקיבלו לבתיהם קטלוגים נועזים בעיתוני סוף השבוע.
הדר גולדמן מפרסום זרמון-גולדמן מודה על הטעות בפילוח המגזרי, שגרמה לחלוקת הקטלוגים בשכונה החרדית. אולם לדבריו, אין בעיה לשווק את החברה ומוצריה באופן שכזה. "זוהי התחסדות. אנו מותקפים בפרסומות כאלו לא רק מחוץ לבית, אלא גם בתוך הבית: באינטרנט ובטלוויזיה, וכל זה בלחיצת עכבר שיכולה להוביל אותנו לכל מקום, מהימורים ועד פורנו", אומר גולדמן, "אחריות ההורים 'לפלטר' ולסנן בעצמם את התכנים. הורים אינם יכולים להטיל את אחריות החינוך על ילדיהם על פרסומאי או מפרסם".
חרם צרכנים נגד פוקס
בינואר 05' יזמו בני ישיבות הסדר קמפיין בשם "הצנע לכת - בעד פרסומות צנועות", ובו פתחו במאבק חזיתי נגד חברות האופנה הגדולות. בטופסי החתמה שהפיצו ברחבי הארץ התחייבו החותמים שלא לקנות יותר פריטי לבוש מחברות שבוחרות לקדם את מוצריהן בצורת מסרים מיניים.
מארגני החרם הפיצו עצומה בה המליצו לטשטש ולעמעם את לוגו החברה וסממניה באמצעות פרימת תוויות, או שידרוג שימושו של הבגד לשימוש משני של פיג'מה, בגד התעמלות וכדומה.
בערכות החתמה שהופצו לכל מוסדות הציבור הדתי לאומי (כוללים ציוניים, ישיבות גבוהות, ישיבות הסדר, ישיבות תיכוניות, אולפנות, מדרשות, תיכונים דתיים, מכינות קדם-צבאיות ועוד) הסבירו מדוע נבחרו דווקא חברות אופנה אלו וסומנו כמטרת המאבק:
"והרי לאן שלא תפנה את ראשך תיתקל במראות שתצילינה עינינו מלראות...? תשובה: הסיבה שבגינה הוחלט על התחלת המאבק דווקא מכיוון זה הינה מהותית. חברות אופנה אלו בחרו בשיטה זו, של הפצה נרחבת של פרסומות מושחתות ובוטות כקו המנחה שלהן וכאסטרטגיית השיווק המרכזית. לשם הולכים חלקים נרחבים מתקציביהן, על כך הן משליכות את יהבן המסחרי. ועל כן גם אנשים קונים מהן, שכן בידוע ומוכח שטיבם ואיכותם של מוצריהן אינם מצדיקים זאת מצד עצמם. על כך יצא קצפנו, ומשום כך זכו דווקא הן להיות ה'קורבנות' הראשונים של הקמפיין!".
חרם-צרכנים זה דעך עד מהרה, מחוסר היענות נרחבת ומחוסר מוטיבציה. לתושבי רמת בית שמש, שאינם נוהגים לצרוך את בגדי פוקס ואינם יכולים לנקוט באקט של חרם-צרכנים, לא נותר אלא לשגר עצומת מחאה לחברה.