תשלובת החלב של תנובה מרחיבה ומחדשת את המותג פיראוס במטרה להמשיך ולהוביל את שוק הגבינות המלוחות גם בשנים הבאות.
לדברי חגית אדלר, מנהלת חטיבת תחומי עסקים ושיווק בתשלובת החלב: "היקף הצריכה לנפש של הגבינות המלוחות נמוך מהיקף הצריכה של הגבינות הלבנות והצהובות. שמנו לנו למטרה לפעול לקידום, רענון וחידוש קטגוריית המלוחות על מנת להרחיב שימושים וצריכה. במהלך החדש של פיראוס נתקשר את מסר הפשטות והיום יומיות, במטרה להפוך את סידרת פיראוס למוצר שנצרך יום יום בכל מצב ולא רק בתקופות חגים ולמטרות אירוח".
בשנת 2004 גדלו מכירות המותג פיראוס ב-15.8%.
גבינות מלוחות - מאפייני צריכה
- קהל הצרכנים המרכזי נמצא בפלח הגילאים 25-54.
- הגבינות נצרכות בקרב כל פלחי האוכלוסייה.
- במרבית הבתים הגבינות המלוחות נמצאות "עמוק יותר במקרר" ומחכות "להזדמנות" שלהן לצאת לשולחן.
במסגרת המהלך החדש, משיקה תנובה ארבעה מוצרים חדשים בסידרת פיראוס המחודשת:
1. פיראוס בסגנון בלקני 9% שומן - גבינה חדשה בשוק הישראלי. פיראוס בסגנון בלקני 9% שומן הינה גבינה עגולה בעלת מרקם קשה המיועדת לצרכני הגבינות המלוחות. מגוון השימושים בה הוא רחב והיא מתאימה למילוי מאפים, כריכים, להגשה ולהוספה לסלט. חיי המדף שלה ארוכים - 30 יום.
אריזת 200 גרם, מחיר מומלץ לצרכן: 9.96 שקל.
2. פיראוס לבנה 3% שומן - בהתאם למגמות הבריאות והפחתת אחוזי שומן במוצרי גבינה, מציעה תנובה לראשונה לצרכנים גבינת לבנה עם 3% אחוזי שומן בלבד. המוצר קיבל ציונים גבוהים במיוחד במבחני טעימה שנערכו. פיראוס לבנה 3% הינה גבינת הלבנה היחידה בשוק בעלת מרקם רך, חמיצות עדינה עם 3% בלבד. המוצר יגיע בגביע רחב ונוח לניגוב ויצטרף לגבינת פיראוס לבנה 9% בגביע 500 גרם.
אריזת 250 גרם, מחיר מומלץ לצרכן: 8.07 שקל.
3. פיראוס צפתית מעודנת 5% שומן - ממחקרי צרכנים שנערכו התגלה כי כמחצית מהצרכנים מעדיפים מרקם רך יותר של הגבינה הצפתית. פיראוס צפתית 5% שומן מעודנת מתאפיינת במרקם רך מאוד ובמליחות עדינה.
הגבינה תתווסף למגוון פיראוס צפתית הקיים כיום.
אריזת 200 גרם, מחיר מומלץ לצרכן: 9.96 שקל.
4. פיראוס בולגרית 9% שומן - ממחקרי צרכנים התגלתה עדיפות גדולה לבולגרית עם 9% אחוזי שומן. פיראוס בולגרית 9% שומן תחליף את פיראוס בולגרית 16%. סדרת פיראוס בולגרית תגיע במגוון אחוזי שומן - 5%, 5% בקוביות, 9%, 24% ובולגרית מחלב עזים. עוד עלה כי זוהי הגבינה המלוחה הפופולרית ביותר עם מגוון השימושים הרחב ביותר.
אריזת 250 גרם, מחיר מומלץ לצרכן: 15.26 שקל.
על האריזות החדשות:
עיצוב אריזות פיראוס נשאר נאמן לגוונים הים תיכוניים של כחול ולבן, יחד עם זאת הצבעים והכיתובים קיבלו בולטות חזקה יותר על מנת להקל על הצרכן את הבחירה בין סוגי הגבינות השונים. כמו כן, הושם דגש על אריזות נוחות יותר לשימוש.
- גבינות חמד וברינזה קיבלו אריזות שקית מרהיבות ונוחות. האריזות אטומות לחלוטין ועשויות מחומר מיוחד למניעת נזילות. גבינת חרמון קיבלה עיצוב זהה וכונסה תחת פיראוס.
- אריזות פיראוס צפתית הוחלפו לגביעים עגולים וקיבלו עיצוב צבעוני ובולט.
על שוק הגבינות המלוחות בישראל:
- צריכת הגבינות המלוחות בישראל לנתוני 2003 עומדת על 1.5 ק"ג לנפש. לשם השוואה היקף צריכה לנפש של הגבינות הצהובות עומד על 3.2 ק"ג, גבינה לבנה+קוטג' על 10.4 ק"ג לנפש.
- על-פי נתוני נילסן היקף שוק הגבינות המלוחות בישראל בשנת 2004עומד על כ- 285 מיליון ₪ (כספי) המהווים 6,500 טון (כמותי).
התפלגות השוק לפי יצרנים כספי:
- התפלגות מכירות גבינות מלוחות: 63% נצרכות מהמדף ו- 37% במעדנייה.
- התפלגות שוק הגבינות המלוחות בישראל לפי סגמנטים כמותי: בולגרית 39%, צפתית 27%, לבנה 11%, חמד 8%, פטה 6%, אורדה 5%, אחר 4%.