|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הדוח שיעצור את הפצצה?

חשיבותו של דוח סבא"א לא הייתה בחשיפת פרטים חדשים שלא היו ידועים בישראל ובעולם, אלא בשינוי התודעה. לראש הסוכנות החדש, יוקיה אמנו, נדרשו הרבה אומץ וערמה כדי להניח את האמת על השולחן. השאלה היא מה יעשה העולם עם האמת הזו
21/11/2011  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
סבא"א. לא חידשה הרבה [צילום: AP]

פרט קטן לבירור
לא סוד הוא שישראל מכינה את עצמה לאפשרות של עימות צבאי עם אירן. מה שפחות ידוע הוא שלצבא ארה"ב יש תוכנית מבצעית לתקיפת המעצמה השיעית. אם רק יקבל פקודה, מספרים מקורות בישראל, הוא מסוגל לתקוף את אירן. פרט קטן נותר לברר: האם פקודה כזו תגיע?

בדבר אחד האירנים צודקים. הציונים אכן היו שותפים פעילים מאוד בהעברת הידע שעליו התבסס דוח סבא"א. או כפי שאומר אחד מאנשי הסוד בישראל: "אנחנו רואים אותם ושומעים אותם". אבל לא רק ישראל מבצעת חריש מודיעני עמוק באירן. "כל העולם נמצא שם", מוסיף המקור. לכן, ככל שיישמע הדבר פרדוקסלי, אין בדוח סבא"א גילויים שלא היו מוכרים קודם לכן לאובמה, לסרקוזי או לפוטין. ולא רק להם: גם שליטי ערב המשתייכים לציר האנטי-אירני ידעו.

בשכבות העמוקות ביותר, כבר שנים שמתקיימים קשרים חשאיים בין ישראל לבין מדינות במפרץ הפרסי, ובכללן סעודיה, נגד האויב המשותף מטהרן. שיתוף הפעולה הזה התהדק משמעותית בחודשים האחרונים כתוצאה מ'האביב הערבי'. גורמים בכירים מאוד מגלים כי בשל היחלשות מעמדה של ארה"ב באזור, מי שהתחזקה היא דווקא ישראל. לדבריהם, שליטים ערבים מהדקים בחשאי את קשריהם עם ירושלים, כיוון שהם רואים בישראל גורם יציב ואמין באזור. אחת האינדיקציות הגלויות לכך היא עסקת גרפל. "המצרים העדיפו לתת לנו, ולא לאמריקנים, את ההישג של שחרורו", הסביר אחד המקורות.

מה שקרה בפומבי בעסקת גרפל מתרחש בחשאי מול אירן. מנקודה זו ואילך אפשר לתת ליד הדמיון הטובה להסביר כיצד מרושת המודיעין הישראלי והמערבי עמוק כל כך באירן, ואיך חוסלה שורת מדענים מובילים בלב טהרן ולאור יום.

המעבר מן העולם החסוי לגלוי הוא למעשה גם הבשורה העיקרית של הדוח. שכן לכל מנהיגי המערב, ולכל זרועות הביון הכפופות להם, ברור כבר כעשור שאירן חותרת להשגת נשק גרעיני. אלמלא מוחמד אל-בראדעי, גם סבא"א כבר הייתה מודיעה על כך רשמית. למעשה, רוב המידע שמכיל הדוח מתייחס לתקופת אל-בראדעי כראש סבא"א, וגם היה על שולחנו בזמן אמת. המצרי, שכזכור קיבל פרס נובל לשלום, התעלם ממנו ורימה את העולם.

אז עכשיו העולם יודע, וכמובן שגם לציבור בישראל אין ספק לאן חותרים האירנים. העניין הוא שמה שנראה מכאן מובן מאליו, לא מתקבל כך במקומות אחרים בעולם. ליהודים בארץ ובחו"ל ברור שאחמדינג'אד הוא שטן והם גם שמזדעזעים מקריאותיו לחיסול ישראל. לשאר העולם, ובמיוחד לדעת הקהל המערבית, זה לא כל כך מציק. קחו למשל משפט קבוע של לא אחרת מאשר הילרי קלינטון: "לאירן, כמו לכל מדינה, יש זכות לפתח יכולות גרעיניות לצרכים אזרחיים". דברים כאלה מפי מי שנחשבת לידידת ישראל מלמדים על גודל הפער בין תפיסת האיום בישראל לבין אופן קליטתו אצל ידידי ישראל.

מבחינה זו אפשר לומר שהחשיבות העיקרית של הדוח היא בעיקר תודעתית. עד היום, המשוכות העיקריות שמנעו היווצרות הסכמה בינלאומית שאירן חותרת לגרעין צבאי הן האנמיות של סבא"א, ההכחשות של אירן והאינטרסים הכלכליים והפוליטיים של רבות ממדינות העולם. המסמך שחיבר יוקיה אָמָנוֹ, ראש סבא"א, הסיר את החסם הראשון ופגע אנושות בשני. לאמנו נדרשו הרבה אומץ וערמה, וביום מן הימים האנושות עוד תודה לו על כך. הוא את האמת חשף, וכעת נשאלת השאלה מה יעשה העולם עם האמת הזו, והאם יתגבר על החסם השלישי, האינטרסנטי.

עוצמת הסנקציות

בישראל יודעים באופן ממוקד מאוד מה על העולם לעשות. ראש הממשלה נתניהו אומנם גזר שתיקה בשעות הראשונות שלאחר פרסום הדוח, ואולם גם בעניין זה הקהילייה הבינלאומית שמעה ממנו לא אחת את הביטוי "סנקציות משתקות". כלומר, איסור על רכישת נפט וגז מאירן והפסקת הסחר עם הבנק המרכזי שלה. כבר שנתיים ימים שישראל מעלה את הדרישות האלה, עד כה ללא תוצאות.

כמו ישראל, גם ארה"ב לא ממש הגיבה לדוח ביממה הראשונה לפרסומו. ואולם, הדלפות ראשוניות לכלי תקשורת מהימנים בארה"ב מציינות שאובמה לא מתכוון להחרים את משק האנרגיה האירני. בעניין הזה כבר מתקיים ויכוח שקט בינו לבין הקונגרס. יש להניח שבשבועות הקרובים, בעקבות הדוח, יתפתח הוויכוח לעימות של ממש.

באשר לבנק המרכזי, כאן אמריקה הולכת יד ביד עם ישראל. בשבועות האחרונים קיים סגן שר האוצר האמריקני, דיוויד כהן, סבב פגישות חובק עולם בנושא אירן. כהן, הממונה מטעם הממשל על ההיבטים הכלכליים של המאבק בטרור ובמדינות סוררות, עבר מבירה לבירה ועשה נפשות לרעיון החרמת הבנק האירני. בישראל ובארה"ב מעריכים שצעד כזה יפגע קשות בכלכלה האירנית, שגם כך מצבה לא מזהיר, ויכניס את האייתולות ללחץ גדול עוד יותר מזה שהם נמצאים בו כעת. פעולה נוספת ששתי המדינות מתכוונות לקדם היא הפניית תשומת הלב לפגיעה האנושה בזכויות האדם המתרחשת באירן. "550 מתנגדי משטר הוצאו שם להורג ב-2010. זה קצב של יותר מאחד ליום. צריך לחזק את האופוזיציה האירנית", אומר בהקשר זה גורם מדיני בכיר.

ישראל רוצה אפוא "סנקציות משתקות", אבל אפילו אמריקה לא הולכת איתה בעניין זה עד הסוף. הצרה הגדולה יותר היא שהמעט שמקובל על האמריקנים לא עובר בקהילייה הבינלאומית. כדי להביא לכך שעיצומים כלכליים על אירן יהיו אפקטיביים צריך כמובן שהם יכללו את מרב המדינות. כאן עומדים על הפרק שני מסלולים אפשריים. המסלול האחד, המועדף על אובמה, הוא מועצת הביטחון של האו"ם. ההערכה בישראל היא שלשם יכוון המאמץ האמריקני בשבועות הקרובים.

כפי שקרה בעבר, ינסו חמש החברות המרכזיות במועצה לגבש מחזור סנקציות חדש נגד המשטר בטהרן. ואולם, כבר עתה ברור שאלה לא יהיו 'סנקציות נושכות', שלא לדבר על 'משתקות'. רוסיה, וכמוה גם סין, מגוננות על המשטר האירני. לסינים אינטרסים כלכליים רחבים באירן ואילו הרוסים כנראה רוצים בעיקר לעשות קולות של מעצמה ולתקוע מקלות בגלגלים של אמריקה. מסלול מועצת הביטחון לא יהיה אפוא מה שיוריד את האירנים על הברכיים, אלא אם כן תתרחש הפתעה בלתי צפויה.

"תבדוק אצל הרוסים"

בהנחה שמהמסלול האו"מי לא תבוא הישועה יחזור הכדור לאמריקה ולמדינות המערב. אלה הצהירו אינספור פעמים שהן מחויבות למנוע מאירן הגעה לנשק גרעיני. בהקשר זה לא מיותר לציין שנשיא צרפת סרקוזי והנשיא האמריקני אובמה מזוהים יותר מכל מנהיג בינלאומי אחר עם ההבטחות לעצור את אירן. שניהם נהנו לרכל על נתניהו בוועידת 20-G ולקרוא לו "שקרן", אבל בינתיים הם אלה שלא עומדים במילתם בהקשר האירני (את התגובה הקולעת ביותר לדברים של סרקוזי נגד ביבי קלטתי ברדיו ה-BBC, שם תהה אחד הפרשנים: "האם אין זה מגוחך שפוליטיקאי אחד קורא לעמיתו 'שקרן'?").

אובמה, כאמור, מסרב אפילו ליזום עיצומים על תעשיית הנפט האירנית. הוא חושש, כנראה בצדק, מזינוק עולמי במחירי הדלקים. זה בדיוק מה שחסר לו בתקופה של משבר כלכלי עמוק. סרקוזי מאכזב עוד יותר. ערכתי בירור יסודי בשאלה האם צרפת תהיה שותפה להחרמת הבנק המרכזי של אירן – צעד שאובמה כנראה מוכן לקדם. שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה אומנם הכריז שיש לנקוט "צעדים חסרי תקדים" נגד אירן בתגובה לדוח, אולם בירור מול דרגים צרפתיים מוסמכים הניב תשובה שלילית.

"הנשיא סרקוזי הבהיר פעמים רבות שהסוגיה האירנית נמצאת בראש האג'נדה שלו", התגונן מקור צרפתי בכיר והתחמק בכל דרך מרעיון ההחרמה של הבנק המרכזי. הוא טען כי עיצומים שלא יכללו את כלל הקהילייה הבינלאומית לא ישיגו את המטרה, ולכן אין טעם שצרפת, למשל, תחרים את הבנק המרכזי בשעה שאחרים לא יעשו זאת. "מה הטעם להשאיר חורים שאחרים ייכנסו בהם? לסנקציות כאלה לא יהיה אפקט", טען המקור הצרפתי וגלגל את הכדור למגרש הרוסי. "תבדוק אצלם".

תיאור הדברים כך לא ממש מדויק, וגם לא ההנחה שרק לעיצומים מטעם מועצת הביטחון יש אפקט. בישראל ובוושינגטון משוכנעים לא מעט ארגונים ואנשים שהן אמריקה והן אירופה יכולות לעשות יותר. כך, למשל, די בהסכמה של ארה"ב ושל מדינות אירופה להחרים את הבנק האירני המרכזי כדי להשיג אפקט כמעט זהה לזה של חרם מטעם מועצת הביטחון. מערכת הבנקאות העולמית בנויה כך שברגע ששתי חוליות מרכזיות כמו ארה"ב ואירופה מנתקות קשרים עם מדינה מסוימת, הן למעשה מוציאות אותה ממעגל הסחר העולמי.

היבט אחר הוא הסחר הבילטרלי בין המעצמות הכלכליות לבין טהרן. ארה"ב אומנם ניתקה לחלוטין כל קשר עם אירן, אבל אירופה עדיין סוחרת איתה בהיקפים נרחבים. גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה ומדינות אחרות מאפשרות לחברות פרטיות בתחומן לייצא לאירן ולייבא ממנה. על-פי דוח של 'המכון האמריקני לשלום', היקפי המסחר של אירופה עם אירן אפילו גדלו במהלך 2010. כך שגם כאן, אמירות לחוד ומעשים לחוד.

שורה תחתונה: השאלה המרכזית של הימים והשבועות הקרובים היא האם דוח סבב"א ישנה מהותית את האווירה כך שהמנהיגות הפוליטית במערב תתפוס את האומץ הנדרש כדי להעמיד את אירן בדילמה אמיתית של 'פצצה או הישרדות'. עד היום הקהילייה הבינלאומית עשתה לעצמה הנחות גדולות ודחתה את הקץ. היא יכולה כמובן להמשיך ולעשות זאת, ואולם לאחר הדוח כבר ברור שמדובר בטיוח ושהפער בין ההצהרות למעשים גדול מדי. העובדה הברורה היא שבמשמרת של אובמה, סרקוזי, מרקל וגם נתניהו, אירן החלה להעשיר אורניום ברמה בינונית וביצעה שורה ארוכה של פעולות נוספות שמקרבות אותה לפצצה. הם לא יוכלו יותר לעצום עיניים.

מאות שעות בשמינייה

רמזים פומביים
מאיר דגן – אדם עתיר זכויות כשלעצמו – גרם לישראל נזק כבד כשהשתמש בתקשורת כדי למנוע תקיפה. לא משום שתקיפה אכן עמדה על הפרק, אלא מפני שדגן גרם ליצירת רושם בציבור הישראלי כאילו תקיפה באירן אינה לגיטימית. טוב עשה שר הביטחון ברק כשערך תדרוכי נגד לאלו של דגן, וגם הוסיף כמה רמזים פומביים

אם כן, בפני אובמה והמערב פתוחה הדרך לסנקציות כלכליות אפקטיביות, בלי להזדקק למועצת הביטחון, לרוסיה ולסין. עם זאת, צריך לומר שמה שמתחיל בעימות כלכלי עלול לגלוש להתנגחות צבאית. במערכת האמריקנית והמערבית יש החוששים שהאירנים יראו בהחרמת הבנק המרכזי קזוס-בלי, וצעדי התגובה שלה יעברו למישור הצבאי, למשל בחסימת מיצרי הורמוז. כלומר, מי שאכן בוחר ב"סנקציות נשכניות" כלשון ראש הממשלה, צריך לקחת בחשבון שייאלץ להפעיל את הצבא. זה נכון לאמריקה וגם לישראל, והאמת היא ששתיהן מתכוננות בדיוק לאפשרות הזו.

לא סוד הוא שישראל מכינה את עצמה לאפשרות של עימות צבאי עם אירן. מה שפחות ידוע הוא שלצבא ארה"ב יש תוכנית מבצעית לתקיפת המעצמה השיעית. כבר זמן רב מגביר הצי האמריקני את נוכחותו במפרץ הפרסי. אם רק יקבל פקודה, מספרים מקורות בישראל, הוא מסוגל לתקוף את אירן. פרט קטן נותר לברר והוא אם פקודה כזו תגיע. בישראל, הדעות בעניין חלוקות. יש מי שסובר שאובמה לעולם לא יפתח מיוזמתו במלחמה. אחרים מאמינים שמתקפה על אירן וחיזוק דימויו הביטחוני הם הסיכוי היחיד שלו לשוב ולהיבחר לנשיאות, ולכן תקיפה אמריקנית באה בחשבון.

כך או כך, יחלפו לפחות מספר חודשים עד שאובמה, בקדנציה הנוכחית, יידרש להחליט. מה ששב ומחזיר את הדילמה לחדרים הסגורים בישראל. האם לתקוף? האם להמתין? האם יש סיכוי שאחרים יוציאו עבורנו את הערמונים מהאש או שמא עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב?

השאלות הרות הגורל האלה מוסיפות לעמוד בראש סדר היום של הקברניטים הישראלים. "הקדשנו לעניין הזה מאות שעות", סיפר לי אחד מחברי השמינייה. מדבריו ומדברי אחרים עולות כמה מסקנות מעניינות בדבר אופן הטיפול של ישראל בסוגיה האירנית. ראשית, בניגוד לתיאורים התמוהים שיוצאים מבית מדרשו של מאיר דגן, לא מדובר ולא יהיה מדובר בהסכמה שושואיסטית בין ביבי לברק שתקבע עובדות בשטח. הסוגיה האירנית נדונה בפורומים סגורים, והדיון על אודותיה ענייני, מסודר וזהיר, ולוקח בחשבון את כל המשמעויות שאדם יכול להעלות בדעתו. ראשי מערכת הביטחון שותפים לדיונים כמקובל. השמינייה עסקה בנושא יותר מפעם אחת, וכשיגיע רגע האמת הקבינט הוא שיקבל את ההחלטה. ככה זה עובד במדינת ישראל.

המסקנה השנייה היא שלמעשה יש תמימות דעים על כך שישראל תפעיל את האופציה הצבאית רק כמוצא אחרון. את הקו הזה מביעים מי שמזוהים כתומכי המתקפה ומי שמזוהים כמתנגדיה גם יחד. הוויכוח ביניהם, אם בכלל, הוא מתי יגיע אותו רגע, אם יגיע, שבו אכן יכלו כל הקיצין ולא יהיה מנוס מהפעלת כוח צבאי ישיר.

שלישית, אין שום ספק שמאיר דגן – אדם עתיר זכויות כשלעצמו – גרם לישראל נזק כבד כשהשתמש בתקשורת כדי למנוע תקיפה. לא משום שתקיפה אכן עמדה על הפרק, אלא מפני שדגן גרם ליצירת רושם בציבור הישראלי כאילו תקיפה באירן אינה לגיטימית. ישראל מטפחת כבר שנים את החשש – של העולם ושל האירנים – שהיא עשויה להשתמש באופציה הצבאית. עצם האיום הזה גורם לאירניים להיזהר ומשמש כמנוף לחץ על המערב לעשות משהו. דגן, מסיבה בלתי מובנת בעליל, פגע אנושות בדימוי ה'תחזיקו אותי'. על כך מסכימים נִצים ויונים בפורום השמינייה. בתנאים האלה, ישראל חייבת לשוב ולהבהיר כי האופציה הצבאית על השולחן. מבחינה זו טוב עשה שר הביטחון ברק כשערך תדרוכי נגד לאלו של דגן, וגם הוסיף כמה רמזים פומביים. כי ישראל, לכל הדעות, אכן חייבת להשאיר את כל האופציות על השולחן.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  21/11/2011   |   עודכן:  21/11/2011
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדוח שיעצור את הפצצה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאמר באינטרנט
21/11/11 13:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עיתונאי ישראל התכנסו אתמול (יום א', 20.11.11) בסינמטק תל אביב תחת הכותרת "כנס חירום למען תקשורת חופשית", בעקבות מה שנתפס כאיומים מצד מחוקקים ובעלי הון על חופש העיתונות במדינה. אולם הסינמטק, שבו 377 כסאות, עלה על גדותיו בעיתונאים - עורכים, כתבים ואנשי הפקה בעבר ובהווה. בזה אחר זה עלו לבמה בכירי המקצוע ונשאו דברים על מה שמטריד אותם ועל מה שאמור להטריד לדעתם את כל אנשי התקשורת בישראל. מעניין לא פחות היה לשים לב לנושאים שהדוברים העדיפו שלא להזכיר.
21/11/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
מה פתאום יונה? ולמה נער? מאיר שלו, כדרכו, אוהב לטפל בגיבורים ובתקופות היסטוריות. לפני הכתיבה הוא מקדיש זמן רב למחקר, וכך נחשף לקהל הסיפור על קרב סן סימון. אומנם רק שמץ ממהלך הקרב מסופר עם תחילת המחזה מפי יאיר (גלעד קלטר הכה צברי באופיו, ביושרתו ובסגנון דיבורו), מדריך טיולים בישראל המודרנית. ממש רק מתאבן, כי את תמצית כל תולדות הקרב תמצאו עם חשיפת פרטים מסעירים שלא ייאומנו - בתכניית ההצגה.
21/11/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
לפי הפילוסוף לייבניץ, כל האירועים בעולם, עבר-הווה-עתיד, קורים בו-זמנית בעבור אלוהים, ורק בעבורנו, בני האדם, האירועים מתפתחים בקו היסטורי לינארי וחולפים. אם הבנתי את לייבניץ נכונה, משמעות הדבר היא שכל חיינו - מעשים, דיבורים, פחדים ותשוקות - קרו כבר אינספור פעמים וימשיכו לקרות עד אינסוף.
20/11/2011  |  חגית כהן  |   כתבות
בשלב כלשהו זה היה צריך לקרות. הרי הריאליטי הזה הופך לכל-כך יומיומי, כל-כך עממי, כל-כך קרוב, שאין שום סיכוי שבשלב כלשהו לא תפתח את הטלוויזיה ומן המרקע תביט בך דמות מוכרת, ואתה לא תדע אם אתה רוצה לצחוק, לבכות, לתמוה או לקבור את עצמך בין כריות הספה.
20/11/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
אין ספק, שתיים מתוך שלוש הן אחוזי הצלחה לא רעים בכלל. הלוואי שכל השידוכים, הבליינד דייטים והאסמסים של "ערה?" בשתיים לפנות בוקר, היו מניבים את אותה תוצאה. היושב במרומים יודע שהרבה מאוד הורים היו חותמים על הסטטיסטיקה הזאת. ועכשיו כשהכל נגמר, מה הלאה? זאת אומרת, האם נאלץ להמתין עוד חמש שנים עד שקים וארז ומיה וגלעד יעשו מספיק קילומטראז' של זוגיות כדי שיוכלו להתלונן על היחסים שלהם אצל גלית גוטמן? או שחלילה יצטרכו לחלוף עוד כמה שנים עד שהילדים שלהם יהיו מספיק גדולים בשביל להשתתף בפרק של "סופרנני"? התהיה הזאת היא גם סיבה מצוינת להחזיק אצבעות למען הישרדותו של ערוץ 10, כי רק שם יהיה להם סיכוי להשתתף בפרויקט שיסקר את חיי המין הדועכים שלהם.
20/11/2011  |  זיו יצחקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il