|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

גשרים עם מצרים

הסכם קמפ דייוויד יעמוד בעינו על-אף תנודות שירעידו את מערכת היחסים שלנו עם המצרים במשך השנה הקרובה יתפוס רה"מ נתניהו במה מרכזית בעולם אירופה מתייחסת למשבר הכלכלי ברצינות רבה יותר מארה"ב תחזית אסטרולוגית לשבוע 23.9.11-16.9.11
16/09/2011  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
הסכם קמפ דייוויד [צילום: כנסת ישראל]

אנו בימים של יצירתיות, המתאימים לסיעור מוחות בחברות גדולות או קטנות, כדי לבנות אסטרטגיה נכונה לטווח הארוך. אפשר בהחלט להכליל במסגרות האלה גם ממשלות, מדינות וגופים אחרים. התחושה של שייכות לבית ולאלה שאנו אוהבים מתחזקת. קיים צורך למצוא מקום שיעניק מחסה, הגנה, ביטחון, קרבה וגם שכנות טובה.

ימי סוף השבוע יתאפיינו בצורך רגשי לשינוי, לבטא ולהתבטא כמו שאתם מרגישים. הצורך לזרום עם ציפיות חברתיות נמצא בקונפליקט מול הרצונות האישיים, ולא תוכלו להסתיר את חוסר שביעות הרצון. המודעות לכך תאפשר לכם למצוא את הדרך לסיפוק האישי.

הוונוס עברה למאזניים ובהמשך השבוע כוכב מארס עובר למזל אריה, אתם מרגישים שניתנת לכם הזדמנות לנוע קדימה. הכפתור משתחרר,ואתם הופכים דף, אחרי תקופה של חוסר החלטיות.

זה שבוע בו החלטות או שינויים שעשיתם לקראת סוף 2010, תחילת 2011, יהפכו לקבועים במהלך הזמן הקרוב. הנושא של הגנת נכסים אינטלקטואלים יהיה גם בכותרות.

מסורות תרבותיות וחברתיות עוברות תהליכים של שינוי, חלק מהמדינות פשוט מתפוררות בגלל השפעת תהליכים שעובר היקום כולו. תחשבו שגם אנחנו, כל אחד מאיתנו כפרט, נמצא בתוך התהליך של השינוי, מה שיביא להתפתחות אישית, תרבותית ומנטאלית, אותה נבין בעוד כמה שנים.

נשמע על התפתחות עסקית חדשה, בהיקף גדול, פעילויות שיוכיחו יעילות. רשת קשרים מתפתחת, אם זה בתחום האינטרנט ו/או רשת קשרים חברתית על פני הגלובוס. אולי המצאה חדשה בתחום האייפד או אייפון, או להבדיל - תרופה הקשורה לטיפול ולריפוי ליקויים של המערכת החיסונית.

עצירת כוכב פלוטו ב-16.9 משפיעה כמה ימים לפני וכמה ימים אחרי. עצירתו במזל גדי, מזל אדמה, משפיעה על רעידות אדמה, או התפרצויות הרי געש במקומות המועדים לכך.

זהו תהליך כבד במיוחד, משפיע בשלילה על שיתופי פעולה במוסדות ובממשלות ומביא לשינויים משמעותיים.

כל נושא המתרחש מתחת לפני השטח, מאותגר. בעיקר התחייבויות עמומות במערכות נישואין, זוגיות ו/או שותפות עסקית - אלה הופכות בהווה למבנה מבוסס ומחוזק להרבה שנים.

אפשר שנשמע על ידוען או אישיות מכובדת ומפורסמת העוברת מהעולם הזה במהלך השבוע הבא.

אצלנו - ביבי במרכז
"אני מאמין". בנימין נתניהו [צילום: AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוסע לארה"ב באמצע השבוע הבא, לכינוס באו"ם. עם כוכב סאטורן המטייל עכשיו ובמהלך השנה הקרובה לסירוגין על הכוכבים האישיים שלו, אין ספק שהוא לוקח את המצב הנוכחי ברצינות רבה, יותר ממה שאנשים חושבים או מבינים.

סאטורן מסמל אחריות כבדה, משא כבד רגשית. תחושת הקושי היא גם בגלל הקצב האיטי של ההתרחשויות. זה דורש הרבה סבלנות. מעבר של הכוכב הזה במפה אישית גורם לאינדיבידואל להרגיש יותר מתמיד בתוך מגבלות או מחלוקות שקשה לפתור אותן. לכן גם תהליך קבלת ההחלטות זהיר במיוחד (בדרך כלל מנהיגים בעולם וגם כאן בארץ, ללא יוצא מן הכלל, חווים את הסאטורן כשהם מקבלים את התפקיד והאחריות). הסאטורן מעמיד אדם במצבי מבחן ללא נתינת קרדיט מראש. מצב מתסכל.

לאו"ם נתניהו מגיע עם מצב רוח לוחמני אבל מפוכח מאוד. אבל בנובמבר 2011 יקבל נתניהו שבחים על העשייה שלו. במפה המשותפת שלו עם המדינה, הכוח שלו הוא ב"אני מאמין" שלו. זו האידיאולוגיה המשפיעה גם על קשרי החוץ של המדינה.

נתניהו, עם השמש המקודמת על מעלת האפס במזל גדי (מעלת העולם), ירכז הרבה תשומת לב כאחד המנהיגים על הבמה המרכזית בעולם במהלך השנה הקרובה. צפויות הרבה כותרות והשפעתו תהיה (בתקווה שזה רק לטוב) אם בגלוי או מאחורי הקלעים בכמה תהליכים על פני כדור הארץ.

"גבורה פירושה - עשה ופעל, התמכר לתכלית גדולה בלי שתדע אם צפוי לך שכר בכלל" [ז'אן ז'ורס].

הסכמי קמפ דייוויד - ישראל-מצרים

ב-4.2.11, ואחר-כך ב-26.8, נכתב כאן על ההסכם הנ"ל: "הסכם השלום עם מצרים, המכונה הסכמי 'קמפ דייוויד', שנחתם ב-26.3.1979, נמצא בהווה בסימני שאלה בעיקר עם כוכב נפטון, המעיד על חוסר-ודאות. אבל נפטון אינו 'חותך', אלא נוטה למרוח מצבים, להשאיר אשליות ואופטימיות שלא תמיד יש לה בסיס, והשפעתו נמשכת עד דצמבר 2011. במהלך 2012 נכנס לתמונה כוכב פלוטו על ציר 4-10, וגם נפטון/פלוטו על 4-10. אלה מחזקים שוב את ההסכם ומחזירים את היכולת לבנות אמון הדדי. בחודשים הקרובים ערוצי ההידברות הם מאחורי הקלעים, כשהכוכבים הם על ציר 6-12. יש ניסיון גם למצוא דרכי חשיבה אחרות לפתרון המצב".

למעשה, היציבות נראית מצד אחד, עם פרקי זמן קצרצרים היוצרים קושי. עתה החודשים ספטמבר עד נובמבר הם חודשים בהם יש ניסיון לפתור בעיות קיימות, לא תמיד בהצלחה. אבל זו תקופה שעוברת. צפויות שוב חריקות באמצע מרס 2012 עד אמצע אפריל 2012.

לאורך השנים הקרובות יהיו תנודות במערכת היחסים המבוססת על הסכם קמפ דייוויד. יש שיחות וקשרים מאחורי הקלעים, אבל מעת לעת תתעורר הרגשה של בגידה, של מציאות שמנסים להדחיק אותה ובכל זאת תמיד יימצא גשר חדש. ההסכם נשאר גם אם יש תחושה שזה לא מה שייחלנו לו ביום ההוא.

במפה המשולבת של מצרים (רפובליקה שהוקמה ב-18.6.1953) עם מדינת ישראל, התקשורת בין המדינות ממשיכה לשמור על היציבות הבסיסית של ההסכם. בהווה, כוכב סאטורן על ציר 4-10, שומר על האחדות ובהמשך נבחן את האפשרויות המתפתחות. אבל המסקנה ברורה - הכוכבים מספרים שאין מקום לפאניקה, לא ברצועת הזמן הנראית לעין, אולי לאכזבתם של כמה אינטרסנטים פוליטיים. אפשר לצאת מהמקלטים.

השבוע...

16.9 היום מתאים לכם לשבור את הרוטינה, למצוא פעילות שתיתן לכם הנאה רגשית וחברתית. מפגש צפוי עם אנשים חדשים מעניק לכם שמחה ותחושה של הנאות מגוונות. המפגשים החדשים יכולים להביא גם קשרים כלכליים, מחויבויות עסקיות מעניינות. אל תאבדו את הקשר עם המציאות.

17.9 האנרגיה האמוציונלית כופה את עצמה עליכם, וגורמת לבזבוז זמן על דברים חסרי משמעות. אתם לא נמצאים באולם תיאטרון, לכן הדרמטיות היום מיותרת. הרצון לחופש פוגע במערכת יחסים, דחף אימפולסיבי לבטא את עצמכם בלי חשבון עלול להגיע ברגע הלא נכון. חפשו דרכים להתפייס.

18.9 שימו לב, יש טעות בהערכת התקציב למתנות החג. הירח בטל היום משעה 10:08 בבוקר עד שעה 11:06 בבוקר. אתם החלטיים ליצור ביטחון רגשי. יש קושי לברר מה ריאלי במציאות הנוכחית של חייכם. מחוות קטנות לצד סגנון דיבור תרבותי, יועילו לכם ליצור דעת קהל אוהדת. השתדלו להימנע ממניפולציות, אלה יוצרות תסכול במערכות יחסים קרובות.

19.9 יש מקום לראות את האור מעבר לפינה. גישה המשלבת בין הצד הרגשי והריאלי עוזרת ליצור מציאות בוגרת ויציבה. אתם אומנם שומעים רכילות וביקורת, אבל אין לזה בסיס, למרות שכאלה הערות משפיעות על היכולת שלכם לקבל החלטות.

20.9 קשה להגיע לשיתוף פעולה, מאחר שאתם רואים את הפרטים בצבעים שונים מהשותף או מבן/בת הזוג. הקושי מתבטא בחוסר שקט ובחוסר סבלנות. תנו לאינטואיציה ולהשראה מקום רחב יותר בהתבטאויות שלכם, ותגיעו לנמל מבטחים. הירח בטל משעה 19:32 עד שעה 21:54 בלילה. הרגשות מתעוררים.

21.9 יש לכם נטייה להתגונן. חשיבה שלילית מפריעה למצוא את המילים הנכונות. נסו לעשות תוכניות מסודרות, כדי להגיע לתוצאות הרצויות. איזרו אומץ, הביטחון העצמי עוזר להתמודד עם מצבים לא פתורים. הרגשות משפיעים על האינסטינקטים שלכם.

22.9 שיתוף פעולה חיוני היום כדי לקדם תוכניות ולהפחית דאגות. ייתכן שתעשו פסק זמן פתאומי, כדי לשבור את הלחץ והמתחים שהשתלבו לתוך הרוטינה. שחררו. בני זוג יעזרו לכם ויתמכו בדרך בה בחרתם. בכל מקרה, השתדלו לבחור ביעדים ריאליים.

23.9 הירח בטל משעה 04:21 לפנות בוקר עד שעה 04:55 (אין טעות). אתם מבטאים את עצמכם בשמחה ובביטחון רב. רוצים לבלות יותר, מרגישים שכך אתם משחררים גם את הנפש. הרוח החופשייה עוזרת ליצירתיות שלכם. הימנעו מביקורתיות, היו דיפלומטיים היום, זה ישרת את האינטרסים שלכם.

כלכלה ושווקים

הרושם בהווה הוא שאירופה מתייחסת ברצינות למשבר הכלכלי יותר מארה"ב. המתח מתחדד עם עצירת הפלוטו ב-16.9 (משפיע כחמישה ימים קודם, וחמישה ימים אחרי), מאחר שפלוטו קשור בגירעונות ובחובות כלכליים. הפלוטו כדרכו חושף הכל מתחת לפני השטח, כך שהוא חושף את האמת על המצב הכלכלי, ובאירופה כולם עומדים על קצה האצבעות ובעיקר הקנצלרית מרקל בגרמניה והנשיא סרקוזי בצרפת. יוון נמצאת על המוקד ומאיימת במצבה הקשה "לשרוף" את האיחוד האירופי.

הניסיון של הנשיא אובמה לגייס את הקונגרס לתוכניתו לייצר מקומות עבודה, התקבל בספקנות, בעיקר כשברור לרבים שהרצון שלו זה להבטיח את מקום עבודתו בשנים הקרובות.

למעשה, כל נאום שיישמע בזמנים הקרובים על המצב הכלכלי, לא עוזר לביטחון הפיננסי, ואפשר להרים גבה אם מבטיחים הבטחות שמשמעותן איתנות כלכלית. התגובות של השווקים בעולם הן ההוכחה ששם רואים שיש עננים המכסים את האופק.

הירח המלא ב-12.9 היה והזכיר באמוציות שלו את 15 בספטמבר 2008, אז היה ירח מלא במזלות המשתנים ויצר את המפולת. מזלות המשתנים אינם רגועים על-פי רוב, כך שבשבוע האחרון התנודתיות התגברה.

עתה המעבר של השמש והוונוס למזל מאזניים מחזק את האורנוס/פלוטו. הוונוס עברה ב-15.9, ותיצור היבטים עם האורנוס בשישי-שבת 17.9-16.9. בהמשך עם הפלוטו בראשון ובשני - 19.9-18.9. התנודתיות תמשיך לפי שעה, אפשר להאמין שכוכב ונוס במאזניים, אחרי שיעבור את 29.9, ימתן את התהליך בגלל אופיו ההרמוני.

כוכב יופיטר חוזר למעלות מעניינות במזל שור, ומביא את התקווה הירוקה לקראת 7.10.11 ועד מרס 2012.

תאריך:  16/09/2011   |   עודכן:  16/09/2011
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל' פרסם דוח מצמרר על 88 מקרי רצח והתעללות במפגינים שנעצרו בידי כוחות הביטחון הסוריים, בהם עשרה ילדים. באחדים מן המקרים הגופות הוחזרו למשפחות לאחר התעללות מחרידה. על-פי הגדרת הארגון מדובר ב"רדיפה שיטתית בממדים נרחבים". ההתעללות כללה מכות, כוויות, פגיעות טראומתיות נרחבות הכוללות סימני הלקאה בשוטים, חשמול, כריתת איברים והטלת מומים.
16/09/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
עד עכשיו לא ברור מה היה פשר הודעתו התמוהה של השר מתן וילנאי על כך ש"קבוצה של יותר מעשרה מחבלים מתכוונת להוציא פיגוע מתוך חצי האי סיני". האם קיווה השר שהמחבלים מאזינים לגלי צה"ל ויבינו שאנחנו עוקבים אחריהם? האם זו דרך חדשה להעברת מסרים לצבא המצרי? או שאולי, אם חלילה יתרחש פיגוע נוסף, הכסת"ח הממשלתי בדמות ה"אמרנו לכם" כבר יהיה מוכן?
16/09/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
שריפה היא חוויה מפוקפקת ביותר. עשן צורב בעיניים וממלא את מערכת הנשימה, ריח חריף ובלתי נסבל שנדבק לבגדים ונזק עצום שנגרם בתוך דקות, מול העיניים, לשטחים מיושבים או לשטחים חקלאיים. וזאת מעבר לסכנה הממשית המאיימת על מבנים ועל חיי אדם, כשהאש הולכת ומתפשטת.
16/09/2011  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
המחאה החברתית עוד לא שינתה את סדרי העדיפויות במדינה, אבל כבר הביאה לשינוי בהעדפות העובדים לגבי המתנות שיקבלו לחג. מסקר שנערך על-ידי מכון תובנות מקבוצת Group-K עבור אתר ביזנס סיטי, לקראת ראש השנה, עולה כי 48% ממקבלי השי לחג היו מעדיפים לקבל מתנה חברתית - למשל כזו שיוצרה בישראל או נארזה על-ידי בעלי מוגבלויות וכדומה - או לחלופין מתנה ירוקה, שאינה פוגעת באיכות הסביבה.
15/09/2011  |  חיים ביאור  |   כתבות
"העשירים", אמר לי פעם עמית ותיק למקצוע, "הם אחרים. אנשים שונים, לא כמוני וכמוך. תזכור, הם לא חושבים כמונו ולא מתנהגים כמונו". העמית הזה התחכך במשך השנים בכמה עשירים, וידע על מה הוא מדבר. אולי גם הכיר דברים שכתב איל העיתונות האמריקני אדוארד סקריפס על אופיו של הקפיטליסט והתנהגותו. הוא נעשה מושחת, הסביר סקריפס, לא מחמת רדיפתו הבלתי נלאית אחר הכסף, אלא משום שעושרו מבודד אותו מהציבור, וכך נמנע ממנו לחוש חמלה כלפי יתר בני המין האנושי.
15/09/2011  |  רפי מן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il