|   15:07:40
  נמרוד פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

השפעת העישון על עור הפנים

פעולת השרירים החוזרת על עצמה בזמן העישון מחזקת ויוצרת קמטים וקמטוטים באזור השפה העליונה והתחתונה העישון פוגע בתהליך העברת חמצן, ויטמינים ומינרלים לכלי הדם הקטנים המצויים בעור ובכך מקנה מראה עייף, חסר ברק ומבוגר יותר
25/07/2011  |   נמרוד פרידמן   |   כתבות   |   תגובות
הפסיקו לעשן [צילום: AP]

נשים מוכנות לעבור הרבה בכדי להיראות במיטבם. למרוט כל שערה מגופם, ללכת על עקבים, להוציא אלפי שקלים על בגדי מעצבים, נעליים ותיקים ולרכוש קרמים למניעת קמטים במאות שקלים. אך מה הן לא מוכנות לעשות בשביל המראה החיצוני ובשביל עצמן? להפסיק לעשן.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, כפי שעולים באתר האגודה למלחמה בסרטן, אחוז המעשנים בשנת 2009 עמד על 20.9% - נתון המשקף מגמת ירידה בשיעורי העישון בישראל. בנשים יהודיות חלה ירידה קלה מ-18.7% ל-16.6% ב-2009. בכלל האוכלוסיה, 31.3% מכלל הגברים בישראל מעשנים ו-14.8% מכלל הנשים בישראל מעשנות.

מאז שנת 1984 החלו לקיים בבריטניה יום ללא עישון, במסגרתו נערך קמפיין תקשורתי בשיתוף שירותי הבריאות וגופים נוספים. בסקר שהתבצע בין השנים 2009-2006 בין החודשים מרס לאפריל בסמוך לקמפיין, נשאלו בין 100 ל-2,500 מעשנים האם ניסו להפסיק לעשן באופן רציני במהלך החודש האחרון. נתוני המחקר הראו, כי חלה עלייה של 43% במספר המנסים להיגמל מעישון.

כמובן, שהסיבה הראשונה לגמילה מעישון היא החשש לבריאות, אולם עם זאת, נשים רבות דואגות לעור הפנים שלהן לא פחות וחוששות מפני השפעת נזקי העישון על הזדקנות העור והופעת קמטים וקמטוטים.

איך קמט נולד?

  • החומרים הרעילים המצויים בסיגריות נפלטים בעשן ובאים במגע עם אזור הפנים ובכך מונעים אספקת חמצן לתאי העור באזור השפתיים בעיקר העליונות, הלחיים ומתחת לעיניים. הדבר גורם לפיגמנטציה, התייבשות העור, הזדקנות מוקדמת של תאי העור והופעת קמטים בשלבים מוקדמים יותר;

  • פעולת השרירים החוזרת על עצמה בזמן העישון מחזקת ואף יוצרת קמטים וקמטוטים באזור השפה העליונה והתחתונה;

  • העישון פוגע בתהליך העברת חמצן, ויטמינים ומינרליים לכלי הדם הקטנים המצויים בעור הפנים ובכך מקנה מראה עייף, חסר ברק ומבוגר יותר. כמו-כן, פוגע ביכולתו הטבעית של העור להתחדש;

  • העישון גורם לשחרור רדיקליים חופשיים בעור אשר פוגעים במבנה התא, בתהליך ייצור הקולגן והאלסטין האחראים על גמישות העור ובכך יוצרים יותר קמטים.

עישון עלול לגרום לעור להראות מבוגר ב-20 שנה ויותר

לרוב, כשמדברים על הנזקים הנגרמים מסיגריות, מדברים על הגברת הסיכוי לחלות בסרטן, פיתוח קשיי נשימה, ומחלות ריאות אחרות שיש להיזהר מהן. עם זאת, נשים רבות רואות את ההשלכה באופן מוחשי יותר על-פני עור הפנים ומוכנות להשקיע המון זמן וכסף על-מנת לטפל בזה. הבעיה היא, שבשלב שהנזקים נראים על-פני העור, מאוד קשה לטפל בהם ועל כן ההמלצה הראשונה היא כמובן להפסיק לעשן.

ניתן לראות את ההבדלים בעור הפנים של מטופלת אשר מעשנת לעומת זו שאיננה מעשנת בבירור. לא רק שהן נראות מבוגרות יותר, אלא ששפתיים של נשים מעשנות הן שפתיים קפוצות ועל כן הן משדרות מבט כועס ועצבני.

פני מעשן - מצא את ההבדל

מחקר ידוע של ד"ר דאגלס משנת 1985, טבע את המונח "פני מעשן" במילון המונחים הרפואי, במסגרתו מצא כי ניתן לזהות אנשים מעשנים (בתנאי שעישנו 10 שנים לפחות) באמצעות מאפייני הפנים שלהם, כגון: קמטים, כתמים, איכות העור וכדומה.

הנתון המשמעותי במחקרו מוכיח, כי פני המעשן הופכים את מראהו למבוגר יחסית לגילו האמיתי. בקרב נשים כידוע, כבר בסביבות שנות ה-20 מתחיל תהליך הזדקנות איטי כאשר העור הולך ומאבד מחיוניותו בהדרגה.

מחקרים מוכיחים, כי 80% מסימני הגיל, מקורם בהשפעות הסביבה, כגון: נזקי עישון, חשיפה לשמש וזיהום אוויר. מניסיוני במרפאה, אני יכול לומר כי אין ספק שאנשים מעשנים נראים מבוגרים יותר לגילם בדרך-כלל.

שגרת טיפוח ושיקום עור הפנים

ההתמודדות עם נזקי העישון מצריכה השקעה, התמדה והפסקת העישון כמובן, על-מנת למנוע את המשך תהליך הפגיעה בעור.

ישנם דרכים שונות לשקם ולטפח את העור בהתאם לגיל ומצב העור:

  • הזרקות בוטוקס, חומרי מילוי ומזותרפיה: נשים מעשנות הן בעלות שפתיים קפוצות בשל הנטייה לכווץ את השפתיים כחלק מפעולת העישון החוזרת על עצמה, כתוצאה מכך נוצרים להן קמטים בעיקר בשפה העליונה, אך גם בשפה התחתונה. טיפול בכמויות מזעריות של בוטוקס לשחרור השריר הטבעתי של הפה, שובר את מעגל פעילות היתר של השריר. בנוסף, ניתן לשלב הזרקות חומרי מילוי ממשפחת החומצה ההילארונית למילוי קמטים וקמטוטים באזור השפתיים. אני משתמש בטכניקה מיוחדת להזרקה שבה לא רק שממלאים את הקמט, אלא גם יוצרים תמיכה לכל השפה אשר מאטה את התפתחות הקמטים. כמו-כן, מאחר שהעור מאבד מהלחות הטבעית שלו בקצב מהיר יותר בגלל השפעת העישון, ניתן במקרים אלה להחדיר לחות טבעית באמצעות טיפול מזותרפיה שהוא בעצם הזרקה עדינה יותר של חומצה הילארונית מדוללת המסייעת לשיפור מרקם העור והצערתו;

  • מכשור טכנולוגי מתקדם לטיפול פיגמנטציה: "בעבר, הטיפול היחיד שיכל לשפר את עור הפנים היה פילינג בינוני או עמוק. הפילינג הוא למעשה כוויה שגורמת להתקלפות העור הישן, על-מנת שהגוף יצמיח עור חדש, צעיר ורענן יותר. החסרונות העיקריים של הטיפול בפילינג הם תוצאה לא טבעית של גוון עור פנים בהיר, סיכוי גבוה לסיבוכים והחלמה ארוכה. כיום, קיימות אלטרנטיבות לטיפול המסורתי, באמצעות מכשור חדשני, המבוסס על אנרגית לייזר, אור או גלי רדיו. מכשור זה מסייע בהפחתת הפיגמנטציה והכתמים שנוצרו כתוצאה מחשיפה לשמש, סיגריות ועוד. במקביל, מאפשר מיצוק של העור. הטיפול מתבצע במרפאה, ללא צורך בהרדמה וללא כאבים, כך שניתן מייד לאחר-מכן לחזור לשגרת היומיום. יצויין, כי טיפול במכשור המבוסס על גלי רדיו בלבד, הוא טיפול המותאם גם לבעלי עור כהה מאחר שבשונה מטכנולוגיית הלייזר, אין מדובר בשימוש באנרגיה של אור ועל כן מתאים לכל גווני העור ללא חשש לכוויות;

  • מה באשר למתיחת פנים? אנשים מעשנים מיועדים לאחוז גבוהה יותר של סיבוכים בניתוחים גדולים כגון: מתיחת פנים, הקטנת חזה ומתיחת בטן. הסיבה לכך היא שהחומרים הרעילים שבסיגריות גורמים לכיווץ של כלי הדם הקטנים וכתוצאה מכך מגיע פחות דם לאזור הניתוח. לכן, הסיכוי לסיבוכים כמו זיהום, צלקות לא יפות ואף נמק של עור, גדל בצורה משמעותית בקרב אנשים מעשנים. אני באופן אישי לא מנתח נשים מעשנות את הניתוחים הללו, בגלל הסיבוכים שייתכנו. עם זאת, הפסקת עישון 10 ימים לפני ולאחר הניתוח, מספיקה בכדי לבטל את ההשפעה השלילית הזו על ההחלמה;

  • הזנת העור בנוגדי חמצון: אחד מנזקי העישון לעור הפנים הוא כאמור שחרור רדיקליים חופשיים. לכן, מומלץ להזין את העור באמצעות תכשירים קוסמטיים עם מינון נכון ואפקטיבי של ויטמין A ,C ,E ,D, תה ירוק סלניון, ליקופן. בנוסף, שתיית תה ירוק הנחשב לנוגד חמצון עוצמתי, מאפשרת לדכא את האנזים MMP האחראי על פירוק הקולגן ומצוי בכמות גבוהה בעורם של מעשנים;

  • העשרת העור בלחות: למעשנים נטייה לעור יבש וסדוק, על כן מומלץ לרחוץ את הפנים עם סבון מועשר בלחות הכולל ויטמינים כגון: C ,A ו-E. ויטמין E מסייע ליצירת קולגן ואלסטין האחראים כאמור על גמישות העור ובכך מונעים קמטים וקמטוטים.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית
תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
ד"ר נמרוד פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השפעת העישון על עור הפנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איילהל
25/07/11 15:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכירים את הנשים שמבט חטוף מעורר בכם תגובת אי-נוחות פנימית? אתם רואים בבירור שהן עשו אי אלו טיפולים אסתטיים, הרבה מדי מהם - אבל גם אם אתם לא יודעים מה בדיוק, ניכר שהן כבר לא ממש דומות לעצמן. מה עושים כשבנוסף אתם מצופים להחמיא על המראה הצעיר, אבל לא יודעים איך כי זה נראה מוגזם שלא לומר גרוטסקי?
25/07/2011  |  ד"ר בת-שבע מרקוס  |   כתבות
ביום חמישי האחרון תהה עמוס רגב, העורך הראשי של "ישראל היום", לאן נעלמה ההגינות של העיתון "גלובס". "איך יכולים כתב 'גלובס' ועורכיו באתר ובעיתון המודפס לקבל לידיהם את סקר TGI המצוטט בעמודים אלה, ולצאת עם ידיעה שכותרתה 'סקר TGI: 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' ראש-בראש בפסגה'?", כתב רגב. "הם לא יודעים לקרוא, שחור-על-גבי-לבן? כמובן שהם יודעים לקרוא, וסביר להניח שגם מבינים. אבל האמת לא מתאימה להם, לאג'נדה שלהם, לאינטרסים של בעליהם".
25/07/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
אמש ראיתי את ההצגה החדשה המוצגת בתיאטרון הסימטא ביפו-"אגף 6" מאת אנטון צ'כוב. לפני ההצגה פגשתי ידידה ותוך כדי דיבורים על ההצגה אמרה לי שאינה אוהבת לראות מחזות של צ'כוב כי הקצב במחזותיו איטי מדי ולא מתאים לאופיה. בנוסף אין בהם מתח בעלילה, היא מתמשכת עד אין סוף מבלי שמשהו חשוב מתרחש. היא אמרה שבאה להצגה בהשפעת החבר שלה שהוא חבר של אחד השחקנים.
24/07/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
רום דודקביץ, גיא רווה, יואב קראוס, תום פרסטר וקונסטנטין זברני הם חמישה ישראלים בני-עשרה ששמותיהם אינם בראש כותרות העיתונים, אך הם בראש כותרות העתיד הישראלי. חמישייה זו, שזכתה במדליות באולימפיאדת המתמטיקה, מצטרפת לאסף רוזן וגל דור שזכו במדליות זהב באולימפיאדת הפיזיקה, ולחבריהם בן פיינשטיין וגורי פרי זוכי הכסף, ואביב פרנקל שזכה בארד. כן, אלו השמות שעלינו לשנן. אלו השמות המסמלים את העתיד.
24/07/2011  |  יורם דורי  |   כתבות
הצלחתו של ארתור מילר אז והיום מבוססת על עובדה אחת: יכולתו להעביר את הטרגדיות הגדולות מהתרחשות בקרב מלכים או אצולה, אל הקהל הפשוט. בכך, הוא מצליח לדבר לליבו של כל אחד. העברת ההתרחשות למעמד הבינוני ומטה, ויכולתו לדבר לכל אחד בגובה העיניים, גורמת לכל צופה לחוש כאילו הוא חלק מהסיפור. נעוריו של מילר שהתרחשו בעת השפל הכלכלי, לימדוהו סבל ועבודה קשה מהם. מכאן נלקחו רעיונותיו וחתירתו לצדק חברתי נעלה. עד כדי כך, שבגלל רעיונות אלה במחזותיו, הוחשד בקומוניזם ובאנטי קפיטליזם בתקופת מקארתי.
24/07/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il