נכון, שקט עכשיו באזור הדרום, אך אחרי שמונה שנים של מצב ביטחוני קשה פותחו הרגלי קנייה מחוץ לשדרות שפגעו בבעלי העסקים. קמפיין חדש שעלה לאויר השבוע אמור לשפר את המצב.
הקמפיין הציבורי לטובת העסקים בעיר, החל השבוע בפריסת שלטים וחלוקת חומר פרסומי. מתנדבים חילקו במרכזי המסחר בעיר פליירים וסטיקרים הנושאים את סלוגן הקמפיין "שדרותי קונה רק משדרות" במטרה לעודד רכישה של תושבים מקומיים מבתי עסק בעיר בכדי לשפר את מצבם ולמלא את הדרישה לגידול בכוח הקנייה עקב פתיחת העסקים הרבים בעיר בחודשים האחרונים.
את הקמפיין יזמו מספר תושבים שרתמו את פרויקט "קונים באהבה", היחפ"כ של שדרות, וגופי תקשורת מקומיים שהתלהבו מהרעיון ונרתמו לסייע. הקמפיין ימשך כחודש בשלב הראשון וילווה בפרסום וחשיפה מסיבית בתוך שדרות ובבתי העסק השונים כאשר המטרה המוצהרת היא להחזיר לפחות 50% מכוח הקנייה המקומי לחזור ולרכוש בעיר במקום במרכזי הקניות הגדולים באזור, מה שיזרים על-פי הערכות מיליוני שקלים נוספים בכל חודש לבתי העסק בעיר.
השלב השני יכלול כניסה לבתי העסק ורתימתם לקמפיין בצורת ימי הנחות, מתנות ומבצעים נוספים. "הדגש הוא על רכישת מוצרים שיש בשדרות, אם זה ביגוד, הנעלה ומוצרי חשמל אין שום סיבה לרכוש בחוץ דברים שיש בבית" מסבירים היוזמים. לגבי הטענה על המחירים הגבוהים בעיר הם מסבירים: כשיותר קונים יירכשו בבית, התחרות תגבר, בתי עסק נוספים יפתחו והמחירים ירדו, ככה זה בנתיבות, באשקלון ובכל מקום נורמלי.
כידוע, המצב הביטחוני בשדרות בשנים האחרונות, גרם לכך שתושבים מקומיים רבים נהגו לבצע את קניותיהם מחוץ לעיר, בדרך מהעבודה או בנסיעה יזומה. בעוד מרכזי קניות כמו בנתיבות, אשקלון, צומת סילבר ובאר שבע מלאים בתושבי שדרות, נשארו העסקים בשדרות עם מעט קונים ומצב ביטחוני רעוע.
יוזמי הפרויקט מציינים כי מעבר לפרסום המסיבי שאמור ליצור שינוי תודעתי, מתוכננות גם פעולות שיעודדו רכישה בשיתוף עם בעלי העסקים המקומיים כמו הגרלות שבועיות לרוכשים בחנויות והנחות וימי מכירה ואפילו כרטיס הנחות קבוע לתושבים, הכל כדי להחזיר את הקונים הביתה.