|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ברכה. פעל תוך ניגוד עניינים גלילי. חקירה בגין עבירות סחיטה פישר. ייצוג כפול [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

גילויים חדשים ב-News1 / יד רוחצת יד

ברכה סייע לטרפד הליך פלילי נגד <br>גלילי כששניהם יוצגו על-ידי פישר

תלונה שהוגשה למשטרה נגד מנחם גלילי ובניו, בגין ניסיון לסחוט את ראש העיר אשדוד, טויחה בעילת חוסר אשמה בא-כוח המתלוננים דרש את חומרי החקירה כדי להגיש ערר אפרים ברכה התערב, למרות שלא נדרש לכך רשמית, ומנע מסירת חומרי חקירה באותה תקופה: מנחם גלילי יוצג על-ידי עו"ד פישר; וברכה יוצג גם הוא על-ידי פישר מקרה? לא ולא - ניגוד עניינים, שחיתות, יחסי שוחד
30/05/2015  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ברכה   |   תגובות
חקירות רגישות באשדוד זוהמו בגלל אינטרסים זרים ומושחתים
יואב יצחק
פישר וגלילי ניסו לתפור תיק ולהדיח ראש העיר אשדוד בסיוע ברכה ומלכה * במקביל ניסו לפגוע ביריביהם באשדוד, ובראשם: איש העסקים ג'קי בן-זקן * אפרים ברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על המעצרים שתוכננו נגד בכירים בעיריית אשדוד * המעצרים בוצעו לאחר שחלק מהחשודים הספיקו להשמיד ראיות * מידע מוקדם הודלף גם על המעצרים שתוכננו בחקירת חשדות בנמל אשדוד
לרשימה המלאה

1. ברכה הדליף לקבלן על המעצר שתוכנן; 2. לאחר מכן מנע מעצרו עם שובו מחו"ל; 3. נפגש עם הקבלן ותדרך לקראת החקירה
יואב יצחק
גילויים חדשים ומדאיגים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד הנחשפים לראשונה ב-News1 מצביעים על עבירות הפשע שביצע תנ"צ אפרים ברכה * הקצין הבכיר נפגש ב-2012 עם אחד החשודים המרכזיים, קבלן בכיר ומוכר, הדליף לו על המעצרים שתוכננו ואיפשר לו להימלט לחו"ל * לאחר שחלה רגיעה חזר החשוד לישראל וזכה לשתי פגישות עם ברכה, בהן קיבל ממנו תדרוך לקראת חקירתו שלא באזהרה * פשע מאורגן בכמה שלבים
לרשימה המלאה

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, פעל תוך ניגוד עניינים מושחת ובלתי חוקי - בניסיון לסכל הליכי חקירה במשטרה נגד מנחם גלילי - בעליו של המגזין השבוע באשדוד. באותה עת יוצג גלילי על-ידי עו"ד רונאל פישר, בכמה עניינים. באותה תקופה ממש יוצג תת-ניצב אפרים ברכה, בעתירה שהוגשה נגדו, על-ידי עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד.

הפרשה החלה חודשים מספר קודם לכן. נגד מנחם גלילי, ובניו נאור גלילי ושרון גלילי, הוגשה תלונה לפיה הם פעלו שוב ושוב בניסיונות לסחוט את ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. מטרתם הייתה לקבל:
  • תקציבי פרסום למגזין שבבעלות המשפחה (השבוע באשדוד);
  • תיקים לייצוג על-ידי עו"ד שרון גלילי ועורכי הדין במשרדו, תמורת שכר טירחה שמנמן;
  • ותפקידי ניהול בכירים בתאגידים של העירייה, למען נאור גלילי.

התלונה הוגשה ליחידה הארצית במחוז דרום. אלא שבתוך זמן קצר ובניגוד לעולה מן העובדות, החקירה טויחה - כפי שידע מראש מיודענו מנחם גלילי - שזכה גם בתיק זה לשירותיו של עו"ד רונאל פישר. המתלוננים לא הרימו ידיים. הם ידעו היטב מה מתרחש בתיק זה, וכי התיק נסגר באופן בלתי תקין. לכן הם ביקשו להגיש ערר. לצורך זאת הם פנו - כפי שמאפשר החוק - ליחידה החוקרת (יאח"ה, שלוחת דרום), ודרשו את חומרי החקירה. אלא שאז הם נתקלו בחומה בצורה - מצד תנ"צ ברכה, ראש היחידה הארצית "בכבודו ובעצמו", שמנע מהם קבלת חומרי החקירה. "הננו להודיעך כי בשלב זה קבלת חומר החקירה כמו גם צילומו אינה אפשרית", השיב ברכה.

יחסי שוחד, שיבוש הליכי חקירה


בחינת המועדים הרלוונטיים מלמדת כי החלטתו של תנ"צ ברכה נגועה בניגוד עניינים חמור - חשד ליחסי שוחד, הקשורים בשירותים שקיבל מצד עו"ד רונאל פישר. ברכה עסק בתיק גלילי, למרות שהיה נתון לניגוד עניינים מהותי. נפרט להלן:



  • א) 28.08.13 (העתירה נגד ברכה)

    הוגשה לבג"ץ עתירה 5855/13 נגד אפרים ברכה, בדרישה למנוע מינויו לכהונת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, וזאת בשל שקריו (שהוכחו) בפרשה הנוגעת לעד מדינה;

    ב) 03.09.13 (מסמך 1 - ברכה שוכר את רונאל פישר ושות')

    הפרקליטות הודיעה שלא תייצג את ברכה, בשל ניגודי עניינים בינה לבינו. ברכה נאלץ לשכור עורכי דין פרטיים, מכספו (כדאי למח"ש לברר כמה בדיוק שילם, אם שילם, וכיצד). הוא בחר בשלושה עורכי דין ממשרדו של פישר - רונאל פישר, רות דוד, מירב מישען, וכן בעו"ד אפרת ברזילי, יוצאת הפרקליטות, שאותה הכיר היטב מתפקידיו כבכיר במשטרה;

    ג) 31.09.13 (מסמך 2 - הפניה לסנ"צ דני כחלון)

    ביום 31.09.13 נעשתה פניה לסנ"צ דני כחלון (יאח"ה דרום) בבקשה לאשר צילום תיק חקירה בעניין סחיטת ראש העיר אשדוד. הפניה נעשתה לאחר שהתקבלה הודעה על סגירת התיק, למרות העובדות החמורות נגד גלילי ובניו;

    ד) 07.10.13 (מסמך 3 - ברכה מתערב לטובת גלילי-פישר)

    במכתב מיום 7.10.13 דוחה ברכה, בחתימתו, את הדרישה לצילום חומר החקירה, בניסיון שקוף וברור: לסכל בירור פשר סגירת התיק נגד גלילי. התערבותו מעלה חשד כבד, לפיו הוא ניסה למנוע קידום החקירה נגד גלילי, ובכך לסייע לקידום מטרותיו של בא-כוחו, עו"ד פישר, שייצג את גלילי. נזכיר: דפוס פעולה דומה התגלה ביחסיו של רונאל פישר עם רפ"ק ערן מלכה.

    ה) 12.08.14 (מסמך 4 - הערר התקבל: לחקור את גלילי בגין סחיטה)

    הניסיון לסכל הליכי החקירה נגד גלילי, צלח באופן מוגבל. ברכה הצליח לעכב ולשבש, אך לא לבלום לחלוטין. שכן הפרקליטות, שקיבלה ערר בנושא, הורתה על חקירתם של מנחם גלילי ובניו נאור גלילי ושרון גלילי, בחשד לסחיטת ראש העיר אשדוד.


האם מדובר במקרה? לא ולא. מדובר בהתערבות ישירה ובוטה מצד תנ"צ ברכה, תוך עקיפת אורגני היחידה הארצית לחקירת הונאה, אליהם נעשתה הפניה (סנ"צ דני כחלון). מדובר בהתערבות בשלב מהותי, שכן: מניעת מסירת חומרי החקירה למתלוננים שללה מהם את האפשרות לגלות מי הגורמים שמסרו עדות ובמיוחד מי מהחשודים אף לא זומן למסירת עדות. כמו-כן, היא שללה מהמתלוננים את האפשרות ללמוד מי הגורמים שפנו ו/או בחשו בתיק זה והביאו לגניזת תיק החקירה נגד מנחם גלילי ובניו אף מבלי לחוקרם. אפרים ברכה הניח, קרוב לוודאי, שהוא יזכה לגיבוי וחיפוי מצד גורמי האכיפה בישראל, אם ייתפס. לרוע מזלו, פרשת רונאל פישר, שבה הוא מעורב עד צווארו, וכן מעורבותו הפלילית בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי חקירה בפרשת עיריית אשדוד, שאותה חשפנו ב-News1, יאלצו את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואת פרקליט המדינה, שי ניצן, להורות על חקירתו וסילוקו מהמשטרה.

דובר המשטרה: "פרסומים חסרי שחר..."

דובר המשטרה מסר את התגובה שלהלן (ציטוט):

אנו עדים שוב לשורת פרסומים חסרי שחר, המפורסמים באתר אינטרנט המתיימר להציג "תחקירים", אשר מייחס לתנ"צ אפרים ברכה, במסגרת מסע הכפשות שקרי ומקומם, מעשים שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר.

בניגוד לנטען בכתבה, מדובר בתלונה שהוגשה ונבחנה לפני מספר שנים טרם כניסתו של תנ"צ ברכה לתפקיד ר' יאח"ה ובהתאם גם ההחלטה בדבר סגירת התלונה, ניתנה ע"י גורם אחר, בהיעדר תשתית לביצוע עבירה פלילית.

לאור האמור - כל טענה שעניינה "ייצוג המתלונן" ע"י עו"ד פישר בתיק שכלל לא נפתח ושלא נחקרו בו מעורבים וחשודים בשעתו - איננה רלוונטית ואינה נכונה.

התלונה נבחנה לאחרונה שוב לאחר ערר, וגם לאחר בדיקה חוזרת, המליצה המשטרה לפרקליטות בימים אלה לסגור את התלונה בהיעדר תשתית לביצוע עבירה פלילית.

תשובת מערכת News1 (י.י.)


תנ"צ אפרים ברכה בוחר שוב לכזב, תוך שימוש בדובר משטרת ישראל. העובדה שתיק החקירה נגד מנחם גלילי ובניו נגנז כמעט באופן אוטומטי בתחילת הדרך (בעקבות מעורבותו וטיפולו של עו"ד רונאל פישר...), למרות עדותו של ראש העיר אשדוד שהעיד על ניסיונות סחיטה חמורים, היא-היא המחייבת בדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. על-כך בדיוק הלינו המתלוננים; העובדה שברכה התערב בהליכים שהתנהלו ביחידה החוקרת נגד מנחם גלילי ובניו (ראו בהמשך: מסמך 3), שעה שברכה וגלילי יוצגו ממש באותם ימים על-ידי עו"ד רונאל פישר, היא-היא המקימה נגד תנ"צ ברכה חשד לעבירה של הפרת אמונים. השאלה האם תיק החקירה נסגר שנית (כדבריו של ברכה), למרות הערות הפרקליטות, טעונה בדיקה, שכן לא ניתן לסמוך על אמינותו של ברכה אפילו בעניין עובדתי שכזה. ניסיונו של ברכה לטשטש את העובדות, לא יצלח.

מסמך 1: עורכי הדין ששכר אפרים ברכה ובראשם רונאל פישר
מסמך 2: מכתב הדרישה לסנ"צ דני כחלון לאפשר צילום חומר החקירה
מסמך 3: מכתבו המפתיע של תנ"צ אפרים ברכה הדוחה בקשה לצילום חומר החקירה
מסמך 4: החלטת הפרקליטות לקבל את הערר ולהורות על חקירת מנחם גלילי ובניו
תאריך:  30/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברכה סייע לטרפד הליך פלילי נגד גלילי כששניהם יוצגו על-ידי פישר
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף הצדיק המטהר
30/05/15 15:24
 
אקס מן
6/07/15 07:18
2
חרד
30/05/15 16:52
3
לובינסקי יהושע
30/05/15 17:05
4
י נצר
30/05/15 20:46
5
אהרון שחר
30/05/15 21:21
6
לא מבינה
30/05/15 22:38
7
סויסה
30/05/15 22:46
8
אבי. די
30/05/15 22:53
 
אוריאנה
2/06/15 08:35
9
קולגה
31/05/15 01:06
10
חייהם של אזרחים
31/05/15 01:29
11
יעקובו חץ
31/05/15 02:02
12
משטרת עולם שלישי
31/05/15 04:43
13
אחמד וסלים
31/05/15 06:40
14
חקירות חמורות
31/05/15 07:09
15
כמו תמיד
31/05/15 08:04
16
אור1234
31/05/15 08:19
17
ביבי המבריק ככה
31/05/15 11:39
18
יעלא
31/05/15 14:59
19
ג.מרכז
1/06/15 06:52
20
בעל הזיק
2/06/15 17:34
21
תוכנית רדיו טלויז
2/06/15 18:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (לשעבר), תנ"צ (בגימ.) זיוה אגמי, מאשרת את החשיפה ב-News1, לפיה היא לא ידעה מאומה על פגישותיו האישיות של תנ"צ אפרים ברכה עם הקבלן-החשוד בפרשת השוחד בעיריית אשדוד. בשיחה שקיימה עם News1 אמרה אגמי, כי היא ידעה באופן כללי, מדברים שאמר לה ברכה, כי ברכה יכול להביא, באמצעות גורם שלישי, להודיתו של הקבלן-החשוד בחקירה בחשדות שיוחסו לו, אך בשום שלב, הדגישה, לא נמסר לה על פגישות שקיים ברכה, אם אכן התקיימו, כדבריה, עם הקבלן אישית (הפגישות התקיימו, י.י.).
27/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
תנ"צ אפרים ברכה הונה את ראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ', ואת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה דאז, זיוה אגמי, ומסר להם פרטים מטעים, דבר שאפשר לו לשבש ולהתערב ב-2012, בלא שיעורר חשד, באופן דורסני ומושחת, בחקירה המסועפת בפרשת השוחד בעיריית אשדוד - חקירה שהתקיימה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשה עמדה אז זיוה אגמי. כך נודע ל-News1.
26/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
ביום 22.05.15 חשפנו ב-News1 את חלקו של תנ"צ אפרים ברכה, בעת שכיהן בתפקיד ראש חטיבת חקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, בשיבוש חמור של הליכי חקירה ומשפט בחקירת פרשת השחיתות בעיריית אשדוד. ברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעצור את החשודים, דבר שאיפשר לחלק מהם להשמיד ראיות. כמו-כן חשפנו כיצד ניסו עו"ד רונאל פישר ומו"ל "השבוע באשדוד", מנחם גלילי, לתפור תיק לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, וכיצד סייעו ברכה ואנשיו לשמור על גלילי ולהדוף ואף לגנוז תלונות שהוגשו נגדו. עתה אנו חושפים גילויים חדשים בפרשה מתגלגלת זו, ובראשם: כיצד עצרו-עיכבו את המשך החקירה בפרשה האמורה נגד בכירים בעיריית אשדוד, בהתאם לאינטרסים של רונאל פישר ומנחם גלילי.
23/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רב-פקד ערן מלכה, אחד הנאשמים המרכזיים בפרשת רונאל פישר, ימסור "עדות ניקיון" במסגרתה יגלה את כל הידוע לו על עבירות פליליות שביצעו קצינים בכירים. כמו-כן הוא ימסור ראיות חפציות שיתמכו בעדותו. בתמורה לכך, ובאם תאומת עדותו, הוא יזכה להסדר טיעון שימתיק את עונשו הצפוי, המוערך, בלא הסדר, בכ-8-6 שנות מאסר.
19/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
רב-פקד ערן מלכה, נגדו הוגש כתב אישום בפרשת רונאל פישר, מחזיק מידע בעייתי נגד תת-ניצב אפרים ברכה, נגד ניצב (בדימ.) ברונו שטיין ונגד קצין משטרה נוסף בדרגת ניצב. כך נודע ל-News1.
17/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il