מסתבר כי הציבור הישראלי מעדיף להעשיר את הידע שלו לגבי מה שקורה בארץ ובעולם באמצעות כתבת וידאו מצולמת על-פני כתבת טקסט. כך עולה (יום ג', 28.3.06) מסקר שערכה חברת V-S-M.
הנתונים נאספו באמצעות למעלה מ- 300 שאלונים עליהם ענו בני 19-45 מרחבי הארץ.
מהסקר עולה, כי סרטוני הוידאו המשולבים בתכנים מערכתיים באתרי חדשות ופורטלי מידע, מחליפים תכנים טקסטואליים רגילים. כאשר מופיעה צלמית וידאו ליד כתבה, יגדל משמעותית אחוז הכניסה אליה עד שיעור של 85%.
עוד עולה מהסקר, כי ישנה עדיפות ברורה לתכני וידאו בנושאי בריאות, כושר ותזונה (42%), אופנה וטיפוח (38%) ואלכוהול (30%).
סרטונים בנושאי סגנון חיים זוכים לעניין רב ביותר עם תמיכה גורפת של למעלה מ- 75% מהעונים לסקר. מתוך המתעניינים בתכני סגנון חיים, ישנה חלוקה כמעט שווה בין צעירים (47%) וצעירות (53%).
אולם נמצא כי ההתעניינות בנושא זה יורדת עם הבגרות. כ- 87% מהנדגמים עד גיל 28 יצפו בסרטונים מסוג זה כשהחל מגיל 29 יורד אחוז הצפייה - בני 45 מתעניינים בתחום זה בשיעור של 35%.
התייחסות דומה נוגעת לתחום הכושר הגופני. טיפוח לעומת זאת זוכה להתעניינות גבוהה יותר אצל נשים (68%) בנות 24 ומעלה. כמו-כן, בקטגוריית סרטוני ההדרכה נרשמת התעניינות של כ- 30% מהציבור.