בנק הפועלים מביא את בשורת הצרכנות החדשה לעולם הבנקאות ומכריז על השלב הבא בשירות "ניהול תקציב", שיאפשר ללקוחות הבנק לנתח את התנהלותם הפיננסית, לא רק לאור יעדיהם האישיים, אלא גם בינם לבין קבוצת ייחוס של לקוחות הדומים להם בפרופיל המשפחתי והכלכלי שלהם.
השוואה זו הינה שירות נוסף המסייע ללקוחות הבנק בניהול חכם של תקציב המשפחה ובתמיכה בהתנהלות פיננסית נכונה, כחלק מתפיסת החירות הפיננסית.
כבנק המוביל בישראל המעניק שירותים בנקאיים ליותר משליש משוק הבנקאות המקומי, בנק הפועלים הינו מהגופים הבודדים בישראל בכלל ובשוק הבנקאות המקומי בפרט, המסוגל לצבור מידע סטטיסטי מקיף, עדכני ואמין, על התנהלותו הפיננסית של הצרכן הישראלי , בין השאר באמצעות הכלי לניהול תקציב.
בשבועות הקרובים ישיק הבנק את שירות "פועלים כמוני", הממנף את המידע הסטטיסטי שהבנק צובר על ההתנהלות הבנקאית של לקוחותיו ומנתח את פעילותם הבנקאית בחלוקה ליותר מ-200 פלחי אוכלוסיה (לפי פילוח של גיל, מצב משפחתי, מספר ילדים ורמת הכנסה), תוך יצירת קבוצות ייחוס להשוואה.
השירות יאפשר להשוות הן את סך ההוצאות הכולל (האם ובכמה סך ההוצאות גדול יותר מסך ההכנסות) והן את התפלגות ההוצאות לפי קטגוריות שונות, כגון מזון, תקשורת, חינוך, רכב, פנאי וכד'.
בימים אלו משיק הבנק סקר צרכנים מקיף באתר, שיאפשר להבין לעומק את הפרמטרים השונים המעניינים את לקוחותינו בניתוח פעילותם לעומת קבוצות ההשוואה השונות, ובנוסף, לסייע לבנק להבין כיצד הלקוחות מגדירים את קבוצות הייחוס שלהם ולמי היו רוצים להשוות את עצמם.
עם השקת השירות החדש מאפשר בנק הפועלים ללקוחותיו ליהנות מחוויית צרכנות חדשה, בדומה לגופים המובילים בעולם, המאפשרים ללקוחותיהם להתנהל בזירה קמעונאית חדשנית, רווית מידע, המאפשרת קבלת החלטות מושכלת, תוך השוואת נתונים מתמדת למספר רב של קבוצות ייחוס.
לדוגמה, לקוחות שסך הכנסותיהם בחודש הוא 15 אלף שקל, יוכלו להשוות את ההוצאות שלהם לסל ההוצאות הממוצע של לקוחות בעלי הכנסות דומות, על מנת לבחון את הרגלי ההוצאה שלו. וזוג צעיר בגיל 30 ללא ילדים שסך הכנסותיהם בחודש הוא 10 א' ש"ח, יוכל להשוות את הוצאותיו לבני זוג בעל הכנסה דומה אך עם ילדים, בטרם מחליט על הרחבת המשפחה.
שירות "ניהול תקציב", שהושק לפני כשנתיים, פורס בפני הלקוח תמונה יום-יומית, עדכנית ומפורטת של ההכנסות מול ההוצאות, כך שהלקוח יכול להבין את תזרים המזומנים שלו ולעקוב אחרי תקציבו, תוך יכולת ניתוח והשוואה לתקופות שונות בעבר ותכנון טוב יותר לעתיד. השירות, המבוסס על פעילות הלקוח בחשבון העו"ש ובכרטיסי האשראי הבנקאיים, זכה להצלחה חסרת תקדים - מאז השקתו במאי 2009 הצטרפו לכלי לניהול תקציב מעל ל- 200 אלף משתמשים פעילים ששדרגו את יכולת התכנון והבקרה הפיננסית שלהם. לקוחות אלו מקבלים היום את חוד החנית של שירותי מעקב וניהול התקציב המקוון, מהמובילים בעולם, הניתן באופן חסר תקדים בחינם, כשירות ערך מוסך שבנק הפועלים מעניק ללקוחותיו.