|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חלם תכנוני [מתוך תשדיר ועדת הבחירות]
כך נסבך את הנוסעים

מחדל התחבורה הציבורית ביום הבחירות

ההחלטה לאפשר נסיעה חופשית חינם ביום הבחירות לכנסת גם למי שאינו בעל זכות בחירה תפגע בנוסעים ובנהגים, וההחלטה על סיווג הקווים תגרום אנדרלמוסיה
02/04/2019  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
נהגי האוטובוסים מאיימים: עיצומים ביום הבחירות
עידן יוסף
החשכ"ל הנחה את משרד התחבורה שלא לחתום על הסדר ענפי עם חברות האוטובוסים * הנהגים, החוששים שלא יקבלו את שכרם, מאיימים שאם לא יימצא פתרון למצב הם ישבשו את התחבורה הציבורית ב-9 באפריל
לרשימה המלאה

ביום הבחירות: תחבורה בין-עירונית חינם
עידן יוסף
נסיעות עירוניות יהיו בתשלום, אך נסיעות בין-עירוניות תהיינה ללא תשלום מערב יום הבחירות בשעה 8 ועד סיום השירות ביום הבחירות עצמו * המשמעות: שלילת האפשרות לנסוע חינם לאורך היום שלמחרת הבחירות, ובשעות האור של ערב הבחירות
לרשימה המלאה

פעם אחר פעם נראה כי יש מי שמבקש לנהל את חיי הנוסעים בתחבורה הציבורית מבלי שהתנסה בעצמו בשימוש בה. תכנון ההתניידות בתחבורה הציבורית ביום הבחירות צפוי השנה לסבול מליקויים מובנים בשירות שכלל לא ברור מי הגה את רעיון העוועים הזה במערך ההסעים של ועדת הבחירות המרכזית.

השנה בישרה הוועדה לציבור על כך שהתחבורה הציבורית הבין-עירונית תהיה ללא תשלום, אך עיון בפרטים מגלה אליה וקוץ בה - קוץ גדול מאוד, שיכלול פגיעה משמעותית ברמת השירות לציבור הנוסעים עד כדי קריסה.

על-פי חוק, הזכאות לנסיעה ללא תשלום ניתנת לבעל זכות בחירה שביום הבחירות נמצא ברשות שקצה תחום השיפוט שלה מצוי המרחק של 20 ק"מ לפחות מקצה תחום השיפוט של הרשות בה הוא מצביע.

במשך שנים התאפשרה הנסיעה באמצעות קבלת שוברים בסניפי הדואר, וביום הבחירות עצמו בעמדות של ועדת הבחירות המרכזית. בבחירות 2015 היה שיפור נוסף, ולמצביעים התאפשר לממש את נסיעת ההלוך בערב יום הבחירות כבר משעות הבוקר של יום שני וביום הבחירות עצמו ואת נסיעת החזור ביום הבחירות או ביום שלמחרת (רביעי). כך יכלו המצביעים ללון במקום בו הצביעו.

הפקרות תחבורתית

השנה, החליט מאן דהוא בוועדת הבחירות המרכזית ובמשרד התחבורה לקחת צעד אחד אחורה ולקבל החלטה עם השלכות רוחב חמורות שיפגעו הן בנוסעים, הן בנהגים והן ברמת השירות.

במקום לקבוע שהנסיעה תהיה ללא תשלום מעל קוד תעריף מסוים, נקבע כי נסיעה בקווים בין-עירוניים תהיה בחינם. ודוק: מדובר על קווים בין-עירוניים ולא על נסיעות בין-עירוניות, החלטה שמשמעויותיה הן כדלהלן:

  • הנוסע הסביר אינו יודע ואינו יכול להבדיל בין קווים עירוניים לבין עירוניים. כך למשל, קו מראשון לציון לפתח תקוה הוא בין-עירוני לדעת הנוסע אך עירוני בהגדרות של משרד התחבורה. הדבר עלול לגרור ויכוחים בין נהגים לנוסעים שיטענו כי הובטח להם שהנסיעה תהיה בחינם, ואוטובוסים יתעכבו.

  • בקווים אזוריים (פרבריים) העמימות תהיה גדולה יותר. על-פי רשימת הקווים ששלח משרד התחבורה למפעילים, הוגדרו חלק מן הקווים אזוריים וחלק כעירוניים. למרבה האבסורד, קיימת סתירה ונוסעים שיבקשו לנסוע מיעד א' ליעד ב' יוכלו לעשות זאת בקו אחד ללא תשלום ובקו אחר בתשלום, מה שיגביר את הבלבול.

  • השנה לראשונה תתאפשר נסיעה חינם לא רק לבעלי זכות בחירה, אלא לכלל האוכלוסייה - ילדים ובני נוער, תיירים, נתינים זרים וכיו"ב. שילוב של נסיעה חינם עם שירות דליל במיוחד בתדירות נמוכה לאור העובדה שמדובר ביום בחירות יביא לצפיפות אדירה באוטובוסים (וברכבות) ועלול אף להביא לכך שבעלי זכות בחירה שזכאים להסעת החינם יעדיפו לוותר על הנסיעה בתחבורה הציבורית ולא לצאת להצביע.

  • קווים בין-עירוניים נוסעים גם בתוך הערים, וסתם נוסעים שירצו לנסוע בתוך העיר ינצלו את הטבת החינם באמצעות עלייה לקווים הבין-עירוניים במקום לנסוע בתשלום בקווים העירוניים. הדבר יגביר את הלחץ והצפיפות בצורה בלתי נסבלת. רוצים דוגמאות? בבקשה:
  • קווים 362 ו-363 של דן בדרום עושים שירות עירוני בתוך נתיבות, וככאלו אנשים יוכלו לנסוע איתם בתוך יישובים אלו. יתרה מכך, אנשים יוכלו לנסוע איתם גם בין שדרות לנתיבות - שני מוקדי נסיעות מרכזיים של תושבי שני יישובים אלו, למרות שהמרחק בין יישובים אלו קטן מ-20 ק"מ.
  • בקו 301 אגד המקשר בין אשקלון לתל אביב דרך גדרה, רחובות, נס ציונה וראשון לציון תתאפשר נסיעה חופשית בתוך יישובים אלו ובינהם למרות שמרחק הנסיעה יהיה קטן מ-20 ק"מ.
  • בקווי השירות של מטרופולין בין יישובי המרכז לבאר שבע, תתאפשר נסיעה פנימית חופשית בעיר קריית גת ובין קריית גת לקריית מלאכי ויישובי האיזור, למרות שמדובר בנסיעה של פחות מ-20 ק"מ.
  • בקו המאסף 921 של אגד תתאפשר נסיעה חופשית בין כל היישובים שבדרכו של הקו, לרבות נסיעה מרעננה להוד השרון, פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב.
  • בקו 947 של אגד תתאפשר נסיעה בערים פתח תקוה, הוד השרון, רעננה ועוד.
  • בקו 475 של חברת קווים המקשר בין לוד לתל אביב דרך יהוד, תתאפשר נסיעה חופשית בתוך יהוד ובין יהוד לתל אביב, זאת בעוד בקו 37 של חברת קווים המוגדר קו עירוני - לא תותר נסיעה חופשית בין יהוד לתל אביב.
  • בקו 271 נתיב אקספרס המקשר בין נהריה לחיפה תתאפשר נסיעה פנימית בעכו וכן נסיעה אזורית בין נהריה לעכו, בין נהריה לקריות ובין עכו לקריות, מרחקי נסיעה של קילומטרים ספורים.
  • בקווים המקשרים בין יקנעם לחיפה ובין נצרת לחיפה תתאפשר נסיעה חופשית בעיר נשר, בעוד בקווי אגד המקבילים (עירוניים) לא תתאפשר נסיעה ללא תשלום.
  • בקווים 45 ו-213 של אפיקים לא תתאפשר נסיעה חופשית בין אשדוד ליבנה, אך באמצעות קווים 212,315 כן תתאפשר נסיעה חופשית בין אשדוד ליבנה (בקו 212 תתאפשר גם נסיעה פנימית בתוך יבנה ללא תשלום).
  • בקו 48 מנהריה לכרמיאל תתאפשר נסיעה חופשית, אך בקווים אחרים מנהריה כגון 47 הנסיעה תהיה בתשלום למרות שמדובר באותם יעדים.

עיקר הלחץ צפוי בקווים המשרתים את הציבור החרדי המרבה לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, ושירות לקוי וצפוף שלא יעצור בתחנות יביא בהכרח לחסימת האוטובוסים בידי קהל זה המגלה מודעות צרכנית גבוהה מהרגיל.

השנה כאמור, בניגוד למערכת הבחירות הקודמת לא יתאפשר מימוש הזכאות לנסיעה ביום של הנסיעה אלא ביום שאחריה, למעט מיום שני בשעה 20:00. אלא שהשעה שמונה בערב היא שעה מאוחרת מדי ותדירות הנסיעות בה דלילה, ומי שיוצא בשעה הזו - בהנחה שהאוטובוס אליו ביקש לעלות לא "מפוצץ" בנוסעים - עלול להגיע בשעת לילה מאוחרת מאוד בה כבר אין שירות עירוני ולהסתמך על מישהו שיבוא לאסוף אותו, בפרט ליישובים כפריים אליהם שירות התחבורה הציבורית הסתיים. אולי נכון היה להקדים את תחילת ההטבה לפחות בכמה שעות כדי לאפשר הגעה בשעה סבירה, לאפשר חזרה גם ביום שלמחרת ואף להפעיל קווי לילה בליל הבחירות ואולי גם בסיומו.

תגובת דובר ועדת הבחירות המרכזית, גיורא פורדס: "על-פי חוק ולצורך מימוש זכות הבחירה, זכאים להסעה הממומנת על-ידי אוצר המדינה, בעלי זכות בחירה אשר נמצאים או יימצאו ביום הבחירות בישוב המרוחק מתחום השיפוט של הישוב שבו נמצאת הקלפי. לקראת בחירות לכנסת ה-21, החליטה ועדת הבחירות המרכזית, כי ביום הבחירות, הנסיעה הבין-עירונית תהיה נסיעה חינם לכלל האוכלוסייה, ותחל מהשעה 20:00 ביום שלפני יום הבחירות ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (טווח השעות שנקבעו מאפשר לכל אחד להגיע גם למקומות המרוחקים מהמרכז, כולל לאילת).

"לשם כך, רכשה ועדת הבחירות את שירותי התחבורה הבין-עירוניים ביום הבחירות בעלות של 3 מיליון שקל ממשרד התחבורה, וזאת בניגוד לשנים קודמות בהם נרכשה הנסיעה הבין-עירונית עבור הזכאים, מחברות התחבורה עצמן.

"משרד התחבורה הוא הרגולטור של כלל שירותי התחבורה הציבורית ובינהם גם שירות התחבורה הבין עירונית. בנוגע לשאלות שבתחום האחריות של הרגולטור, יש לפנות למשרד התחבורה".

תגובת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "ההחלטה על נסיעות חינם הבין-עירוניים ביום הבחירות התקבלה בשיתוף ועדת הבחירות וממומנת על-ידה".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל דורש להקים חדר מצב ארצי אשר יפקח על החברות ויחייב אותן להחזיק בסניפיהן לפחות 30 נהגים בכוננות לכל נקודת לחץ שתיווצר בשטח. ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אמר כי "פתרונות קסם כפי שניתנו, ללא התייעצות עם הארגון המקצועי של הנהגים, יכולים להוביל לתוהו ובוהו שלם ביום הבחירות. לאיש אין יכולת להיערך לניוד אזרחים ביום זה".
רשימת קווים בהם מומלץ לא להנהיג תשלום ביום הבחירות לכנסת ה-21 / רשימה
קווי תחבורה ציבורית שסומנו כמומלצים וכלא מומלצים להנהיג בהם פטור מחובת תשלום ביום הבחירות ב-9 באפריל 2019 ובלילה שקודם לו על ידי הממונים האזוריים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית

תאריך:  02/04/2019   |   עודכן:  02/04/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחדל התחבורה הציבורית ביום הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אינו יודע האם הליכוד עומד מאחורי תעמולת בחירות ברשתות החברתיות שאינן מזוהות כנדרש. כך אומר נציגו, עו"ד יונתן ברמן, בתגובה לעתירות שהוגשו לוועדת הבחירות המרכזית, בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות וניו-יורק טיימס על הפעלת תעמולה אסורה עבור הליכוד.
02/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
ח"כ אורלי לוי אבקסיס הצליחה להשיג את מספר החתימות הדרוש - 25 ח"כים - לקיום דיון חירום של הכנסת במצוקת החולים הזקוקים לקנאביס רפואי. זאת, לאחר שלמעלה מ-2,000 חולים המטופלים בקנאביס רפואי נשארו ללא נגישות לתרופה שלהם בגלל טעות של משרד הבריאות.
02/04/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
תוססת העברית. מתחדשת. מתוכה ומתוך השליטה העכשווית בלשונות בני האדם. טלו למשל robot. בעיני אשפי הסייבר המהווים את האריסטוקרטיה של עולם התקשורת, הייתה המילה ארוכה מדי והם קיצרו אותה ל-bot. באו עמך בית ישראל, מחדשי הלשון וגיירו אותה אחרי שהפכו אותה לצורת רבים, והנה יש לנו עתה במילון חיינו "בוטים". אבל 'בוטים' מהר מאוד הפכו גם לשם עצם של תשדורות המתחזות כאילו נכתבו על-ידי בשר ודם ולאמת לא נכתבו אלא על-ידי רובוטים הסוקרים את הרשת ומחפשים בה עדות למי שיכול להתרשם מכזבים הנראים בעיניו כאמת לאמיתה, כי על כן הם מופיעים ברשת תחת חתימת אדם - שכמובן לא היה ולא נברא. אבל גם האנשים המפיצים בוטים נקראים עכשיו 'בוטים' ומשפט כגון "הבוטים נוהרים לקלפיות" מתכוון למפעילי הרובוטים, לך תדע.
02/04/2019  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
המסוק שבאמצעותו דילג מרן הרב עובדיה ז"ל בשנות ה-90 במסגרת קמפיין הבחירות של המפלגה, חוזר לשירות ש"ס. שבוע לפני הבחירות, מנסה ש"ס לעורר זכרונות נוסוטלגיים ולשחזר את ההצלחה של מסע הזה ביחד עם חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס.
02/04/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
שלוש מערכות חוברות נגד נתניהו הראשונה מערכת "עשיית הצדק" (לא נתניהו - לא חוקרים){1} השנייה, התקשורת (הטלוויזיה והפרינט גם יחד - ע"ע דנה ויס ויאיר וינרב{2} כמשל), וכמובן (3) השמאל (כולל גורמים בכחול לבן, בעבודה וותיקי הפגנות פתח תקוה){3}
02/04/2019  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הליכוד למכוני הסקרים: "ומה עם לפיד?"  /  עידן יוסף
גם הליכוד יגיש תלונה במשטרה  /  עידן יוסף
תעמולת הבחירות שודרה בשבת  /  עידן יוסף
גנץ - דוגמה לגנרלים שנכנסים לפוליטיקה  /  עו"ד אברהם פכטר
נכה אותם בקלפי, נכה חזק!   /  בעז שפירא
ילדותי ומפחיד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il