מי לא זוכר את הקרפיון בבריכה הקטנה בסופרמרקט ברחוב בן-יהודה בתל אביב, זה שאימא של בנצי הייתה קונה אותו בימי חמישי ובערבי חג?! כולם זוכרים אפילו שהיום בכל המרכולים מוכרים בעיקר דגים קפואים שתקועים חנוטים בתוך קרח ופתיתים של שלג. אז עכשיו הודיעו שכמחווה של רצון טוב ושיפור תדמית מתבקש של הרשת 'הגדולה' ייחשף קרפיון וינטאג' ענקי, שהוקפא בטכנולוגיה מיוחדת עוד בשנות השבעים של המאה הקודמת מתוך מחשבה תרבותית 'צוֹפָה פני עתיד' על ערכו השימורי-חינוכי.
האירוע המתוקשר עתיד להתרחש באחד הימים שלפני סוף השבוע בנוכחות 'מפורסתמים' רבים. לצורך העניין החלה ההפשרה ההיברידית של הקרפיון עם כימיקלים מיוחדים כבר לפני מספר רב של ימים, כשהכוונה היא שהוא יהיה טרי כמו חדש ויפתח את פיו בטיימינג מרגש ובשידור-חי מרחבי - שיכוסה על-ידי כל ערוצי המדיה בו-זמנית.
כמו-כן הוזמנו מהארץ ומחו"ל מספר רב של סלבריטאים מן העבר שנוכחותם עשויה לשפר ללא-הכר את תדמיתה הקורסת של הרשת, שנקלעה לאחרונה בעל-כורחו של בעליה רב-המג לשעבר לקשיים מרובים, בגין כל ענייני הריכוזיוּת והקיימוּת בהם מבין כנראה רק העורך הראשי וסגן המו"ל של אחד מעיתוני הכלכלה החדשים הנפוצים והמשפיעים לאחרונה במדינה.
שבוע לפני האירוע כבר היה ברור שככל הנראה לא יהיה אפשרי לכנס תחת קוֹרָה אחת של שידור את כל הגיבורים של סרטי 'אסקימו-לימון' בגלל חילוקי-דעות שרירים וקיימים, והבדלים של מנטאליות וגוונים של אישיות שהתרחבו לאורך כל השנים - ביניהם. לעומת זאת - בעקבות התבלטותו לטובה של אחד מתשדירי הפרסומת ברדיו לאחד ממיזמי הדיור המוגן לאוכלוסיה הקשישה והישישה, אותרה באורח מפתיע וחסר-תקדים השחקנית שגילמה בכל אותן שנים רחוקות בהצלחה רבה את הדמות של אימו של בנצי - השחקנית הוותיקה ורבת-החן דבורה קידר.
עצם הגילוי המסעיר של השחקנית, שלא איבדה כהוא-זה מיכולותיה הטובות, הוסתר לחלוטין מפני כולם (כולל כולם) בכל הזמן בו התנהלו המגעים האינטנסיביים עם השחקנית והסוכנת שלה לשעבר שצצה פתאום מן האוב וחזרה לזירה - וזאת על-מנת לא להביא להקטנת הספקולציות והורדת רָף הציפיות בנוגע לזהותן של הפרסונות העלומות הצפויות לכבד את האירוע התקשורתי המכונן הזה - בנוכחותן.
מן האגף האחר - וככל שהתקרב מועד האירוע - החלו רשתות שיווק נוספות במבצעים חסרי-מנוח של הורדת מחירים בכל הנוגע למזונות מן הצומח והחי ובאותה הזדמנות גם - מכירתן של יחידות 'זמן-אוויר' לכל המקטין במחיר. הגדיל לעשות רפי כהן המייסד והבעלים של חברת 'פיצוץ-השיקמה' - שבמקום למכור בעלי-כנף ב-1 שקל לקילוגרם, החל במבצעים של זיכוי הלקוחות בכסף מלא על כל רכישה 'לכאורית' של דגים ו/או מוצרים אחרים המבוססים על תרביות-אָצָה ומזונות מן הים.
בנוסף, הודיע אחד מבעלי חברות חומרי הניקוי הגדולות - חתן פרס ישראל למפעל חיים ברונו גולד - שהוא מגדיל את כל אריזותיו ומארזיהם של מוצריו - ללא כל תוספת מחיר לצרכן. "לו זה משתלם", הוא אמר, "...התענוג הנוסטלגי של הציבור 'שווה' מבחינתי הרבה", למרות שהוא אישית לדבריו, "בכלל לא היה באותן שנים של 'שנות השבעים' מחובבי הז'אנר השולי והבלתי-נכחד הזה - אבל מניסיוני הצנוע, עם הצלחה אסור, לא רצוי, ובעצם גם אי-אפשר להתווכח".
ביום האירוע התמלא חלל המרכול, הכביש והמדרכה שבחזיתו, במאות אזרחיות ואזרחים מסוקרנים ונרגשים, ואלפי בלונים צבעוניים הופרחו באוויר. הבעלים של הרשת שחזר במיוחד מחו"ל מנסיעת עסקים בלתי-מתוכננת אך מאושרת על-ידי שלטונות האכיפה, התכבד בהפעלה האחרונה של מכשיר ההפשרה - והקרפיון הנדהם והאומלל למראה זכה לחזור ממש לעיני הקהל למצב-צבירה גמיש וְרָךְ כשהוא תָּמֵהָ לחלוטין ו"פעור-פה" כבתחילה - לכל תשואותיהם ושאגותיהם הרמות של כל הקונות והקונים הנלהבים.
(חג אוּרִים ותמימים שמח!)