|   15:07:40
  אדוארד אטלר  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

נ נח נחמד מצידו

המוח היהודי שוב טיפס גבוה. הוא פיתח מחשב המפנק את הנהג בשירותי תקשורת, מידע ופנאי, אך האפליקציה הכי חשובה - איננה בו
29/08/2011  |   אדוארד אטלר   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
קונסולת קומודו [צילום: יח´´צ]

הקונסולה של הבאר-שבעים הפיקחים הקדימה את המציאות האפורה. היא מתאימה לרכב העתיד, כלומר לאיזה שקע-מוביל משוכלל שנהגו יהיה פטור מהצורך לאחוז בהגה, להפעיל מאותתים, ללחוץ על דוושות וכל יתר טרחות הדרך, כי המכונית תעשה כל זאת בעצמה

ביום ראשון, אחרי ארוחת הבוקר שהוגשה לעיתונאים המתכנסים במלון הילטון בתל אביב, הוצגה כוכבת האירוע: קונסולת Comodo החדשנית. נציגי סלקום והיצרנים הציגו את יתרונותיה הרבים.

מדובר במחשב שגודל המסך שלו 4.3 אינץ' המספק לנהג שירותי תקשורת, מידע ופנאי ביד רחבה. בעזרת מכשיר מולטימדיה זה אפשר ליהנות מעשרות אפליקציות, ובהן: עידכוני דרך (כמו במכשיר ניווט רגיל, בתוספת אזהרה מפני מכמונות), שיחות טלפון וסמ"סים, האזנה לתחנות רדיו מקומיות וברחבי העולם כמו גם למאות שירים ישראלים ולועזיים, צפייה בסדרות טלוויזיה (לא בזמן הנסיעה), גלישה באינטרנט, קבלת מידע מהבורסה וצפייה בנעשה מאחורי הרכב (באמצעות עדשה המותקנת בטמבון).

הקונסולה אף מעוצבת יפה, ולא תיראה כגוף זר גם במכוניות יוקרה שהאבות הרוחניים שלהן השחיתו תועפות של מחשבה בעיצוב הפנים.

הקריירה מזהירה, המוצר לא

אין לי ספק שבמקרה של קונסולת ה-Comodo, המוח היהודי טיפס על הגבעות. והרי מתקן תקשורת-תוכן זה נראה שימושי וחיובי, גאוני ממש בפשטות תפעולו, בדיוק כפי ששמענו מנציגי המייצרים ומיו"ר סלקום. גם התחזיות האופטימיות לפיהן קונסולה זו תעשה קריירה עולמית לא נראות מופרכות (וזה למרות שמערכות דומות משווקות כבר, פה ושם).

אז למה אני נגד אביזר מושלם כל כך?

ובכן, אני ספקן לגבי הקונסולה לא בגלל המסך הקטן מדי, וגם לא בשל העובדה שהיא אינה עוזרת בנהיגה (למעט, כאמור, בסעיפי הניווט ושידור המתרחש מאחורי הרכב).

ספקנותי לגבי הקונסולה גם לא נובעת מהעובדה שתכלס, עיקר ייעודה הוא לפנק את הנהג בשעשועי גלישה ובידור שונים ומשונים.

הסתייגותי מהקונסולה גם אינה נובעת מכך שהיא אינה ניתנת לשליפה, ושהיא עלולה לשבש את פעולת כריות האוויר. גם אין בליבי על כך שהתקנת הקונסולה עשויה לחבל במערכת החשמל המודרנית can.

אני גם לא מתלונן על כך שהקונסולה המחוכמת אינה מזהירה מפני סטייה מנתיב, אינה מזהירה מפני התקרבות מסוכנת לרכב אחר, אינה מתריעה על מכוניות ואופנועים הפולשים אל השטח המת של המראות, ואינה מזהה את עייפות הנהג.

לא באכזבות הללו קבור הכלב (הנובח על הקונסולה).

אביזר לי

לא הקונסולה אשמה, אלא רק אני, השייך לגזע הולך ונכחד. כי אחד כמוני, כדי ליהנות מנהיגה ועוד להגיע הביתה בשלום (שני תחביבים סנוביים שאני משתדל לטפח שנים רבות), זקוק רק לסייענים מעטים ברכב: הגה, חגורת בטיחות, מוט הילוכים ודוושות (ומוטב שלוש מהן). כל אביזר נוסף המותקן בסביבת הנהג לצורך עזרה או פינוק - רק מכביד על ריכוזי, זהירותי, מהירות התגובה שלי, ובאופן כללי פוגם בקשר שלי עם המציאות שסביב.

במילים אחרות, מכשיר המולטימדיה המתואר לעיל הוא סרח-עודף המחבל בנהיגה על כל היבטיה. משוכלל ככל שיהיה, המכשיר חסר את האפליקציה החשובה ביותר: לחזור הביתה בשלום.

כל זה לא מפריע למנכ"ל החברה שפיתחה את הקונסולה, דני כנפו, להתגאות בכך ש"לראשונה יש מוצר המחבר את עולם האינטרנט לעולם הרכב מבלי לפגוע בבטיחות הנסיעה". ועל כך אפטיר ביידיש: אָבָדֶה? (באמת?)

עשרות מטרים יתומים

במכוניות שראינו בתוך המלון ובסמוך לו (פורד מונדיאו), הותקנה קונסולת ה-Comodo, אותו פלא טכנולוגי יהודי מתקדם, לימינו של מושב הנהג. כלומר: כדי להביט בה יש להפנות את הראש מהכביש לכיוון הצג, מה שמצריך אקומודציה של העין מהסתכלות לטווח רחוק להסתכלות לטווח קצר. באותם רגעים יתומים נוסעת המכונית ללא קברניט, ובכל שנייה היא עוברת עשרות מטרים על עיוור (תלוי במהירות השיוט).

וכל נהיגת-האימים הזו היא תוצאה של הצצה חטופה במסך! מה אם יתעורר בנו צורך או חשק לתקתק על הקונסולה כמה מילות סמ"ס, להזמין שיר מסוים, או ליהנות מהאפשרויות האחרות שמציע תפריט הקונסולה?

צג מחיר

מי ייקח על עצמו את האשמה, אם פעילות צגית ענפה זו תגבה קורבנות בכביש?

צב מחיר

הסכנה הגלומה בהתעסקות עם הקונסולה רק גדלה, כאשר מדובר בנהגים בעלי רפלקסים של צב.

מקדימה את זמנה

בקיצור, נראה לי שהקונסולה של הבאר-שבעים הפיקחים הקדימה את המציאות האפורה. היא מתאימה לרכב העתיד, כלומר לאיזה שקע-מוביל משוכלל שנהגו יהיה פטור מהצורך לאחוז בהגה, להפעיל מאותתים, ללחוץ על דוושות וכל יתר טרחות הדרך, כי המכונית תעשה כל זאת בעצמה. הנהג העתידי רק יגיד לגברת "קחי אותי לבית העיתונאים", והיא כבר תוציא את בקשתו לפועל.

ואז, ורק אז, לנהג יהיו ידיים, אוזניים ועיניים פנויות כדי ליהנות מ-1,001 פלאיה של קונסולת ה-Comodo.

צייר להשכיר

כמה דברים קרו בהילטון כמו כדי לעורר את זיכרונותיי. קודם כל, היה שם הפנינג ספונטני נהדר: בכניסה לאולם שבו הושקה הקונסולה עמד צייר מ-אאא וצייר כרזת ענק, ממש לנגד עיניהם של המוזמנים. הוא התחיל עם רקע תכלת ועליו צייר יונה לבנה, שהיא הלוגו המסחרי-רוחני שנבחר לקונסולה. מסביב ליונה זו הוא רשם עוד כמה אפליקציות דקורטיביות, וביניהן ציור של עט נובע מתוצרת מונט-בלאן.

הצייר שטרח על הכרזה הזכיר לי שבצעירותי עבדתי פעם בתעסוקה דומה - שילמו לי על ציורי ענק שנתלו על הבמות בכל מיני טקסים קומוניסטיים מפלגתיים. גם אני ציירתי את היונה הלבנה של מאסטרו פיקאסו, רק שלצידה ציירתי את דיוקנותיהם הענקיים של מרקס, אנגל, לנין וסטלין.

הייתי עובד על כרזות אלו במשך ימים מספר, גומר אותן בלילה שלפני האירוע, מקבל כסף וחוזר הביתה.

חשבתי לי אז שיהיה מצחיק לבצע את העבודה האמנותית בזמן הנאומים עצמם. למשל: לצייר את שפמו של סטלין בזמן שמדברים עליו.

זיכרונותיי מהילטון

הדבר השני שנזכרתי בו בהילטון בזמן מסיבת העיתונאים הוא ביקוריי במלון זה בעבר, כאשר הייתי מגיע לבקר את שני חבריי מחו"ל. אבל הם כבר לא לנים בסוויטות של הילטון, כי אחד מת והשני התבלבל ונעלם.

ביקורי הראשון בהילטון היה בתחילת עבודתי בטלוויזיה. חיים יבין עשה אז את כתבתו המפורסמת על העוני. הוא נסע לקריית-מנחם, פתח שם מקררים וגילה שהם ריקים. אני ראיתי במעשהו זה של יבין ג'סטה פופוליסטית טיפוסית לו, והחלטתי לצלם דווקא יהודים מסודרים היטב.

לצורך כך ירדתי מירושלים תל אביבה, והתחלתי לבקר בסאונות של מלונות פאר, כדי להכיר ולצלם את הנפשות הרובצות על ספסלי עץ בחום איום ונורא ובאדים רטובים, חמים אף הם. כך פגשתי את שמחה הולצברג ז"ל, 'אבי הפצועים'. דיברנו פולנית, ואחרי הצילומים התיישבנו בקפיטריה של הילטון כדי להמשיך בשיחה.

בנות ישראל המוזרות

גמרנו, אני ושמחה הולצברג, לשתות קפה, ואז הגיעה המלצרית ופנתה אליי בשאלה כלשהי בעברית. אני, שבימים ההם עוד לא דיברתי את שפת הקודש על בורייה, ולמען האמת גם לא התאמצתי במיוחד להתוודע אליה, הייתי עונה תמיד לכל אזרח עברי שפתח איתי בשיחה במילים "Yes, of course". וכך נהגתי גם עם המלצרית. עניתי לה את ה-"Yes, of course" שלי, וזו חייכה בנימוס, רשמה משהו בפנקסה, והלכה לה.

"אני לא מבין", התפלא שמחה הולצברג. "היא שאלה אותך אם לרשום את סכום השתייה על חשבון החדר, ואתה הסכמת. אבל אין לך חדר בהילטון, וגם לי אין. על איזה חדר היא תרשום?"

"אין לי התנגדות", אמרתי, "שהיא תרשום את הסכום על חדר כלשהו. בקרקס הפולני שלפני מלחמת העולם השנייה ראיתי תוכי שניקר בין פתקי עתידות, והיה מחלק אותם לכל דורש. אולי המלצרית תנהג כמו התוכי".

"אני לא מסכים, זה לא מוסרי לתפקד כמו התוכי שלך. אני אתקן את זה", הודיע שמחה, קם והלך אחרי המלצרית. הוא חזר כעבור כמה דקות, ואמר שהוא לא מבין מה קורה. "אני יכול לשבת 12 שעות בסאונה, ועדיין לא להבין את בנות ישראל", רטן. "הרי אמרתי לה בעברית צחה שנפלה טעות בתקשורת, אי-הבנה, כי אין לך חדר במלון וגם לי אין, והיא ענתה שהיא כבר רשמה ואין לי מה לדאוג".

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
אדוארד אטלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נ נח נחמד מצידו
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
29/08/11 14:16
2
מיכאל ב
29/08/11 15:09
3
משפחת אבני
29/08/11 15:56
4
בנציון
29/08/11 16:04
5
אלה
29/08/11 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כבר שנים שהוא משקיף עליי דרך זגוגיות הלובי המפואר, הולכת בשדרה עם שני כלבים, בעודו יושב מול עשרות מסכים קטנים המאבטחים את בניין המגורים היוקרתי. בקיץ פועל לידו מאוורר, בחורף תנור ספירלה ובכל העונות קומקום חשמלי. והנה, לאחר שנים של הגנבת מבטים הוא קם יום אחד מכיסאו, פתח את דלת הבניין, חיכה שאתקרב עם הכלב הגדול והכלבה הקטנה, מתח על עצבנותו חיוך רעוּד ושאל: "תגידי, מה התפקיד של הכלב הקטן?". מרוב הפתעה על משפט הפתיחה הלז, שמִן הסתם לוטש ושונן במשך תקופה, גברה מידת הנימוס שבי על מידת ההתפקעות מצחוק ועניתי "הקטנה היא המוח של המשפחה". ואגב, השומר אינו היחיד הסבור שתכלית המעשים היא תכליתיות. אדם אחר בשכונה התעניין אם "משתלם להחזיק כלב", כאילו היו שני האסופים שאימצתי דגם של סובארו.
29/08/2011  |  חגית כהן  |   כתבות
בעלי הכלבים שהולכים לים לוקחים איתם לעיתים את הכלב כדי שהוא גם יוכל ליהנות מהחוויה. בעוד שאנו דואגים לעצמנו ולילדינו עם מריחת קרם הגנה, כובע ושתיה מרובה, אנו נוטים לשכוח שגם הכלבים זקוקים להגנה ובמקרים מסויימים החוויה יכולה לגרום לסבל לכלב ואף להפוך למסוכנת עד סכנת התייבשות.
29/08/2011  |  גלית שירי  |   כתבות
רבות נכתב השבוע על ארוחת הבוקר שכדאי לילדים לאכול לשיפור הריכוז והביצועים, הכריך שעליהם להביא שיהיה מזין ועוד. מה אתכם המורים? האם הקדשתם זמן לחשיבה על תכנון ארוחותיכם שלכם? האם במסגרת העבודה האינטנסיבית, אתם מצליחים לשלב ארוחת בוקר, להכין מזון נכון ליום העבודה ולהגיע הביתה לארוחה מוכנה ומזינה בסוף יום העבודה?
29/08/2011  |  סיגל פרישמן  |   כתבות
בשנים האחרונות, אנו עדים לעליה חדה בביקוש להליכים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים. ההליכים נעשים פשוטים יותר, החומרים בהם נעזרים הרופאים הופכים לנוחים, איכותיים וטובים יותר והליכים מסיומים אשר היה בהם רמה מסויימת של סיכון, הולכים ומשתכללים והופכים לבטוחים יותר.
29/08/2011  |  ד"ר נמרוד פרידמן  |   כתבות
מדמואזל ג'ולי או העלמה יוליה הוא אחד מהמחזות הידועים ביותר של המחזאי השוודי אוגוסט סטרינדברג שעולה תכופות ברוב בימות התיאטרון ואפילו במקביל במספר תיאטראות או בתי ספר לדרמה.
29/08/2011  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il