|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אסא כשר: "התקשורת השליטה אווירת ערפדים"

פרופ' כשר, שניסח את הקוד האתי של צה"ל, תוקף בראיון רדיופוני את העיתונות המסחרית בישראל "היא לא כלב השמירה של הדמוקרטיה, ונוהגת כמו אל-ג'זירה. רמת האתיקה שלה היא הנמוכה ביותר בישראל, ואין לה מעצורים" על גלנט: "עליו להכות על חטא ולהתמנות לרמטכ"ל" על היועמ"ש: "מוסד שבמקום לעסוק במשפט עוסק באתיקה"
03/02/2011  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   פרשת קרקעות גלנט   |   תגובות
[צילום: גור דותן]

פרופ' אסא כשר תוקף את התנהלות התקשורת בכלל, ובפרשת הקרקעות של אלוף יואב גלנט בפרט. כשר, ממנסחי הקוד האתי של צה"ל וחתן פרס ישראל לפילוסופיה, התראיין במשדר "בחצי היום" ברשת ב'. בתחילה אמר כי לא יהיה זה מנומס אם יאמר את מה שהוא חושב על התקשורת, דחקה בו המראיינת אסתי פרז לומר את שעל לבו.

"התקשורת השליטה אווירה של ערפדים, פשוט ערפדים צמאי-דם", פתח פרופ' כשר. "הדבר היחידי שמעניין אותה זה לשפוך את דמו של מישהו בכיר, לא משנה מי. אם גלנט לא היה נבחר אז היו צמאי-דם ליריביו של גלנט, ואם כן היה נבחר – צריך לשפוך את הדם שלו. עכשיו יאיר נוה על הפרק, אז צריך למצוא איזשהו סיפור עליו. אם זה יהיה בני גנץ – אז יהיה סיפור על גנץ. אין פה בן-אדם שהתקשורת לא מתנפלת עליו".

- אבל אנחנו כלב השמירה של הדמוקרטיה.

"אתם לא כלב השמירה של הדמוקרטיה. לא כלב, לא שמירה ולא דמוקרטיה. חלק קטן מהתקשורת - כמו הערוץ הזה שאנחנו נמצאים בו עכשיו - הוא ציבורי. החלק העיקרי של התקשורת הוא מסחרי – זה כל העיתונים, חלק הארי של הטלוויזיה. התקשורת המסחרית-העסקית-התחרותית היא חסרת כל מעצורים. רמת האתיקה שלה היא הנמוכה ביותר בארגונים כלשהם ובמקצועות כלשהם בישראל, ואין לה מעצורים.

"אין שום דרך בתקשורת הישראלית הלא-ציבורית לקבל אינפורמציה שקטה, אמינה, מהימנה, שהיא לא משרתת שום מקור ושום אינטרס. פשוט אי-אפשר לדעת כאן מה העובדות. אי-אפשר לדעת כאן מה השיקולים.

"אני לא רואה בתקשורת הזאת מקור שהוא טוב יותר - ותסלחי לי על הביטוי - ממה שהתברר בשבועות האחרונים על אל-ג'זירה. עכשיו נודע לנו שאל-ג'זירה זה בעצם אורגן של נסיך קטר שיש לו קשרים עם אירן ועם חמאס. זו אל ג'זירה של מושל מושחת של נסיכות שיש לו קשרים עם הגרועים שבאויבינו. אני לא אומר שלאנשים בתקשורת המסחרית אצלנו יש קשרים לאירן, לחמאס ולאויבינו, אבל גם הם אל-ג'זירה. כל אחד האל-ג'זירה שלו, כל אחד עם האג'נדה שלו, וזה דבר שהנפש נוקעת ממנו. אנחנו ממש לא מקבלים מהם שירותי שמירה על הדמוקרטיה. אנחנו ממש מקבלים את ההפך מזה – זה כרסום בצורה שבה צריכה להתנהל חברה – בצורה עניינית ושקטה.

- אבל אולי זו בדיוק הדמוקרטיה – חופש הביטוי שבו אזרח צריך לבחור ולברור מתוך כל בליל האינפורמציה שהוא מקבל מכאן ומשם?

"קודם כל האזרח צריך לקבל אינפורמציה. הוא לא צריך לקבל תבשילים מוכנים שמישהו נתן לו. הוא צריך לקבל את החומרים שמהם עושים את התבשילים האלה, כדי שהוא בעצמו יעשה את התבשיל הזה".

נזכיר, כי אסא כשר היה בעבר נשיא מועצת העיתונות. הוא התפטר ממנה בהסבירו כי העיתונות בארץ מתנהלת בצורה שאינה אתית.

הצבא יסתדר

- מה אתה אומר לטירונים צעירים?

"הצבא הוא ארגון עם מאות אלפי אנשים אחראיים שמתגלגלים לתפקידים שלהן ושעושים את המשימות שלהם לא מפני שהרמטכ"ל או שר הביטחון עומדים מאחורי כל חייל אלא מכיוון שהחיילים מבינים מה הם צריכים לעשות במסירות והמפקדים שלהם הם אנשים אחראיים ורציניים. נוצרה פה בעיה של יחסי אי-אמון בין שר הביטחון לרמטכ"ל. זה לא טוב לצבא, זה לא טוב ליחסי החיילים שצריכים להיות כאלה שיש להם אמון גם ברמטכ"ל וגם בשר הביטחון. צריך לחכות קצת ואז זה יעבור. בסופו של דבר, אנחנו שומעים מהרמטכ"ל שהוא השתתף בדיונים עם שר הביטחון, משר הביטחון שהוא משתתף בדיונים עם הרמטכ"ל במיוחד כשמדובר על החלטות מבצעיות של בניין הכוח והפעלתו. אין לכל סיפור הלשכות השפעה על החיים המיידיים. יש השפעה על האמון, ואת חוסר האמון צריך לתקן הרמטכ"ל הבא יחד עם שר הביטחון, ואתם החיילים תבצעו את המשימות שלכם בדיוק כמו שצריך".

טירוף מערכות בלשכת היועץ

במשך השנים התרחב עניין השיקולים שעושה היועץ המשפטי, והוא עכשיו לא "משפטי" אלא "ערכי-מוסרי-אתי". על הכל הוא מחווה דעה. אגב, אין אתיקה לארגון שלו עצמו ולייעוץ שהוא נותן.

- עד כמה לדעתך רשויות החוק – היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה – מונעים גם הם מן ממה שהתקשורת מניעה אולי כדי למצוא-חן ופופוליסטים?

"אם אנחנו מגיעים למצב כזה שאנחנו חושבים שהיועמ"ש רוצה להצטלם טוב כלו כל הקיצין. אם מבקר המדינה חושב יותר ממבקרים אחרים שטוב לפעול עם התקשורת אני מכבד את החלטתו. אבל כשיועץ משפטי מחליט לפי שיקולים ערכיים יש פה טירוף מערכות.

"אנחנו כבר מזמן במדינת ישראל במצב הזה שבו היועץ המשפטי לממשלה הוא לא יועץ של הממשלה אלא הוא מודיע לה איפה גבולות החוק, ורק בג"ץ יכול לשנות את ההחלטה הזאת מבחינת הממשלה, וזה בסדר גמור. אני שלם עם זה ב-100%; מישהו צריך לשמור על הגבולות של החוק ולהגיד לממשלה: החלטה כזאת שלך היא בסדר והחלטה אחרת היא לא בסדר כי היא לא-חוקית ואני מודיע לכם שזה לא חוקי. רוצים לערער על זה לכו לבג"ץ אבל בלי בג"ץ אתם חייבים לציית לזה – זה מקובל עלי. אבל במשך השנים התרחב עניין השיקולים שעושה היועץ המשפטי, והוא עכשיו לא "משפטי" אלא "ערכי-מוסרי-אתי". על הכל הוא מחווה דעה. זה לא (בהכרח) היועץ הנוכחי, אלא יועצים בכלל. עכשיו יוצא שליועמ"ש יש עמדה בעניין אתי, והיא כאילו מחייבת את הממשלה – שזה לא מתקבל על הדעת. הוא לא מומחה לאתיקה בשום ארגון. אגב, אין אתיקה לארגון שלו עצמו ולייעוץ שהוא נותן.

"אנחנו מקבלים עכשיו בתור חובה של כל המערכות את חוות דעתו האתית של היועץ, שהיא, בכל הכבוד אליו כיועץ משפטי, לפעמים לא רצינית. הזדמן לי לחוות את דעתי האתית על חוות דעת של יועצים ושל שופטים שהיו תלושות מן המציאות האתית. צריך להבין, שכאשר מדברים על אתיקה יש לנו פרינציפ כזה שאומר 'מודה ועוזב ירוחם'. אתה מודה בתקלה ומתקן מיד את המעוות? גמרנו, ירוחם! לעומת זאת, העמדה המשפטית היא: מודה? תיענש! באיזה עונשים אפשר להעניש במקרה הזה? היועץ המשפטי לא שולח את גלנט לבית משפט על מה שקרה אז, אז הוא מפריע עכשיו".

מודה ועוזב? תיענש

"איפה היה היועץ המשפטי האחראי על ההבטים המשפטיים מאז שהתפרסמה הכתבה של העיתונאי ליבסקינד? איפה היה הרמטכ"ל שאחראי על ההבטים הערכיים של הצבא ולכן גם על ההתנהלות של האלופים מאז שהתפרסמה הכתבה ועד היום?"

פרופ' כשר, המשמש כמומחה לאתיקה מקצועית באוניברסיטת תל אביב, נשאל בשידור כיצד הוא מציע לגלנט לנהוג, והשיב:

"לא ללכת הביתה ולא להמשיך להילחם, אלא לעשות משהו שלישי שהוא המתאים בשיקולים אתיים – הייתי אומר לו: תנסה להסביר בקיצור לציבור מה עשית ותכה על חטא. הסטנדרטים שפעלת לפיהם הם מצד אחד סטנדרטים של הצבא ושם אין לאיש טענה נגדך, מצד שני התנהלות של הסטנדרטים במושב שהם סטנדרטים אחרים שיוצרים אפשרות לפרש הרבה דברים בצורה לא ראויה והם מעיבים על ההתנהלות שלך בצבא. תכה על חטא שהרשית לעצמך לפעול בשתי מערכות הסטנדרטים האלה, תגיד שאתה מוכן מחר בבוקר להתחיל להחזיר את הדברים לתקנם כפי שיורו לך נציגי היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לחוק, ואז תהיה רמטכ"ל".

- עד כמה צריך להיכנס הצבא לענייניו הפרטיים?

"שתי תשובות: לפעמים אנחנו אומרים שאם אתה לא מתנהג לפי סטנדרטים מסוימים בתחום אחד של החיים שלך נוצר חשש שלא תתנהג כראוי לפי הסטנדרטים האלה גם בתחום אחר. וזה שיקול שאפשר לעשות אותו בהרבה מקרים. הוא לא רלוונטי לגלנט מפני ש[את?] הסטנדרטים של עמיקם לא ראינו בעשרות שנות שירותו בצה"ל שהוא נוהג לא בסדר (לא לפי הסטנדרטים של צה"ל). לכן זה נימוק נכון לפעמים, לא במקרה הזה. יש שיקול אחר – אנחנו רוצים שאנשים יהיו ברמה של דמות מופת כשהם אנשים בכירים לא בגלל שזה עלול להיות לא-בסדר גם במקום אחר, אלא כי זה לא בסדר כשלעצמו. לא בגלל איזה תוצאה אפשרית רחוקה. אנחנו רוצים שאנשים יתנהגו בסדר בכל תחום שבו הם פעילים, במיוחד כשהם בכירים, ולכן זה נדרש בצבא, ולכן זה נדרש מעובדי המדינה, זה נדרש משופטים. זה לא נדרש מכל אחד, שזה סיפור בעייתי של מדינת ישראל. לא ראיתי שהכנסת מקבלת כלל כזה לגבי חברי הכנסת. (כתוב) איך הם צריכים לדבר בנימוס בכנסת, (אבל) איך הם צריכים לדבר בנימוס בחוץ? ולא ראיתי כלל כזה שהממשלה קיבלה על עצמה. לכן אנחנו רוצים שכל אחד יפעל לפי סטנדרטים גבוהים מאוד בכל תחום שבו הוא פועל – וזה הסטנדרט האתי הרצוי – כשהוא בן-אדם בעל תפקיד ציבורי בכיר".

- האם יהיה לו קשה לשפוט קצינים כמו עימאד פארס וצ'יקו תמיר שהודחו כי לא דיברו אמת?

"לא מסכים עם זה. הדברים מתפרסמים הרבה זמן לפני שנופלת ההחלטה, ובמהלך התקופה הארוכה הזאת שבה הדברים ידועים, ניתן באנשים האלה אמון. כל סיפור עמיקם שקשור לגלנט. התפרסם לפני שנים, שבמהלכן הוא היה אלוף פיקוד דרום וניהל את עופרת יצוקה. ואלוף דרום שולח חיילים לקרב ולמלחמה כל הזמן.

"איפה היה היועץ המשפטי האחראי על ההבטים המשפטיים מאז שהתפרסמה הכתבה של העיתונאי ליבסקינד? איפה היה הרמטכ"ל שאחראי על ההבטים הערכיים של הצבא ולכן גם על ההתנהלות של האלופים מאז שהתפרסמה הכתבה ועד היום?

"אותו דבר היה לנו במקרה של תמיר. תמיר היה מפקד אוגדת עזה. הוא שלח חיילים כל יום לסיטואציות מסוכנות, והצבא ידע מה שקרה, והרמטכ"ל ידע מה שקרה בקשר לתאונה האומללה הזאת, ונתנו לו להמשיך להיות מפקד האוגדה. יתר על כן, הרמטכ"ל שלח מכתב לבית הדין הרשמי הראשון ששפט את צ'יקו תמיר ואמר 'אני סומך עליו' למרות שהוא מעד, ובסוף הסיפור הוא שולח אותו הביתה. זה לא ברור מה קורה פה לאנשים. בכל אופן, נוצרת ההרגשה שמשתמשים בסטנדרט הגבוה למטרות לא טהורות. זה לא לשם-שמיים".

- הסטנדרט לא אמיתי? לא סביר? צדקני?

"הוא אמיתי ונכון ולא צדקני, ההתנהלות היא צדקנית. אם הייתי משוכנע שכל הזמן משתמשים בו לשם-שמיים, לשם הסטנדרט, הייתי מוחא כפיים, הייתי הראשון למחוא כפיים. אבל אני רואה שלא משתמשים בו כך; אני רואה ששולפים אותו ורוצים לשלוף אותו כשמטרות השליפה הן לא ברורות. לכן נוצרת מראית-עין של שליפה למטרות לא ענייניות, זרות – של פוליטיקה ארגונית ודברים כאלה שאני לא להצדיק אותם ברמה האתית.

"מראית-עין זו אפשרות וחשש לפרש את זה בצורה הזאת שתיארתי, והיא קיימת. אנחנו לא מחנכים פה לאתיקה, אלא עושים משהו אחר. החינוך לאתיקה הוא תהליך ברור ומתמשך. בכל צעד שלו צריך להיות ברור שבכך אנו מעוניינים ולא בשום דבר אחר. רמטכ"ל שולח מכתב לבית הדין ביום אחד, ואחר כך שולח את תמיר הביתה ביום שני אחרי שבית הדין לערעורים החזיר לו את דרגתו שהורדה ביית הדין הראשון – אני לא מבין את זה! אני לא מייחס לרמטכ"ל שום כוונה בעניין הזה, אבל זה משהו לא ברור, ולא נותן את ההרגשה שיש פה תהליך חינוכי של העלאת הסטנדרטים האתיים שצריך לראות".

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פרשת יואב גלנט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אסא כשר: "התקשורת השליטה אווירת ערפדים"
תגובות  [ 74 ] מוצגות   [ 74 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף הצדיק
3/02/11 19:06
2
ממני
3/02/11 19:11
 
בני בנקר
3/02/11 19:29
 
מוטי1
3/02/11 19:41
3
אסא כ
3/02/11 19:33
4
מוטי1
3/02/11 19:35
5
ואסביר בהמשך:
3/02/11 19:37
 
נפעם
4/02/11 00:27
6
אליהו חיים
3/02/11 19:41
7
קורבן משפ' נרצחים
3/02/11 19:41
 
מהנדס הכפר
3/02/11 20:34
 
מטר רץ
4/02/11 13:09
 
לא מדובר בממ"ר...
5/02/11 02:13
 
ולא רמטכ"לית...
5/02/11 12:05
8
נטולי מצפון
3/02/11 19:57
9
סמי מסדום
3/02/11 20:06
10
איש עצוב
3/02/11 21:04
11
זיל
3/02/11 21:13
12
בן דוגית
3/02/11 21:25
13
את האתיקה בצהל
3/02/11 21:26
 
איש עצוב
3/02/11 22:25
 
אז לא תהיה עצוב
4/02/11 16:34
 
מב"י
3/02/11 23:02
 
מב"י
3/02/11 23:28
 
קצין צהל במלואים
4/02/11 12:10
14
אמיר ש.
3/02/11 21:53
15
מימי
3/02/11 22:16
 
מוטקה ורבע
4/02/11 06:44
 
בח"א שולחים מסוק
4/02/11 07:19
16
חשדנית
3/02/11 22:59
17
צדק צדק תירדוף
4/02/11 00:00
18
בן מנחם
4/02/11 00:17
19
המבקר והיועץ צודק
4/02/11 00:59
20
דוד איש
4/02/11 01:02
21
איש דוד
4/02/11 01:27
22
קורןנאוה טבריה
4/02/11 02:46
23
קורןנאוה טבריה
4/02/11 02:59
24
נו שויין
4/02/11 03:10
25
נער הייתי
4/02/11 03:17
26
פיקוד,אינו אשם
4/02/11 03:20
 
דוד איש
6/02/11 15:08
27
צריך מג"ד
4/02/11 03:25
28
צדוק
4/02/11 07:14
29
עין צופיה
4/02/11 07:44
30
אמא לחייל
4/02/11 07:52
31
אבי אבות השחיתות?
4/02/11 08:05
32
איציקבן
4/02/11 08:15
33
עובדיה
4/02/11 09:59
34
דודי29
4/02/11 10:21
35
דוריאן
4/02/11 11:34
36
צדוק
4/02/11 12:37
37
שגיא א.
4/02/11 13:32
38
מאריאן
4/02/11 13:35
39
איזידור
4/02/11 14:15
 
מייק ההרצלייני
5/02/11 12:21
40
סמיי
4/02/11 14:23
41
סמיי
4/02/11 14:23
42
עוד סתם אזרח
4/02/11 15:13
43
מיכאל10
4/02/11 15:14
44
קורא
4/02/11 15:29
45
צדק
4/02/11 15:57
46
נועם בלום
4/02/11 16:17
47
מיכל מירושלים
4/02/11 16:32
48
אוהבת יושר
4/02/11 19:53
49
ציונה
4/02/11 19:57
50
אזרחי1
5/02/11 00:21
51
קן הקוקיה
5/02/11 01:56
52
קורןנאוה טבריה
5/02/11 07:10
53
קורןנאוה טבריה
5/02/11 10:33
54
גוש קטיף? הא?!
5/02/11 12:10
55
פועה
5/02/11 12:26
56
ירדנה
5/02/11 14:26
57
יעקב2011
5/02/11 15:06
58
a43
5/02/11 17:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל מי שהיה סטודנט וודאי מכיר את ההרגשה מקרוב. ריצה במעגל אינסופי של עבודה למימון הלימודים שנפגעים בשל שעות העבודה המרובות ובסוף תמיד, אבל תמיד, אין מספיק כסף לשלם על הכל.
03/02/2011  |  עו"ד יוסי חכם  |   כתבות
לפני ארבעים וחמש שנים, בשנת 1961, יצא לאור בספריית פועלים, תל אביב, הכרך הראשון של זיכרונותיו של איליה אהרנבורג, (או ארנבורג), "אנשים, שנים, החיים". המתרגם היה אליהו פורת ז"ל [1906-1966].
03/02/2011  |  אלישע פורת  |   כתבות
חברת הענק אמזון, שהחלה את פעילותה במכירת ספרים באינטרנט ועברה לשיווק של מוצרים אחרים, מדווחת על תחילת פעילות גם במוצרי מזון יבשים / מכולת. להבדיל מאתרי מכירות אחרים, לאמזון מחסני ענק אשר משם נשלחים המוצרים דרך מערכות ההפצה של חברות כמו ups FedEx. אין ספק שצעד זה יביא להגברת התחרות בענף מוצרי המזון ולהורדת מחירים.
ילדים לא מעטים סובלים "מקושי בעיבוד וויסות חושי". ילדים אלו נולדים כאשר הסינון החושי שלהם פגום. הבעיה הנוירולוגית הזו יכולה להיות בכל אחד מחמשת החושים: השמיעה, הראייה, המישוש, הטעם והריח, אולם חמורה ביותר כשהדברים נוגעים לחוש השמיעה. הדבר מתבטא בכך שילדים אלו חווים את העולם כמו שהוא מבלי שהגוף ימתן את הגירויים. כתוצאה מכך, הם עוברים לא מעט מדורי גיהנום הנדרשים על-מנת להסתגל לעולם הפיזי שסביבם.
03/02/2011  |  ד"ר דליה שחף  |   כתבות
"היא משתגעת כמו איזה גרושה עם ארבעה ילדים שבעלה עושה לה את המוות" (יופי ליהיא, עם ציבור הגרושות באמת עוד לא הסתבכת חזיתית)
03/02/2011  |  איילה פנייבסקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il