שר החקלאות, שלום שמחון, פנה אל שר הביטחון (יום ב', 8.7.02), בבקשה להקים מסוף מיוחד למעבר תוצרת חקלאית בסמוך למעבר סופה.
כיום, משמש מסוף קרני המנוהל על-ידי רשות שדות התעופה, כמעבר הרשמי היחידי לסחורות ומטענים מעזה ואליה, כולל תוצרת חקלאית טרייה ותשומות לחקלאות.
לדברי שמחון, בשל המצב הביטחוני, המסוף לא פועל במתכונת המאפשרת מעבר כל התוצרת החקלאית והעיכובים פוגמים בטריות המוצרים. "צורכי הסחר החקלאי בין ישראל לרצועת עזה מחייבים הערכות יעילה וטובה יותר, הקמת מסוף בסופה ישחרר את העומס המצטבר בקרני, והוא עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה להקל על חיי האוכלוסיה הפלשתינית, שאינה לוקחת חלק בטרור", ציין שמחון.
במכתבו אל שר הביטחון מבקש שמחון, להקים את המעבר בשני שלבים:
בשלב הראשון - יופעל המסוף באופן זמני על-ידי צה"ל;
בשלב השני - יוקם המסוף הקבוע, ויופעל על-ידי יזם פרטי ובאמצעות מכרז.
שמחון מדגיש, כי רעיון הקמת מסוף נפרד לחקלאות בסופה נדון בעבר, אך לא הגיע לידי מימוש. למועצה האזורית יש תוכניות ואף הוקצה אזור למטרה זו. הדבר יאפשר שינוע תוצרת חקלאית לשני הכיוונים, בכפיפות ביטחונית לרשויות הצבא.
המסוף החדש יותאם למעבר תוצרת חקלאית, ויוכל לספק גם שירותים נלווים, כגון בתי קירור, מיון אריזה ועוד.
שמחון מסר, כי היוזמה החדשה תתרום לכלכלת האזור ותספק מקומות עבודה חדשים. היוזמה נתמכת משני צידי המתרס, הן על-ידי המועצה האזורית אשכול, והן על-ידי גורמים פלשתינים - משרד החקלאות הפלשתיני והקואופרטיבים החקלאיים בעזה מעוניינים במסוף מיוחד ומאמינים שישפר את הסחר החקלאי.
שר החקלאות מוסיף, כי יש לבחון את הכדאיות הכלכלית, את כללי המכרז ומעל הכל - את ההשלכות הביטחוניות. הוא ממליץ להורות על הפעלה זמנית של מעבר סופה להעברת תוצרת חקלאית, ולהקים צוות היגוי בראשות מתאם הפעולות בשטחים שיבחן את הרעיון וימליץ על דרך ביצועו.