בניית נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת, שבהקמתו יושקעו כ-200 מיליון דולר, יצאה לדרך בתחילת השבוע עם הפקדת תוכנית המתאר המקומית של נמל התעופה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, מחוז דרום.
במקביל, מכינה רשות שדות התעופה תוכנית בינוי, פרוגרמות ומכרז לביצוע הפרויקט אשר תחילתו מותנה באישור תקציב לביצוע. היציאה למכרז תכנון וביצוע תעשה בתחילת 2006 ומשך ביצוע הפרויקט עצמו צפוי להימשך שלוש שנים.
נמל התעופה החדש יחליף את הנמל הקיים באילת ואת הטרמינל האזרחי בעובדה, ויתן מענה, בנוסף לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, גם לתעופה הכללית ולמטענים.
בנוסף, ישחרר נמל התעופה החדש את העיר אילת מההגבלות שמטיל הנמל הקיים על סביבתו ויאפשר את התפתחות העיר מבחינת פיתוחה הנדלני, הכלכלי והעסקי.
נמל התעופה אילת יוקם בין הגבול הבינלאומי עם ירדן לכביש 90, מצפון לשמורת מסיב אילת בפתחת נחל רחם, כ-19 ק"מ צפונית לאילת. אתר זה נבחר כמיקום המועדף לנמל החדש בעיקר משיקולי שמירה על ערכי טבע ונוף.
התוכנית שמה דגש על הנושא הסביבתי תוך קביעת מנגנון שמטרתו בחינת הנושאים הסביבתיים והסדרת מערכת האיזונים בין הנמל לסביבתו.
בשלב ראשון מתוכנן הפרויקט לתת מענה לתנועה שנתית של 500 אלף נוסעים בינלאומיים ו-1.75 מיליון נוסעים פנים ארציים. הנמל יכלול מסלול באורך 3,600 מטרים, מסלול הסעה מקביל, עמדות חניה למטוסים, טרמינל נוסעים, מגדל פקוח, מכ"מ, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חניה לרווחת הנוסעים.
תוכנית המתאר שומרת את האופציה להרחבת השדה, לכשיווצרו התנאים לכך וכמו כן תאפשר הקמת תחנת רכבת בסמוך לטרמינל.