יוניליוור משיקה מיונז 5% שומן ללא כולסטרול תחת השם 'תלמה מיוקל 5%' בהשקעה של כ-5 מיליון שקל
יהודי ליפמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל מוסר כי: " חברת יוניליוור העולמית תרמה מניסיונה ועזרה בפיתוח מיוקל תלמה 5% ללא כולסטרול העומד בסטנדרטים הגבוהים של יוניליוור הן באיכות והן טעם".
יוניליוור משיקה את מיונז תלמה 5% שומן ללא כולסטרול תחת השם מיוקל - כפית אחת של מיוקל תלמה 5% מכילה רק 5 קלוריות, לעומת כ-30 קלוריות במיונז לייט וכ-50 קלוריות במיונז רגיל. יוניליוור משקיעה בפיתוח המוצר ובפעילות השיווקית כ-5 מיליון שקל.
לדברי יהודי ליפמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל: "תלמה כמובילת שוק המיונז עם נתח שוק של 70% מחוייבת לתת מענה לכלל צרכניה. בעקבות המגמה העולמית של מעבר לצריכת מזון דל בקלוריות ודל בשומנים וכולסטרול בחרנו לפתח מוצר שמביא בשורה חדשה - מיונז מופחת שומן וללא כולסטרול".
פיתוח מיוקל תלמה מופחת השומן ללא כולסטרול מתבסס על שורת חידושים בתחום טכנולוגיית המזון ביוניליוור העולמית, המאפשרים הצגת מוצר בעל כמות קלוריות נמוכה משמעותית וללא כולסטרול. יוניליוור העולמית מחזיקה ברשת גדולה של מפעלים כמו הלמנס ואנשי פיתוח ומובילה בחדשנות בתחום הרטבים, כמו למשל בקטגוריית הבריאות והלייט.
על השוק
שוק המיונז מגלגל כ-70 מיליון ש"ח בשנה. השוק מחולק למיונז אמיתי (70%) ומיונז בריאותי (30%).
כיום, קיימת מגמה ברורה של מעבר למוצרים דלי קלוריות, שומנים וכולסטרול ולכן, שוק המיונז הבריאותי צמח בשנה האחרונה בכ-14%.
יוניליוור ישראל מחזיקה ב-83% משוק המיונז (תלמה 70% והלמנס 13%). תלמה מחזיקה ב-48% משוק המיונז הבריאותי ו-76% משוק המיונז האמיתי. (נילסן, כספי, יולי 2004).
76% מהצרכנים משתמשים במיונז לפחות פעם בשבוע ( 52% עד 3 פעמים), 82% עושים שימוש עיקרי במיונז לסלטים (סלטים עיקריים: סלט תפח"א ,כרוב, ירקות וביצים), 51% עושים שימוש במיונז כממרח.
על יוניליוור
יוניליוור מובילה את שוק הרטבים כולו בעולם, עם נתח שוק של 14%.
יונילוור הינה החברה המובילה בעולם במיונז וחרדל, מספר 2 בשוק הקטשופ ורטבי הסלט.
יוניליוור משווקת מיונז ורטבים תחת המותגים: הלמנס (48%), Amora , Calve ו-Maille.