|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

חסימה של מבצע הכיתור

נתניהו ידע שהוא תוקע לעולם אצבע בעין בהחלטתו לקדם את הליכי הבנייה ב-E1. בנייה בשטח זה, 'מבשרת אדומים', משמעותה סיכול התוכנית הפלשתינית לרצף אורבני בין בית-לחם לרמאללה והעמדת קושי עצום בפני כינון מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינית. התגובה הצבועה של אירופה למהלך הישראלי הייתה צפויה
10/12/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
E1 וברקע מעלה אדומים. אי של זקיפות קומה [צילום: AP]

אולמרט הרתיח את נתניהו
כשהוא מחוץ לישראל, בניגוד לכל כלל מקובל, יצא אולמרט בסדרת התבטאויות נגד מדיניות הממשלה הנבחרת. בין השאר אמר ל-CNN: "הבקשה הפלשתינית להפוך למדינה משקיפה תואמת את רעיון שתי המדינות, ולכן אני לא רואה סיבה להתנגד לה". נתניהו רתח

אם עשרה קבין של צביעות ירדו לעולם, תשעה נטלה אירופה. אם עשרה קבין של בוגדנות ירדו, תשעה נטלו אהוד אולמרט וציפי לבני. כחלק ממלחמת הקודש להפלת בנימין נתניהו חצתה אירופה וחצו השניים הנ"ל קווים אדומים חדשים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, נשיא צרפת פרסנואה הולנד וראש ממשלת איטליה מריו מונטי למעשה הוליכו את ישראל שולל. הם נתנו לנתניהו ולליברמן להבין שיתמכו בהם בהצבעה באו"ם, אך כשהגיע רגע האמת שינו כיוון. חמור יותר, שנייה אחר כך, במקום להתנצל על ההונאה, עוד הענישו את ישראל בנזיפות ובגינויים.

כדי להבין את פשר ההתנגשות בין ירושלים לבירות המערב צריך לחזור קצת אחורה. לכל אורך חודש נובמבר, בכלל זה במהלך ימי 'עמוד ענן', הבהירו המנהיגים האירופים הנ"ל לישראל כי לא יתמכו במהלך החד-צדדי של הפלשתינים. הם עשו זאת בפומבי, ואמרו דברים ברורים עוד יותר בחדרים הסגורים. חלק מהדברים אף הובאו בעמודים אלה בשבועות האחרונים. הגדילה לעשות גרמניה של אנגלה מרקל, זו שהשכם והערב מאשימה את נתניהו בחוסר אמינות. לא רק לישראל אלא גם למדינות אחרות באיחוד האירופי הבטיחה גרמניה שתתנגד למהלך הפלשתיני, כחלק ממדיניות השוללת צעדים חד-צדדיים ומאמינה שרק משא-ומתן עשוי להביא הסדר במזרח התיכון.

ימים אחדים לפני ההצבעה נפגשתי עם פקיד בכיר במשרד החוץ שכבר הריח את המפולת המתקרבת. הוא העריך שההבטחות האירופיות יתנדפו וישראל תמצא את עצמה די לבד. המציאות הייתה גרועה אפילו מהתרחישים שלו. למעט צ'כיה, אף לא אחת ממדינות אירופה הצביעה עם ישראל. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שינתה את דעתה 48 שעות לפי ההצבעה. שני ישראלים גרמו לה לעשות כן. המנצח והפסנתרן דניאל בארנבוים שערק מזמן לצד הפלשתיני, וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

האחרון אומנם לא התקשר למרקל כפי שעשה בארנבוים, אבל הדברים שאמר באמריקה הספיקו. כשהוא מחוץ לישראל, בניגוד לכל כלל מקובל, יצא אולמרט בסדרת התבטאויות נגד מדיניות הממשלה הנבחרת. בין השאר אמר ל-CNN: "הבקשה הפלשתינית להפוך למדינה משקיפה תואמת את רעיון שתי המדינות, ולכן אני לא רואה סיבה להתנגד לה". נתניהו רתח. "אולמרטיזם" ו"שלפנות" הוא קרא להתנהלות קודמו בתפקיד. מרקל בברלין עודכנה בדברי אולמרט והחליטה על בסיסם להפר את הבטחתה לישראל. במקום להצביע נגד הבקשה הפלשתינית, כפי שהבטיחה לכל אורך הדרך, הורתה לשגרירה באו"ם להימנע. במקביל לה נעו משבצת אחת שמאלה הצרפתים, האיטלקים ורבים אחרים, ובמקום להימנע או להתנגד הצביעו בעד. ישראל נותרה כמעט לבד.

נזיפה מתואמת
אנדרו סטנלי [צילום: AP]

ההבטחות התנדפו
ימים אחדים לפני ההצבעה נפגשתי עם פקיד בכיר במשרד החוץ שכבר הריח את המפולת המתקרבת. הוא העריך שההבטחות האירופיות יתנדפו וישראל תמצא את עצמה די לבד. המציאות הייתה גרועה אפילו מהתרחישים שלו. למעט צ'כיה, אף לא אחת ממדינות אירופה הצביעה עם ישראל

אבל בכך לא הסתיימה הבוגדנות האירופית. פחות מיממה אחרי ההחלטה באו"ם הודיע נתניהו על תגובת ישראל: "בניית 3,000 דירות ביו"ש ובירושלים וקידום הליכי תכנון של אלפי יחידות דיור בירושלים ובגושי ההתיישבות, לרבות הקטע המחבר בין ירושלים למעלה-אדומים, E1". נתניהו ידע שהוא תוקע לעולם אצבע בעין. בנייה ב-E1 מבחינת הפלשתינים היא פעולה רגישה יותר מבנייה בירושלים או בהתנחלויות, מכיוון שמשמעותה הערמת קושי עצום בפני כינון מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינית. זאת בשעה שאירופה מזמן קבעה את מזרח העיר כבירה העתידית של פלשתין.

הודעת נתניהו חייבה את המנהיגים האירופים להגיב. אחרי שתמכו במהלך החד-צדדי והמנוגד להסכמים של הצד הפלשתיני, היה עליהם להתייחס לצעד החד-צדדי, שאינו מנוגד להסכם, שנקטה ישראל. השכל הישר אומר כי מתווך נטול פניות יגיב באופן שוויוני. כלומר, אם האירופים צידדו באקט הפלשתיני עליהם לצדד או לכל הפחות לגלות הבנה לאקט הישראלי. אבל אירופה הצבועה, באופן שלא הפתיע איש, עשתה בדיוק להפך. היא גינתה בקול גדול את ישראל ונזפה בשגרירינו במהלך מתואם חוצה יבשת. ככה ייעשה לישראל אשר אירופה חפצה בהשפלתה.

את השאלה מדוע נהגה אירופה כך הפניתי לשגריר האיחוד האירופי בישראל אנדרו סטנדלי, ולמקבילו - ראש המשלחת האירופית לרשות הפלשתינית, ג'ון גת רותר. ביום שלישי קיימו השניים את התדרוך החצי-שנתי הקבוע לעיתונות הישראלית. השניים הביעו את דאגתם העמוקה מצעדי הענישה של ישראל. רותר אמר כי הוא חושש לעתידה הכלכלי של הרש"פ בעקבות קיזוז 400 מיליון שקלים מכספי המסים שישראל מעבירה לרש"פ. הם כמובן הסבירו שלאירופה "התנגדות ארוכת-שנים לבנייה בהתנחלויות, ובכלל זה במזרח ירושלים".

שני הצדדים נקטו בשבוע האחרון צעדים חד-צדדיים. חברות האיחוד הגיבו בדרך שונה - ישראל ספגה גינויים ושגריריה זומנו לשיחות נזיפה, והפלשתינים לעומת זאת נהנו מתמיכה רחבה. האם לדעתכם זו תגובה הוגנת ושוויונית?

"יש לנו דאגה ותסכול מתמשכים ממצבו של תהליך השלום", ענה רותר. "השורה התחתונה היא שדברים לא זזו. עבדנו עם הצדדים בניסיון להניע את המשא-ומתן. המאמצים לא הצליחו. במשך כל השנים האלה עבדנו מקרוב מאוד עם הפלשתינים על בניית מוסדות המדינה הפלשתינית. עבדנו כדי לקדם את האווירה החיובית. זה לא צלח". כשלעצמי, לא הבנתי את הקשר בין השאלה לתשובה.

השגריר סטנדלי תרם הסבר משלו. "המדינות רצו לוודא את המשך הקיום של רעיון המדינה הפלשתינית. זו הדרך הטובה ביותר לשלום. התגובה להחלטת ישראל לבנות ב-E1 נועדה להראות שיש עדיין מחויבות למדינה פלשתינית".

זה מסביר מדוע ננזפו השגרירים הישראלים, אבל מדוע לא ננזפו השגרירים הפלשתינים בברלין ובלונדון?

סטנדלי הרים את ידיו ושתק. וכי מה יענה. הסטנדרט הכפול הרי זועק לשמים. מדינות אירופה, שחלק מהן חתומות כערבות על הסכמי אוסלו, נתנו זה עתה את ידן להפרתם. לא זו אף זו, הן כאמור הוליכו שולל את ישראל עד הרגע האחרון. והחמור ביותר – בסוף הענישו את ישראל במקום את הפלשתינים. אנחנו הישראלים כבר כל כך רגילים לחטוף, ומה גם שרוב התקשורת מלבה את הפגיעה בישראל, עד שאיבדנו את הרצון להתקומם. שינזפו. מגיע לנו. הרי אנחנו אשמים. כל כך אשמים, עד שבא ראש הממשלה הקודם ושופך עוד דלק למדורה.

אחרי שפגע בישראל פעם אחת המשיך אולמרט במסע. בכנס סבן בוושינגטון הגדיר ראש הממשלה לשעבר את החלטת נתניהו לבנות בהתנחלויות ולקדם את התוכניות ב-E1 כסטירת לחי לנשיא ארה"ב אובמה. לולא נאמרו הדברים בחו"ל ולולא הייתה זו עת בחירות, אולי אפשר היה להתייחס לביקורת של אולמרט כעניינית. אך מה לעשות, רשת האינטרנט אינה שוכחת ואינה סולחת. לפני שש שנים, בתקופתו של ממשל בוש האוהד, נשאל אולמרט על-ידי עיתון 'הארץ': "האם תבנה באזור E1, בין ירושלים למעלה-אדומים, למרות ההתנגדות האמריקנית?" תשובתו הייתה חיובית וחד-משמעית. "בוודאי. הרי לא יעלה על הדעת שאנחנו נדבר על מעלה-אדומים כחלק ממדינת ישראל, ונשאיר אותה כאי או כמובלעת מבודדת. ברור לחלוטין שהרצף מירושלים למעלה-אדומים יהיה רצף בנוי. זה ברור גם לפלשתינים וגם לאמריקנים. לדעתי, יש בעניין הזה קונצנזוס מוחלט בישראל. אפילו יוסי ביילין, שאני בדרך כלל חלוק עליו בכל דבר, אמר שמעלה-אדומים חייבת להישאר בישראל". כך אמר אולמרט ב-2006.

התשובה ההיא של אולמרט אכן משקפת את העמדה המסורתית והמתבקשת של ממשלות ישראל. שנה לאחר שחתם על הסכמי אוסלו הורה רבין להכין תוכנית לבנייה בשטח והגדיר אותה כאסטרטגית. נתניהו ואהוד ברק המשיכו לקדם את התוכנית. הפלשתינים מנגד לטשו עיניים לשטח בדיוק מאותה סיבה. הטיעון הפורמלי שלהם הוא הצורך בנתיב תחבורה בין חלקיה הצפוניים והדרומיים של המדינה הפלשתינית העתידית, אך לא זה העיקר. העיקר הוא שאיפתם לפתח בעתיד רצף אורבני בין בית-לחם לרמאללה כדי לעטוף את ירושלים משלושה כיוונים, צפון, דרום ומזרח. רבין והבאים אחריו הבינו שמי שיבנה ב-E1 יבטיח לעצמו את ירושלים המזרחית, ולכן ביקשו לתקוע טריז בטבעת החנק הפלשתינית באמצעות רצף יהודי ממבשרת ציון במערב ועד מבשרת אדומים, הלא היא E1, במזרח.

צ'כיה בעקבות צ'רצ'יל

איפה עומדים האירופים בסיפור הזה? לא קשה לנחש. הם מקפידים להצהיר על תמיכתם ב"מדינה פלשתינית בת-קיימא בעלת רציפות טריטוריאלית". המינוח הזה מתייחס בין היתר ל-1E. אם האזור המדובר יהיה בידי ישראל, לפלשתינים לא יהיה רצף בנוי בין בית-לחם לבית-חנינא. האירופים, ובמקרה זה גם האמריקנים, מצדדים בפלשתינים. 1E הוא סדין אדום עבורם מכיוון שהוא מאיים על חזונם לכינון מדינה פלשתינית בהתאם לתנאיהם. לכן הגיבו באופן חריף כל כך. "לכסף שאנו משקיעים כאן יש מטרה", הסביר השגריר רותר, "הוא נועד לבניית מדינה". לא מתאים לאירופים שישראל תפעל על-פי האינטרסים שלה ולכן הם מנסים לכפות עליה לפעול על-פי האינטרסים שלהם. על הדרך יש כמובן מערכת בחירות, ואם אפשר לחבוט קצת בנתניהו אז למה לא. בסוף זו הרי אותה שיטה עתיקה של שיתוף פעולה בין השמאל הישראלי, התקשורת הישראלית והקהילה האירופית.

בתוך ים הצביעות הזה, מדינה אירופית אחת נצמדה בהגינות לעקרונותיה. צ'כיה. זה לא קל לצ'כים. אחרי הכול מדובר במדינה קטנה התלויה בשכנתה הגדולה גרמניה, אלא שלצ'כים יש עקרונות. "שמרנו על המדיניות העקבית שלנו, הקוראת להימנע מצעדים חד-צדדיים", מסביר שגריר צ'כיה בישראל, תומס פוג'ר. "יש לנו עמדה עקבית בת 20 שנה המתבססת על הניסיון שלנו, כאשר צ'כיה נפרדה מסלובקיה. אנחנו חושבים שהדרך להשיג שלום ולפתור סכסוך היא משא-ומתן ישיר, בלי צעדים חד-צדדיים ובלי הכתבות מהקהילייה הבינלאומית. זו הגישה שלנו והצגנו אותה גם בדיוני האיחוד האירופי. אנו מגיבים באופן שוויוני לישראל ולפלשתינים ואיננו מפתיעים שום צד. זה בסיס המדיניות שלנו".

הרקע לעמדה הזו של צ'כיה הוא הסכם מינכן הידוע לשמצה. הצ'כים זוכרים את מה שהישראלים משום מה נוטים לשכוח. לאירופה, כפי שחוותה ישראל בשבוע האחרון, יש רקורד מוכח של בגידה בחברים, על אחת כמה וכמה יהודים. הקהילייה הדיפלומטית והתקשורת הבינלאומית קידשו את ההסכם עם היטלר, ממש כפי שהן סוגדות היום לתהליך המדיני. צ'מברליין הכריז אז על "שלום בזמננו", ורק צ'רצ'יל קלקל את החגיגה כשאמר: "בריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה. היא בחרה בחרפה ותזכה במלחמה".

גושפנקה לדוח לוי

אולי מטעמי בחירות, אולי מטעמים ענייניים ומן הסתם בגלל שילוב בין השניים, ישראל לא בחרה בחרפה. מעבר להודעה של נתניהו ביום שישי שעבר ובנוסף להחלטת המנהל האזרחי לקדם את הבנייה ב-1E בזמן שנתניהו בביקור מדיני באירופה – אימצה הממשלה מתחת לרדאר הצהרה חשובה. למעשה, הפרק המהותי ביותר מתוך דוח לוי קיבל גושפנקה רשמית.

בישיבת הממשלה ביום ראשון שעבר קיבלה הממשלה החלטה הצהרתית המגדירה, אומנם בזהירות, את שטחי יו"ש כנתונים במחלוקת. זאת בניגוד להגדרה המקובלת בעולם הרואה בהם שטחים תחת כיבוש. בהחלטה נאמר: "לעם היהודי זכות טבעית, היסטורית וחוקית למולדתו ולבירתה הנצחית, ירושלים. למדינת ישראל, כמדינת העם היהודי, יש זכות ותביעה לאזורים שמעמדם שנוי במחלוקת בארץ ישראל". עוד נאמר כי הממשלה החליטה "לדחות את החלטת העצרת הכללית ולקבוע כי אין בהחלטה האמורה כדי לשנות את מעמד האזורים השנויים במחלוקת, אין בה כדי להקנות כל זכות ואין בה כדי לגרוע מזכויות כלשהן של מדינת ישראל והעם היהודי בארץ ישראל".

ראש הממשלה השמיע באותה ישיבה דברים שלא נשמעו מפיו זמן רב. אחרי שנים שבהן הוא מתחייב לתהליך המדיני, ומדבר על "הסכם תוך שנה", אמר נתניהו כי "הפלשתינים רוצים להשתמש בתהליך המדיני כדי להביא לקִצה של מדינת ישראל. ההליכה לאו"ם היא חלק מזה". כדאי לזכור את המשפט ליום שבו יתחדש המשא-ומתן.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חסימה של מבצע הכיתור
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
10/12/12 12:52
2
עז כועסת
10/12/12 15:08
3
ב_שמואל
10/12/12 19:12
4
מומחה ל-ZB
10/12/12 19:28
 
אראל
11/12/12 10:47
5
דודי30
11/12/12 11:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את סיפור הסרט הנודע ("המלך ואני") בו כיכב יול ברינר המנוח עם דבורה קר, עיבד למחזה ירון כפכפי, שכתב לו את הפזמונים והלחנים. יחד עם הבימוי המוקפד והיצירתי של משה קפטן, התלבושות המרהיבות האותנטיות שעיצב יובל כספין, התפאורה המעוצבת להפליא של סבטלנה ברגר והתאורה של זיו וולושין הכה ראוי - הם הערובה להצלחת השחקנים המחוננים בקונטקסט הזה.
10/12/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
מחשבות ותהיות רבות נארזו באריזת שי מקסימה ולוכדו לקובץ שירי ילדים פורה ומפרה. המשוררת פועה שלו-תורן רשמה את החרוזים התואמים לתווי הסיפורים, והצייר דני קרמן, היטיב לנגן את המנגינות הסוחפות באיוריו. השירים המחורזים לטף, עשויים בטוב טעם וכל הורה יכול לפרשן כרצונו לילדיו בעת ההקראה. דוגמה קלאסית לחבור ההורה (הפוטנציאלי) אל הסיפור: "איך האפרֹח יצא" (כשהנושא מוכר) ולעולם אין הסכמה עליו. מי קדם למה - 'הביצה או התרנגולת'. בעוד כולנו מסכימים שהרך הנולד, בין אם הוא גוזל (אפרוח). או גוזל (תינוק). משהבשיל דיו לצאת אל העולם, שוב אינו מתמהמה ובא אל 'האור' בתום לב.
10/12/2012  |  אדלינה קליין  |   כתבות
מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הממ"מ, נחשב למוסד הגון, אחראי ואובייקטיבי. חברי כנסת שמבקשים לגבש את עמדתם בעניינים שונים פונים אליו ומבקשים חוות דעת ונתונים. התוצרת שמנפיקים במרכז משמשת פעמים רבות בסיס חשוב לדיוני הוועדות ובהמשך אף לקבלת החלטות. לפני שנה וחצי פִרסם הממ"מ מחקר חשוב בעניין נתוני הפשיעה של "מסתננים ומבקשי מקלט" בישראל. ברקע עמדה האווירה הציבורית, עדיין לא מגובה בנתונים, שחשה שהמסתננים אחראים לכמות נכבדה של פשיעה באזורים שבהם הם מסתובבים. ממצאי המחקר שחיבר ד"ר גלעד נתן, איש מרכז המידע של הכנסת, היו לפיכך מפתיעים. מפתיעים מאוד. "להאשמות הנשמעות בדיון הציבורי שמתקיים בדבר הפשיעה הגוברת בעקבות הגידול באוכלוסיית המסתננים ומבקשי המקלט בישראל אין בסיס עובדתי", קבע בנחרצות. "...נתוני הפשיעה של זרים מאפריקה... מראים ששכיחות העבריינות באוכלוסיה זו נמוכה משכיחותה בקרב האוכלוסיה הכללית באופן ניכר". הדוח הזה, שעשה שימוש בביטויים פובליציסטיים, בלתי מחקריים בעליל, ולפרקים נראה כמי שבא להתנצח עם דעת הקהל הישראלית יותר מאשר להציג נתונים למחוקקים, זכה כצפוי לחשיפה רחבה. זה היה יום חגם של ארגוני הסיוע למסתננים, שהתראיינו לדעת בכל כלי התקשורת. סוף-סוף התברר שכל הטענות כלפי המסתננים מופרכות. שהכול נובע מגזענות חשוכה.
10/12/2012  |  קלמן ליבסקינד  |   כתבות
הגעתי בשעה 14:30. עוד יום בתפקיד אחראית משמרת במחלקה. ההרגשה המוכרת שאני נכנסת לשדה קרב מתחילה כבר בכניסה לבית החולים, עם הגעתה של שיירת אמבולנסים שהביאה חולים למיון.
09/12/2012  |  סינורא לוגסי  |   כתבות
היום (יום א', 9.12.12) לפני 79 שנים נולד שלדון אדלסון.
09/12/2012  |  שרלי שטרית  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il