חברים וחברות יקרים!
הפעם מופנה הזרקור שלי היישר לכרטיס דירקט של חברת ישראכרט. זוכרים את הפוסט שלי בעניין כרטיסי האשראי? אז נכון, מי צריך? עדיף שלא, ובכל זאת, כל החברות במשק אוהבות מאוד את הכרטיסים הללו. מודה ומתוודה: אחרי שהוצאתי כרטיס דירקט של חברת ישראכרט ("כי איך אפשר בלי כרטיס בכלל? לפחות תוכלי למשוך בלי עמלה מהקיר", אמרה מ. המקסימה, פקידה בסניף "שלי"), החלטתי לעשות בו שימוש לפי הכיס.
הצרה בכרטיסי דירקט מחולקת למדורים:
1. הבושה בסופרמרקט השכונתי כשתשלום נדחה בקופה לעיני השכנים שלכם משום שחרגתם מהתקציב ולו בשקל אחד (דירקט מאשר שימוש על-פי המסגרת בלבד, ולא מתחשב במשכורות עתידיות וכד').
2. כרטיס דירקט נדחה לפעמים סתם כך. קיימות בעיות תקשורת רבות, חיובים כפולים וכד'. כל חיוב שכזה - מוצדק או לא - תופס מקום במסגרת שלכם בבנק ומשתחרר רק אחרי 48 שעות, כך שלמעשה אם אתם קרובים למסגרת ורכשתם משהו שנגבה בטעות פעמיים (ולא צריך בהכרח להעביר את הכרטיס פעמיים לשם כך. צריך רק מכשיר שמבצע את הפעולה אוטומטית. הישמרו לכם מבתי העסק הללו ורכשו בהם באמצעות המחאות בלבד, אם מוכרחים), אבוד לכם. 48 שעות יעברו בטרם תוכלו למשוך שוב כסף מהחשבון; גם באמצעות הפקיד/ה או "המכשיר שבקיר".
3. על-פי נציגת שירות הלקוחות (בירורים בארץ) של תשלובת ישראכרט מיום 23.12.09, חברת ישרכרט מאפשרת לחברות כמו אלון (דלק) להגביל את רכישת הדלק בכרטיס דירקט ל-99.00 שקלים בלבד, אך לגבות מכסת מינימום בת 200 (!) שקלים עבור כל קנייה שתהא נמוכה מזה. לפיכך, לכאורה לא משתלם לרכוש דלק באמצעות כרטיס דירקט בחברה זו. כשביקשתי תגובה בכתב מהדובר על כך, הפנתה אותי הנציגה לאתר האינטרנט שלהם ואמרה ש"אין צורך. הכל מצוין באתר".
4. המסקנה המתבקשת: אם אין ברירה אחרת, עליכם להתקדם עם הזמן, לבצע חקר שוק מעמיק לגבי סוג העמלות וגובהן בכל כרטיס וכרטיס. עדיף לדעת את הדברים מראש, ולא להכניס את עצמכם לפינות שמהן תתקשו לצאת. התחרות על כל לקוח היא קשה. נצלו אותה לטובתכם.
5. אני מכירה לפחות זוג מצליח אחד, שאיננו סובל מבעיות פרנסה ומתנהל נהדר גם ללא כרטיסי אשראי.