השבוע, תצא החברה לקרישת דם בישראל, בעידוד משרד הבריאות, בקמפיין רדיו ראשון לטובת הגברת המודעות הציבורית ל"פקקת ורידים" - מחלה היוצרת קרישי דם מסוכנים, הגורמים לנזקים בריאותיים קשים ואחראית על לא מעט מקרי מוות - זאת כחלק מחודש המודעות העולמי למחלה.
ההחלטה לפתוח בקמפיין התקבלה לאור הנתונים המדאיגים בישראל - כ-1,500 איש בשנה מתים כתוצאה מקרישי דם ועוד כ-43,000 מאושפזים מדי שנה.
הקמפיין, ישודר ברשת ב', במשך עשרת הימים הקרובים. התשדיר יודיע למאזינים כי "בכל 6 שעות מת בישראל אדם נוסף מתסחיף לריאות שנוצר מפקקת ורידים" ויקרא להם לברר עם הרופא האם הם נמצאים בקבוצת הסיכון.
"ישנה חשיבות עצומה שהציבור יידע ויכיר את המחלה, כיוון שרבים לא מודעים להשלכות המסוכנות שלה". מציין ד"ר אהרון לובצקי, יו"ר החברה לקרישת דם בישראל. "מודעות למחלה יכולה בפירוש להציל חיים".
התשדיר יזמין את המאזינים להירשם בפייסבוק לקבוצה "קרישי דם", שם יספקו הרופאים המומחים מידע חיוני והכוונה מקצועית לציבור הרחב.