|   15:07:40
  אריה גלוזמן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

כלכלת האיסלאם

ההשקעות של קטר בלונדון תופסות גובה

האמירות העשירה בנפט ובכסף מבצעת השקעות אסטרטגיות בלונדון. הקטרים באים לא בשביל ללכת. כשיש משבר והמשקיעים בורחים, דווקא עשירי המפרץ חושבים לטווח הארוך. לכן לא פלא שהבניין הגבוה באירופה מוחזק על-ידי ממשלת קטר
07/03/2012  |   אריה גלוזמן   |   כתבות   |   העולם הערבי   |   תגובות
דוחא בירת קטאר [צילום: AP]

נכסים שנרכשו בלונדון
'גרדיאן' מציין ש'שבר הזכוכית' מצטרף לשורה מכובדת של נכסים בלונדון שנרכשו בשנים האחרונות על-ידי קטאר, ובהם חנות הכלבו היוקרית 'הרודס' Harrods, בניין השגרירות האמריקנית בכיכר גרוסוונור ואף את שטח בסיס הצבא צ'לסי

גורד השחקים 'שבר הזכוכית' (Shard of Glass) ההולך ונבנה בימים אלה בלונדון על שפת התמזה יהיה הבניין הגבוה באירופה, ויותיר מאחוריו את המגדל הראשי במרכז עסקים אחר בלונדון, ה'קנארי וורף' Canary Wharf וענקים מפורסמים נוספים כמו בניין הבנק המרכזי בפרנקפורט Commerzbank ומגדל הטלוויזיה 'אוסאטנקינו' במוסקבה. אולם, המייחד את 'שבר הזכוכית' הוא שרוב הבעלות על נכס הנדל"ן הנוצץ הזה נמצאת בידי ממשלת קטר.

'שבר הזכוכית' יתנשא לגובה 310 מטר, ופתיחתו מתוכננת כבר לחודש יוני השנה. העיתון 'גרדיאן' סיפר על התמונה הנשקפת מהקומה ה-67 של גורד השחקים - לונדון בת 8 מיליון איש נראית משם כמו עיר צעצוע. בזכות הנוף המרהיב הזה הבעלים ישלשלו לכיסיהם רווחים נאים ביותר - כל דירה או משרד בבניין ימכרו בעשרות מיליוני לירות סטרלינג.

'שבר הזכוכית' יהפוך לאימפריה של עסקים ובילויים. שלוש הקומות הראשונות יאכלסו אתרי בילוי ותרבות, ובהם חנויות, עסקים ומסעדות יוקרתיות. ב-27 הקומות שמעליהן ישכנו משרדים מרווחים, חדרי ספא ופינות טרופיות שבהם יוכלו אנשי העסקים להפיג את לחצי העבודה. הזכוכיות המצפות את גורד השחקים יקלטו את קרני השמש העוברות דרכן באופן מלא, וכך ייחסכו הוצאות חשמל, הסקה ומיזוג אוויר. 18 קומות נוספות יאכלסו את המלון היוקרתי 'שנגרילה' 'Shangri-La', ו-10 דירות פאר, שכל אחת מהן גדולה פי 7 מהבית הדו-משפחתי הממוצע בלונדון.

15 הקומות העליונות, מלבד האחרונה, ישמשו כמרכז מבקרים עם תצפית פנורמית על העיר. המרכז צפוי לארח כ-2 מיליון מבקרים בשנה, כשכל אחד מהם ישלם על-פי ההערכות דמי כניסה של כ-20 ליש"ט. בקומה ה-78 והאחרונה יהיה מרכז קונגרסים ובו יערכו כנסים ופגישות פסגה.

המיזם, שעשה את צעדיו הראשונים בשנת 2005 ידע תהפוכות רבות, אך הוא החל לצבור תאוצה בשנת 2009, אחרי שהמשבר הכלכלי העולמי הבריח את המשקיעים והבנק המרכזי של קטר רכש תמורת 150 מיליון ליש"ט כ-80% ממניות המיזם ובכך הצילו.

'גרדיאן' מציין ש'שבר הזכוכית' מצטרף לשורה מכובדת של נכסים בלונדון שנרכשו בשנים האחרונות על-ידי קטר, ובהם חנות הכלבו היוקרית 'הרודס' Harrods, בניין השגרירות האמריקנית בכיכר גרוסוונור ואף את שטח בסיס הצבא צ'לסי. ח'אלד אל-מנסורי, שגריר קטר בלונדון, אמר בראיון ל'גרדיאן', כי "בריטניה חשובה לנו...היינו כאן לפני ואחרי התאונה (המשבר הפיננסי העולמי). אנו משקיעים בהשקעות ארוכות טווח... זה בא מתוך האסטרטגיה של גיוון ההשקעות על פני 10, 20, 30 שנה. בריטניה היא המקום הנכון להשקיע. בריטניה היא הפרטנר האסטרטגי של ארצנו".

האביב הערבי הביא לחורף תיירותי
הפירמידות של מצרים [צילום: AP]

מכות נוספות
ואם לא די במכות שניחתו על התיירות במדינות ערב עד כה, הכוחות האיסלאמיים העולים מנחיתים עליה מכות נוספות. מלחמתם חסרת פשרות בכל מה שנוגד את חוקי ההלכה המוסלמית, השריעה, וזה כמובן לא עושה טוב לענף

האביב הערבי פגע בתיירות במזרח התיכון. הכוחות האיסלאמיים הנישאים בגאון על גלי המהפכה מוודאים, כן נדמה, את הריגת הענף. הדי התופעה מגיעים גם למקומות פסטורליים כמו האיים המלדיביים
▪ ▪ ▪

סיפורה של התיירות במצרים הוא סיפור עצוב. לפני בוא "האביב הערבי" ההכנסות מענף התיירות היוו יותר מ-10% מההכנסה הלאומית. בתי המלון שלה היו תפוסים עד אפס מקום, וכיום תפוסתם בקושי מגיע ל-8%. מספר מדינות פרסמו אזהרות על ביקורים במצרים. לאזהרות הללו יש משמעות החורגת מפרסום העבודה שבמדינות הללו יורים, שודדים, בוזזים ואונסים. המשמעות היא שחברות הביטוח מייקרות את הפוליסות למדינות שלגביהן פורסמו אזהרות, ובמקרים מסוימים לא מתאפשר לתיירים ולאנשי עסקים לבקר באותן מדינות. מצרים אינה היחידה. חובבי טיולים ונופש מדירים את רגליהם מהמזרח התיכון המתחמם.

ואם לא די במכות שניחתו על התיירות במדינות ערב עד כה, הכוחות האיסלאמיים העולים מנחיתים עליה מכות נוספות. מלחמתם חסרת פשרות בכל מה שנוגד את חוקי ההלכה המוסלמית, השריעה, וזה כמובן לא עושה טוב לענף.

המלדיביים כמשל

סמואל הנטינגטון תיאר בספרו 'התנגשות הציוויליזציות' (עברית בהוצאת 'שלם') כיצד הכוחות האיסלאמיים משתלטים על העולם המוסלמי, וכיצד גם המתונים שבו מתקרבים לכיוון המחשבה הפונדמנטליסטי. זה כמה עשורים שחוקי השריעה הפכו להיות חלק מספרי החוקים של חלק גדול מהמדינות המוסלמיות – ממצרים ולוב ועד מלזיה ואינדונזיה. השיח הפונדמנטליסטי שולט גם בקהילות מוסלמיות במערב.

המגמה שתיאר הנטינגטון התחזקה עוד יותר מאז 'האביב הערבי'. האיים המלדיביים שבאוקיינוס ההודי היו עד כה דוגמה וסמל למדינה מוסלמית מתונה. רק לאחרונה ראש הממשלה המקומי מחמד נאשיד דיבר על 'איסלאם ליברלי' הנהוג במדינתו. תעשיית התיירות שיגשגה בה, ועשירי העולם וידוענים באו לנפוש במקום. המחיר לסוויטה במלון פאר שם הגיע ל-12,000 דולר ליום. בשנה החולפת ביקרו במלדיביים 850,000 תיירים. מתוך כ-1,192 איים מיושבים רק כ-200, והם מאפשרים פרטיות והתבודדות למי שרוצה להתנתק קצת מהחיים הסואנים. הלגונות הקסומות בצבע טורקיז המוקפות בשונית האלמוגים מושכות רבים מהעולם. התיירות היא המקור העיקרי להכנסת מטבעות חוץ למדינה והיא מעניקה מקומות עבודה לרבים מתושביה.

אך לא כולם נהנים מהאידיליה. 'מפלגת הצדק' האיסלאמית ערכה לאחרונה הפגנות סוערות בעיר הבירה, מאלה, בדרישה לטפל בפריצות שפשתה לטענתה במוקדי התיירות ולעצור את טיסותיה של 'אל על' למקום. הממשלה לא עמדה בלחץ ומשרד התיירות הוציא צו המורה לבתי המלון לסגור באופן מיידי את חדרי הספא שבשטחם ואת כל מרכזי ההבראה המעניקים עיסוי ושירותי קוסמטיקה. בנוסף, הממשלה פרסמה תוכנית להעמקת השריעה במדינה, שתכלול בין היתר איסור על מכירת יין ובשר חזיר באיים. דובר הממשלה קרא לבעלי העסקים המפעילים את ענף התיירות למנוע את הגעת הישראלים למלדיביים: "תיירים הרוצים להגיע מזמינים מקומות בבתי מלון לפני שמזמינים מקומות טיסה. אם בתי מלון יפסיקו לקבל הזמנות מישראלים, חברת התעופה שלהם תפסיק לטוס לכאן, כיוון שלא יהיה מי שיעלה על מטוסיה".

בתימן יורים בתיירים

בעוד שבאיים המלדיביים מטילים מגבלות על תעשיית התיירות, בתימן תיירים משלמים בחייהם. ב-4 בינואר לפנות בוקר הסתערו 5 רעולי פנים חמושים על בית מלון בעיר צנעה שבדרום המדינה כיוון שהגיש משקאות אלכוהול. המחבלים ירו ללא הבחנה בדיירי המלון שניסו לברוח ואף ניסו לרדת מהחלונות באמצעות סדינים המחוברים זה לזה. בסיום מסע הירי התוקפים שפכו דלק על השטיחים במלון והציתו אותם. האש התפשטה וכילתה את קומות המלון. בהסתערות נרצחו שני אנשים ו-20 נפצעו. האירוע יהיה מן הסתם מכת מוות לתיירות בעיר, ואולי אף לתימן כולה.

פורסם במקור: מוסף כלכלה, מקור ראשון
תאריך:  07/03/2012   |   עודכן:  07/03/2012
אריה גלוזמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההשקעות של קטר בלונדון תופסות גובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
להיות או לא להיות? לחיות או למות? זו אחת ההחלטות החשובות שתא חי נדרש לקבל. בכל תא ותא בגופנו מצוי "קובץ הוראות" גנטי, המוציא לפועל, בעת הצורך, תוכנית "התאבדות תאית". למרות כינויה הטרגי, זוהי תוכניות חיונית: היא מונעת מתאים סרטניים או מתאים נגועים בנגיפים מלהתפשט. בנוסף, תחת בקרה מתאימה ממלאת תוכנית ההתאבדות התאית תפקיד מרכזי בהתפתחות העוברית: כך, לדוגמה, התפתחות אצבעות הידיים והרגליים נעשית באמצעות מוות מתוכנן של התאים המצויים ביניהן, תהליך שבסופו מתקבלות אצבעות נפרדות.
07/03/2012  |  מכון ויצמן למדע  |   כתבות
המסע לפולין הותיר אותו מחוץ לזמן. אני מנסה לכתוב את רצף הדברים, אך הדברים מופיעים אצלי ברצף אחר, התערבבו אצלי מוקדם ומאוחר. אכתוב את המסע הרגשי הזה לפי הסדר שהדברים מופיעים בתוך נפשי.
07/03/2012  |  רבקה-תפארת חקק  |   כתבות
יישוב חדש נחנך בשבוע שעבר בנגב ושמו שיזף. סמוך לצומת טללים, לא הרחק ממשרדי המועצה האזורית רמת נגב חנכו השבוע עשרות סטודנטים, במעמד השר לפיתוח הנגב סילבן שלום, כפר סטודנטים חדש של תנועת איילים. חמישה עשר קרוואנים ראשונים הונחו במקום כבר לפני כשבועיים, יותר ממאה סטודנטים עסקו בהכשרת המקום, ובימים הקרובים יאכלסו את האתר כעשרים סטודנטים חלוצים.
06/03/2012  |  אלישיב רייכנר  |   כתבות
הסצנה מוכרת לכל הורה בישראל: ריח ביסלי גריל עומד באוויר. ערימות הילדים שסיימו לחרב את בית חברם, חתן היומולדת, מתיישבים על השטיח הדואב, ולחדר נכנס פופציק או טופי או טושטוש הליצן, חמוש בפטיש מצפצף או רובה מים, ומתחיל להרביץ בילדים בדיחות ממיטב הרפרטואר הליצני של האייטיז. רוב הילדים - כלומר אלה שלא בשירותים או עסוקים בהתעללות בחיית המחמד המקומית - משתתפים וצוחקים בקול, חוזרים על כל בדיחה ליתר ביטחון. אבל תמיד יהיה אחד (ואולי שניים או יותר) שמרגע הופעתו של אדום-האף מחפש בעיניים את אמא, וכשטושטוש מתחיל לירות בועות סבון הוא כבר מחוץ לדלת, מייבב שהם רוצים הביתה.
06/03/2012  |  יעל (פרוינד) אברהם  |   כתבות
הסיפור והאגדה היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מחייהם של הנוודים הבדווים והשבטים הערביים. כך התפתח הדמיון המזרחי העשיר ששימש את מספרי הסיפורים לתבל את חיי היום-יום בקורטוב של צחוק, מסתורין, דמע ואושר. הסיפורים הללו עברו מאב לבנו ומסב לנכדו והסבו הנאה לדורות רבים של שומעים. סיפור מזרחי טוב נמדד לפי עוצמת התיאור וקיצוניות המעשים ופחות לפי קורטוב האמת שבו. המוטו הזה משמש גם היום את מיטב המוחות במדינות המזרח התיכון כדי להדהים את העולם במעשי הפלא של מדינת ישראל.
06/03/2012  |  אסף גבור  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il