|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הולכים אל הלא נודע

חידוש ההקפאה ירד מהשולחן, ואיתו גם השיחות הישירות בין ישראל לפלשתינים. במקביל, הולכת ומתרחבת ההכרה באי-היכולת להגיע להסכם קבע בטווח הנראה לעין. המסקנה של שר החוץ ליברמן היא ללכת להסכם ביניים, אך הוא יחיד בעמדתו זו. יש מי שכבר מריח בחירות באופק
24/12/2010  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
השר ברוורמן עם ח"כ טיבי [צילום: פלאש 90]

באגף צדדי של מזנון הכנסת שלף מישהו פנקס. "רשום לפניך", אמר לו שותפו לשיחה. "בחירות ייערכו עד פברואר 2012". החבר רשם. הדובר חתם. בעוד שנה ושלושה חודשים ייתן דין וחשבון. מה שבטוח, הערכת המצב שלו אינה מופרכת. היא אומנם שייכת למגרש הפוליטי, אך קשורה בקשר הדוק לזה המדיני. או שמא להפך. לחצים פוליטיים פנימיים מטלטלים את הקו המדיני של ממשלת נתניהו ימינה ושמאלה, ובלבד שתשמור על שלמות.

אפקט חד גדיא הקרוב יגיע מכיוון העבודה. אחרי שההקפאה השנייה ירדה מסדר היום צריך נתניהו לרצות את האגף הזה של ממשלתו. אבישי ברוורמן רוצה לצבור כוח. הדרך הקלה לעשות גלים פנימיים ולתפוס כותרות חיצוניות, היא שיווק עצמי כמקדם תהליך מדיני. זה מה שתופס היום. אהוד ברק מצידו רוצה לבלום את ברוורמן וגם את השר יצחק הרצוג. מראית עין של תזוזה מדינית, ביוזמתו שלו כביכול, תמשוך את השטיח מתחת רגלי השניים. וביבי עדיין זקוק לברק (אף שהיחסים ביניהם אינם כתמול שלשום, אין לפי שעה תחליף מוצלח יותר), ולכן עושה קולות של שלום. הוא חייב לזרוק איזו עצם לחבורה הזו.

"כולנו זקוקים לשלום, כולל שכנינו הפלשתינים שגם הם זקוקים לשלום. השלום יפַתח את האזור כולו", נסחף ראש הממשלה בוועידת הגליל. "הוא יפתח את מדינת ישראל, הוא יפתח את הגליל. באופן מעשי אנחנו מחדשים עכשיו את רכבת השלום. רכבת העמק שמחברת את חיפה לבית-שאן. זה קורם עור וגידים. הרכבת הזאת תגיע גם למעברי הירדן. משם ניתן בקלות לחברה למסילות ברזל שיגיעו מזרחה, ואפשר לחברה גם לאזור התעשיה בג'נין". את ביבי הקהל לפחות בא לשמוע. בשאר הזמן היה האוהל הגדול במתחם הסראיה בבית-שאן ריק למדי. הציבור לא מאמין ולא מתעניין בפוליטיקאים. הפוליטיקאים מצידם לא מאמינים בעניין המדיני, אך מתעסקים בו באובססיביות.

סילבן שלום, האבא של הוועידה, קבל על "עיסוק היתר התקשורתי בעניין המדיני על חשבון הפריפריה וסוגיות אזרחיות". אך גם הוא עצמו לא יכול היה להימנע מלהצהיר, בצדק, שהפלשתינים לא באים כי הם אינם רוצים בהסכם. כמו סילבן, אין אף אדם רציני שנותן סיכוי לתהליך. אלא שכל אחד צריך בתורו לשחק את המשחק.

ברוורמן למשל לא באמת ממהר להיפרד מכס השר. הוא אומנם מקדם, או עושה עצמו כמקדם, את פרישת העבודה מהממשלה, אלא שממש לא בוער לו. ועידת העבודה תתכנס לכל המוקדם בעוד חודש. בכינוס, מסביר דובר השר לענייני מיעוטים, יעלו ברוורמן והרצוג הצעה להציב אולטימטום לביבי, ולפיו "אם המשא-ומתן לא יתחדש בתוך איקס זמן, תפרוש העבודה מהממשלה". מה גודלו של האיקס שיקבל נתניהו? לא ברור. אולי חודש. אולי יותר. בקיצור, אפשר לצפות שהעבודה תמשיך להעביר את ימיה בממשלה לפחות עד סוף החורף.

אקדח חסר כדורים

מינון ההכרזות של רה"מ הפלשתיני סלאם פיאד פחת לאחרונה."אנחנו מחויבים למדינתיות", אמר לאחרונה בראיון טלוויזיוני, "לא להצהרה על מדינתיות. כבר הייתה לנו הכרזה על מדינה ב-1988. הפעם אנו מעוניינים במדינה אמיתית". במילים אחרות, רומז ראש הממשלה הפלשתיני, לא בטוח שתהיה הכרזה חגיגית בקיץ

אם יש ואקום, מאיימים הפלשתינים, נלך לבד. כלומר, נגרום לכך שהעולם יכיר במדינה פלשתינית שלא כתוצאה ממשא-ומתן עם ישראל. זו המילה האחרונה בז'אנר הערוץ הפלשתיני.

הכרזה חד-צדדית מוצגת כלהט החרב המתהפכת מעל ראשה של ישראל. את שלנו נשיג בכל מקרה, מאיימים כביכול הפלשתינים. העולם איתנו כך או כך. אנחנו בכלל עושים לכם טובה כשאנו בוחנים אפשרויות שיג ושיח או הסדר מוסכם. לראיה הם מנפנפים בברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי, שבהינף טלפון של אבו-מאזן הכירו במדינה הפלשתינית. בתקשורת הישראלית טענו השבוע שגם באירופה יש מי ששוקל להכיר בהכרזה חד-צדדית של הפלשתינים. הפרסומים, לא בפעם הראשונה, היו מוטעים (ראה מסגרת). הקוורטט – הכולל את ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם – לפחות בעת הזו, דוגל רק בפתרון שיצמח במשא-ומתן.

הפלשתינים אם כן צועקים בעצם "תחזיקו אותי". באקדח החד-צדדיות יש להם לכל היותר כדורי סרק שעושים רעש אבל אינם יכולים להזיק. אוזן רגישה תשים לב לכך שהזמירות שלהם משתנות והם כנראה יודעים למה. אפשר להתחיל מראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד, שהופיע השבוע בראיון משותף עם ציפי לבני ברשת ABC. המראיינת, כריסטיאן אמנפור, שאלה את פיאד האם הוא דבק בתוכניתו להכריז על הקמת המדינה הפלשתינית באוגוסט 2011 כפי שהצהיר פעמים רבות בעבר?

אמנפור ידעה למה היא שואלת. מינון ההכרזות הנ"ל של פיאד פחת לאחרונה. מול אמנפור הוא התחמק מתשובה ברורה. "אנחנו מחויבים למדינתיות, לא להצהרה על מדינתיות. אנו מבקשים מדינה. כבר הייתה לנו הכרזה על מדינה ב-1988. הפעם אנו מעוניינים במדינה אמיתית", השיב פיאד. במילים אחרות, רומז ראש הממשלה הפלשתיני, לא בטוח שתהיה הכרזה חגיגית בקיץ.

שכן בניגוד לאופן שבו מוצגים הדברים בארץ, המערכת הדיפלומטית העולמית כלל לא אוהבת את אופציית החד-צדדיות. העולם של ימינו מעדיף פתרונות בהסכמה ולא בכוח. מעבר לכך, יש לא מעט נימוקים ענייניים שמרחיקים את העולם מרעיון החד-צדדיות. בראש ובראשונה ארה"ב, שהחריפה לאחרונה את התנגדותה. בנאומה בשבוע שעבר בפורום סבן, התנסחה קלינטון באופן חריף במיוחד נגד כל אופציה אחרת זולת משא-ומתן.

"במשך שנתיים שמעתם אותי ואחרים מדגישים פעם אחר פעם שמשא-ומתן בין הצדדים הוא הדרך היחידה שתבטיח את שאיפותיהם – לישראלים ביטחון והכרה, לפלשתינים מדינה עצמאית ובת קיימא. זו נשארה האמת גם כיום. אין אלטרנטיבה להסכם משותף. הסיכונים גדולים, כואבים ועמוקים מדי, הסוגיות מסובכות מכדי שייפתרו בגישה אחרת". אחר כך הוסיפה קלינטון שארה"ב אומנם תעלה הצעות גישור, אך "ארה"ב והקהילייה הבינלאומית אינם יכולים לכפות פתרון. לעתים נדמה ששני הצדדים מאמינים שאנו יכולים לעשות זאת. איננו יכולים, וגם אם היינו יכולים לא היינו עושים זאת, כיוון שרק הסכם שיושג בין הצדדים במשא-ומתן יוכל להחזיק מעמד". ברור יותר אי-אפשר להיות.

בשיחות סגורות הנערכות בימים אלה, מדברים גורמים אמריקניים בחריפות גדולה נגד כינון חד-צדדי של מדינה פלשתינית, ומציגים שורה של נימוקים לשלילת המהלך. ראשית, הם אינם צופים שיניב שום תוצאה חיובית ובוודאי לא ששלום יצמח ממנו. אדרבה, למהלך יהיו שורה של תוצאות שליליות.

לדעת האמריקנים הכרזה חד-צדדית תביא לקריסת הסכמי אוסלו, מה שפורמלית טרם קרה. בעיניהם מדובר בדרדור המצב לתקופה שקדמה להסכמים ההם. ברי להם שמדינה כזו תהיה כושלת ("Failed state"), ושחמאס ישתלט עליה במהרה ממש כפי שקרה בעזה. מדינה חמאסית תהיה ישות עוינת ומסוכנת מבחינת ישראל. ירושלים הבהירה זאת לוושינגטון, אך התפרצה במידה רבה לדלת פתוחה. מסיבותיה שלה הבינה ושינגטון שגם בעיניה תהיה זו ישות עוינת.

עמדת הממשל כה חד-משמעית, עד שזה חדל להשתמש בחד-צדדיות כמנוף לאיים על ישראל – דבר שנעשה בחודשים הקודמים. העמדה האמריקנית העדכנית ביותר היא שלילה חד-משמעית של הקמת מדינה פלשתינית חד-צדדית. אם תגיע הצעה כזו למועצת הביטחון, נכון להיום ולחודשים הקרובים, אמריקה תטיל וטו.

הוואקום מתמלא

ועדיין, כיוון שנתניהו חייב להפגין פעלתנות מדינית, השאלה המרחפת בחלל האוויר היא לאן הולכים מכאן. אמריקה עדיין רוצה מדינה פלשתינית ומהר. אירופה על אחת כמה וכמה. אגף השמאל בממשלה וכמובן התקשורת הישראלית מסורים לאותה מטרה. נתניהו מצידו מוכן לספק להם את מבוקשם, רק שאין לו עם מי לסגור עסקה. אבו-מאזן טיפס לראש עץ ההקפאה. האמריקנים בנו לנתניהו סולם אך באמצע הטיפוס התפרקו השלבים. כיוון שפוליטיקה אינה פיזיקה, ביבי לא נפל אלא עודנו תלוי באוויר, מגשש את דרכו לעץ אחר, ואיתו המערכת הבינלאומית כולה. לאן הולכים אם כך? אל הלא נודע.

דרכו של ואקום להתמלא, ולפיכך רעיונות שונים ומשונים מופרחים לחלל האוויר. למשל, השר לשיפור הביורוקרטיה מיכאל איתן מציע מתכון בניחוח אוסלו מתובל בפירורי הינתקות. איתן סבור שכדי להפחית מהלחץ הבינלאומי, על ישראל ליזום שורה ארוכה של "מחוות" ש"יבהירו לעולם שישראל רצינית". ברור לו שבסוף סדרת המחוות הזו לא ייכון שלום, שכן גם לשיטתו אין היתכנות ממשית לחתימת הסכם בין ישראל לאש"ף. על כן הוא מציע שישראל תקבע בעצמה ולעצמה היכן היא רוצה להישאר ומאין לסגת. את מה שחשוב לה תשאיר. את המיותר תשאיר לעבאס ופיאד. כך תספק למדינות העולם את מבוקשן ובא לציון גואל.

האם לא למדנו, אני שואל אותו, שדרכו של אשראי בינלאומי להיות מוגבל בזמן ובשלב מסוים יחזור העולם ממילא להאשים אותנו? איתן מאמין שלקהילה הבינלאומית ובמיוחד לאירופה פרמטרים קשיחים, ובראשם נסיגה לקווי 67'. אם נעמוד בציפיותיהם – יגבו אותנו. אם נחרוג מהן נמצא עצמנו בעמדת התגוננות.

איתן אינו מפריח בלון בשליחות נתניהו אלא בשם עצמו. ספק אם לגישתו יימצאו תומכים בצמרת. אם יש משהו ששני הקצוות בשביעייה, ברק ובוגי, מתנגדים לו – אלה הן נסיגות ללא תמורה ותכלית. ברק כראש ממשלה הרי נמנע מלבצע את התחייבויות הנסיגה של נתניהו וחתר ל'הכול או כלום' מול ערפאת. מבחינת יעלון, כל מסירת שטח היא המשך שיטת הסלמי של אוסלו. הוא לא ייתן לכך את ידו.

באין סלמי, יש שמעלים את האפשרות להסכם ביניים. מוביל המסלול הזה הוא שר החוץ אביגדור ליברמן. במסיבת עיתונאים עם עמיתו האוסטרלי קווין רוד העריך בפעם המי-יודע-כמה שהסדר קבע לא ייכון ולפיכך יש לחתור להסכם ביניים ארוך טווח. גם אם ליברמן צודק, ספק אם האמריקנים, שלא לדבר על האירופים, יאמצו את גישתו. ארה"ב נעולה על שאיפתה להסכם קבע כולל. היא איננה מתעניינת בפחות מזה.

בדברים הקצרים שאמר ביום שני ג'ורג' מיטשל לפני פגישתו עם נתניהו, הבהיר השליח האמריקני שוושינגטון עודנה מכוונת לאותה המטרה. "בשיחות הישירות החליטו שני הצדדים לעבוד יחד לקראת הסכם מסגרת שיבסס את הוויתורים העקרוניים בכל הנושאים הקשורים לפתרון, ויסלול את הדרך להסכם שלום סופי. זאת נשארה מטרתנו. בימים הבאים, השיחות שלנו עם שני הצדדים יהיו בעלות מהות ודו-כיווניות, בציפייה להתקדמות אמיתית בחודשים הקרובים בנוגע לשאלת הסכם מסגרת סופי". ובקיצור, חרף צרור המפלות שאובמה סופג הוא עדיין מתעקש על אותה מטרה בלתי ניתנת להשגה של הסדר קבע בין ישראל לפלשתינים.

סיכום ביניים: אין הקפאה שנייה ואין שיחות ישירות. להסדר קבע לא ניתן להגיע. להסכם ביניים איש, למעט ליברמן, לא רוצה לחתור. שיטת הסלמי והחד-צדדיות הייתה אופנתית בעשורים הקודמים אך היום אין לה קונים. ובקיצור, ואקום.

ידיעה בלעדית ולא נכונה

"האיחוד האירופי יכיר בהכרזה חד-צדדית על מדינה פלשתינית". כך פרסם ערוץ 10 תחת הכותרת "ידיעה בלעדית". הפרסום, בו נטען שגרמניה מובילה את המהלך, הכניס את המערכת המדינית לתזזית. לו הייתה אמת בדברים, המשמעות היא שאכן חלה תמורה של ממש במפת העמדות של הקהילה הבינלאומית.

אלא שבירור קצר העלה שכמו דיווחים רבים אחרים בתחום המדיני, גם הפעם היו הדברים לכל הפחות לא מבוססים. במערכת הדיפלומטית הגרמנית יש אכן קולות הקוראים להכיר בהכרזה חד-צדדית, אולם לפי שעה אין שינוי בעמדתה הרשמית של הממשלה בברלין. חשוב יותר, האיחוד האירופי לא שקל לרגע לשנות את עמדתו השוללת הכרזה פלשתינית חד-צדדית.

בטיוטת ההחלטה האירופית כפי שהגיעה אליי עוד באותו ערב נאמר במפורש כי "האיחוד ממשיך לתמוך בפועל בפתרון שיושג במשא-ומתן ('Negotiated solution') על כל הסוגיות בתוך 12 חודשים, כפי שנקבע על-ידי הקוורטט". הנוסח הזה הפך למחרת רשמי. גם אירופה שוללת הכרזה פלשתינית חד-צדדית.

מתבהלים

מקור מדיני: "הסיכוי שתוקם מדינה פלשתינית בהכרזה חד-צדדית ריאלי בדיוק כמו הדיבורים על מדינה דו לאומית או על התפרקות הרשות הפלשתינית. הרשות לא תתפרק כי אף אחד שם לא מתכוון להחזיר את המפתחות ולוותר על השררה. איום במדינה דו לאומית הוא איום של הבל וכך גם הדיבורים על הכרזה חד-צדדית. שום דבר לא יצא מזה"

אמריקה אינה היחידה. כיוון שבתקופת ויקיליקס אנו חיים, אפשר לגלות שגם מדינות ערב המתונות מתנגדות להכרזה חד-צדדית. רצועת עזה עושה למובארכ די צרות. אין לו עניין בשיבוט המצב ליו"ש. על אחת כמה וכמה המלך הירדני עבדאללה, שמדינה סוררת ביו"ש תהא עבורו חבית אבק שריפה. אחרון חביב הוא מחמוד עבאס עצמו, שמלכתחילה לא אהב את ההכרזות היומרניות של פיאד וגם כעת לא באמת רוצה לקבל על עצמו אחריות של ראש מדינה. רק זה חסר לו. המצב הנוכחי, שבו הוא מגלגל כל בעיה לפתחה של ישראל וגם זוכה בחיבוק עולמי, היא העמדה הנוחה לו ביותר. החלטת האו"ם להקים מדינה פלשתינית ולהטיל עליו את האחריות הממשית לניהול חיי הפלשתינים היא מבחינתו סיוט לילי.

"הסיכוי שתוקם מדינה פלשתינית בהכרזה חד-צדדית ריאלי בדיוק כמו הדיבורים על מדינה דו-לאומית או על התפרקות הרשות הפלשתינית", אומר מקור מדיני. "אלה דיבורי סרק נטולי עוגן במציאות וחסרי משמעות מעשית. הרשות לא תתפרק כי אף אחד שם לא מתכוון להחזיר את המפתחות ולוותר על השררה. איום במדינה דו-לאומית הוא איום של הבל וכך גם הדיבורים על הכרזה חד-צדדית. שום דבר לא יצא מזה".

אם הכול כל כך טוב, מדוע הכירו מדינות דרום אמריקה במדינה הפלשתינית? מדוע באירופה נשמעים קולות דומים? התשובה מתחלקת לארבע. ראשית, הפלשתינים, כדברי פיאד, אכן הכריזו כבר לפני 22 שנים על כינון מדינתם, ו-108 מדינות הכירו בה. ייתכן שאותן מדינות יעשו כך פעם נוספת בחודשים הקרובים, אך אין לדבר משמעות מעשית. שנית, צריך להבדיל בין הכרה בילטרלית בין מדינות לבין החלטת או"ם. כל עוד האו"ם לא החליט על כינון מדינה פלשתינית, היא לא באמת קיימת. שלישית, יש הבדל בין החלטה בעצרת הכללית של האו"ם, הנעדרת גם היא משמעות מעשית, לבין החלטה במועצת הביטחון, הצפויה כאמור להיבלם בווטו אמריקני. רביעית, כמו בעניין המדיני כולו, הסיקור המעוות של העניינים הפלשתינים בתקשורת ניפח את עניין החד-צדדיות מעל ומעבר למידותיו.

"מתבהלים", היה אריק שרון קורא למי שמפחידים את עצמם. במקרה הזה הוא צדק. אחרי הכול, יש משהו פרדוקסלי בכך שדווקא פרשנים מדיניים הם אלה שמהלכים אימים על הציבור עם הטיעון "כל העולם נגדנו".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  24/12/2010   |   עודכן:  24/12/2010
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הולכים אל הלא נודע
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
24/12/10 16:57
2
דניאל סבלדי
24/12/10 21:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על הסטודנטים למשחק הישראלים לעבור הכשר דרך התנסות במחזאות קלאסית, מודרנית וישראלית. כך הצופים חוזרים ורואים את אותם המחזות בגירסאות שונות. חידושים של העלאות יצירות שלא עלו עד עתה - הם משהו נדיר.
23/12/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
החורף היא עונה בה השימוש בתרופות, בעיקר תרופות להורדת חום ושיכוך כאבים בילדים, מאוד נפוץ. עם זאת, ידוע שפעמים רבות מתן התרופה לילד אינו תהליך פשוט.
23/12/2010  |  ד"ר אהרון גרומן  |   כתבות
המופע המשותף של הזמרת והצ'לנית הסקוטית איזובל קמבל והזמר מארק לאנגן, המכונה "אליל האלטרנטיב", במועדון בארבי בתל אביב, היה פושר ומעורר אי נוחות מסוימת, למרות השירים הנעימים והמרגשים, לעתים, מול קהל מעריצים שגדש בעמידה את המועדון. נראה שהאזנה שלווה ושקטה לביצועים של השניים על גבי תקליטור בחדר השינה היא הרבה יותר מעניינת ויפה.
23/12/2010  |  חיים נוי  |   כתבות
אחד הנושאים החשובים הנחקרים בשנים האחרונות הוא השפעת המרכיבים הכימיים הבונים את האדם על תפקוד המוח ועל ההתנהגות. מתברר, כי פגיעה באיזון הכימיקלים במוח, משפיעה על התנהגות הילד, האדם הבוגר והמבוגר. פעילות תקינה של מערכת העצבים המרכזית, תלויה בייצור המתווכים העצביים. אלו נוצרים במוח מחומצות אמיניות, ויטמינים, מינרלים ומרכיבים נוספים שמקורם במזון.
23/12/2010  |  דויד קאפח  |   כתבות
2011 כבר בפתח ודגמים חדשים של רכבים יעלו לכביש. להלן סדרת טיפים שכדאי לזכור לפני רכישת רכב חדש, שזו אחת הרכישות הגדולות שאנו עושים במהלך חיינו.
23/12/2010  |  יהודה רודר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il