|   15:07:40
  אפרים ענבר  
נשיא מכון ירושלים מכון ירושלים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
תמיכה אמריקנית בהבסת חמאס [צילום: דובר צה''ל]

תריסר שבועות של מלחמה: הלקחים הראשונים

ארה"ב מעניקה תמיכה איתנה, אך יש גם חולשות במדיניותה אירן מתקרבת עוד יותר לנשק גרעיני אין סיכוי לשלום עם הפלשתינים בעתיד הנראה לעין צה"ל צריך יותר חימוש ישראלי
30/12/2023  |   אפרים ענבר   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המלחמה בחמאס לא הסתיימה, אבל לקחים ראשוניים נראים באופן ברור מאוד. ארה"ב מפגינה תמיכה רבה בהבסת חמאס, מה שמעצים את מעמדה של ישראל כבעלת ברית אמריקנית מוערכת. עם זאת, חלק מהמניעים האמריקנים פחות נוחים. תמיכת ממשל ביידן מבוססת על אובססיה לנוסחת שתי המדינות, המחייבת חיסול החמאס בעזה והעברת הרצועה לרשות הפלשתינית (הרש"פ) המקרטעת והמושחתת. יתרה מכך: החיבוק האמריקני הבעייתי מיועד לרסן את ישראל מלתקוף שליחים אירניים, מעשה שעלול להוביל להסלמה אזורית – דבר שחרדים מפניו בוושינגטון. זהו המניע העיקרי להופעת נושאות מטוסים באזור.

ארה"ב מסרבת להצביע על הכתובת העיקרית לתוקפנות החמאס, החיזבאללה והחות'ים נגד ישראל – אירן. למרבה הצער, וושינגטון עדיין מעוניינת להגיע להסכמות גרעיניות עם אירן. מאותה סיבה היא לחצה על סעודיה להפסיק להילחם בחות'ים, ואף הזהירה את ישראל שלא לנקוט פעולה חד-צדדית להגנה על חופש השיט במיצרי באב אל-מנדב. לא ברור איך ינהג הכוח הימי הבינלאומי בהנהגת ארה"ב נגד האיום החות'י. עד כה העדיפה וושינגטון לנקוט גישה הגנתית.

המלחמה הוכיחה גם שנוסחת שתי המדינות היא עדיין התגובה הפבלובית של הקהילה הבינלאומית לסכסוך הישראלי-פלשתיני. זאת, אף על-פי שהמלחמה מראה בבירור שהפלשתינים אינם מסוגלים להפוך לשכנים טובים – אפילו לא בדור הבא. הרש"פ סירבה לגנות את מעשי הזוועה של חמאס, ואף קראה לחמאס להצטרף אליה כשותף זוטר בשלטון. שנאת הפלשתינים כלפי ישראל הגיעה לרמות מדהימות. סקר מספטמבר 2023 הראה ששני שלישים מהפלשתינים מאמינים שישראל לא תחגוג מאה שנה להקמתה, והרוב מאמין שיוכלו בעתיד הקרוב להחזיר את כל פלשתין לידיהם ושהפליטים יחזרו לביתם.

סקרים שנערכו לאחר 7 באוקטובר מעידים על תמיכה עצומה (כ-80%) במתקפה הברברית של חמאס. יתרה מכך: חמאס מושרש היטב בחברה הפלשתינית. הוא הקים גני ילדים, בתי ספר, שירותים סוציאליים ומסגדים, כדי להבטיח שהמסרים שלו נופלים על אוזניים פלשתיניות כרויות. הגל האנטישמי הגואה במדינות המערב מחזק ונותן גושפנקא לעוינות התהומית הפלשתינית כלפי ישראל. חלקים רבים בעולם מסרבים לראות את העובדות הלא-נעימות העלולות להפריך את הנוסחה הרווחת.

ישראל לבדה מול אירן הגרעינית
יש צורך בניצחון מכריע [צילום: דובר צה''ל]

גם תסמונת היען העולמית הנוגעת להתקדמותה הגרעינית של אירן אינה נסדקת. למרות הדוח המדאיג של סבא"א בנובמבר על התקדמות נוספת ביכולות הפריצה של אירן אל הפצצה כתוצאה מהצמיחה המתמשכת של מלאי אורניום מועשר, נראה שארה"ב ממשיכה בהתעלמותה מהעובדות הלא-נוחות. יתרה מכך: בהמשך לאסטרטגיה של אירן להפחתת השקיפות בתוכניות הגרעין שלה, ביטלה טהרן את מינוים של פקחים בעלי ניסיון בטכנולוגיית העשרה, ומגבילה את הניסיונות לבדוק את תוכניות הגרעין שלה. הדבר לא עורר שום תגובה מערבית. ישראל, שעסוקה במלחמתה בחמאס, נראית כנחושה פחות למנוע מאירן נשק גרעיני.

בצד החיובי, נראה שהסכמי אברהם התגברו על מבחן קשה. מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין שמרו על יחסיהן הדיפלומטיים עם ישראל, ואפילו סעודיה אותתה על כוונתה להמשיך בתהליך הנורמליזציה. באופן דומה, מצרים וירדן משתפות פעולה עם ישראל במתן סיוע הומניטרי לפלשתינים בעזה. כל המדינות הערביות הללו מתענגות על העובדה שישראל עושה את העבודה המלוכלכת, כאשר היא מנחיתה מכה קשה על השלוחה הפלשתינית של האחים המוסלמים.

ישראל זקוקה לניצחון מכריע מהיר על חמאס, בעיקר כדי להחזיר את ההרתעה האבודה. היא אינה יכולה לשרוד במזרח התיכון אם לא חוששים ממנה. פחד הוא המטבע הפוליטי הטוב ביותר באזור זה. בנוסף, ישראל צריכה לעמוד בכמה אתגרים מיידיים.

ירושלים אינה יכולה לשנות את האופי הא-סימטרי של יחסיה עם וושינגטון, אשר תמיד תפעל בהתאם לאינטרסים הנראים לה. עם זאת, הכרחי לצמצם את התלות בארה"ב באספקת תחמושת ונשק. זו בעיקר סוגיה כספית – הקצאת מספיק שקלים עבור כושר אחסון רב יותר, וגם השקעות נוספות במו"פ. התעשיות הצבאיות של ישראל זקוקות כנראה לפיצוי עבור מעבר מהיר למצב חירום כדי לספק לצה"ל את הדרוש לו. המטרה אינה לשחרר את ישראל מהסתמכות על ארה"ב, אלא להגדיל את חופש הפעולה של ישראל לתקופות ארוכות יותר במצבי חירום.

אכן, ישראל צריכה להקצות סכומי כסף גדולים בהרבה לתקציב הביטחון שלה. היא זקוקה לצבא קבע גדול יותר שיוכל להגן טוב יותר על גבולותיה, וצבא חזק יותר המסוגל להילחם לפחות בשתי חזיתות בו בזמן. יש להפוך את המגמה לקיצור שירות החובה, ויש להגדיל את מאגר המתגייסים.

הצטרפותו של חיזבאללה למערכה הייתה יכולה להיות הזדמנות להביס שליח אירני נוסף, שלא נוצלה בגלל מחסור בכוח צבאי זמין הולם. בעתיד, אסור להחמיץ הזדמנות למכת מנע. חיזוק ההרתעה דורש תחזוקה, ושימוש בכוח הוא אחד האמצעים לעשות זאת.

אירן גרעינית היא בעיה ביטחונית שהקהילייה הבינלאומית, ובעיקר ארה"ב, מסרבת להתמודד איתו. מול איום קיומי זה ישראל עומדת לבד. תמים לחשוב שללא תקיפה צבאית ישראלית האתגר הזה ייעלם. ישראל צריכה להתעשת ולהתכונן לשים קץ לאיום הגרעיני באירן.

להתמודדות עם האתגר הפלשתיני נדרשת סבלנות, כי הסכסוך לא ייפתר בזמן הקרוב. אין סיכוי שהתנועה הלאומית הפלשתינית תתפתח לרשות פלשתינית "מתוקנת" כפי שהאמריקנים חולמים. הישות הפלשתינית תוסיף להוות סיכון ביטחוני שולי כל עוד ישראל נחושה לכסח את הדשא בתדירות הנדרשת.

הכותב הוא נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון (JISS).

סדרת הפרסומים "ניירות עמדה" מטעם המכון מתפרסמת הודות לנדיבותה של משפחת גרג רוסהנדלר.
תאריך:  30/12/2023   |   עודכן:  30/12/2023
פרופ' אפרים ענבר
+הגרי: 80% משיגורי חיזבאללה נפלו אתמול בשטח לבנון
21:21 30/12/23  |  עידן יוסף
"השלמנו היום תקיפה רחבה על מרחב כילה בדרום לבנון, 80% משיגורי חיזבאללה נפלו אתמול בשטח לבנון", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרתו הערב. "נסראללה פוגע בִּמדינת לבנון וּמסכן את עתידה בעבור חבריו בחמאס, וּפטרונו באירן".


בעניין הלחימה בעזה אמר: "נלחמים במעוז החמאס המשמעותי האחרון בצפון הרצועה. השמדנו את חמ"ל המודיעין של חמאס בצפון הרצועה" והוסיף: "אנחנו נחושים וּמתכוונים להמשיך להפעיל לחץ צבאי וּלפרק את חמאס. המבחן יהיה במעשים ולא במילים".
+"גלנט הציע הצהרה משותפת - וחזר בו מחשש לשאלות"
21:05 30/12/23  |  עידן יוסף
בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו את סירובם של שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ במסיבת העיתונאים שתתקיים הערב בקריה בתל אביב. בסביבת נתניהו אומרים שלשכת שר הביטחון היא זו שפנתה בצהריים ללשכת ראש הממשלה והציעה לקיים מסיבת עיתונאים משותפת אך בסופו של דבר חזרה בה כי "חששה משאלות עיתונאים".

מנגד, בסביבת גנץ הסבירו כי "אין דרמה ואין צעד נגד נתניהו. אנחנו בעד מסיבות עיתונאים משותפות כשיש מה למסור לציבור, אבל לא חשבנו שיש משהו שיצדיק מסיבת עיתונאים משותפת".
+התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה מהשבי: "חמאס רצחו אותנו כשלבשנו פיג'מות"
21:03 30/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הקרין בהצהרתו היומית הודעה של החיילת אורי מגידיש, התצפיתנית בת ה-19, שחולצה במבצע של צה"ל משבי חמאס. "עברו חודשיים בדיוק מאז שחולצתי ובינתיים החברות שלי עדיין מוחזקות בעזה. חמאס חטפו אותנו בעוד שחלקנו לבשנו פיג'מות, הם רצחו את החברות הכי טובות שלי", אמרה מגידיש.

"הייתי בשבי 23 ימים שהרגישו כמו שנים, חברות שלי עדיין בשבי, מוחזקות לצד נשים וגברים, ילדים ומבוגרים. למרות הכאב והבדידות, הייתה לי התקווה שיחלצו אותי, אני מתפללת שלחברות שלי שעדיין בשבי יש את אותה תקווה".
+צה"ל ביצע שורת תקיפות נרחבות במרחב כפר כילא
19:07 30/12/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון, במבצע שכלל שני גלי תקיפה ממוקדים על שורת מטרות בשעות הבוקר והצהריים.

מדובר צה"ל נמסר כי כפר כילא מהווה מעוז של ארגון הטרור חיזבאללה, כאשר הארגון עושה שימוש בתשתיות במרחב לצרכי טרור, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית ושימוש בה כמגן אנושי לפעולותיו. מאז תחילת המלחמה, ביצע הארגון שיגורים רבים ממרחב הכפר לעבר שטח מדינת ישראל.
+הותרו לפרסום שמותיהם של שני נופלים ברצועת עזה
18:37 30/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוגים הם רס״ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו מתל אביב וסרן הראל איתח מנתניה שנפצע לפני כשבוע  ▪  חמישה חיילים נפצעו קשה בקרבות ברצועה, ולוחם נוסף נפצע קשה בפיגוע ביהודה
רס״ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו וסרן הראל איתח
+ירי ארטילרי ותקיפת 3 חוליות מהאוויר; צה"ל תקף בשטח לבנון
18:28 30/12/23  |  עידן יוסף
מטוס קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו מוקדם יותר היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.
+למנוע חזרה על העשור האבוד שאחרי 1973
16:13 30/12/23  |  תומר פדלון, אסטבן קלור   |   לרשימה המלאה
עד כה הפגין המשק עמידות ראויה לציון מול פגעי המלחמה, אך ההשלכות יהיו ממושכות ומשמעותיות  ▪  אחרי האסון הצבאי, חובתה של הממשלה למנוע לכל הפחות גם אסון כלכלי
לגיוס המילואים יש מחיר כלכלי כבד [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+פצוע בפיגוע דריסה בצומת בית חג"י, המחבל נוטרל
14:28 30/12/23  |  יואב יצחק
פיגוע דריסה בצומת בית חג"י הסמוך למחנה הפליטים אל-פוואר באזור חברון. המחבל הגיח עם מכוניתו לעבר כמה צעירים. אחד מהם נפגע ופונה כשהוא בהכרה מלאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המחבל נוטרל.
+וול סטריט ג'ורנל: כ-70% מהבתים וכמחצית מהבניינים נהרסו או נפגעו ברצועה
14:08 30/12/23  |  יואב יצחק
כ-70% מהבתים ברצועה וכמחצית מהבניינים נהרסו או נפגעו מהפצצות צה"ל שהחלו עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. כך דיווח וול סטריט ג'ורנל. העיתון דיווח כי כ-300,000 בתים ניזוקו מתוך 439,000, וזאת כתוצאה מ-29 אלף פצצות שהוטלו על הרצועה - ממטוסי ומסוקי צה"ל, וכן מפגזים שנורו מטנקים ותותחים כבדים. דווח עוד, כי ההרס העצום כולל בתי חולים, בתי ספר ותיאטראות, קניונים, בתי מלון, בנייני משרדים וגם מסגדים עתיקים. כתבי העיתון שביצעו תחקיר נרחב בנושא מעריכים, כי יידרשו שנים רבות לשקם אזורים נרחבים ברצועה, שכן, תשתיות מים, חשמל וביוב נהרסו לחלוטין.
הרס וחורבן בגבול ישראל ודרום הרצועה [צילום: AP/אריאל שליט]
+שישה נהרגו בתקופה שבוצעה הלילה בגבול סוריה-עירק
13:32 30/12/23  |  יואב יצחק
סוכנות AP דיוחה כי שישה נהרגו בתקיפה שבוצעה הלילה בגבול סוריה-עירק. ארבעה מהם הינם פעילי חיזבאללה. השניים האחרים הם סורים. ארגון חיזבאללה הודיע שמותיהם של ארבעת ההרוגים משורותיו: חסן אכרם אל-מוסאווי, חידר מחמד אל-מזאוי, רכאן עלי סיף א-דין ועבאס מחמד אל-עג'מי. הפעילים נמנים על לוחמי חיזבאללה מיחידה 108 העוסקת, לצד יחידות 100 ו-112 של חיזבאללה, בהברחות נשק, תחמושת וציוד צבאי מאירן - דרך סוריה, אל לבנון. מתחילת המלחמה דיווח חיזבאללה על 133 הרוגים. הפעולה יוחסה הלילה לצבא ארה"ב. כלי תקשורת ערביים מיחסים את התקיפה לצה"ל, בשל האינטרס של ישראל למנוע זרימת נשק ותחמושת לחיזבאללה.
+צה"ל: קרבות עזים ברחבי הרצועה; הפלשתינים: 100 הרוגים ביממה
09:24 30/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
חיילי חטיבת המילואים 14 במרחב העייר עזה חיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה  ▪  צוות הקרב החטיבתי 551 במרחב בית לאהיא השמיד שני מבנים צבאיים  ▪  שני מחבלים תצפיתנים חוסלו מירי של פגז טנק
חיילי צה"ל בהיערכות באזור לחימה [צילום: דובר צה"ל]
חיילי צה"ל לוחמים ברצועה מבית לבית [צילום: דובר צה"ל]
+81 משאיות נכנסו אתמול לרצועה עם סיוע הומניטרי
09:03 30/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
עוזר המזכ"ל חאלד חיארי: "המצב ההומניטרי בעזה ממשיך להידרדר"  ▪  כ-85% מתושבי הרצועה נאלצו להתפנות מבתיהם ולהימלט לדרום הרצועה  ▪  כ-20,000 אלף נהרגו ברצועה, שני שלישים מהם ילדים ונשים
הפליטים נמלטו מצפון הרצועה למחנות אוהלים בדרום הרצועה [צילום: AP]
+שר החוץ האמריקני אישר הזרמת סיוע חירום לישראל ב-150 מיליון דולר
08:10 30/12/23  |  יואב יצחק
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אישר למכור לישראל חימושים ונשק בסכום כולל של 150 מיליון דולר. אישורו בחתימתו נעשה תוך הגדרת הנסיבות כסיוע חירום, דבר המאפשר למעשה לעקוף את הקונגרס ולמנוע את הסחבת הכרוכה בכך. הפנטגון שמסר הלילה על ההחלטה דיווח כי העסקה כוללת העברה מידית של פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ החסרים עתה לישראל בשל המלחמה נגד חמאס וחיזבאללה.
בלינקן. סיוע חירום [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+רשת אל-ערביה: כ-20 אנשי מיליציות פרו-אירן נהרגו בתקיפת ארה"ב בסוריה
08:01 30/12/23  |  יואב יצחק
רשת אל-ערביה דיווחה, כי בתקיפת צבא ארה"ב הלילה (שישי-שבת) בסוריה נהרגו כ-20 אנשי מיליציות פרו-אירן ונפגעו משאיות שהובילו נשק ותחמושת מעירק לסוריה. הרשת מסתמכת על מידע שהועבר מצד המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם שבסיסו בלונדון. התקיפה בוצעה בתגובה לפעילותם של שלוחותיה של אירן בעירק ובסוריה, נגד צבא ארה"ב, וכן כדי לסכל חימושן של מיליציות בסוריה הפועלות נגד חיילי ארה"ב השוהים בסוריה ונגד ישראל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תריסר שבועות של מלחמה: הלקחים הראשונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסס
30/12/23 22:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
אחד מהם היה אביה של אומה. את השני ההיסטוריה זוכרת בתור אחיינו, ההוא שעזב יחד איתו את המולדת והצטרף למסע הכמעט-מטורף לארץ חדשה. זה לקח קצת זמן, וסיבוב קצר והרפתקני במצרים, עד שבסופו של דבר הם התיישבו בארץ כנען. אבל אז, האחיין נפל בשבי – הוא וכל אשר לו. זה קרה בעקבותיה של מלחמה שלא נגעה להם כלל, בין קבוצות שונות של מלכי ערים עם שמות מוגזמים כמו כדרלעומר ואמרפל.
29/12/2023  |  מרים זקהיים  |   כתבות
צוות הקרב של חטיבה 5 בפיקוד אוגדת עזה, לצד כוחות שריון והנדסה, החלו את פעילותם במרחב ח'רבת אחזעה בדרום רצועת עזה, משם יצאו מחבלי ארגון הטרור לחמאס למתקפה על ניר עוז ב-7 באוקטובר. דובר צה"ל מפרסם בערב שבת קטע מקבלת שבת שערכו.
29/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוול סטריט ג'ורנל מדווח (29.12.23), כי חמאס לא להוט לשחרר חטופים. כשהלחץ מתגבר על ישראל מצד ארה"ב, ארגון הטרור חושב כעת שהוא יכול לנצח. בלחץ ממשל ביידן ישראל אפשרה להגביר את זרימת הדלק לעזה, שחמאס צריך כדי לנשום אוויר מתחת לאדמה.
29/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות קמפיין מסיבי להפעלת הסעות בשבת עבור חיילי מילואים, התקיים בשבת שעברה ניסוי ("פיילוט") שערך הצבא בבסיס גדול מאוד באזור ירושלים, שבו שוהים חיילי מילואים רבים. במסגרת הניסוי שעליו קיבלו משרתי המילואים בבסיס הודעה מראש על הסעות לאורך השבוע לתל אביב, אולם בעוד שבימי החול היה ביקוש לשירות, בשבת היה הביקוש זעום, ול-News1 נודע כי צה"ל החליט לבטלו.
29/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
צה"ל הודיע (יום ו', 29.12.12) לממשלה כי לא יוכל "בסבירות גבוהה" לשחרר 688 משרתי מילואים הכרחיים המעורבים ב-144 רשויות מקומיות, שבהן אמורות להתקיים הבחירות בינואר. לפי נתוני הצבא, מתוך רשימת המועמדים שכוללת 3,778 משרתי מילואים - 1,829 הם בשירות מילואים פעיל. בצבא הבהירו כי יוכלו לשחרר 1,141 משרתים כדי לאפשר להם להתמודד בבחירות.
29/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il