|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מילצ'ן. "זו משימה בינלאומית" [צילום: AP] וינרוט. "מאוד מאוד בעייתי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חשיפה ב-News1: חקירות נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 / חלק ה'

מילצ'ן במשטרה: נתניהו הרס את חיי

נתניהו אישר שביקש להכניס את מילצ'ן כשותף בערוץ 2 כדי לשנות את הקו המערכתי, אך טען שפעל מתוך אינטרס לאומי וינרוט אמר לחוקרים: קבלת המתנות ממילצ'ן - בעייתית מאוד לפיד העיד: נתניהו פנה אלי בצורה חריגה בנוגע להארכת ההקלות לתושבים חוזרים וציין את מילצ'ן
08/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

ארנון מילצ'ן טען שחברותו עם בנימין נתניהו הרסה את חייו. יעקב וינרוט המנוח, פרקליטו של נתניהו, אמר בעדותו בתיק 1000, כי אם היה יודע שמילצ'ן הוא מבעלי ערוץ 10 - היה מבהיר לנתניהו שקבלת מתנות ממנו היא בעייתית מאוד. כך אמרו אנשי המשטרה בעת חקירתו של נתניהו בתיק 1000 ב-9.11.17, הנחשפת ב-News1.

נתניהו אמר כי היה מעוניין בגיוון של אמצעי התקשורת ובמתן ביטוי למחנה הימין ולעמדותיו-שלו כמי שמייצג מחנה זה, ולצורך כך ביקש להסיר חסמים בתחום הטלוויזיה ולהכניס משקיעים חדשים. "אני רציתי, עודדתי, כל הזמן, אנשים. רשימה ארוכה: כנסו לתוך הערוצים הקיימים או [הקימו] חדשים", אמר. לטענת נתניהו, "התקשורת בארץ זה שוק סגור, זה שוק מוטה, זה שוק שגורם נזק למדינת ישראל".

החוקרים שאלו שוב ושוב מדוע ניסה נתניהו לקדם את כניסתו של מילצ'ן לערוץ 2, וטענו שהוא סבר שאם כך יקרה - הסיקור בערוץ יהיה לטובתו. נתניהו השיב, כי הוא משער שמילצ'ן היה מפסיד מבחינה כספית ממהלך כזה, וטען שהוא ראה זאת כמשימה לאומית (כלשונו): גיוון התקשורת. "אני לא בא אל מילצ'ן כאיש עסקים. אני בא אליו כמישהו שאני חושב שהוא פטריוט ישראלי, ואני אומר: צריך לגוון את התקשורת, זו משימה לאומית, משימה בינלאומית, ואני מבקש שתעשה את זה".

בהמשך אמר נתניהו, כי הוא לא היה מרוויח אישית משינויי בעלות בערוץ 2 שהיו מובילים לשינוי בסיקור, אלא "המדינה [הייתה מרוויחה], העמדות שאני מייצג". לדבריו, הוא רצה "שינוי של כל המדיניות של [חברת] החדשות" של ערוץ 2, והוא ראה כחובתו להביא משקיעים שיעשו זאת. לדבריו, הוא ביקש ממילצ'ן לתרום למדינה באמצעות כניסה לערוץ 2, כפי שתרם לה בעבר בתחום הביטחוני; הוא לא יכול היה לציין מקרים אחרים בהם תרם מילצ'ן בתחום הכלכלי. החוקרים ציטטו את מילצ'ן, אשר אמר שדעותיו הפוליטיות שונות משל נתניהו, ותהו כיצד הוא יכול היה לשנות את אופן הסיקור. נתניהו השיב, כי יש ביניהם תמימות דעים בתחום הכלכלי ובצורך לגוון את התקשורת.
תיקים 1000 ו-2000 / חקירת בנימין נתניהו, 9.11.17

חשש מדליפת הפגישה עם מילצ'ן
פילבר. הוזעק לפגישה לילית [צילום: ראובן קסטרו, פול]

החוקרים שאלו את נתניהו האם אינו רואה בעיה של ניגודי עניינים בכך שהוא פונה אל מי שמספק לו סיגרים ושמפניות במאות אלפי שקלים. נתניהו השיב שהחלק האחרון של השאלה הוא השערה של החוקרים בה הוא כופר, ושאין הוא רואה בעייתיות בפנייתו למילצ'ן. הוא אמר שוב ושוב, כי יחסיו עם מילצ'ן היו חבריים והחלו כאשר היה (כהגדרתו) "פגר פוליטי". לדבריו, הייתה חומה סינית בין ידידות זו לבין פעולותיו כראש הממשלה; "אני לא חושב על טובתו של מילצ'ן או לא טובתו של מילצ'ן, אני חושב על המדינה". נתניהו הוסיף, כי ראה פעילות זו כחובתו, לא חשב האם מילצ'ן ירוויח מכניסה לערוץ 2 – וספק אם היה מרוויח.

נתניהו נשאל על האירוע בו זימן את מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, בדחיפות לפגישה לילית עם מילצ'ן בביתו של האחרון כדי לענות על שאלות בנוגע להיתכנות כניסתו לערוץ 2. הוא אמר כי אינו רואה כל בעיה בפגישה זו: הוא לא רצה לקיים את הפגישה בלשכתו מחשש שהדבר ידלוף ויסכל את המהלך, והוא ביקש מפילבר את המידע המקצועי שלא היה ברשותו. מבחינת שעות העבודה המקובלות שלו, העיר נתניהו, לא היה דבר יוצא דופן בשעה המאוחרת בה הזעיק את פילבר. בהמשך טען נתניהו שהפעיל את פילבר גם מול משקיעים אפשריים אחרים, אך לא יכול היה לציין את שמותיהם.

נתניהו אישר, כי הוא פנה אל לן בלווטניק וביקש ממנו לרכוש את מניותיו של מילצ'ן בערוץ 10, כדי למנוע מצב שהן יירכשו בידי הפרסומאי אילן שילוח, שאותו הגדיר כ"אולטרה-שמאל". נתניהו הוסיף, כי במשך שלוש שנים ניסה לסגור את ערוץ 10 – מהלך שהיה מוריד לטמיון את השקעתו של מילצ'ן בו – וכי הדבר סוכל בידי היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין.

החוקרים הציגו לנתניהו את עדותו של פרקליטו, יעקב וינרוט המנוח, עימו התייעץ בנוגע לקבלת המתנות ממילצ'ן. נתניהו טען שהתשובה הייתה שאין בעיה בכך משום שמדובר ביחסי חברות, אך החוקרים ציטטו אמירה נוספת של וינרוט: "אם הייתי יודע שלאדון מילצ'ן יש מניות בערוץ 10, הייתי אומר למר נתניהו שזה מאוד מאוד בעייתי". וינרוט הוסיף, כי לא ידע שיש למילצ'ן אינטרסים כלכליים בישראל שנתניהו מופקד עליהם מבחינה רגולטורית, ואם היה יודע זאת – היה מבקש לדעת את הנסיבות. נתניהו השיב, כי אינו יודע האם וינרוט אכן אמר זאת, וכי הכל ידעו שמילצ'ן הוא אחד מבעלי ערוץ 10.

בנוגע לכמויות של הסיגרים והשמפניות אמר נתניהו: "לא ראיתי בזה שום דבר מיוחד... הדברים האלה ניתנים במפגשים, הוא בא הנה [למעון ראש הממשלה], אני בא אליו". החברות נמשכה שנים רבות ולא השפיעה עליו גם כאשר חזר לראשות הממשלה, הוסיף. "ההחלטות שלי באות מהשיקול שלי – מהם הצרכים הלאומיים".

החוקרים ציטטו מעדותו של מילצ'ן, אשר דיבר על "דרישות ונזיפות וצעקות" מצד בנימין נתניהו ושרה נתניהו; נתניהו הכחיש שהציג דרישות ואמר שיש להבדיל בינו לבין רעייתו. בהמשך את ציטטו את מילצ'ן כאומר על נתניהו: "האיש הזה שהיה כביכול חבר סיבך אותי, הרס את חיי, בכל ההתקשרות הזאת. אמר לי שהכל בסדר והיום אני מבין כמה שזה חמור". נתניהו הגיב: "אני מצטער לשמוע שהוא אמר את זה. אני מקווה שהוא לא אמר את זה, ואם הוא אמר את זה – אני לא בטוח שהוא מתכוון לזה".

"בקושי דיבר אתי על ענייני כלכלה"
תמך בהפחתת נטל המס [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

חלק נוסף בחקירה עסק בחוק להקלות מס לתושבים חוזרים, ממנו נהנה גם מילצ'ן. החוקרים טענו, כי נתניהו פעל להארכת החוק כדי לסייע למילצ'ן. הם ציטטו מעדותו של שר האוצר בתקופה הרלוונטית, יאיר לפיד. הוא אמר כי הנושא נדון במשך חודש, נתניהו פנה אליו פעמיים בתקופה זו והיו אלו פניות חריגות. "בתקופה הזאת בקושי דיבר איתי על ענייני כלכלה. הוא היה טרוד בדברים אחרים", אמר לפיד על נתניהו.

לפיד ציטט את נתניהו כמי שאמר לו: "ארנון דיבר גם איתי, אני חושב שזה רעיון מצוין, חוק נכון". לפיד המשיך: "אמרתי לביבי שאני חושב שזה רעיון פחות טוב". נתניהו זימן אותו שוב ושאל: "מה לגבי הפטור? מתקדם מישהו? ארנון דיבר איתך על זה?". לפיד שב על התנגדותו להארכה וציין שזוהי גם עמדתה של רשות המיסים. החוקרים ציינו, כי נתניהו שוחח עם לפיד לאחר שמילצ'ן דיבר איתו על הארכת הפטור וטענו, כי מילצ'ן לא עמד בתנאים לתחולת הפטור משום שלא השקיע בישראל לאחר שרכש מניות בערוץ 10.

נתניהו השיב, כי תמך בהפחתת נטל המס ובעידוד משקיעים זרים ותושבים חוזרים, והקלות אלו עלו בקנה אחד עם מדיניותו – אם כי היו על כך ויכוחים, גם בשל דרישות OECD לקראת הצטרפות ישראל לארגון. לדבריו, ההתלבטות הייתה עקרונית ורוחבית, ולא נגעה בשום צורה לעניינו הפרטני של מילצ'ן. לדברי נתניהו, ייתכן שהעלה את עניינו של מילצ'ן כדוגמה, אך את רוב הלחץ עליו הפעיל שר האוצר לשעבר, יעקב נאמן המנוח.

לקראת סיום החקירה טענו החוקרים, כי היה על נתניהו להימנע מעיסוק בענייניו של מילצ'ן, בשל המתנות שקיבל ממנו, ולהעביר אותם לטיפולו של שר אחר. נתניהו השיב, כי המתנות החלו כאשר היה מחוץ לפוליטיקה, היקפיהן היו נמוכים בהרבה מאלו שהציגו החוקרים והן ניתנו לעיתים רחוקות בלבד. לדבריו, הוא פעל בהתאם למדיניותו גם בצורה שהזיקה למילצ'ן.

תאריך:  08/03/2023   |   עודכן:  08/03/2023
איתמר לוין
+"זה לא שקר, זה בעיית זיכרון"
15:55 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החוקרים תהו מדוע נתניהו הכחיש שהקליט את שיחותיו עם מוזס ונענו: שכחתי  ▪  נתניהו אישר שעסק במכירת ערוץ 10 וניסה להביא למכירת וואלה  ▪  אדלסון העיד שנתניהו ביקש ממנו - במקביל לשיחותיו עם מוזס - להקטין את תפוצת ישראל היום
בלווטניק. ערוץ 10 [צילום: מארק ניימן, לע"מ]
פאקר. ידיעות או וואלה [צילום: קים צ'ונג, AP]
+ההקלה של נתניהו לרוכש ערוץ 10
12:08 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אילן שילוח ה"אולטרה שמאלני" נדרש לשלם 16 מיליון שקל אם ירכוש את הערוץ, שמילצ'ן היה מבעליו; לן בלווטניק, אותו הביא נתניהו, קיבל פטור מוחלט  ▪  מרים אדלסון העידה: שרה נתניהו דרשה ממני שרשרת כמו שקיבלה ממילצ'ן  ▪  נתניהו אישר שראה פעם-פעמיים ארגזי שמפניה שקיבלה רעייתו
"לפיד יריב פוליטי והוא שיקר" [צילום: עודד בלילטי, AP]
"יושבת עם בקבוקי שמפניה?" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן במשטרה: נתניהו הרס את חיי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
8/03/23 18:27
2
סתמי
9/03/23 18:42
3
EIN BREIRA
10/03/23 22:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
"נוני מוזס הקים פה ממשלות, שלט בממשלות כל עוד אני לא הייתי ראש הממשלה, ותמיד היו לו אנשים גם בחדר הזה [במעון ראש הממשלה]. לא פעם ולא פעמיין אנשים בממשלה". כך אמר בנימין נתניהו בחקירתו בתיק 1000 ב-6.3.17, הנחשפת ב-News1. תת-ניצב כורש ברנור שאל האם ראשי הממשלה היו בובות של מוזס ונתניהו ענה: "בוא נגיד שהיו אנשים שהיה לו קשר איתם".
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו לא ביקש ייעוץ משפטי בטרם עסק בענייני ערוץ 10, וזאת למרות ידידותו הקרובה עם ארנון מילצ'ן שהחזיק ב-24.5% ממניות הערוץ. בחקירתו בתיק 1000 ב-27.1.17, הנחשפת ב-News1, אמר נתניהו שהידידות הייתה ידועה לכל ואיש לא התריע בפניו שאל לו לעסוק בערוץ זה.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו תיאר במילים קשות ביותר את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וטען שהוליך אותו שולל בשיחותיהם שבמוקד תיק 2000. בחקירתו ב-5.1.17, הנחשפת ב-News1, סיפק נתניהו תשובות סותרות בנוגע למהלכיו סביב חוק ישראל היום בסוף 2014 ובשאלה מדוע הקליט שתיים משיחותיו עם מוזס.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו טען שהתקשורת מנסה, באמצעות המשטרה, להפליל אותו "על שטויות" וכי לא היה כל פסול במתנות שקיבל מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. אולם, בעוד לפי גרסתו היה זה מילצ'ן שיזם את הענקת הסיגרים והשמפניות, העיד מילצ'ן שמדובר היה בדרישות של בני הזוג נתנהו, אותן כינה "מגעילות" ו"נהנתניות". הדברים עלו בחקירתו של נתניהו ב-2.1.17, הנחשפת ב-News1.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
הייעוץ המשפטי לכנסת מסכים שיש לעגן בחוק את שאלת נבצרותו של ראש הממשלה ומסתייג מפרטי הצעתו בנושא של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. הלשכה המשפטית אומרת כי אומנם עמדת המסורתית של הכנסת היא שאין מקום להתערבות של בג"ץ בחוקי יסוד, אך עלולה לעלות טענה שיש להתערב בנושא הנבצרות (המוצע להסדרה כתיקון לחוק יסוד הממשלה).
04/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il