|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

קווי היסוד של הממשלה

ההתכנסות של אולמרט אינה בהסכם

בהסכם אין ביטוי לתוכנית ההתכנסות של אולמרט כפי שהוצגה ערב הבחירות ועדה שתוקם היא שתיקבע תוספת לשכר המינימום מעבר ל- 500 ש"ח
28/04/2006  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   בחירות 2006   |   תגובות

ההבטחה בקווי היסוד:
הממשלה תימנע מהטלת מיסים חדשים, וזאת בהתאם למדיניות הכלכלית וסדרי העדיפות.

ההסכם שנחתם בין קדימה לבין העבודה כולל התחייבות לעיצוב גבולות הקבע של ישראל בקדנציה זו של הממשלה החדשה, תוך הורדת מאחזים וצמצום ההתיישבות. יחד עם זאת, הוא אינו כולל התחייבות לביצוע תוכנית ההתכנסות שיזם ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט. כך מתברר עתה לאחר החתימה על ההסכם.

המסמכים שנחתמו (27.4.06):

- קווי היסוד של הממשלה;
- ההסכם הקואליציוני - קדימה-העבודה;
- נספח להסכם הקואליציוני

בהסכם הכולל ניתן ביטוי מלא להבנות ולהסכמות בין הצדדים, הן בתחום המדיני, הן בתחום הביטחוני, והן בתחום הכלכלי/חברתי. על-פי ההסכם, חברי הקואליציה יצביעו, בקריאה ראשונה, בעד חוק תקציב המדינה כפי שגובש בטרם הבחירות. לאחר מכן - לקראת קריאה שניה ושלישית, יבוצעו בתקציב השינויים המתחייבים בהתאם להסכם הקואליציוני.

לעבודה יהיו שיבעה שרים, בהם שני שרים בלי תיק. שלושה מהם יכהנו גם בקבינט המדיני-ביטחוני. עמיר פרץ ימונה לסגן ראש הממשלה. אולמרט התחייב בפני פרץ להתייעץ בו בכל עניין מהותי.

"שאיפה", במקום תוכנית התכנסות

כאמור, ההסכם אינו כולל את תוכנית ההתכנסות - כפי שנהגתה במקור והוצגה ערב הבחירות על-ידי אולמרט. כל שנאמר בהסכם הוא: הממשלה תשאף להביא לעיצוב גבולות הקבע של המדינה, כמדינה יהודית עם רוב יהודי וכמדינה דמוקרטית ותפעל לעשות כך במשא-ומתן והסכם עם הפלשתינים. אם לא ימצא פרטנר, ובהעדר מו"מ, תפעל הממשלה לקביעת גבולות קבע, וזאת על-בסיס נאומו של אהוד אולמרט ביום 28.3.06; וכן על-בסיס הסכמה לאומית רחבה בישראל והבנה עמוקה עם ידידיה של ישראל בעולם ובראשם ארה"ב והנשיא ג'ורג' בוש.

כמו כן נאמר, כי "שטחי ישראל, שגבולם ייקבע על-ידי הממשלה, יחייבו צמצום שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון". משמעות הדבר: הצדדים מתחייבים לפעול לצמצום שטחי ההתיישבות, אך לא בהכרח להורדת ישובים וכינוסם בגושי ההתיישבות - אודותם דיבר אולמרט. עוד עולה מההסכם, כי קדימה והעבודה לא יעבירו לאישור, במשאל עם, את תוכניות הפינוי.

ועדה תיקבע העלאת שכר המינימום

על-פי ההסכם, תיפעל הממשלה להעלאת שכר המינימום ל- 4,600 ש"ח (1,000 דולר). ואולם, באופן אופרטיבי נקבעה לביצוע רק העלאה של 500 ש"ח עד יוני 2007. כמו כן לא נקבע מנגנון מחייב לעידכון ריאלי של ההעלאות, במהלך הקדנציה, כך שהתוספות שיהיו עד 4,600 ש"ח יישארו כסכום קבוע בשקלים. יתירה מכך: בהסכם נקבע כי העלאות נוספות - מעבר ל- 500 ש"ח - ייקבעו "בהתאם לנסיבות" על-ידי ועדה מיוחדת שתוקם לשם כך. הנה כי כן: העבודה, בראשות פרץ, לא השיגה את היעד המקורי שלה - כפי שהתחייבה בפני בוחריה.

עיקרים נוספים מתוך קווי היסוד

- צמצום פערים חברתיים - הממשלה תפעל לצמצום פערים חברתיים, תגבש תוכנית מפורטת למאבק במצוקה החברתית, תפעל לשיפור מערכת הבריאות בכלל ותיקון מרכיבי סל הבריאות בפרט, ותניח את היסודות למתן הזדמנות שווה לכל האזרחים בלא הבדל של גזע, דת או מין.

- מאבק בשחיתות - הממשלה תאבק בשחיתות ובהשחתת המידות בכל מערכות החיים במדינה ובראשן במערכות השלטון והמינהל הציבורי.

- כיבוד רשויות האכיפה והשפיטה - הממשלה מכבדת ותכבד את רשויות השלטון בישראל: את הכנסת ואת בתי המשפט ובראשם בית המשפט העליון של ישראל. הממשלה תפעל לחיזוק גורמי אכיפת החוק.

- מאבק בפשיעה - הממשלה תאבק בפשיעה ובאלימות ותעשה הכל לשם הגנה על הביטחון האישי של תושבי ישראל.

- תואץ בניית גדר הביטחון - ישראל תמשיך לפעול באופן אקטיבי, בכל מקום וללא הפסקה כדי לסכל, לשבש ולמנוע פיגועי טרור נגד אזרחיה ותושביה; ישראל תשלים את גדר הביטחון במהירות האפשרית על-מנת להקנות ביטחון מרבי לאזרחיה ותושביה, תוך התחשבות בצרכים ההומניטאריים של האוכלוסיה האזרחית הפלשתינית.

- תקציב הביטחון יצומצם - הממשלה תבחן אפשרות לצמצום תקציב הביטחון, החל בשנת התקציב 2007 ואילך. הממשלה תשאף, למסד תהליך של בניית תקציב הביטחון, שליבתו תהא רב-שנתית.

- מגבלת ההוצאה תועלה - הממשלה תדבק בעיקרון השמירה על מגבלת ההוצאה הקבועה. יחד עם זאת, בדעת הממשלה להעלות החל משנת התקציב 2007, את מגבלת ההוצאה לשיעור גידול של 1.7% מתקציב הבסיס של השנה הקודמת.

- יישמר הגירעון - יישמר יעד הגירעון הכולל, באופן שהוא לא יעלה על שיעור של 3% מהתקציב. ייקבע תוואי פוחת לגירעון באופן הדרגתי עד ל – 1% בשנת התקציב 2009.

- לא יוטלו מיסים חדשים - בהתאם ליכולת הפיסקאלית - יופחת החוב הלאומי, תוך הימנעות מהכבדת נטל המס על דרך הטלת מיסים חדשים, בהתאם למדיניות הכלכלית וסדרי העדיפות של הממשלה.

- רפורמות במשק - הממשלה תמשיך לבצע רפורמות מבניות במשק במגמה לייעל את השווקים, תיישם רפורמות בתהליכי הביצוע ותפעל לייעול המגזר הציבורי, ממשלתי ומוניציפאלי כאחד, תוך הבלטת ייעול השירותים לאזרחים. רפורמות אלה יבוצעו בהידברות מלאה בין הממשלה, המעסיקים וארגון העובדים היציג.

- צמצום עובדים זרים - הממשלה תפעל בהדרגה להקטנת מספרם הכולל של העובדים הזרים, מורשים ושאינם מורשים, לרבות עובדים פלשתינים (למעט עובדים סיעודיים, עובדים יומיים המגיעים מירדן ומשתלמי חו"ל בחקלאות). מספר העובדים הזרים כאמור, בתום התהליך, לא יעלה על 3% מכוח העבודה במשק.

- חוק פנסיה חובה - הממשלה תפעל ליישום פנסיה חובה לכל אזרח, מעוגנת בחוק. הממשלה רואה בקשישים ובגמלאים אוכלוסיה שיש להעדיפה ולהפנות אליה את מיטב ומירב המשאבים בהתאם למצב התקציבי ושיעור הצמיחה במשק. הממשלה תמנה צוות מומחים, במטרה להקדים את מועד כניסתו המלאה של החוק לתוקפו, תוך התאמתו למטרות העומדות בבסיס חקיקתו ולנסיבות הקיימות במשק.

- סל הבריאות/תרופות - הממשלה תאמץ מדיניות של עלייה מדודה וראויה בסל הבריאות. החל משנת 2007 יוגדל סל התרופות בשיעור של 4% לשנה, מדי שנה (שהם לשנה זו כ- 200 מיליון ש"ח). כמו כן, בשנת התקציב 2007 תוסיף הממשלה לסל התרופות תוספת מיוחדת בהיקף של 200 מיליון ש"ח לטיפול בצרכים מיוחדים. במקביל, יבחנו הדרכים לטיוב מערכת הבריאות, לרבות הרחבת כיסוי השירות הרפואי והגדלת משאבים ובכלל זה תחום האשפוז הסיעודי.

- חינוך בגיל הרך - הממשלה תשאף להפוך את החינוך בגיל הרך כחלק בלתי נפרד ממערכת חינוך החובה בישראל. בשלב ראשון תעמיד הממשלה משאבים לסבסוד מעונות היום.

- נגישות להשכלה גבוהה - הממשלה תבטיח נגישות להשכלה הגבוהה באופן שיבטיח שוויון הזדמנויות ללימודים. שוויון זה יובטח, בין היתר, על-ידי קביעת שכר לימוד ראוי, העמדת מערך הלוואות מסובסד לסטודנטים שאין ידם משגת לממן את לימודיהם, שילוב הסטודנטים במיזמים לאומיים לצמצום הבערות והפער החברתי. עוד תיישם הממשלה תוכנית מימון להשכלה גבוהה ברוח המודל שיושם בהצלחה באוסטרליה.

- רפורמה בשלטון המקומי - הממשלה תשקוד על ביצוע רפורמה בשלטון המקומי במטרה לבסס שלטון מקומי יעיל ומודרני, המספק שירותים ברמה נאותה לכל תושבי המדינה.

- מנועי חיתון - הממשלה תביא בלא דיחוי לחקיקת חוק לפתרון בעיית "מנועי החיתון".

- מאבק בתאונות דרכים - הממשלה תציב כיעד לאומי את הפחתת מספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים ותקבע אמות מידה הניתנות למדידה לבחינת השגתו.

- מעמד האישה - הממשלה תפעל להגברה מתמדת של שילוב הנשים בשוק העבודה, בהנהגה הפוליטית והכלכלית של ישראל, בהתאם לכישוריהן ולמספרן היחסי באוכלוסיה. תשומת לב מיוחדת תוקדש לנשים ערביות הנחשפות לאפליה כפולה – הן בשל היותן נשים והן בשל היותן ערביות. הממשלה תפעל לשיפור רמת ההשכלה ועידוד היציאה לעבודה בקרב נשים ערביות.

- ניצולי שואה - הממשלה תפעל לשיפור משמעותי במצבם של ניצולי השואה, במיוחד ניצולי שואה החיים מקצבאות הבטחת הכנסה, לרבות חיזוק מערך השירותים העומדים לרשות ניצולי השואה.

- נוער וילדים בסיכון - הממשלה תפעיל תוכנית לאומית לטיפול מערכתי באוכלוסיה זו, תוך הקצאת משאבים, איגומם משאבים במערכת הממשלתית ושיתוף גורמים חיצוניים נוספים.

- שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות - הממשלה תפעל לקידום מימוש זכויותיהם של בעלי מוגבלויות (מוגבלות פיסית, נפשית, שכלית וחושית), בהתאם ל- "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות". כך בתחומי הנגישות, התעסוקה, שילוב בחינוך ועוד. הממשלה תבטיח אכיפה של החוקים הנוגעים לבעלי המוגבלויות ותקדם חקיקה שנועדה לסייע ולשפר את מצבם.

תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  01/05/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שגדון מאופיין בכאב פתאומי במפרק - לעיתים קרובות באצבע הגדולה ברגל - ובדרך כלל בכל פעם במפרק מסויים. תסמינים אחרים עשויים לכלול נפיחות, רגישות ואדמומיות.
28/04/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 36 שנה, ב-28 באפריל, 1970, שולחת קבוצת תלמידי תיכון העומדים לפני גיוסם לצה"ל מכתב לראש הממשלה, גולדה מאיר ובו הם מסתייגים מכיבוש השטחים, ממלחמת ההתשה, ומהימנעות הממשלה, לטענתם, מנקיטת צעדים שיובילו לסיום הלחימה.
28/04/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
אם לא יהיה אובך ותהיה ראות טובה, תתאפשר בליל שבת (הלילה, 29-28.4.06), לראשונה מזה עשור, צפייה בתופעה נדירה של הירח כשהוא נוטה שמאלה.
28/04/2006  |  עידן יוסף  |   חדשות
17 בני נוער מכל העולם התמודדו אמש (27.4.06) בחידון התנ"ך לנוער התפוצות, שנערך באשקלון בהשתתפות שר הביטחון, שאול מופז, ראש העיר אשקלון, רוני מהצרי ואישי ציבור. בני נוער מכל העולם התמודדו על תואר חתן או כלת התפוצות. בתואר חתן התפוצות העולמי לשנת תשס"ו זכה ישראל מרדכי וויטי מקנדה.
28/04/2006  |  עידן יוסף  |   חדשות
לא מעט עימותים נרשמו בחודשים ובשבועות האחרונים בין תושבים בדואים בנגב לאנשי המשטרה ולאנשי מנהל מקרקעי ישראל אשר באו לחלק להם צווי פינוי מבתים בלתי חוקיים שבנו. עימותים נוספים נרשמו על-רקע אי מתן אישורים לרועים בדואים לרעות באיזורים בהם צה"ל מתאמן או בשטחים המיועדים לשטחי אש.
28/04/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2006  /  מי ומי  
מזוז: החקירה נגד ליברמן - עקב מידע חדש  /  יואב יצחק
העבודה וקדימה חתמו על ההסכם  /  ענבל אביב
פרץ: המרכז יחליט כיצד ימונו השרים  /  יואב יצחק
קדימה לעגל הזהב  /  בנצי גיספאן
תסמונת רייכמן  /  חיים שיבי
מצעד הנעלבים  /  איתן גנור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il