|   15:07:40
  להבית אקרמן  
מומחית לדרמטולוגיה כללית אסתטיקה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

המדריך השלם לטיפולים אסתטיים לכלה ולאם

ביום חתונתן מבקשות הכלות להיות הכי יפות שאפשר, ובצדק אולם על היופי צריך לעמול, ורצוי חצי שנה מראש מה אפשר לעשות במרוצת חודשים אלה?
12/06/2011  |   להבית אקרמן   |   כתבות   |   תגובות
הכי יפה באולם [צילום: AP]

יום החתונה הוא אחד הימים החשובים בחיים. לאורך שנים מתכננות נשים צעירות את ערב הכלולות שלהן בו ייראו כנסיכות של ממש, חולמות על השמלה העתידית, התסרוקת והפרחים, מתכננות את האולם, המוזיקה והקייטרינג ואפילו יודעות כיצד ייראה החתן המיועד. אלא שעל-מנת להיראות זוהרות ומושלמות - יש לקחת בחשבון גם את מראה הפנים המהווה את כרטיס הביקור הראשוני בערב זוהר זה.

נשים רבות נוטות לחשוב שאיפור מכסה הכל, אולם האמת היא שאיפור לא מכסה פגמי עור ולעיתים אף מבליט חטטים, קמטים וקמטוטים. בערב הכלולות נוטים בני המשפחה לחייך לרוב - מה שלא עושים בדרך-כלל מול המראה בבית ובסופו של דבר מתגלים לא פעם בצילומים, עיניים נפולות ומקומטות וקמטוטים מבגרים גם בצידי הפה ובין הגבות.

החשוב מכל הוא לא להמתין לשבוע האחרון לפני החתונה. כיוון שרוב הטיפולים מצריכים זמן החלמה ויש כאלה המתקיימים בסדרות - בדרך-כלל, הטיפולים המשדרגים הם עניין שדורש זמן ועל כן חשוב מאוד להתחיל ולתכנן אותם סמוך לערב שבו התקבלה ההחלטה המשמחת להינשא.

איך עושים זאת? תחילה יש להגיע לייעוץ עם רופא מומחה בתחום ולבנות תוכנית טיפולים בהתאמה אישית לכל כלה עתידית וגם לאמא, כל אחת בהתאם לצרכיה - מהעלמת כתמים וקמטוטים, שיפור עור מחוטט והסוואת צלקות, שדרוג מרקם העור ופיסול עצמות לחיים ושפתיים - במידת הצורך. במהלך חצי שנה, ניתן לפתור בעיות עור, לשדרג מראה עייף ולמקסם את יופיו של העור כדי שהכלה (וההורים?) תגיע לערב החשוב בחיים כשהיא זוהרת וקורנת.

אילו טיפולים מומלץ לעשות לפני החתונה, מה מתאים לכלות ומה לאימהות וכמה זמן מראש יש להיערך לכל זה?

ארבעה עד שישה חודשים לפני החתונה

  • טיפולי הבהרה לכתמים: מדובר בסדרת טיפולים בלייזר האורכת כ-4-3 מפגשים. בטיפולים אלה, מבהירים כתמי פיגמנטציה ואחרים, מכל אזור הפנים וכן מאזור מפתח החזה והידיים. הטיפולים נערכים בהפרש של שבועיים האחד מהשני ויש להניח לעור להגיע לגוון הרצוי. על כן יש לקחת בחשבון פרק זמן של כחודשיים-שלושה עד לסיום הטיפולים ולקבלת התוצאה המיטבית;

  • הסרת נגעים: הסרת נקודות חן, שומות ונגעים שונים מאזור הפנים - סביב העיניים, באזור הצוואר, המחשוף והגב היא לא רק עניין של אסתטיקה אלא גם עניין בריאותי. כאשר מדובר בהסרה שטחית, ולא בניתוח מסיבה רפואית, מייד לאחר הסרת הנגע יהיה באזור פצע שיגליד תוך שבוע עד 10 ימים, לאחר-מכן הגלד ינשור ויוותר כתם ורוד עד אשר לאט לאט יחזור לגוון העור. יש לקחת בחשבון שייקח 4-3 חודשים לקבלת תוצאה אופטימלית כולל זמן לתיקונים במידת הצורך;

  • טשטוש צלקות אקנה, עור מחוטט, כתמים וסימני מתיחה: בדרך-כלל, הסוואה וטיפול בצלקות שונות באמצעות לייזר, אורכת כחודשיים עד חצי שנה עד שמסתמן שינוי אמיתי. פחות מכך - לא כדאי לטרוח. יש לקחת בחשבון סדרה של 7-3 טיפולים (תלוי בסוג הטיפול ועוצמתו) שיש להמתין ביניהם כחודש בממוצע וכן זמן תגובה לטיפולים כדי לראות שיפור. אם תגיעו 7-5 חודשים לפני - זה יהיה הכי טוב.

חודש-חודש וחצי לפני החתונה

  • הזרקת בוטוקס וחומרי מילוי: בדרך-כלל, זהו החלק הקל של הטיפולים ועקרונית גם שבועיים לפני החתונה מספיק כדי לשדרג את המראה, אולם כדאי לקחת מרווח ביטחון כדי שיהיה לעור מספיק זמן להחלים במקרה שבו יהיה במקום שטף דם קטן או נפיחות שיידרשו לה שבוע-שבועיים להיספג. הזרקות בוטוקס לאזור המצח - יחלישו את פעולת השריר ויקנו למצח ולאזור סביב העיניים מראה חלק ובוהק ואף תוספת של הרמה קלה. הזרקות של חומרי מילוי לשני צידי האף כלפי הפה, סביב השפתיים, בסנטר ובצידי הלחיים ומטה - יעלימו את המראה הצנוח כלפי מטה מה שמשווה מראה עצוב לעיתים. יעניקו לפנים הרמה, יפתחו את העיניים, יישרו קמטים וחריצים ויאפשרו למלא נפח ולהצעיר את מראה הפנים. בעזרת חומרי מילוי ניתן ממש לעצב את הפנים, למלא שפתיים, לעמעם צלקות - וכל זה במהירות יחסית וללא תופעות לוואי משמעותיות. כיוון שההזרקות בוטוקס מחזיקות מעמד 6-4 חודשים ואילו הזרקות של חומרי מילוי מחזיקות מעמד קרוב לשנה, אין בעיה לעבור אותן גם חודש וחצי או אפילו יותר לפני החתונה, וכך גם יש לנפיחות זמן לרדת ולחומרים מספיק זמן למקסם את עצמם ולהעניק לפנים את המראה הסופי המבוקש. חשוב לזכור, כי יש להשאיר זמן לתיקונים במידה והתוצאה המבוקשת לא משביעה רצון;

  • עיבוי ועיצוב שפתיים: כלות הסובלות משפתיים לא סימטריות, שפה עליונה או תחתונה דקה - יכולה לעבור לאחר שטיפלה בעורה, בעיבוי שנעשה בחומרי מילוי זמניים כחומצה היאלורונית, כחודש לפני החתונה לפחות, מה שיאפשר לשפתיים להגיע לצורה הרצויה;

  • אגב: איחרתם והחתונה מתקיימת בעוד חודש-חודשיים? כדאי להתלבט עם הרופא המנוסה, האם להתחיל ולטפל כעת במגוון בעיות עוריות - האם כדאי להסיר בכל זאת נקודות חן ולהסתכן בכתם אפשרי או להישאר עם הנקודה? האם לעשות טיפול שעלול להשאיר צלקת או שטפי דם, או להניח לכך כעת?

חודשיים-שלושה לפני החתונה

  • פילינג: לפחות חודשיים לפני החתונה. מדובר בטיפולים לשדרוג מרקם העור, כתמים וקמטוטים - הנעשים בעומקים שונים, בהתאם לצורך ולמצב העור. לעור עייף שאינו סובל מצלקות או קמטים, מומלץ פילינג קל. פילינג בינוני יטפל במרקם עור מעט יותר בעייתי ויפתור בעיות של קמטוטים קלים, כתמים וחוסר אחידות של העור, יעודד את העור להתחדש וליצור קולגן. בשני המקרים, יש להניח לעור לנוח כמה שבועות אולם הפילינג אינו מצריך הליך ניתוחי וההחלמה בשני המקרים קצרה וקלה יותר;

  • פילינג עמוק: פילינג רפואי, עמוק, המטפל בקמטים עמוקים, קמטוטים וכתמים. מדובר בהליך משמעותי (בדומה לניתוח פלסטי ממש) הדורש זמן החלמה ממושך. ההחלמה ממנו עשויה לארוך חודש ולעיתים אף יותר. פותר בעיות של עור בעייתי מרובה קמטים, קמטוטים באזור הלחיים וסביב הפה, מסייע לקמטים הבינוניים בסנטר ומטפל גם בכתמים. פילינג שכזה דורש היערכות משמעותית מבחינת לוח זמנים (היעדרות מעבודה וכדומה) ומומלץ לבצע פעולה זו רחוק עד כמה שניתן מהאירוע (לפחות 4-3 חודשים אם לא יותר). חשוב לדעת, שניתן כיום בטכנולוגיות לייזר חדשניות להשיג תוצאות טובות לבעיה של קמטים וקמטוטים. פעולות אלו לא דורשות לרוב זמן החלמה כה ממושך - ויתכן ויתאימו לפני החתונה יותר מפילינג עמוק.

טיפולים לאמא ולחמות של הכלה

אם הכלה והחמות מבקשות אף הן להיראות במיטבן באירוע, כל שנאמר לעיל - נוגע גם להן. עם זאת, עיקר הטיפולים בגילאים המבוגרים, מתמקד בטיפול בקמטוטים וקמטים ועל כן למשמעות הזמן - משנה חשיבות בגילאים אלה. כמו-כן, יש לזכור כי עור מבוגר רגיש יותר לטיפולים וזקוק ליותר זמן על-מנת לשקם עצמו משטפי דם ונפיחויות.

אימהות הסובלות מקמטים, קמטוטים וכתמים, מומלץ שיגיעו כמה חודשים לפני הערב הגדול, יעברו טיפולים להסרת כתמי פיגמנטציה, יטפלו בקמטים ובקמטוטים ויעברו טיפולים לשיפור מרקם העור. כך יחלימו בנחת מספר שבועות לפני הערב וייראו במיטבן, יפות, צעירות וזוהרות, כשיעמדו מתחת לחופה לצד הילדים הנישאים.

שבוע עד יומיים לפני החתונה

  • מזותרפיה: טיפול שבו מוחדרים לעור באמצעות הזרקות עדינות וזעירות, כ-50 חומרי ליחוח ורענון, ויטמינים, קו-אנזימים וחומצות יעילות לשיקום העור. הטיפול אינו כואב ואינו טראומטי. מי שרוצה לשדרג את מראה העור, יכול לעשות זאת בסדרה של 6-4 טיפולים, אולם לאחר שהכלה סיימה את כל הטיפולים האחרים - ניתן לעבור טיפול מזותרפיה אחד, להקניית מראה בוהק וקורן בערב הכלולות.

הכותבת היא מומחית ברפואת עור ברשת מרפאות כללית אסתטיקה
תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
ד"ר להבית אקרמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדריך השלם לטיפולים אסתטיים לכלה ולאם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשצביקה הדר הכריז ביום רביעי האחרון שהפרק של שבת בכוכב נולד יהיה "ספיישל ים תיכוני", שקלתי לקבוע תור לעקירה כירורגית, שתהיה לתחושתי הרבה פחות מכאיבה. הרי עבור אשכנזיות יוגורטיות כמוני, שהכי קרוב שהן מוכנות להתקרב למוזיקה מזרחית הוא כשהיא חולפת על פניהן ברחוב, בוקעת מאיזו מרצדס עם פרחה בתוכה או בחתונות - מדובר בעינוי מנטלי ופיזי. הצטערתי שלא מציינים השבוע את יום החירש הלאומי.
12/06/2011  |  חגית גינזבורג  |   כתבות
יעקב שבתאי הינו סופר ומחזאי ישראלי שנחשב לאחד הנטורליסטים החשובים של הסיפרות העברית.הוא נפטר בשנת 1981. את המחזה "אוכלים" המוצג כעת בתיאטרון החאן הירושלמי כתב ב1979. היום אפשר לראות מחזה זה כקומדיה רגילה, מצחיקה למדי, מבדרת, עשויה היטב והמעוררת צחוק בין קהל הצופים מבלי להשתמש בתחבולות הידועות להצחקה או ירידה מתחת לחגורה. כקומדיה אפשר להציגו בכל מקום ובכל חברה.
12/06/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
זאת השנה השניה שפסטיבל מצדה מתקיים בארץ השנה הוא הורחב וכולל גם הופעות במסגרתו בירושלים כגון האופרה "ירושלים" מאת ורדי, קונצרטים קאמריים בכנסיות ועוד. המתחם במצדה מרשים "לובי" יפה, ענק, מקומות ישיבה רבים ושרותים נהדרים.
12/06/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
המהפכה הגדולה שלה ייחלו רבים וטובים מתרחשת ממש בתקופה זו. 'כנופיית רחביה' - שעם חבריה הבולטים נמנו נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, והנשיאה הנוכחית, דורית ביניש, מאבדת בפועל שליטה על תהליכי המינויים במעוז החשוב מכולם: בית המשפט העליון.
11/06/2011  |  יואב יצחק  |   כתבות
ביום שלישי האחרון, סערה ביצת השמאל לכמה שעות. עיתון הארץ פרסם, כי גדעון ספירו בן ה-76, מוותיקי השמאל ועיתונאי, נעצר בעקבות מאמר שפרסם באתר באינטרנט 'הגדה השמאלית'. לפי הארץ, בעקבות המאמר פה 'הפורום המשפטי למען ארץ ישראל' ליועץ המשפטי לממשלה ולמפקד אגף החקירות במשטרה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ספירו. המשטרה, שזימנה את ספירו לחקירה והחליטה לעוצרו, לא ידעה עם מי היא מתעסקת: כעבור שעתיים בלבד, שוחרר ספירו בערבות, לאחר שעו"ד מיכאל ספרד יצר קשר עם המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.
10/06/2011  |  דוד מרחב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il