|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

איש הנדל"ן של השבוע

1,300 המשקיעים של אלחנן רוזנהיים

איש עסקים מרעננה אירגן 200 קבוצות משקיעים, שהשקיעו 900 מיליון דולר בהשתתפות בפרויקטים בחו"ל איך וממה מרוויחה פרופימקס, ואיך התמודדה עם משבר הנדל"ן השקיעו גם בקרן הלוויס הישראלית
08/03/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אלחנן רוזנהיים, הבעלים של חברת פרופימקס

אלעזר לוין
פרופימקס השקיעה 15.85 מיליון דולר בריאליטי

אלחנן רוזנהיים, 67, הוא לכאורה איש עסקים צנוע, המתגורר ועובד ברעננה ואיננו מוכר לציבור הרחב. אבל לגבי 1,300 ישראלים הוא אחד האנשים החשובים ביותר בפעילותם העסקית: רוזנהיים הוא בעליה של חברת פרופימקס, המארגנת קבוצות של משקיעים ישראלים, לרכישת נתחים במיזמי נדל"ן ברחבי העולם.

News1 חשף השבוע [ראה משמאל], שפרופימקס אירגנה, לראשונה ב-16 שנות קיומה, קבוצת ישראלים, שרכשו נדל"ן בישראל. הקבוצה רכשה, ב-15.8 מיליון דולר, כ-24% מההנפקה הפרטית של קרן ריאליטי 2, המשקיעה ברכישת מגרשים, השבחתם ומכירתם ברווח. אבל, שלא תהיה טעות: עסקה זו מהווה חלק צדדי מאוד בפעילותה המסועפת של פרופימקס. הפעילות נעשית בשקט, כמעט בסתר. News1 חושף היום פרטים רבים על פעילות החברה, וגם את האדם העומד בראשה.

פעילותה של החברה בנויה על עיקרון הקטנת הסיכון: ראשית, נכנסים רק להשקעות מומלצות על-ידי חברות בינלאומיות אמינות. שנית, אנשי פרופימקס עורכים בדיקת נאותות משלהם לגבי כל השקעה; החברה מעסיקה 40 איש, בעיקר מנתחי עסקות ומנהלי מכירות, בניצוחה של הכלכלנית ורואת החשבון טלי שליט. שלישית, גם ההשקעה הקטנה יחסית של הישראלים מתחלקת בין עשרות משקיעים. רביעית, כל משקיע נדרש להוכיח שיש לו אמצעים נזילים גדולים פי כמה מהסכום שהוא משקיע.

200 פרויקטים, 15 קרנות

בראיון ל-News1 מספר רוזנהיים: "הקמתי את החברה ב-1997. המדיניות הייתה ונשארה, לארגן קבוצות של משקיעים ישראלים, שכל אחד מהם ישקיע סכום קטן (הכל יחסי, שיחד יוכלו לרכוש השתתפות בעסקת נדל"ן בינלאומית גדולה. הקבוצות הן בנות 30 עד 35 איש לכל היותר, בגלל מגבלה חוקית). הפעילות הממשית החלה ב-2001. במשך השנים רכשנו שם טוב, וקבוצות בינלאומיות רציניות מציעות לנו להשתתף בהשקעות. עד היום השקענו ב-200 פרויקטים ובכ-15 קרנות נדל"ן בינלאומיות".

כמה משקיעים ריכזת? כמה השקיעו?

רוזנהיים: "המדובר ב-1,300 איש, מכל ענפי הכלכלה. כמעט כולם ישראלים. גם 30 משקיעי החוץ שהשקיעו באמצעותנו הם כאלו שהגיעו לחברה דרך קרובי משפחה בישראל. בסך-הכל השקענו 900 מיליון דולר, שהם כ-4.5 מיליון דולר בממוצע לכל פרויקט או קרן".

זה הרבה או מעט?

רוזנהיים: "לגבי ישראל אלו סכומים גדולים. אך יש לזכור, שסך ההשקעות של יזמים מכל העולם בכל 215 הפרויקטים והקרנות הגיע ל-35 מיליארד דולר! החלק 'הישראלי' הוא כ-2.5% מסך ההשקעות. שוק הנדל"ן העולמי הוא עצום".

4.5 מתוך 91 מיליון דולר

תן דוגמה.

רוזנהיים: "חברת REAL ESTATE CAPITAL PARTNERS, המנהלת נכסים ב-8 מיליארד דולר, בעיקר בארה"ב, הציעה לנו להשתתף בהשקעה לרכישת שתי שכונות בדנוור, קולורדו, ובהן 642 דירות-גן. ההשקעה הכוללת היא כ-91 מיליון דולר, מזה כ-22 מיליון דולר הון עצמי, והיתר הלוואה בנקאית. הקבוצה שאנחנו מארגנים - חלקם משקיעי חוץ הקשורים אתנו - משקיעה בהון עצמי 4.25 מיליון דולר, כלומר כ-20% מסך ההשקעה. סכום המינימום להשקעה הוא 70 אלף דולר. הדירות מושכרות בתשואה של כ-10%. קבוצה שנייה שאירגנו, אף היא בהשקעה של 4.25 מיליון דולר, שותפה ב-8% בעסקה לרכישת 310 דירות בפילדלפיה, המושכרות בתשואה של 8%. כאן, השקעת המינימום היא 150 אלף דולר לאדם".

העסק בנוי רק על הכנסה שוטפת נוכחית מדמי שכירות?

רוזנהיים: "לא ולא! בדנוור, למשל, מתכננים להשביח את הדירות, והדבר יאפשר להעלות בעתיד את דמי השכירות לתשואה של 14%. בשני הפרויקטים שהזכרתי, וכמובן גם בכל פרויקט אחר, יש אופציה למכור אותו בעתיד ברווח הון. עד היום נמכרו כשליש מ-200 הפרויקטים שהשתתפו ברכישתם".

25 ק"מ מהבית הלבן

יש גם פרויקטים גדולים יותר?

רוזנהיים: "לפני מספר חודשים סגרנו עסקה, ביוזמת חברת MILESTONE, שאנחנו קשורים איתה שנים: המדובר ברכישת שכונה בת 550 דירות באלכסנדריה, וירג'יניה, 25 ק"מ מהבית הלבן. ההשקעה כולה היא 130 מיליון דולר, מתוך זה 46 מיליון דולר הון עצמי, וקבוצת המשקיעים שאירגנו משתתפת ב-4.3 מיליון דולר. כל משקיע ישראלי הכניס לפחות 175 אלף דולר. השכירות תיתן תשואה של 10%, שתעלה ל-12.5% לאחר השבחת הדירות".

האם נכנסתם בכוחות עצמכם לעסקה כלשהי?

רוזנהיים: "לא! אנחנו עובדים רק עם שותפים מקומיים, בעיקר עם 18 חברות נדל"ן בינלאומיות. הזכרתי שתיים מהן. חברות בולטות אחרות שאנחנו עובדים איתן הן TAURUS ,WILKOW ,PAREDIM ואחרות. המדובר בחברות מארה"ב, אנגליה, גרמניה והודו".

אתם משקיעים גם מחוץ לארה"ב?

רוזנהיים: "לא גם, אלא בעיקר! רק 17% מההשקעות שלנו הן בארה"ב. 51% מההשקעות הן באירופה, בעיקר בגרמניה, ספרד ומדינות אחרות. יש לנו השקעות בקנדה, במדינות אסיה ואפילו באוסטרליה ובדרום אמריקה".

האי היווני

היכן אינכם פעילים?

רוזנהיים: "בעבר השקענו בטורקיה, אך המתיחות המדינית בין ישראל לטורקיה הביאה להקפאת הפעילות. יש לנו השקעה אחת ביוון, מן העבר: אנחנו שותפים בקבוצה שרכשה, יחד עם יצרנית הליקר הידועה מטאסקה, חלק מהאי היווני מילוס. כמובן שכיום איננו נכנסים לשם בהשקעות חדשות. בעבר השקענו בהונגריה - והפסקנו".

מה קונים בעיקר?

רוזנהיים: "שכונות מגורים מהוות 16% מסך ההשקעות, ומרכזים מסחריים 21%. היתר מתחלק בין כל סוגי הנדל"ן האחרים. 22% מההשקעות הן מעורבות".

איך השפיע עליכם משבר הנדל"ן העולמי של השנים האחרונות?

רוזנהיים: "אחת הבעיות המרכזיות היתה, שלאור ירידת שוויים של הנכסים, דרשו בנקים, שנתנו מימון, שהמשקיעים יגדילו את השקעתם בהון עצמי. ב-18 מקרים נאלצנו לפנות לקבוצות המשקיעים, ולבקש מהן להזרים עוד הון עצמי. ב-15 מהמקרים קיבלנו תשואה חיובית. כללית, כמובן שנאלצנו להיות זהירים יותר. למרות כל הזהירות, 11 מהעסקות שלנו הסתיימו בשנים אלו בהפסד".

מגרש בפלורידה הוזל ב-80%

היו גם יתרונות במשבר?

רוזנהיים: "בשנים האחרונות נכנסנו ליותר מ-20 השקעות, תוך ניצול המצב שנוצר. למשל, השתתפנו ברכישת מגרשים לבנייה למגורים בטמפה, פלורידה, במחיר הנמוך ב-80% ממחירי השיא. השתתפנו גם ברכישת 1,130 סניפים של הבנק מספר 2 בספרד, שהיה זקוק למזומנים. השתפנו גם ברכישת 1,750 דירות בפיניקס אריזונה, ב-182 מיליון דולר. השתתפנו גם ברכישת בנייני משרדים באנגליה, איטליה וגרמניה. לפני שנים נכנסנו בהודו, שבה פעלו 60 חברות השקעה בינלאומית. 52 מהן פשטו את הרגל. רק ארבע חברות ירוויחו, ואנחנו אחת מהן, כי היינו זהירים מאוד!"

ממה וכמה מרוויחה פרופימקס?

ממה אתם מרוויחים?

רוזנהיים: "לחברת פרופימקס יש אופציה להשתתף בכל השקעה. במקרה כזה, אנחנו מקבלים תשואה כמו כל משקיע אחר. בנוסף, כשקבוצת משקיעים מוכרת נכס, ומרוויחה עליו, אנחנו מקבלים חלק מהרווח, אך רק לאחר שהמשקיעים הרוויחו 9%. בשנים האחרונות גם התחלנו לגבות דמי ניהול של 0.25% מההשקעה".

פרופימקס היא חברה פרטית, ולכן אין נתונים על רווחיה.

ההשקעה בריאליטי הייתה הראשונה שלכם בישראל?

רוזנהיים: "זו השקעה ראשונה בנדל"ן. קודם לכן השקענו בפרויקט אנרגיה של חברת הלוויס. ייתכן שבעתיד נשקיע שוב בישראל, אך מרכז הפעילות שלנו היה ונשאר העולם הגדול".

תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1,300 המשקיעים של אלחנן רוזנהיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האמוציות חזקות יותר ולכן כל נושא בימים האחרונים ובימים הבאים, מקבל גוונים עזים, הצובעים את הרגשות ומשפיעים על אופי האירועים במילים ובמעשים. התקופה אינה קלה (לשאלותיכם בימים אלה), בגלל העומס הרגשי. זה זמן בו קיימת תחושה שאנו נפגשים בכמה רוחות רפאים מהעבר, לפני שאנו ממשיכים קדימה, לכן זה לא הזמן להכין תוכניות מוגדרות, או להמשיך בסדר יום נוקשה או בשגרה. מרקורי עדיין בנסיגה גורם לקצת שיכחה, בלק-אאוט במחשבה, קושי להתרכז, לצד הרהורים על מה שהיה. אלה לא ימים לקידום אמביציות אישיות או לדחוף חזק מדי לאיזשהו מקום.
08/03/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
בשלהי מלחמת העולם הראשונה נשלח הסופר, העיתונאי והמחנך הצעיר, משה דוד גאון, לארגנטינה לצרכי הסברה בקרב עדת יהודי ספרד. משנשאל על-ידי אותם מיוחסים שבפניהם הופיע באיזו לשון ידבר אליהם - הוא השיב קצר ולעניין: "בלשון הדיבור של אבותינו - לאדינו".
08/03/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
שתי שאלות העסיקו את חברי סיעת הבית היהודי שהתכנסו לישיבה. מי העביר את פרשת מפקד הארגזים לידיעות אחרונות, ומה תהיינה ההשלכות. כלומר, מי יתמנה כעת לשר מטעם הבית היהודי. המתח בחדר היה רב. ניסן סלומינסקי פילס את דרכו בקרב המתכנסים תוך לחיצות ידיים והתיישב במקומו כשעמיתיו לסיעה מביטים בו כפי שמביטים בני משפחה בחולה שצפוי להוריש להם כסף רב.
08/03/2013  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
על פניו נותר, עדיין, מוצאו של כריסטופר קולומבוס, בגדר של תעלומה. אלא שתחקירים היסטוריים חדשים מעידים בבירור שמגלה יבשת אמריקה היה, למעשה, יהודי אמיתי.
07/03/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
אף אחד לא רוצה להגיע ליום שבו הוא נאלץ להתמודד מול חברת הביטוח בניסיון לממש את זכותו לפיצוי. פעמים רבות, הגשת התביעה היא יריית פתיחה למאבק משפטי ממושך וסיזיפי שסופו לא ידוע מראש. אזרחים הנפגעים בתאונה, בין אם מדובר בתאונת דרכים או בתאונת עבודה, מוצאים את עצמם בהליך של תביעות משפטיות ממושכות נגד חברת הביטוח שעשוי להימשך שנים.
06/03/2013  |  אפרת אהרוני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il