|   15:07:40
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
טקס הקבורה של המחבל מוחמד מראח [צילום: AP]
תחקיר מיוחד

"אפשר היה למנוע את הטבח בצרפת"

כתבת מקור ראשון יצאה לבוסניה וגילתה כי הטרוריסט שביצע את הטבח בבית הספר 'אוצר התורה' בצרפת, ושהיה מודיע של הביון הצרפתי, השתתף בסמינר מוסלמי-קיצוני בבוסניה שבו הוצהר שהוא מיועד ל'שליחות חשובה'. בבוסניה לא מיהרו להעביר את המידע על הסכנה
06/05/2012  |   פזית רבינא   |   תחקירים   |   מקור ראשון   |   תגובות
המחבל מוחמד מראח. ממשלת צרפת תידרש להסברים מדוע העלימה מידע על מראה "הפצצה המתקתקת"

הסוכן השתול נחשף
"הדיווח על 'המשימה החשובה' שהוטלה על מראח – הטבח בבית הספר היהודי – היה מונח בזמן אמת על שולחנן של הרשויות בבוסניה, אולם הממשלה בסרייבו לא העבירה אותו לרשויות המתאימות במדינות האיחוד האירופי ובנאט"ו. את הסוכן השתול שמסר אותו חשפו בכוונה, וחייו בסכנה"

"שלושה שבועות בלבד לפני שמוחמד מראח רצח את הילדים בבית הספר 'אוצר התורה' בטולוז, הוא השתתף ב'סמינר התחזקות' איסלאמי בבוסניה. את הסמינר ערכה תנועה מוסלמית קיצונית בשם 'הזמנה לגן עדן'" - כך חושף ג'וואד גליישביץ', מומחה למלחמה בטרור בבוסניה, בראיון בלעדי ל'מקור ראשון'.

בכירים במודיעין של משטרת בוסניה הסרבית מאשרים את דבריו של גליישביץ', וחושפים מידע נוסף. "במהלך אותו סמינר, שנערך בעיר זאבידוביצ'י, הוצג מראח לפני המשתתפים כמי שמוטלת עליו 'שליחות חשובה'. פחות מחודש אחרי שהוטלה עליו אותה שליחות", אומרים אותם בכירים, "מימש מראח את ה'הזמנה לגן עדן', ורצח שלושה חיילים צרפתים. לאחר מכן הוא יצא לכיוון בית הספר היהודי בטולוז". שם, במרחץ דמים, רצח את הילדה מרים מונסונגו בת השמונה ואת בני משפחת סנדלר - האב יונתן ובניו אריה בן השש וגבריאל בן השלוש.

גורמי מודיעין במשטרה הסרבית בבוסניה מדגישים: "הדיווח על 'המשימה החשובה' שהוטלה על מראח היה מונח בזמן אמת על שולחנן של הרשויות בבוסניה, וחשוף לעיניהן. את הדוח חיבר שוטר מקומי, מושתל של המודיעין הבוסני שהשתתף באותו מפגש. אולם לא זו בלבד שהמידע לא הועבר על-ידי הממשלה בסרייבו לרשויות המתאימות במדינות האיחוד האירופי ובנאט"ו", הם אומרים, "אותו סוכן אף נחשף בחודש האחרון על-ידי הדלפה מכוונת לעיתונות המוסלמית המקומית, וכעת חייו בסכנה".

כאן אולי המקום להסביר שוב את המציאות המורכבת בבוסניה שבה דרות בכפיפה אחת שלוש קהילות - סרבית, קרואטית ומוסלמית. לאחר המלחמה שהתרחשה בראשית שנות ה-90, חולקה בוסניה לשתי ישויות: הרפובליקה הסרבית, שרוב תושביה נוצרים, והפדרציה המוסלמית-קרואטית. לכל ישות יש ממשלה ומשטרה משלה; הצבא והמודיעין, לעומת זאת, משותפים וכפופים לממשלה המשותפת בסרייבו.

המודל הזה, שנכפה על תושבי בוסניה על-ידי המערב, אינו עובד באמת. יש חשדנות הדדית, עוינות וחוסר אמון תמידיים בין הצדדים. הללו באים לידי ביטוי בפעילות חשאית עוינת ובסיכול הדדי על-ידי גופי מודיעין בלתי רשמיים שהוקמו בכל צד.

זה גם מה שקרה עם הרוצח מוחמד מראח. "לכאורה, הממשלה המוסלמית בסרייבו משתפת פעולה עם המערב", אומרים גורמי המודיעין הסרבים. "אבל רק לכאורה. בפועל, בוסניה היא חממה של תנועות מוסלמיות קיצוניות מסוגה של 'הזמנה לגן עדן', שנהנות מחופש פעולה בשטחה של הפדרציה המוסלמית בבוסניה.

בכיר במערך המודיעין הסרבי המשטרתי אומר שעיקר הבעיה הוא ש"מדובר בקיצוניות איסלאמית ממוסדת. המודיעין הסרבי יכול לפעול ולנסות לסכל בשטחו, בתחום הרפובליקה הסרבית; אך כשמדובר בגורם כמו מוחמד מראח, או כל גורם קיצוני אחר, על-פי חוק עלינו להעביר את המידע לידי משרד התובע הכללי בסרייבו. אלא שזה נשלט על-ידי הממשלה המוסלמית, ושם בדרך כלל הדברים מתמסמסים, כי בשורה התחתונה יש תמיכה שקטה של הרשויות המוסלמיות בסרייבו בארגונים סלפיים קיצוניים.

"כך נוצר מצב בלתי מתקבל על הדעת", הוא אומר, "שבשעה שבגרמניה הרשויות נמצאות במאבק מתמשך נגד תנועת 'הזמנה לגן עדן', שנמצאת תחת עיניהם הפקוחות של גופי הביון הגרמניים, בבוסניה מוזמנים חברי התנועה לפגישה רשמית עם המופתי הגדול של סרייבו, מוסטפה צ'אריץ, וזה אינו חושש לרגע להצטלם איתם למזכרת".

בבוסניה, שם יש לתנועה סניפים במובלעות מוסלמיות מרוחקות, נהנית התנועה מחופש פעולה, ועורכת סמינרים לאזרחים אירופים שהתאסלמו. "מדובר בעיקר בתושבי מדינות האיחוד האירופי", אומרים גורמי מודיעין סרביים, "שעורכים מסע מכונן לבוסניה, שם הם נחשפים ל'חיים איסלאמיים אמיתיים', עוברים תהליך הקצנה, ויכולים להפוך לקאדר של מה שמכונה 'אל-קאעידה הלבנה' - אנשים בעלי חזות אירופית ודרכון של האיחוד האירופי, שיכולים לנוע בקלות ובחופשיות ברחבי אירופה ובעולם בכלל".

במלחמת הטרור, הגל הראשון של המפגעים הגיע מארצות כמו סעודיה; הגל השני הוא אנשים מסוגו של מראח - מהגרים ממדינות מוסלמיות, שהתאזרחו באירופה; והגל השלישי הוא אזרחי המערב שהתאסלמו ועברו תהליך הקצנה נגד התרבות שממנה באו.

מחלקים ספרי קוראן בגרמניה
מעצר של אחד מקרובי המחבל [AP]

איסלאם לכל בית
תנועת 'הזמנה לגן עדן', שהרוצח היה חבר בה, מוכרת היטב לגורמי המודיעין באירופה. מטרתה המוצהרת היא להביא את האיסלאם לכל בית באירופה. רוב חבריה הם אזרחים אירופים שהתאסלמו, ובחודש האחרון חילקה התנועה מאות אלפי ספרי קוראן בגרמניה, במימון סעודי

תנועת 'הזמנה לגן עדן' מוכרת היטב לגורמי המודיעין באירופה. מטרתה המוצהרת היא להביא את האיסלאם לכל בית באירופה. את התנועה, שרוב חבריה הם אזרחים אירופים שהתאסלמו, יסד המופתי מוחמד צ'יפצ'י מבוסניה. בראשה עומד פייר פוגל, מתאגרף גרמני לשעבר שהתאסלם. פוגל מוכר היטב לרשויות המשטרה והמודיעין ברחבי אירופה מעצרות המונים שהוא עורך ברחבי גרמניה.

בחודש האחרון הייתה התנועה מעורבת במבצע לחלוקה המונית של מאות אלפי ספרי קוראן בגרמניה. המשטרה הגרמנית עצרה את המבצע, שמומן, ככל הנראה, על-ידי ארגונים סעודיים, והסבירה את פעולתה בכך שמדובר בפעולה של גופים זרים המנוגדת לחוקה הגרמנית ולאופייה החילוני של המדינה.

על-פי נתונים שאסף המודיעין הסרבי ושאומְתו בידי מקורות ביטחוניים באוסטריה, "מראח הגיע לבוסניה במסע פתלתל שהחל בצרפת ועבר דרך פראג או ברטיסלבה, בדרכו לבלקן".

המקורות הסרביים מוסיפים עוד כי "עד לאחרונה, המסע לבוסניה עבר דרך אוסטריה, שם יש לתנועות המוסלמיות באירופה מרכז פיננסי ופוליטי גדול. בכמה מהמקרים, מדובר בתנועות שהיו חלק מרשת תנועות צדקה מוסלמיות בסרייבו, שבמהלך שנות ה-90 יצרו רשת פיננסית להלבנת הון עבור אל-קאעידה.

"מאז נדדו התנועות הללו או הקימו תנועות-בנות באוסטריה, שבדרך כלל מטפלת בהן בכפפות של משי", אומרים המקורות הסרביים. "אולם לאחרונה, בשל פעילות אכיפה משטרתית אוסטרית, נדד חלק מהפעילות האיסלאמית הקיצונית לפראג ולברטיסלבה, שהפכו לתחנות מעבר חשובות בדרך לבוסניה".

תיעוד מסעו של מראח לבוסניה, הם אומרים, מתחיל במעבר מצ'כיה לסלובניה. משם עבר מראח לקרואטיה, ונכנס במעבר הגבול של הפדרציה המוסלמית-קרואטית לבוסניה.

גורמי המודיעין הסרביים מעריכים כי המסע של מראח לבוסניה לא היה הראשון. "ומה שיותר מטריד", הם אומרים, "הוא שמראח לא הגיע לבד". על-פי נתוני המודיעין הסרבי, הוא הגיע בשיירה של חמש מכוניות, עם עוד 15 איש נוספים. השיירה כללה קבוצה קטנה של צעירים מוסלמים כמותו, בני מהגרים שנולדו באירופה, וקבוצה נוספת של תושבי האיחוד האירופי מגרמניה, מבלגיה, מצרפת ומבריטניה, שהתאסלמו ובאו לסמינר ההתחזקות בבוסניה. ביקורת הגבולות, מדגישים המקורות, הייתה עדינה מאוד, ומראח אפילו לא התבקש להציג דרכון. הוא נכנס בהציגו כרטיס תעודת זהות צרפתית של האיחוד האירופי.

רוב המידע הזה, כאמור, היה זמין עוד בשעה שמראח היה בבוסניה. אולם לא הייתה להם עילה לעצור אותו, כך אומרים המקורות הסרביים, הוא היה 'לא חשוב'. זאת מכיוון שבניגוד ללקח הכי בסיסי מאז 11 בספטמבר – שיתוף מידע בין ארגוני הביון – המודיעין הצרפתי, שהעסיק את מראח כמודיע, בחר שלא לשתף ארגוני ביון אירופיים אחרים במידע עליו.

מראח לא היה 'חשוב' על-אף שהיה לו פרופיל בעייתי מאוד. לא רק תיק פלילי עשיר, אלא גם רקורד של מסעות למחוז ווזיריסטן שבפקיסטן ולאפגניסטן – לב המאפליה של האיסלאם הלוחמני – כמו גם לירדן, למצרים, לעירק, למלזיה ולישראל.

וכך, על-אף שפחות מחודש לפני מסע הטבח של מראח כבר הבהבו כל הנורות האדומות, חמקה האזהרה הברורה של המודיע השתול בתנועת 'הזמנה לגן עדן', שלפיה מראח נועד ל"משימה חשובה". זאת חרף העובדה שאין כמעט אפשרות שהצרפתים לא ידעו מה מראח עושה בבוסניה.

הבארט בוער
איש היחידות המיוחדות במקום הפיגוע בטולוז [AP]

"ההתנהלות הצרפתית בעניין הזה אינה חדשה", מוסיפים מקורות המודיעין הסרביים. "לצרפתים יש שיטות משלהם לטיפול באיסלאם הקיצוני. הם מעדיפים 'לנהל' את הקליינטורה שלהם ולשלוט בה. לצורך כך הקים הביון הצרפתי רשת של משת"פים ברחבי אירופה ובמזרח התיכון, חלקם בתשלום. במקרים מסוימים המודיעים נשלחים למזרח התיכון כחלק ממסע כיסוי וחדירה לתוך התנועות האיסלאמיות הקיצוניות. זו, ככל הנראה, הסיבה שבגינה הגיע מראח לישראל בספטמבר 2010 בחסות המודיעין הצרפתי".

תכף נשוב לפרשה המוזרה של ביקור מראח בישראל, אולם לפני כן נסביר מדוע מדגישים מקורות המודיעין הסרבי שההתנהלות הצרפתית בעניינו של מראח אינה חדשה. "היה לנו מקרה דומה מאוד ב-2008", הם אומרים. "ניהלנו מבצע מורכב מאוד לתפיסת כנופיה שהבריחה נשק מבוסניה לצרפת, בשיתוף פעולה עם חמש משטרות – קרואטיה, סלובניה, גרמניה, צרפת ובריטניה. הנשק אמור היה להגיע לאחד הרבעים של פריז המכוּנה בובאני והמוכר כאזור מוסלמי שבו פועלות כנופיות של טורקים, בוסנים ואלבנים. היעד הסופי של משלוח הנשק, שכלל טילים ורקטות אר-פי-ג'י, היה לונדון.

"המבצע, שקיבל את שם הקוד זאפאד, כלומר מערב, היה המורכב והקשה ביותר שביצענו. הנשק הוסלק בשתי מנהרות שבנייתן לא הושלמה מתחת לאוטוסטרדה. המטרה הייתה לתפוס את הנשק ולעצור את הכנופיות שפעלו מבובאני, מפריז ומלונדון. אלא שבשלב שבו התקרב המבצע לשיאו, הופיע אצלנו בשטח אדם בעל אזרחות בוסנית, שבדיעבד זיהינו אותו כמודיע של המודיעין הצרפתי. ביציאה מבוסניה ובכניסה אליה הוא השתמש בשני מסמכי זהות צרפתיים שונים.

"בפגישות איתנו הכחיש המודיעין הצרפתי כל קשר למודיע, אבל אף נציג מארגוני המודיעין של המדינות השונות שהשתתפו במבצע לא קנה את ההכחשה. להערכתנו, הצרפתים רצו לשדרג את מעמדו של המודיע גם על חשבון כישלון המבצע.

"כאשר התחזקה אצלנו ההערכה כי המודיעין הצרפתי מנסה לשחק בשתי חזיתות שונות, החלטנו לעצור את כל החשודים בבוסניה ולתפוס את הנשק בעודו כאן, אף שהמשמעות הייתה שלא נגיע לרשת כולה. בעניין הזה, הצרפתים נהגו בעזות מצח כלפינו וכלפי שאר המדינות השותפות במבצע, וסיכנו את האינטרסים שלנו כדי לשמר את מערך המשת"פים שלהם".

המידע הדחוף הועלם

בכיר במודיעין הסרבי:
"יש כאן קיצוניות אסלאמית ממוסדת. כשמדובר בגורם קיצוני כמו מוחמד מראח, על פי חוק עלינו להעביר את המידע לידי משרד התובע הכללי בסרייבו. אלא שזה נשלט על ידי הממשלה המוסלמית, ושם הדברים מתמסמסים, כי הרשויות המוסלמיות בסרייבו תומכות בשקט בארגונים מוסלמיים-סלפיים קיצוניים"

וזה גם מה שמביא אותנו לפרשה המוזרה של ביקור מראח בישראל. מפרסום בעיתון איטלקי ומההודעה הרשמית שהוציא השב"כ בעקבות הפרסומים על ביקור מראח בישראל, עולה כי מראח נכנס לישראל מירדן, דרך גשר אלנבי, בספטמבר 2010. בכניסה תוחקר מראח בידי אנשי השב"כ בגשר, אולם החקירה לא העלתה מידע מחשיד לגביו. זאת על-אף שבשלב הזה בחייו הקצרים, מראח כבר הספיק לבקר בפקיסטן ובאפגניסטן, לשבת שם בכלא, להימלט מתוכו בפעולת שחרור של הטאליבן, להיעצר בידי הכוחות האמריקניים, ולהיות מגורש לצרפת.

מאז גם מופיע שמו של מראח ברשימת 3,000 מסורבי הטיסה לארצות הברית של האף-בי-איי. אולם הבדיקה שערך השב"כ בגשר אלנבי לא העלתה כל מידע מחשיד לגביו, ומראח הורשה להמשיך במסעו בן שלושת הימים לישראל. איך כל זה קרה? לא ברור. השב"כ לא הוציא הודעת הבהרה שתסביר את הכשל שאִפשר את כניסתו לישראל.

על-פי הודעת השב"כ, אין מידע שלפיו מראח היה מעורב בפעילות טרור כלשהי. גם לא נמצא אישוש לטענת ראש שירות המודיעין הפנים-צרפתי, ברנאר סקורסיני, כאילו מראח נעצר בירושלים כשברשותו סכין. אולם זה בדיוק סוג המידע הקושר את מראח עם המודיעין הצרפתי, על-פי הודאת ראש השירות עצמו.

מידע שפרסם העיתון האיטלקי 'איל פוגליו' מעלה תמונה מורכבת עוד יותר, שלפיה מסעותיו של מראח לאפגניסטן ולישראל נעשו בסיוע המודיעין הצרפתי ובמימונו. זאת במטרה לבסס את מעמדו של מראח כמודיע בקרב התנועות הג'יהאדיסטיות ולהוכיח להן שהוא מסוגל להיכנס למדינת ישראל באמצעות דרכונו. המידע הזה עולה בקנה אחד עם התמונה הרחבה ועמוסת הפרטים החדשים והבלעדיים שמציירים מקורות המודיעין הסרבי בבוסניה.

למרבה המזל, מראח לא הספיק לבצע פיגוע בישראל. אבל שנה וחצי אחרי כן, הוא הצליח לבצע פיגוע שגבה את חייהם של שלושה חיילים צרפתים וארבעה יהודים תושבי צרפת – פיגוע שממה שאנו יודעים כעת על מה שהתרחש בבוסניה, אפשר היה למנוע.

התמונה שציירו הצרפתים עד כה לגבי מראח הייתה חלקית מאוד. הועלם ממנה לחלוטין הפרק הקצר אך המשמעותי של ביקורו בבוסניה. משפחות הקורבנות נמצאות עדיין בעיצומו של תהליך האבל, אולם בשלב מסוים יגיע הרגע שבו תידרש ממשלת צרפת להסברים מדוע העלימה את המידע שמראח הפך לפצצה מתקתקת כשיועד ל'משימה חשובה', משימה שהפכה להזמנה הפרטית שלו לגן עדן. או לגהינם.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
פזית רבינא, בוסניה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אפשר היה למנוע את הטבח בצרפת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראיס-פוטין-בוטוקס
6/05/12 10:52
2
א ל י
6/05/12 13:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוק ההון עובר בשנים האחרונים תהפוכות גדולות. שורה ארוכה של חברות שנמנו עם שמנה וסלתה של הבורסה, מגיעות אל עברי פי-פחת ומתקשות לפרוע התחייבויות. קבוצה של טייקונים, ובראשם מוטי זיסר, אילן בן-דב, יוסי מימן ויצחק תשובה, ביקשו הסדרי חוב. בפועל ברור שאין מדובר רק באי-עמידה (זמנית) בהתחייבויות והסדר ממנו ניתן להחלים, אלא בהסדרים המשנים סדרי בראשית וכאלה החותכים בבשר החי של המשקיעים.
01/05/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
במהלך חקירה המתנהלת ברשות המיסים נגד הרב ברוך אבוחצירא ("הבאבא ברוך") מתברר: הוסתרו נכסים רבים מרשויות המס, בהם: חשבון בנק בצרפת, דירה בישראל, כלי רכב ופוליסות ביטוח החקירה הכלכלית הולכת ומסתעפת
17/04/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רשות המיסים הוציאה לרב המקובל שומות על-פי מיטב השפיטה טוענת: רבי יקותיאל לא שיתף פעולה בבדיקות שנערכו דורשת 9.5 מיליון ש"ח מכספים שקיבל בשנים 2009-2003 טוענת בנוסף: כבוד הרב מספק למעשה שירותי דת והוא משיג הכנסות במיליונים לשנה הרב מבקש לבטל את השומות וטוען: מדובר בכספי צדקה ובמתנות, ולא בתקבולים החייבים במס
15/04/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
חברת ישקר בע"מ נאלצת באחרונה להתגונן מפני דרישות מצד כמה עובדים בכירים לשעבר, הדורשים להכיר בהם כמי שהמציאו חלק מהפטנטים החשובים ביותר בהם עושה ישקר שימוש. בזכות אותם פטנטים הצליחה ישקר למכור מוצרים בשוק העולמי במיליארדי דולרים רבים ולהרוויח בהתאם. ל-News1 נודע, כי עתה דורשים אותם עובדים "נתח" נכבד בצורת פיצויים בגין השימוש ותמלוגים בגין המכירות.
24/03/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
כבוד הרב בנימין אטיאס שליט"א הוא איש מוכשר מאוד. איך לתאר את הפנומן הרבני הזה - כוכב עולה, תגלית, מטאור? לא חזק מספיק. הדימויים הללו חיוורים מכדי לתאר את כוכב ה"גינס" הרבני. הקריירה שלו שועטת קדימה, קצב הוספת השורות בקורות החיים שלו בשנים האחרונות מסחרר. אפילו אילן רמון לא הצליח לנסוק במהירות כזו.
23/03/2012  |  יהודה יפרח  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il