|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

לקוחות בלאט-לפידות מדברים על Salesforce

מארק פידלמן, harmon.ie במגזין פורבס: השקת אייפון 5 של אפל מאכזבת – Salesforce מראה איך לעשות את זה נכון
16/10/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: יעל סער  |    |  אולמדיה  |  תגובות

כנס Dreamforce השנה נשען על שלושה מסרים עיקריים: הראשון הוא, שעסק חברתי הוא עסק רווחי. השני הוא, שחטא ההתעלמות מעולם המובייל לא יעבור ללא עונש. והשלישי, הוא שעבור עסקים, הענן הוא ברית בלתי הפיכה.

כנס Dreamforce הוא כמו שילוב של מכה, ירושלים והוותיקן באירוע רוחני אחד של הבאת הבשורה, עם 78 אלף מאמינים שבאו לעלות לרגל. וכמו שכל נביא יודע, רוחניות מובילה להתעוררות, העצמה ופעולה. הכנס הוא כמו מלחמה קדושה – רק בלי האלימות. הקורבן הוא ארגון השליטה והבקרה ואיש הארגון שמוביל אותם. השלום טמון בידע שכוהני העתיד מפיצים, כוהנים כמו ואלה אפשאר, טריסטאן בישופ ומייקל קריגסמן.

פגשתי משתתפת אחת בכנס, שסיפרה לי מדוע בריכת האמביציה שלה התרוקנה לפני שבאה, וחשדתי שהיא התרוקנה בגלל ניהול כושל. היא הפכה לאחת מאותם עובדי ברקוד – תחת סריקה מתמדת של ההנהלה ונאלצת לעבוד על-פי תהליכים מייגעים עד כדי הפסקה מוחלטת של המחשבה בעת העבודה... אך כמו רבים שפגשתי, Dreamforce שינה אותה. יותר נכון, היא חוותה התעוררות רוחנית מעצם היותה מוקפת במאמינים כה רבים.

אם המרות הדת הללו נראות לכם מוכרות, צדקתם כשהשוויתם אותן להצלחה של אפל בהעברת ההמונים לאמונה בקווי המוצרים שלה. אבל אירועי ההשקה של אייפון 5 החודש, בצורה די ברורה, לא עמדו בסטנדרט שהציבו ההצלחות הקודמות של החברה. לא היו הכרזות מרעידות-אדמה, לא היה חזון ברור, האייפון 5 נראה כמי שמנסה להדביק את מתחריו – וכתוצאה מכך, רבים מרגישים שהארגון אכזב אותם. אפל עדיין תמכור הרבה מכשירים, אבל לא 'המירה את דתו' של אף אחד הפעם.

כשסטיב ג'ובס הציג לראשונה את אמנות השקת המוצר, עיוותי המציאות שלו הפכו שלנו, והאמנו בחזון שלו. מאז, נדמה שאפל החליקה קצת בחזרה אל שולי הבינוניות. אפל כולה סובלת מתסביך נחיתות חוצה ארגון בייאושה לשמר את הקסם בגאונותו של ג'ובס. זה כולל גם את להיטותה של החברה לתבוע את כל החקיינים.

סיפורן של שתי דתות

אם Dreamforce היה שילובן של שלוש הדתות הגדולות, אירוע האייפון של אפל דמה לכינוס של הכנסייה הסיינטולוגית. זה אירוע שנועד ל'אחוז האחד', שותפי הסוד והקנאים. כל מה שאינו אפל נדחה בבוז, כמוצר נחות.

ב-Dreamforce, שאל אותי חובב אפל למה הכנס הזה מרגיש כל כך שוויוני. האם זו התשוקה להתחבר? הצורך להרגיש כישויות חברתיות? להעריץ זה את זה בטוויטר ולצייץ ביחד מסביב למדורה?... אני חושב שהוא לא תופס, ש-Dreamforce הוא ההתגלמות של כלל הזהב: "ההדדיות שולטת". להבדיל, הכלל של אפל הוא כנראה "מי שמחזיק בזהב שולט". ברור שזה עובד בשבילם בינתיים, אך כמה זמן עוד יהיו מוגנים בזכות רוח הרפאים של הפרה הקדושה- סטיב ג'ובס?

האירועים של אפל הם על אפל. העובדים מקבלים מקום בשורה הראשונה: "הם ממלאים את המקום באנשי אפל ופיקסאר, שמתרגשים מזה נורא", אמרו ב-CNN. "הם מבויימים בקפידה". להבדיל, Salesforce.com שמה בחזית את לקוחותיה, מובילי דעה מעולם העסקים ובלוגרים, שמקיפים את הבמה. זה שולח את המסר ש-Dreamforce הוא כנס על לקוחות.

תחשבו על זה. מנכ"ל Salesforce.com, מארק בניוף, הקדיש את הכנס ללקוחות ולבאי הכנס ולא למוצרי החברה. זה עזר לבניית קשרים חזקים כך ש-Dreamforce נבנה סביב אנשים, מערכות היחסים ביניהם ואז העשרתם באמצעות חוויה משותפת. זו חוויה שתישאר עם המשתתפים לתמיד. ועדיין, אפל מוכיחה שפוקוס על מוצר יכול לעבוד כשמשחררים מוצר יוצא דופן בשילוב עם תצוגה מסחררת. אך ההשפעה בת-חלוף כאשר תפיסת המוצר שבמוחנו נרקבת עם הזמן ונעשה קל להחליפו במוצר אחר, טוב יותר.

אז למה Dreamforce היה טוב יותר מהשקת אייפון 5?

כנראה שגם אתם שמעתם את השקר על כך ש"אפל לא עושה קבוצות מיקוד". האמת היא שהם כן. אבל בסוד. Salesforce.com, לעומת זאת, עורכת קבוצות מיקוד בגלוי, בפומבי וללא פילטרים. הם בהחלט לא היחידים שעושים זאת – אבל הם היחידים שהבינו איך לעשות זאת באירוע ענק.

כנס Dreamforce היה בעצם קבוצת מיקוד של עסקים, של קריירות, של פוקוס. הוא היה קריאת השכמה לכל מי ששקוע בבוץ של "עסקים כרגיל". המשתתפים למדו זה מזה, ו-Salesforce.com למדה מהם. Salesofrce.com לא נתקעה, כמו אפל, בסגידה לאלילי שווא (שהם המוצרים שלה), ובמקום – התרכזה במה שחשוב: הלקוחות שלה.

וכשמסתכלים על זה מהפרספקטיבה הזאת, Dreamforce, ולא השקת אייפון 5, היה האירוע האפקטיבי יותר – וזו לא אמונה, אלא מציאות.

תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
יעל סער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקוחות בלאט-לפידות מדברים על Salesforce
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה באתר?
16/10/2012  |  טל גיא  |   הודעות כלליות
חברת JCDecaux, בעלת הזיכיון הבלעדי לפרסום על גבי תחנות אוטובוס, מכווני תנועה ועמודי הרחוב בתל אביב-יפו, מרחיבה את פעילות המחלקה הטכנית- המחלקה תפוצל לשתי מחלקות נפרדות כאשר בראש המחלקה יעמוד מנהל טכני וסופרוייזר שיהיו אחראים באופן ישיר על חלוקת העבודה של שתי המחלקות החדשות. המודל של המחלקה הינו המודל הנהוג ב-JCDecaux ברחבי העולם ומטרתו היא לספק לעיריית תל אביב-יפו וכמובן ללקוחות החברה, שירות בסטנדרט גבוה ואיכות בלתי מתפשרת בזכות התחזוקה השוטפת של מתקני JCDecaux לאורך כל שעות היום.
16/10/2012  |  הדר דניאל  |   הודעות כלליות
תמיר לוי, 29, מונה לתפקיד מנהל תחום Microsoft System Center בחברת Agile IT, המתמחה בביצוע פרויקטים בתחום תשתיות ה- IT.
16/10/2012  |  כהן יניב   |   הודעות כלליות
מלם מערכות מקבוצת מלם תיםבחרה במערכת ניהול השירות Service Desk Manager (SDM) מתוצרת חברת CA לניהול תהליכי התפעול והשירות ביחידות המחשב ובמרכזי התמיכה אותן היא מתפעלת בשיטת מיקור החוץ. היקף הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים.
הממשלה פועלת על-מנת לתת מענה לגז הטבעי אך תהליך כזה לוקח זמן רב, יו"ר התאחדות התעשיינים צפון ומנכ"ל טמבור מיכאל דיין טוען כי הממשלה עשתה הרבה אבל במצב הכלכלי והמדיני כיום ולאור העובדה כי פרויקט הגז בדרום מתקדם ואילו בצפון הנושא תקוע, על הממשלה לתת פתרון ביניים. התוכנית המחויבת היא אספקת גז טבעי דחוס (CNG) לפיניציה ולמפעלי הפריפריה במשאיות זאת כגישור עד להגעת הצינור למפעל. התשתית חיונית בכל מקרה לאזורי פריפריה שגם בשלבים הבאים לא יגיע אליהם צינור גז ותשמש כפתרון ביניים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il