בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
"מלך סיאם" בתיאטרון אורנה פורת [צילום: כפיר בולוטין]
|
|
|
מלך סיאם בתיאטרון אורנה פורת
|
מחזמר שונה מכל אלה שהילדים והנוער הורגלו בהם, "מלך סיאם", עולה בתיאטרון אורנה פורת. לא סיינס פיקשן, לא מכשפים ומפלצות, ולא דוגמנים ודוגמניות בתור שחקנים. אלא הצגה איכותית ברמה בלתי רגילה. ולא בכדי
|
|
קלייר בן דויד ומיקי לאון [צילום: כפיר בולוטין]
|
|
|
|
|
את סיפור הסרט הנודע ("המלך ואני") בו כיכב יול ברינר המנוח עם דבורה קר, עיבד למחזה ירון כפכפי, שכתב לו את הפזמונים והלחנים. יחד עם הבימוי המוקפד והיצירתי של משה קפטן, התלבושות המרהיבות האותנטיות שעיצב יובל כספין, התפאורה המעוצבת להפליא של סבטלנה ברגר והתאורה של זיו וולושין הכה ראוי - הם הערובה להצלחת השחקנים המחוננים בקונטקסט הזה. מה מצא חן בעיניכם בהצגה? שאלתי את גלעד ודניאל. "שהכל התרחש במקום אחד, ושההצגה כה שונה מכל האחרות שראינו עד היום", ענו. ואכן, ארמונו של מלך סיאם, אליו מגיעה המחנכת והמורה מאנגליה אנה (קלייר בן דויד בעלת קול הזהב), הוא מקום בו מרוכזת ההתרחשות. ודברים אכן מתרחשים, כששתי תרבויות כה שונות - זו מהמזרח הרחוק, וזו מהמערב, נפגשות ומתעמתות. והמתח הנוצר מהמפגש הזה, הוא שיוצר את הדרמה. המלך הקשוח (מיקי לאון, שהמלכותיות נסוכה בו בכל תפקידי המלכים שמילא בתיאטרון גשר - כמו יאסון, בעלה של מדאה), שחזותו המרשימה מפילה חיתתה על כל סובביו. מילה מפי קולו הרועם, וכולם משתטחים על גחונם ומשתחווים. וכשאדם קשוח כזה נתקל באשה מודרנית מערבית ועדינה כמו המורה אנה - מתלקחות מריבות עד כדי כך שאנה אורזת את חפציה ורוצה לחזור לאנגליה עם בנה לואיס. שיעורים לילדים הצופים הילדים הצופים בהצגה לומדים ממנה הרבה: מהי מערכת יחסים בחצר מלך אמיתי, לא מהאגדות; במה מתבטא ההבדל בין תרבויות המזרח והמערב; הם מבחינים בסגנון הלבוש ועיצוב העיטורים בארמון; הם מגלים את תנועות המחול הסיאמי, עם הדגש על תנועת כפות הידיים (ואחרי ההצגה הם חוזרים על התנועות והשירים היפים); והכי הכי חשוב - הם לומדים כיצד החברות שנוצרת בין הנסיכה המתוקה והמקסימה לבין לואיס, בנה של אנה (אור מאיר החביב), גורמת בסופו של דבר לגשר על כל הפערים, ולהישארותם של אנה ולואיס בסופו של דבר בסיאם. הם גם מגלים שתאילנד של היום היא מה שהייתה פעם סיאם. תענוג לחזות בהצגה עם מרכיבים איכותיים כה בעלי משקל, שהתיאטרון השקיע בה את מיטב היוצרים, וכן שני שחקנים מנוסים כזמרת המחוננת קלייר בן דויד ושחקן תיאטרון גשר מיקי לאון, בצד חבורת בוגרי בתי ספר למשחק צעירים מקסימים, חינניים, בעלי יכולת משחק מעולה כשביניהם בולטים כמה זמרים בעלי קולות מרשימים ביותר - כמו שמעון חאבה כיועץ המלך, רועי קקון כנסיך צ'וללונגקורן, וכן "האישה הראשונה" של המלך - מאיה מדג'ר, דפי אלפרן נוי הלפרין ויהונתן מגון. כל אחד מהיוצרים שהוזכרו לעיל הוא פנומן בתחומו, וההצגה היא פנינה תיאטרונית שצריך לרוץ ולראותה.
|
אור מאיר והנסיכה [צילום: כפיר בולוטין]
|
|
|
|
תאריך:
|
10/12/2012
|
|
|
עודכן:
|
10/12/2012
|
|
עליס בליטנטל
|
מלך סיאם בתיאטרון אורנה פורת
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ללה
|
12/12/12 18:54
|
|
מחשבות ותהיות רבות נארזו באריזת שי מקסימה ולוכדו לקובץ שירי ילדים פורה ומפרה. המשוררת פועה שלו-תורן רשמה את החרוזים התואמים לתווי הסיפורים, והצייר דני קרמן, היטיב לנגן את המנגינות הסוחפות באיוריו. השירים המחורזים לטף, עשויים בטוב טעם וכל הורה יכול לפרשן כרצונו לילדיו בעת ההקראה. דוגמה קלאסית לחבור ההורה (הפוטנציאלי) אל הסיפור: "איך האפרֹח יצא" (כשהנושא מוכר) ולעולם אין הסכמה עליו. מי קדם למה - 'הביצה או התרנגולת'. בעוד כולנו מסכימים שהרך הנולד, בין אם הוא גוזל (אפרוח). או גוזל (תינוק). משהבשיל דיו לצאת אל העולם, שוב אינו מתמהמה ובא אל 'האור' בתום לב.
|
|
|
מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הממ"מ, נחשב למוסד הגון, אחראי ואובייקטיבי. חברי כנסת שמבקשים לגבש את עמדתם בעניינים שונים פונים אליו ומבקשים חוות דעת ונתונים. התוצרת שמנפיקים במרכז משמשת פעמים רבות בסיס חשוב לדיוני הוועדות ובהמשך אף לקבלת החלטות. לפני שנה וחצי פִרסם הממ"מ מחקר חשוב בעניין נתוני הפשיעה של "מסתננים ומבקשי מקלט" בישראל. ברקע עמדה האווירה הציבורית, עדיין לא מגובה בנתונים, שחשה שהמסתננים אחראים לכמות נכבדה של פשיעה באזורים שבהם הם מסתובבים. ממצאי המחקר שחיבר ד"ר גלעד נתן, איש מרכז המידע של הכנסת, היו לפיכך מפתיעים. מפתיעים מאוד. "להאשמות הנשמעות בדיון הציבורי שמתקיים בדבר הפשיעה הגוברת בעקבות הגידול באוכלוסיית המסתננים ומבקשי המקלט בישראל אין בסיס עובדתי", קבע בנחרצות. "...נתוני הפשיעה של זרים מאפריקה... מראים ששכיחות העבריינות באוכלוסיה זו נמוכה משכיחותה בקרב האוכלוסיה הכללית באופן ניכר". הדוח הזה, שעשה שימוש בביטויים פובליציסטיים, בלתי מחקריים בעליל, ולפרקים נראה כמי שבא להתנצח עם דעת הקהל הישראלית יותר מאשר להציג נתונים למחוקקים, זכה כצפוי לחשיפה רחבה. זה היה יום חגם של ארגוני הסיוע למסתננים, שהתראיינו לדעת בכל כלי התקשורת. סוף-סוף התברר שכל הטענות כלפי המסתננים מופרכות. שהכול נובע מגזענות חשוכה.
|
|
|
הגעתי בשעה 14:30. עוד יום בתפקיד אחראית משמרת במחלקה. ההרגשה המוכרת שאני נכנסת לשדה קרב מתחילה כבר בכניסה לבית החולים, עם הגעתה של שיירת אמבולנסים שהביאה חולים למיון.
|
|
|
היום (יום א', 9.12.12) לפני 79 שנים נולד שלדון אדלסון.
|
|
|
הצלם האמריקני-יהודי הבינלאומי ספנסר טוניק, שהתפרסם בצילומי הנוף המונומנטליים שלו בהם משתתפים אלפי אנשים מעורטלים, נטל לעצמו משימה - לעורר את תשומת לב העולם לאסון האקולוגי המתרחש בים המלח, אסון בלתי הפיך. את צילומיו הוא עשה בעזרת התנדבותם של 1,200 אנשים שהסכימו להתפשט ולהתייצב לצילומים בכל סצנה שהוא בחר להעמיד או להשכיב אותם.
|
|
|
|