|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הכל פוליטי

יריות האזהרה של ליברמן

בקרוב צפויה להתפרסם החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בתיק ליברמן. לא מן הנמנע ששר החוץ טרם החליט כיצד ינהג, אבל האינטרס הפוליטי והציבורי שלו הוא להחזיק את היחסים עם נתניהו ועם הליכוד על אש בינונית. כל התנגשות עם הליכוד מוסיפה למאזן המנדטים של 'ישראל ביתנו'
19/02/2011  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
יצטרך לקבל החלטה עד סוף מרס. ליברמן [צילום: פלאש 90]

חלק ניכר מחברי הסיעה בקדימה תומכים בהקמת ועדות חקירה פרלמנטריות, שנכון יותר להגדיר אותן ועדות בדיקה. למה שלא תהיה שקיפות? אילו שמרה ציפי לבני מרחק מהוויכוח והייתה מעניקה לחברי הסיעה חופש הצבעה, הייתה בונה את מעמדה של קדימה כמפלגת מרכז. אבל היא החליטה כפי שהחליטה

כלל ידוע הוא שאקדח שתלוי על הקיר בתחילת ההצגה יורה לקראת סופה. עקרונית, הוא יכול לירות גם באמצע.

שני אקדחים נתלו על הקיר עם הקמתה של ממשלת נתניהו. אחד של מפלגת העבודה, שני של אביגדור ליברמן.

האקדח של העבודה גרם לכאב ראש לא קטן. לא הייתה יד מכוונת ולא היה ברור מי אחראי לשחרר את הנצרה. סביב האקדח התגודדו רבים מבכירי הסיעה והסתמנה אפשרות שאחד מהם ישחרר את הנצרה ומישהו אחר ילחץ על ההדק, כשהתיאום כלל לא מובטח. לבסוף בנימין בן-אליעזר סובב את הנצרה. נתניהו לא המתין לירייה ומיהר בשיתוף עם ברק לפרק את האקדח ולהסירו מהקיר.

את האקדח של ליברמן מחזיקה ומכוונת יד אחת בלבד. ידו של מנהיג המפלגה. את הקלפים הוא מחזיק כמובן קרוב לחזה, ולנתניהו אין שום דרך לפרק את האקדח או להעריך מתי הוא עומד לירות. הוא גם לא יודע אם הכדורים שבמחסנית הם כדורי סרק או כדורים חיים שיפגעו אנושות בקואליציה. בינתיים, מתחילת הקדנציה פלט האקדח לא מעט עשן. בפוליטיקה דווקא יש עשן בלי אש. כדורי סרק במחסנית של אקדח פוליטי יוצרים לא מעט עשן. מצד שני, מי שמחזיק באקדח יכול בכל רגע להחליף מחסנית.

הכדורים שירה שר החוץ ביום שני, במסיבת העיתונאים שבה הודיע בשידור לראש הממשלה כי מועמדו לתפקיד שגריר ישראל בלונדון לא נוסע לאנגליה, לא היו כדורים חיים אך גם לא כדורי סרק. היו אלה כדורי גומי. לא הורגים ולא פוצעים, אבל בהחלט מכאיבים.
מגמות הצבעה למקרה שליברמן נאלץ לפרוש

'ילד כאפות' או מבוגר אחראי?

בכירי הליכוד נחלקו בתחילת השבוע בשאלה האם נהג נתניהו נכונה כשהבליג ולא הגיב על סטירת הלחי המצלצלת שספג. לכאורה, הוא מנוע מלהגיב: 15 המנדטים של 'ישראל ביתנו' הופכים אותו לבן ערובה. ללא ליברמן אין ממשלה. מאידך-גיסא, הפרה רוצה להיניק אבל גם העגל רוצה לינוק. ליברמן חוזר ומכריז שאין בכוונתו לפרוש. אם אתה לא רוצה להיות 'ילד כאפות', אומר שר בליכוד, לא תהיה. נתניהו היה יכול להצהיר בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד משפט בנוסח 'אני אוביל ואני אנווט, ומי שזה לא מסתדר לו מוזמן לפרוש'. שכן אם ליברמן יחליט לפרוש הוא יעשה כן גם אם נתניהו יבליג או ידבר יפה. אם יחליט שלא לפרוש, הוא יישאר בממשלה גם אם נתניהו ישיב אש.

שר אחר מעריך שנתניהו לא נהג כילד כאפות אלא כמבוגר אחראי. היה עליו לגלות רגישות בגלל התקופה שבה מצוי ליברמן, שכן לקראת סוף החודש צפויה להתפרסם החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו. לא מן הנמנע שליברמן טרם החליט כיצד ינהג, בין היתר כי הוא לא יודע מה יכלול כתב האישום, אם יוגש. יש לפניו כמה מסלולים, אבל האינטרס הפוליטי והציבורי שלו הוא להחזיק את היחסים עם נתניהו ועם הליכוד על אש בינונית. לנהל קונפליקט מבוקר. אבל יש גם תגובות מהבטן, יש דינמיקה שלא תמיד נשלטת, ואם מוסיפים אש למדורה שבחצר, האש עלולה להתפשט ולשרוף את הבית.

תירוצים או סיבות לקונפליקט לא חסרים. ספק אם ליברמן האמין כשנחתמו ההסכמים הקואליציוניים שבאמת יצליח לקדם חקיקה בסוגיות הגיור, ברית הזוגיות והמשילות, אבל בהסכם עניינים אלה מוזכרים והתקדמות בשטח אין. גם במישור של יחסי החוץ לא חסרות עילות למלחמה מבוקרת. החל בהתבטאותו של סרקוזי, עבור בביקורו של פואד במצרים בקיץ וכלה בפרשת מינויו של השגריר באו"ם שלא הסתיימה עם מינויו של רון פרושאור, משום שבין ראש הממשלה לשר החוץ פרץ ויכוח על הקרדיט.

בינתיים ההתנגשויות עם הליכוד מיטיבות עם ישראל ביתנו. סקרי דעת קהל שנערכו השבוע מבטיחים למפלגה עלייה של שניים-שלושה מנדטים.

גיוס כללי בשמאל

את התחושה הרווחת ביחס לוועדות החקירה הביע בדייקנות נציגה של האגודה לזכויות האזרח בישיבת ועדת החוקה. הוא הגדיר את החקיקה "מהלך פסול שבא לקבע בחוק עמדות שנוחות כרגע לרוב". הכנסת נבחרת על מנת לתת ביטוי לעמדות הרוב, אבל באגודה לזכויות האזרח לא מתעמקים בלימודי אזרחות

בעוד עשרה ימים, ב-28 בפברואר, תצביע הכנסת על הקמת שתי ועדות חקירה פרלמנטריות שמטרתן העיקרית היא חקירת מימונם של ארגוני השמאל.

השבוע אישרה ועדת החוקה את הצעת חוק החרם של יו"ר הקואליציה זאב אלקין בקריאה ראשונה. לוועדות חקירה פרלמנטריות, כבר אמרנו בעבר, אין שיניים. הצעת חוק החרם צומצמה במגעים עם ועדת השרים לחקיקה ועם משרד המשפטים כתנאי לתמיכת הקואליציה.

אבל הסערה באמצעי התקשורת טרם נרגעה. ביטול מינויו של גלנט, המחאה נגד עליית מחירי הדלק והלחם, ההפיכה במצרים - כל אלה לא האפילו על הסכנה המסתמנת לכאורה לארגוני השמאל הקיצוני. לא מדובר כמובן במעצרים בפועל, אלא בבדיקת מקורות המימון (ועדות החקירה) ובהטלת קנסות במקרים של פגיעה מוכחת (חוק החרם). את התחושה הרווחת הביע בדייקנות נציגה של האגודה לזכויות האזרח בישיבת ועדת החוקה. הוא הגדיר את החקיקה "מהלך פסול שבא לקבע בחוק עמדות שנוחות כרגע לרוב". הכנסת נבחרת על-מנת לתת ביטוי לעמדות הרוב, אבל באגודה לזכויות האזרח לא מתעמקים בלימודי אזרחות.

יחסי הכוחות בוועדת החוקה ידועים מראש, כך שהיה ברור שהצעת החוק תאושר. מה שמשך את תשומת הלב היה עוצמת ההתנגדות. לח"כים מהסיעות הערביות וממרצ הצטרפו איתן כבל מהעבודה ויוחנן פלסנר מקדימה. רותם חזר והתעניין אצל פלסנר מה עם יו"ר הסיעה שלו דליה איציק, שחתומה על הצעת החוק. האם היא דמות בטלה ומבוטלת? פלסנר התחמק. קדימה נערכת להצבעה בעוד עשרה ימים כלמבצע צבאי. גיוס כללי ומשמעת סיעתית. אימת השמאל הרדיקלי נפלה עליה, כשהמחנה כולו פועל כצבא ממושמע.

השמאל מתגייס, ובימין כמו בימין. איש הישר בעיניו יעשה.

חלק ניכר מחברי הסיעה בקדימה תומכים בהקמת ועדות חקירה פרלמנטריות, שנכון יותר להגדיר אותן כוועדות בדיקה. למה שלא תהיה שקיפות? אילו שמרה ציפי לבני מרחק מהוויכוח והייתה מעניקה לחברי הסיעה חופש הצבעה, הייתה בונה את מעמדה של קדימה כמפלגת מרכז. אבל היא החליטה כפי שהחליטה.

בליכוד, בניגוד לקדימה, ארבעה בכירים קיבלו חופש הצבעה שהוא למעשה אישור להתנגד להקמת הוועדות. הארבעה הם השרים מיכאל איתן, בני בגין ודן מרידור ויו"ר הכנסת רובי ריבלין.

מיכאל איתן נוהג מאז ומתמיד כחתולה שהלכה לה לבדה. בני בגין הצהיר כבר בתחילת הקדנציה שבשל גילו אין בכוונתו להתמודד לכנסת הבאה. דן מרידור נכנס זה מכבר לרשימות של מפלגות שונות - לא בזכות השטח אלא בזכות תמיכתה של הברנז'ה התקשורתית. זוהי צורת התנהלות פוליטית לגיטימית שאינה נופלת ממינוי בידי ועדה מסדרת, למשל, אבל מה שחשוב הוא שמרידוד שואב את כוחו הפוליטי ממחוזות שמחוץ לימין.

ואילו יו"ר הכנסת מזוהה כאיש מחנה הימין המתייצב ימינה מראש הממשלה. בקרב ח"כים מהליכוד, מישראל ביתנו וכן מהאיחוד הלאומי יש מי שאמרו בשבועיים האחרונים כי התנגדותו הנחרצת של ריבלין להקמת ועדות החקירה עשויה להתגלות בעתיד כקש ששבר את גב הגמל. הכוונה לגמל שביום מהימים עתיד להרכיב את יו"ר הכנסת על גבו ולהביאו לבית הנשיא.

לבני מחכה בסבלנות
במערכת הפוליטית בוחנים את התסריטים השונים. בישראל ביתנו נערכים לאופציה של כתב אישום קל יחסית שאינו כולל את סעיף השוחד. במקרה כזה התוצאה הסופית יכולה להיות דומה לזו של צחי הנגבי. קלון קל.
▪ ▪ ▪

ליברמן יצטרך לקבל החלטה עד סוף מארס, אז מסתיים מושב החורף. הוא יכול להשאיר את המפלגה בקואליציה, ללכת לשימוע כשהוא נשאר בתפקידו כשר החוץ ולבנות על משפט בזק. גם אם המשפט לא יסתיים לפני הבחירות הוא יוכל להתמודד ולהכניס לכנסת סיעה בגודל שמתקרב ל-20 מנדטים. סיעה שתכריע בין נתניהו ללבני.

לחלופין, הוא יכול לפרוש עד סוף מארס וללכת לבחירות תוך כדי שימוע, כשהוא עדיין מועמד לכל דבר לתפקיד שר. ושוב, ישראל ביתנו היא שתכריע בין שני הטוענים לכתר.

נכון לעכשיו ליברמן לא נוגע בנצרה. השבוע הסיר את הצעת החוק לביטול המע"מ על המים שהעלתה סיעתו, הצעה שהייתה עלולה לסבך את הקואליציה לא מעט. העשן התפזר, עד להתפרצות הבאה.

אשר להפלת הממשלה, קיים שיקול אלקטורלי נוסף שליברמן לבטח לוקח בחשבון. הוא ממצב את עצמו בימין. בוחרי הליכוד שחלקם עוברים על-פי הסקרים מהליכוד לישראל ביתנו עשויים לנקום במפלגה אם תפיל ממשלת ימין. לרבים זכורה עדיין הטראומה של 1992.

בקדימה לא תולים תקוות בהקדמת הבחירות. יחד עם זאת, בסביבתה של לבני מסמנים את ישראל ביתנו כשותפה עתידית בטוחה לקואליציה. כמה ח"כים מקדימה שעמם שוחחתי השבוע רואים את העניין כסגור.

ביום שלישי דנה ועדת החוקה בחוק החרם של זאב אלקין. מתנגדי החוק טענו שזהו "חוק להגנת ההתנחלויות". יו"ר הוועדה דוד רותם לא מחה נגד ההגדרה. להפך. כן, חזר וקבע, אני דואג להתיישבות ביו"ש. כן, אני נמצא שם כל יום ונהנה מכל רגע (רותם הוא תושב אפרת). יו"ר המפלגה שלך לא חושב כמוך, הטיח בו יוחנן פלסנר, מהח"כים המקורבים ללבני. הוא מוכן לוותר על חלק גדול מהשטחים. רותם לא הכחיש אלא השיב: "מדובר בחילופי שטחים, ויושבת-ראש המפלגה שלך אף היא מדברת על חילופי שטחים".

מאוחר יותר חזר פלסנר והתפרץ ורותם הוציא אותו מהישיבה. אלה הם כללי המשחק בין הקואליציה לאופוזיציה, אבל לא לראשונה מדגישים בקדימה שאפשר להגיע עם ישראל ביתנו לעמק השווה במישור המדיני. לבני אולי לא בונה על האפשרות שהאקדח שבידי ליברמן יירה באמצע הקדנציה, אבל בכנסת הבאה היא מקווה לקבל מידיו של יו"ר ישראל ביתנו מפתח להקמת הממשלה.

מועמדים חדשים לנשיאות: דוד לוי ונתן שרנסקי

ההצבעה למועמד לנשיאות היא מהלך רגיש ומורכב. מחד-גיסא, ההצבעה חשאית ומאחורי הפרגוד הח"כים יכולים לתת ביטוי ליחס האישי שלהם למועמד שבו הם אמורים לתמוך. מאידך-גיסא, חלק מהסודות סופם להתגלות, ועל הסיעות להתחשב ברגישויות מכל מיני סוגים. למשל, על-אף יחסי הקרבה שנוצרו במהלך השנים בין שמעון פרס למנהיגה הרוחני של שס הרב עובדיה יוסף, המפלגה לא הייתה יכולה להרשות לעצמה שלא לתמוך במועמד עדות המזרח משה קצב.

יחסי קרבה נוצרו בין סיעת ישראל ביתנו לדליה איציק, כשאין שום זיקה בין יחסים אלה לאפשרות שהסיעה תאפשר לציפי לבני להקים ממשלה בכנסת הבאה. מדובר בקשר ארוך טווח. בין ליברמן לאיציק קיימים יחסי אמון מזה תקופה ארוכה, בעוד בישראל ביתנו מביעים מורת רוח מהתנהלותו של יו"ר הכנסת. עם זאת, בהתמודדות פנים מול פנים בין ריבלין לאיציק, ישראל ביתנו כסיעה תתקשה לתמוך במועמדת של קדימה מול מועמד הליכוד. אפשר כמובן לפצל קולות, אך אלה סוגיות טקטיות.

אבל המפה עשויה להשתנות לחלוטין, אמרו לי לאחרונה כמה ח"כים מהצד הימני של המתרס הפוליטי, אם ירוצו מטעם הימין מועמדים נוספים. אז יכול להיווצר מצב שבו אף אחד מהמתמודדים לא יקבל את הרוב הדרוש של 61 בסיבוב הראשון.

השמות שמעלים הח"כים הם דוד לוי ונתן שרנסקי. ללוי יש מעמד בקרב הליכודניקים. שרנסקי נתפס כדמות ייצוגית, מועמד בעל תדמית בינלאומית הולמת וקשרים ענפים בחו"ל. מעניין לציין, העיר בכיר מהליכוד, שכל אחד מהמועמדים יכול לזכות בתמיכת ישראל ביתנו. לדוד לוי בת בסיעה. שרנסקי לעומת זאת היה יריבו הפוליטי של ליברמן, אבל אם ירוץ תתקשה הסיעה שלא לתמוך בו: ההזדהות העדתית תחייב אותה כפי שחייבה את שס לתמוך בקצב.

הכול ברמה של דיבורים. איש מהשניים לא הקים מטה ולא פתח בקמפיין שעתיד לקדם אותו לתפקיד, מה גם שהקדנציה של הנשיא מסתיימת רשמית בעוד שלוש שנים, כך שאם ייערכו הבחירות לנשיאות במועדן ייבחר הנשיא החדש בידי חברי הכנסת הבאה. אבל אין להתעלם מהלכי הרוח. שרים וח"כים לא מדברים לייחוס על הסוגיה, אבל לא לראשונה מעלים בצד הימני של המפה אופציה להריץ מועמד אלטרנטיבי, כאשר אין זה סוד שגם היחסים בין ראש הממשלה ליו"ר הכנסת רחוקים מלהצטייר כאידיליה.

היעילות של ועדות חקירה פרלמנטריות כלל לא עומדת כרגע על הפרק, לטוב או לרע. המאבק סביב הקמתן הפך למערכה בין שמאל לימין, מערכה בעלת עוצמה כמעט חסרת תקדים. ח"כים מהשמאל הציוני, מהשמאל המתון, רואים את עצמם מחויבים להתייצב לצד ארגוני השמאל הרדיקלי, שידע למנף את המלחמה ולהציג אותה כמאבק של המחנה כולו.

ההכרעה בהצבעה שאפשר היה לתפוס אותה קודם לכן כסמלית או הצהרתית בעיקרה תצטייר עתה כהכרעה בין שמאל לימין. התוצאה תעניק רוח גבית למחנה שיזכה בהצבעה במליאה בעוד עשרה ימים. אילו נתנה קדימה לחבריה חופש הצבעה, היה מקום לראות את הוויכוח כחוצה קווים בין המחנות. לאחר שבשמאל הוכרז גיוס כללי, המאבק משרטט את הקו בבירור. מי שיחצה אותו יסייע למחנה השני. הצבעות שמחלקות את הכנסת בצורה ברורה בין שני הגושים הן מעטות אך בעלות משמעות סמלית עצומה. ההצבעה על הקמת ועדות החקירה הפרלמנטריות הפכה לאחת מהן.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/02/2011   |   עודכן:  19/02/2011
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יריות האזהרה של ליברמן
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
19/02/11 21:18
 
שילטון החוק בגסות
20/02/11 10:16
2
ד72
20/02/11 01:06
3
חוזר לליכוד
20/02/11 10:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפילו כלבי, שבדרך כלל מנמנם כשאני רואה טלוויזיה (מה שנקרא: נרדם במילוי תפקידי), זקף עין משתאה מול המסך, שבו ריקדו בעלי חיים מסוג בלתי מוכר לו: יצורים בעלי נוצות ססגוניות, נוצצות וארוכות - אך קירחים לגמרי באזור החזה. "זה הקרנבל בברזיל", הסברתי לכלב המשתומם. "אימא לא תיקח אותך לשם, כי די לה באקלים הטרופי של הולי-כנען".
19/02/2011  |  חגית כהן  |   כתבות
מ'
18/02/2011  |  אריה אבנרי  |   כתבות
השבוע (17.2.11) היה, לכאורה, יום חג לגרגורי מוצקין, מהנדס הבניין הוותיק בן ה-76: הוא עמד בפתח המבואה המהודרת של "מגדל היהלום", במרכז גבעתיים, וקיבל פני עשרות אורחים וחברים, שבאו לברכו לרגל השלמת הבנין. זהו, ללא ספק, מגדל המגורים היפה ביותר בגבעתיים: 22 קומות, 49 דירות יוקרה באיכות גבוהה, והוא בולט בסביבה לא רק בגובהו, אלא גם בהיותו עגול, אחד הבנינים הבודדים מסוג זה בישראל.
18/02/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
המחשבה הראשונית, המתבקשת אפילו, שעולה בראש רגע לפני המפגש עם נמרוד ניר, היא שמדובר בבחור מהזן הגרוע ביותר. בטח צעיר, יהיר, בן עשירים מפונק ויומרני שחושב שהוא יודע יותר טוב מכולם. אבל ניר הוא אחר. ב-27 שנותיו הוא כבר היה במקומות שפרחי פרסום אחרים בגילו לא חלמו עליהם. נפל וקם, הושיט יד אל האש, נכווה, החלים, פגש במוות, פגש בחיים, צלל לעומקים רוחניים, צף למעלה, שחה נגד הזרם או נסחף עמו. קורות חייו הקצרים יחסית יכולים למלא ביוגרפיה עמוסה, והוא רק בתחילת דרכו. בנם של ג'ודי שלום-ניר-מוזס ועמירם ניר ז"ל נמצא במסע שתכליתו להותיר חותם בעולם, ואת הצעד הראשון הוא עושה ממרומי הקומה ה-30 בבניין משרדים יוקרתי ברמת-גן.
18/02/2011  |  חגית ברונסקי  |   כתבות
היום, 18.2.11, הירח המלא נמצא במבנה המסמל את המעבר ממזל דלי למזל דגים. אנשים רבים ייכנסו לפאזה חדשה בחייהם, אם זה בתחום המקצועי, אם זה בשותפות או בזוגיות, או בנושא בריאות. אפשר שנשמע על תרופה טבעית חדשה שיכולה לתפוס בערמומיות את מקומה של תרופה כימית אחרת. בנוסף, המפגש עתה הוא גם מול כוכבים שאינם מסייעים לברר חילוקי-דעות שהתעוררו מאז מולד הירח האחרון. לקראת התאריך 20.2 צפוי מפגש נוסף של הכוכבים שהשפעתם מורגשת כבר כמה ימים קודם, כמגמה הומאנית המעוררת את החזון והאידיאולוגיה, ואת הרצון להשיג שוויון זכויות. עתה, כצפוי, אנו שומעים על עוד ארצות התובעות שינוי ומהפך בכוונה לתקן פערים חברתיים (עיינו בטורים הקודמים שנכתבו כאן במדור ושחזו את התהליכים האלה). מאידך-גיסא, זה עלול לעורר אלימות לא הגיונית, סקנדלים וגלישה להרפתקאות שגויות. מבנה הכוכבים במהלך הימים הבאים, מחדד נושאים פוליטיים וכוחנות בעולם הגדול ובחיינו, כאן בארץ.
18/02/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il