|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מינץ. עלה מהמקום הרביעי לראשון [צילום: הרשות השופטת]
המדד הבלעדי של News1 בשנתו השביעית

תפוקת פסקי הדין בבית המשפט העליון:
מינץ, הנדל וסולברג מובילים ב-2020

עמית מדורג במקום הרביעי; כל הארבעה היו בצמרת גם בשנה שעברה במקומות הבאים: אלרון, ברק-ארז, גרוסקופף, שטיין, וילנר, מלצר, קרא סוגרים את הרשימה: מזוז, פוגלמן וברון סולברג מוביל בשיעורן של חוות הדעת העיקריות מכלל פסקי הדין בהם היה שותף ובכתיבתן בבג"ץ הנדל מוביל בחוות הדעת העיקריות בתחום הפלילי
02/08/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות

השופט דוד מינץ מדורג במקום הראשון במדד תפוקת כתיבת פסקי הדין בידי שופטי בית המשפט העליון, הנערך בלעדית בידי News1 זו השנה השביעית. את המקום השני תופס השופט ניל הנדל, במקום השלישי ניצב השופט נעם סולברג, ובמקום הרביעי - השופט יצחק עמית. באופן חסר תקדים, אותם שופטים מדורגים במקומות הראשונים שנתיים רצופות, כאשר בשנת 2020 הדירוג היה סולברג, עמית, הנדל ומינץ.

הדירוג השנה כולל 14 מבין 15 השופטים שכיהנו בעליון בתקופת המדידה (15 במארס במאי עד 31 ביולי). כמו בעבר, לא נכללת בדירוג הנשיאה אסתר חיות (בשל ריבוי המשימות המערכתיות המגבילות את זמנו השיפוטי של הנשיא). השנה יש להביא בחשבון, כי המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט מני מזוז פרשו במהלך הדירוג (מלצר ב-12 באפריל ומזוז ב-30 בו). הם נכללו בדירוג, בשל תקופת שלושת החודשים בה שופט פורש יכול לפרסם פסקי דין, אך חייבים לזכור עובדה זו במבט הכולל. מלצר אכן פרסם לאחר פרישתו שורה של פסקי דין חשובים בהרכבים מורחבים, שברבים מהם כתב את חוות הדעת המובילה.

במקום החמישי: השופט יוסף אלרון, עלייה של מקום אחד. השופטת דפנה ברק-ארז זינקה מן המקום ה-12 למקום השישי. במקום השביעי ניצב השופט עופר גרוסקופף, שהיה במקום ה-11 בשנה שעברה. השופט אלכס שטיין נמצא במקום השמיני, לעומת החמישי אשתקד. השופטת יעל וילנר ירדה מקום אחד - לתשיעי. מלצר ניצב במקום העשירי; בשנה שעברה הוא לא דורג משום ששימש פעמיים כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. במקום ה-11: השופט ג'ורג' קרא, ירידה של מקום אחד. מזוז ניצב במקום ה-12, עלייה של מקום אחד. את הדירוג סוגרים השופט עוזי פוגלמן (שהיה אשתקד במקום השביעי) והשופטת ענת ברון (שהייתה אשתקד במקום התשיעי).

כך אנו מנקדים
כיצד נכתבים פסקי הדין [צילום: דוברות בתי המשפט]

במקרים רבים משכנעים השופטים את הצדדים לוותר על ערעורים או להסכים לקבלת עמדת הצד האחר, ואז פסקי הדין קצרים ביותר וכאמור אינם נמנים כאן. למרות שגם כאן מדובר בהרבה עבודת הכנה, אין לנו דרך למדוד את חלקו של כל שופט – ולכן אין אפשרות לדרג תיקים אלו. לפיכך, חשוב לזכור שהדירוג שלנו עוסק רק בהיבט אחד מתוך מכלול עבודתם של שופטי בית המשפט העליון: פסקי דין לגופם של דברים בתיקים הנדונים במותבים

כמו בשנים הקודמות, הבדיקה כללה פסקי דין שניתנו במותבים בני שלושה שופטים, כאשר הם היו לגופו של עניין ולא מתן תוקף להסכמת הצדדים או דחייה בהחלטה טכנית קצרה. כמו בשנה שעברה, גם פסקי דין בעלי הנמקה קצרה במיוחד – כגון דחייה על הסף של עתירות לבג"ץ או אימוץ פסקי דין מחוזיים כלשונם – לא נכללו בו. אורכן של חוות הדעת לא מילא תפקיד בבדיקה שלנו (למעט מגה-תיקים – ראו בהמשך). ראשית, לאורך זמן – כל שופט כותב הן חוות דעת ארוכות והן קצרות. שנית, לעיתים דווקא כתיבתה של חוות דעת קצרה מצריך יותר זמן ומאמץ – כפי שידוע לכל מי שעוסק בכתיבה.

מאחר שיש הבדל מהותי בין היקף העבודה הדרוש לכתיבת חוות דעת עיקרית לבין זה הדרוש לכתיבת חוות דעת נוספות או להסכמה בלבד, ניתן כאן ניקוד שונה לכל אחת מהן. חוות דעת עיקרית "זיכתה" את השופט בעשר נקודות, חוות דעת נוספת נתנה שלוש נקודות, והסכמה – נקודה אחת. במספר קטן של תיקים (במיוחד בהרכבים מורחבים), חוות הדעת הנוספת היא בעלת משקל כמו זו של העיקרית – בעיקר אם מדובר בדעת מיעוט – ולכן היא קיבלה ניקוד כמו העיקרית.

העובדה ששופט הסתפק בהסכמה לחוות דעת עיקרית שכתב חברו, אינה אומרת בהכרח שהוא לא עסק בתיק. פסקי דין במותבים – כאשר הם ניתנים פה אחד – נכתבים בשתי צורות: או שהשופטים מתדיינים ביניהם, מגיעים להסכמה ואחד מהם כותב אותה, או שהם מסכימים מראש מי יתעמק בתיק ויכתוב את פסק הדין; קרוב לוודאי שהדרך הראשונה היא עיקרית. יש גם להזכיר, כי כל שופטי ההרכבים מתכוננים לדיון, מה שמצריך הרבה קריאה – במיוחד בערעורים.

במקרים רבים משכנעים השופטים את הצדדים לוותר על ערעורים או להסכים לקבלת עמדת הצד האחר, ואז פסקי הדין קצרים ביותר וכאמור אינם נמנים כאן. למרות שגם כאן מדובר בהרבה עבודת הכנה, אין לנו דרך למדוד את חלקו של כל שופט – ולכן אין אפשרות לדרג תיקים אלו. לפיכך, חשוב לזכור שהדירוג שלנו עוסק רק בהיבט אחד מתוך מכלול עבודתם של שופטי בית המשפט העליון: פסקי דין לגופם של דברים בתיקים הנדונים במותבים.

חלק ניכר נוסף מעבודתם של שופטי בית המשפט העליון מתבצע בדן יחיד. תיקים אלו לא נבדקו, שכן ההנחה היא שחלוקת המטלות בין השופטים יוצרת, פחות או יותר, איזון בכמות העבודה המתחלקת ביניהם. כך למשל, ערעורים על הארכות מעצר ובקשות להארכת מעצר מעבר לתשעה חודשים מטופלים בתורנות, כמו גם בקשות רשות ערעור במישור האזרחי; וילנר מטפלת בתיקי רשלנות רפואית; מינץ – בערעורים בענייני בוררות ועל החלטות הרשמים; ברון עוסקת בתביעות ייצוגיות; ושטיין – בבקשות להעברת תיקים ואיחוד דיונים.

האבחנה בין התחומים
ניקוד כפול למגה-תיקים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הבדיקה נעשתה לא רק במבט כולל, אלא גם לפי ארבעה תחומי משפט עיקריים: פלילי, אזרחי (כולל משפחה), בג"ץ ומינהלי. ההנחה שלנו היא, שלמרות ששופטי העליון יושבים בתיקים בכל התחומים והם בעלי ידע בכולם, עדיין תהיה להם נטייה לכתוב יותר בתחומים הכתובים לליבם. הדבר בולט בקרב מי שהגיעו מבתי המשפט המחוזיים, ובמיוחד בקרב השופטים החדשים יחסית – הזקוקים לזמן כדי להתמקצע עוד יותר בתחומים אחרים

הבדיקה נעשתה לא רק במבט כולל, אלא גם לפי ארבעה תחומי משפט עיקריים: פלילי, אזרחי (כולל משפחה), בג"ץ ומינהלי. ההנחה שלנו היא, שלמרות ששופטי העליון יושבים בתיקים בכל התחומים והם בעלי ידע בכולם, עדיין תהיה להם נטייה לכתוב יותר בתחומים הכתובים לליבם. הדבר בולט בקרב מי שהגיעו מבתי המשפט המחוזיים, ובמיוחד בקרב השופטים החדשים יחסית – הזקוקים לזמן כדי להתמקצע עוד יותר בתחומים אחרים.

לאבחנה בין התחומים יש חשיבות נוספת. ככלל, פסקי דין פליליים הם מורכבים יותר ומצריכים יותר עבודת הכנה מאשר פסקי דין בבג"ץ ואפילו בתחום האזרחי – משום שיש לעבור על פסקי הדין במחוזי, שלרוב כוללים כמות גדולה מאוד של עמודי פרוטוקול וראיות. גם הרגישות היתרה הנלוות לתחום הפלילי – הצורך בענישה לצד הימנעות מהרשעות שווא – מחייבת יותר עבודה ותשומת לב. לכן, מן הראוי לציין את השופטים שכתבו את המספר הגדול ביותר של חוות דעת עיקריות בתחום זה: ניל הנדל (17), יוסף אלרון (14) ונעם סולברג (תשע). בבג"ץ – התופס את מירב תשומת הלב הציבורית – המובילים הם נעם סולברג (15 חוות דעת עיקריות), דפנה ברק-ארז (13) ודוד מינץ (12).

נקודה קשורה: ברור לנו שיש בעליון תיקים גדולים, קשים ומשמעותיים – לצד תיקים קטנים, פשוטים וברורים. הנהלת בתי המשפט הרכיבה משקלות סבוכים ומפורטים לבחינת העומס בערכאות השונות, אך הם לא ניתנים ליישום במדד שלנו. זאת, גם בשל מורכבותם וגם משום שפסקי הדין אינם משקפים בהכרח את משקלו של התיק ואת עבודת ההכנה הנדרשת לכתיבתם. כאמור, אנו סבורים שמבחינה סטטיסטית, ובוודאי לאורך שנים – הממוצעים מתיישרים וכל שופט מעורב הן בתיקים הגדולים והן בתיקי היום-יום. למרות זאת, גם השנה – כמו אשתקד – ניתן ניקוד כפול למגה-תיקים.

נתון בולט במיוחד בפערים בו הוא שיעור חוות הדעת העיקריות. באופן תיאורטי, כל שופט אמור לכתוב שליש מכלל חוות הדעת הללו, כך שזהו גם יהיה שיעורן מכלל חוות הדעת שלו. בפועל, יש הבדלים ניכרים בין השופטים. סולברג מוביל בשיעורן של חוות הדעת העיקריות עם 59%, ואחריו מזוז (55%) ומלצר (51%) – אם כי לגבי שניהם הנתון מטעה, בשל המיעוט היחסי של פסקי הדין בעקבות פרישתם; כאמור, מלצר כתב חוות דעת עיקריות בתיקים מרכזיים. עוד בולטים: אלרון (47%), הנדל (46%), שטיין (43%), מינץ (42%) וילנר וברק-ארז (40% כל אחת). עמית, גרוסקופף (34% כל אחד) כל אחד ופוגלמן (30%) ניצבים קרוב לשליש הצפוי. בתחתית מדורגים קרא (24%) וברון (18%).

דוד מינץ: 413 נקודות
בולט באזרחי, כמו במחוזי [צילום: הרשות השופטת]



התמונה הכוללת: 36 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 47 בהסכמה. סך הכל: 85 תיקים, מתוכם 42% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 18 חוות דעת בהסכמה. 71 נקודות.

אזרחי: 15 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 16 חוות דעת בהסכמה. 169 נקודות.

בג"ץ: 12 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 11 חוות דעת בהסכמה. 131 נקודות.

מינהלי: 4 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, שתי חוות דעת בהסכמה. 42 נקודות.

דבר מה נוסף: בשנתיים הקודמות היה במקום הרביעי. בולט במיוחד בתחום האזרחי, בו עסק גם בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ניל הנדל: 364 נקודות
בולט בחוות דעת נוספות [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 31 חוות דעת עיקריות, תשע חוות דעת נוספות, 27 בהסכמה. סך הכל: 67 תיקים, מתוכם 46% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 17 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 11 חוות דעת בהסכמה. 184 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 62 נקודות.

בג"ץ: 9 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 106 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 2 חוות דעת בהסכמה. 12 נקודות.

דבר מה נוסף: אשתקד היה במקום השלישי. שותף (עם ברק-ארז) למספר הגבוה ביותר של חוות דעת נוספות.

נעם סולברג: 361 נקודות
מוביל בשיעור חוות הדעת העיקריות [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 33 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 21 בהסכמה. סך הכל: 56 תיקים, מתוכם 59% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 4 חוות דעת בהסכמה. 94 נקודות.

אזרחי: 8 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 13 חוות דעת בהסכמה. 99 נקודות.

בג"ץ: 15 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 157 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספת, 1 חוות דעת בהסכמה. 11 נקודות.

דבר מה נוסף: בעל השיעור הגבוה ביותר של חוות דעת עיקריות. משתמש לעיתים בסגנון ייחודי המושפע מאוד ממקורות היהדות. בשנה שעברה היה במקום הראשון.

יצחק עמית: 341 נקודות
המיקום הממוצע הגבוה ביותר [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 29 חוות דעת עיקריות, 7 חוות דעת נוספת, 50 בהסכמה. סך הכל: 86 תיקים, מתוכם 34% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 60 נקודות.

אזרחי: 12 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 17 חוות דעת בהסכמה. 137 נקודות.

בג"ץ: 9 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 21 חוות דעת בהסכמה. 117 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 5 חוות דעת בהסכמה. 15 נקודות.

דבר מה נוסף: בשבע שנות הדירוג המיקום הממוצע שלו הוא השלישי – הגבוה ביותר בין השופטים המכהנים. בשנה שעברה היה במקום השני. ניכר שהוא אוהב לכתוב ועושה זאת בקלות, תוך שימוש מדי פעם בהומור ואף בציניות.

יוסף אלרון: 302 נקודות
די הרבה פעמים במיעוט [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 27 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 29 בהסכמה. סך הכל: 57 תיקים, מתוכם 47% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 14 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 9 חוות דעת בהסכמה. 149 נקודות.

אזרחי: 3 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 40 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 11 חוות דעת בהסכמה. 71 נקודות.

מינהלי: 4 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספת, 2 חוות דעת בהסכמה. 42 נקודות.

דבר מה נוסף: עלה במקום אחד לעומת 2019. הערותינו נותרו ללא שינוי: ממשיך לבלוט בתחום הפלילי, בו עסק כנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. נמצא בדעת מיעוט במספר רב יחסית של תיקים.

דפנה ברק-ארז: 294 נקודות
זינקה מהמקום ב-12 לשישי [צילום: הרשות השופטת]

התמונה הכוללת: 24 חוות דעת עיקריות, 9 חוות דעת נוספת, 27 בהסכמה. סך הכל: 60 תיקים, מתוכם 40% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 4 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 10 חוות דעת בהסכמה. 56 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 4 חוות דעת נוספת, 6 חוות דעת בהסכמה. 28 נקודות.

בג"ץ: 13 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 10 חוות דעת בהסכמה. 149 נקודות.

מינהלי: 6 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 61 נקודות.

דבר מה נוסף: זינקה מן המקום ב-12 בשנה שעברה. באופן בלתי מפתיע, בולטת במיוחד בבג"ץ ובמינהלי – תחומי התמחותה כאקדמאית בכירה. שותפה (עם הנדל) למספר הגבוה ביותר של חוות דעת נוספות.

עופר גרוסקופף: 274 נקודות
תרומה פחותה בפלילי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 22 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספת, 36 בהסכמה. סך הכל: 64 תיקים, מתוכם 34% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 3 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספת, 13 חוות דעת בהסכמה. 55 נקודות.

אזרחי: 10 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 104 נקודות.

בג"ץ: 7 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 17 חוות דעת בהסכמה. 93 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 2 חוות דעת בהסכמה. 22 נקודות.

דבר מה נוסף: כמו בשנים הקודמות, ממשיך להתמקד בתחום האזרחי – בו עסק בבית המשפט המחוזי ובאקדמיה – ובבג"ץ המשיק לו, בעוד בפלילי תרומתו פחותה. עלה מן המקום ה-11 בשנה שעברה.

אלכס שטיין: 262 נקודות
יוצא מאיזור הנוחות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 23 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 29 בהסכמה. סך הכל: 53 תיקים, מתוכם 43% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 3 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 13 חוות דעת בהסכמה. 46 נקודות.

אזרחי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 39 נקודות.

בג"ץ: 10 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 12 חוות דעת בהסכמה. 112 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 11 נקודות.

דבר מה נוסף: ירד מן המקום החמישי בשנה שעברה. בלט השנה בתחומי הבג"ץ והאזרחי שאינם בליבת התמחותו האקדמית (שטיין הוא מומחה עולמי לדיני ראיות) – מה שמלמד על יכולת לצאת מאזור הנוחות ולהוביל את הפסיקה גם בהם.

יעל וילנר: 238 נקודות
וילנר. רק חוות דעת נוספת אחת [צילום: הרשות השופטת]

התמונה הכוללת: 20 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 29 בהסכמה. סך הכל: 50 תיקים, מתוכם 40% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 5 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 8 חוות דעת בהסכמה. 58 נקודות.

אזרחי: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 12 חוות דעת בהסכמה. 82 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 6 חוות דעת בהסכמה. 66 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 4 חוות דעת בהסכמה. 24 נקודות.

דבר מה נוסף: בשנה שעברה דורגה במקום השמיני. חלוקה שווה למדי של חוות הדעת העיקריות בין התחומים השונים, ומיעוט בולט בחוות דעת נוספות.

חנן מלצר: 222 נקודות
גם ההחלטה בעניין זדורוב [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 19 חוות דעת עיקריות, 7 חוות דעת נוספות, 11 בהסכמה. סך הכל: 37 תיקים, מתוכם 51% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 21 נקודות.

אזרחי: 8 חוות דעת עיקרית, 3 חוות דעת נוספת, 4 חוות דעת בהסכמה. 93 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 5 חוות דעת בהסכמה. 94 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 1 חוות דעת בהסכמה. 14 נקודות.

דבר מה נוסף: פרש ב-12 באפריל והדירוג כולל את פסקי הדין שכתב בשלושת החודשים הבאים. הללו כוללים שורה של חוות דעת עיקריות בהרכבים מורחבים, במיוחד בבג"ץ. באותה תקופה נתן גם (בדן יחיד) את ההחלטה למשפט חוזר לרומן זדורוב. המקום הממוצע שלו בשנות הדירוג: עשירי (כולל שנתיים של מיעוט כתיבה בשל סיבות אישיות).

ג'ורג' קרא: 180 נקודות
מתמקד בתחום הפלילי [צילום: לע"מ]



התמונה הכוללת: 13 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספת, 38 בהסכמה. סך הכל: 55 תיקים, מתוכם 24% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 7 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 13 חוות דעת בהסכמה. 86 נקודות.

אזרחי: 3 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 9 חוות דעת בהסכמה. 42 נקודות.

בג"ץ: 3 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 14 חוות דעת בהסכמה. 47 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 2 חוות דעת בהסכמה. 5 נקודות.

דבר מה נוסף: בדומה לשופטים אחרים שהגיעו מבית המשפט המחוזי, גם הוא מתמקד בתחום התמחותו הקודם - פלילי. בשנה שעברה דורג במקום העשירי.

מני מזוז: 136 נקודות
המקום הממוצע: תשיעי [צילום: הרשות השופטת]

התמונה הכוללת: 12 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 7 בהסכמה. סך הכל: 22 תיקים, מתוכם 55% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 4 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 41 נקודות.

אזרחי: 2 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 26 נקודות.

בג"ץ: 5 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 2 חוות דעת בהסכמה. 58 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 11 נקודות.

דבר מה נוסף: פרש ב-30 באפריל, כך שהדירוג כולל את פסקי הדין שכתב בשלושת החודשים הבאים. בשנה שעברה דורג במקום ה-13. הדירוג הממוצע שלו בחשש שנותיו בבית המשפט העליון: תשיעי.

עוזי פוגלמן: 129 נקודות
ירידה חדה מן המקום השביעי [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 10 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 21 בהסכמה. סך הכל: 33 תיקים, מתוכם 30% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 2 חוות דעת בהסכמה. 45 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 7 חוות דעת בהסכמה. 17 נקודות.

בג"ץ: 3 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 13 חוות דעת בהסכמה. 46 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 21 נקודות.

דבר מה נוסף: ירידה חדה מן המקום השביעי בשנה שעברה. המקום הממוצע שלו בשבע שנות הדירוג: 10.5.

ענת ברון: 96 נקודות
ניקוד נמוך במדידה ארוכה [צילום: לע"מ]

התמונה הכוללת: 4 חוות דעת עיקריות, 7 חוות דעת נוספות, 38 בהסכמה. סך הכל: 34 תיקים, מתוכם 18% חוות דעת עיקריות.

פלילי: 0 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 14 חוות דעת בהסכמה. 17 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 8 חוות דעת בהסכמה. 21 נקודות.

בג"ץ: 3 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 10 חוות דעת בהסכמה. 55 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 3 חוות דעת בהסכמה. 3 נקודות.

דבר מה נוסף: ניקוד נמוך במיוחד, כאשר השנה תקופת המדידה הייתה הארוכה ביותר. המיקום הממוצע בחמש שנותיה בבית המשפט העליון: 10.5.


תאריך:  02/08/2021   |   עודכן:  02/08/2021
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תפוקת פסקי הדין בבית המשפט העליון: מינץ, הנדל וסולברג מובילים ב-2020
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פסקה הוצאות (יום א', 1.8.21) בשיעור גבוה של 30,000 שקל לחובתו של אדם שערער על פסק דין בנוגע לזכויות בנייה בקרקע שבבעלותו. זהו סכום יוצא דופן, בהתחשב בכך שמן הצד השני ניצבה המדינה - לה לא נגרמות הוצאות במישרין, משום שהיא מיוצגת בידי הפרקליטות. חיות עשויה לאותת בכך הן לעמיתיה בבית המשפט העליון והן לשופטים בערכאות הדיוניות, על הצורך להטיל הוצאות כבדות במקרים המתאימים. יצוין, כי תקנות סדר הדין האזרחי החדשות שבות וקובעות, כי יש לפסוק הוצאות ריאליות לטובתו של הזוכה.
01/08/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
20% מהתלונות נגד שופטים בהן התקבלו החלטות גופן בשנת 2020 היו מוצדקות. כך עולה (יום ד', 28.7.21) מהדוח השנתי של נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם. מדובר ב-60 תלונות שנמצאו מוצדקות במישרין, בארבע תלונות שהציפו ליקוי מערכתי וב-48 תלונות שבירורן הסתיים בהערה לשופט - מה שמלמד שהיה בהן ממש. זאת, לעומת 24% מן ההחלטות לגופן בשנת 2019.
28/07/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, אישר בצורה יוצאת דופן עונש מאסר חמור מזה שביקשה התביעה. הוא דחה (יום ג', 27.7.21) את ערעורו של בדואי שנדון לחמש שנות מאסר בשל תקיפת אחת מנשותיו, בעוד המדינה ביקשה רק ארבע שנות מאסר. את העונש גזר שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו.
27/07/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופטי ישראל נתונים בעומס רב משל עמיתיהם בעולם והפתרון הוא להתאים את תקינת המערכת למצב הרצוי בו יוכלו להקדיש את הזמן הראוי לכל תיק. המשמעות היא לא רק תוספת של שופטים, אלא גם תוספת של כוח עזר (עוזרים משפטיים, קלדניות, מזכירויות ועוד) והרחבת מבני בתי המשפט. זו המסקנה העולה (יום ג', 27.7.21) מדוח מקיף של מחלקת המחקר בהנהלת בתי המשפט על העומס בבתי המשפט.
26/07/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפרקליטות עקפה את חובתה לקבל את אישורו של בית המשפט העליון להארכת מעצרו של נאשם מעבר לתשעה חודשים. כך קובעת (יום א', 25.7.21) שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון.
25/07/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il