עשר שנים עברו מאז הוסב מלון כרמל המיתולוגי לבניין דירות C היוקרתי, המשמש כיעד מגורים אטרקטיבי לעולים חדשים מאנגליה, ארצות הברית וצרפת. מלון כרמל שנבנה בתחילת שנות התשעים, במרכז הטיילת, חיזק את המיתוג של נתניה כעיר תיירותית. אולם באופן מפתיע, במקביל לשגשוג התיירותי ממנו נהנתה העיר, הוסב ייעודו של המלון לפני עשר שנים לבניין דירות שמרבית מרוכשי הדירות בו הינם תושבי חוץ. "מלון כרמל היה ממותג ברמה מאוד גבוהה". מסביר זכיין רשף נכסים נתניה ואיש נדל"ן ותיק בעיר, אהרון סמיפור. "שינוי ייעוד המבנה ממלון לבניין דירות לא פגע בערך הנדל"ן של המבנה אלא רק חיזק אותו. ניתן להיווכח שגם לא הייתה כוונה להתנער מהעובדה שהבניין שימש כבית מלון - השם של הבניין קרוי על האות הראשונה של מלון כרמל - C".
היתרון הבולט של מלון כרמל דאז ובגלגולו העכשווי כבניין דירות C הינו הקרבה למרכז העיר, אזורי הבילוי ורצועת החוף הנמצאים במרחק הליכה קצר יחסית. אך נראה כי יתרונו הבולט ביותר הוא מיקומו הייחודי - על מצוק בגובה של חמישים מטר מעל פני הים. "המיקום של בניין הדירות הוא דבר יוצא דופן", מציין סמיפור. "הבניין יושב על מצוק גבוה שנושק לים. כיום בגלל האיסור לבנות מאה מטר מקו המים לא ניתן למצוא נופים כאלה שנושקים לפתח החלון של הבית שלך. מדובר בהזדמנות יוצאת דופן לא רק בנתניה אלא בכלל בארץ".
במשך השנים המיתוג היוקרתי של המלון זימן אליו תיירים מחו"ל שפקדו דרך קבע את המלון בחופשות ובחגים. במשך הזמן נוצר ביקוש מצדם להיות דיירים קבועים בבניין. לפיכך ולאחר כל ההליכים הביורוקרטיים המקובלים, הוסב המבנה של המלון לבניין מגורים שמרבית מרוכשי הדירות בו הינם תושבי חוץ שנהנים ממזג אוויר מוכר וסביבה נגישה שמספקת עבורם את כל הצרכים המתבקשים.
דירת הפנטהאוז בקומה ה- 20, מוצעת בימים אלה למכירה. ייחודה ניחן בעיצוב האמון על-ידי בני הזוג האדריכליים עודד ואליזבת טל המתמחים ברמת עיצוב גבוהה לבתים פרטים ועיצוב פנים למשרדים. "ערך של דירה נמדד בכמה פרמטרים, ובניהם: מיקום, סביבה ורמת עיצוב". מסביר סמיפור, מתמחה בשיווק פרויקטים ודירות יוקרה. "לפי הפרמטרים האלה אפשר להבין שמדובר בנכס. המיקום ליד הים, הקרבה לטיילת ולמקומות בילוי והעובדה שאדריכליים בעלי שם עיצבו אותו".