הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
כתבות
ראשי  /   דת ומסורת  חברה ומשפחה  מגדר  ממשל  רכב/תחבורה    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
דת ומסורת
הדרת נשים
חברה ומשפחה
כנסת 19
מגדר
ממשל
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
מניפולטיבית וספסרית
09/07/2015   |   יואב יצחק
 
 
 
רצח בלתי מפוענח
08/07/2015   |   פנחס (פיני) פישלר
 
 
 
איך זה קורא?
08/07/2015   |   יצחק מאיר
 
 
 
בורחים מהחום
08/07/2015   |   יפעת גדות
 
 
 
מתווה הגז: היבטים אזוריים ובינלאומיים
08/07/2015   |   עודד ערן
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
הפארסה מתפוצצת
רק 20% מ"קווי המהדרין" דווחו לממשלה
נוסע חרדי ב"קו מהדרין" [צילום: פלאש 90]

תחנת המוצא של צוות דנה
עידן יוסף
בלשכת היועמ"ש סבורים שסגירת הדלת האחורית באוטובוס תמנע הדרת נשים, אך אינם יודעים שבקווי הפרדה רבים הדלת האחורית סגורה לעלייה. חוסר היכרות עם המציאות מנע טיפול בשורש הבעיה - תכנון נכון של הקווים
לרשימה המלאה

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

חרדים לא מדירים נשים
עידן יוסף
עשרות הנוסעים שישבו בקו 451 של אגד ולא צייצו כאשר התיישבה אישה בקדמת האוטובוס מוכיחים כי הציבור החרדי אינו חפץ באמת בכך שנשים יישבו מאחור
לרשימה המלאה

עידן יוסף
דיווח מוזר: "רק" 10 "קווי מהדרין"

אחיזת עיניים
כן-עלייה או לא-עלייה מדלת אחורית בכלל אינה הבעיה של קווי ההפרדה, אלא הסימפטום. פעם אחר פעם מנסים נציגי משרד התחבורה להוליך שולל את נציגי הציבור בוועדות הכנסת השונות, ולהציג את נושא פתיחת הדלתות כחזות הכל. בתופעות האלימות המילולית ולעיתים רחוקות גם הפיסית מצד נוסעים חרדיים קיצוניים כלפי נשים יש אשם אחד משרד התחבורה. הוא מתכנן את מסלול הקווים הללו בצורה שמנוגדת לכללי תחבורה ציבורית המקובלים בעולם, ובעצם "תופר" את הקווים בצורה כזו שמי שאינו חרדי לא יעלה עליהם. הרחבתי את הדיבור על כך במסגרת מאמרים קודמים בנושא. פה בדיוק קבור הכלב. נדמה לעיתים כי מי שמכתיב את מסלולי הקווים ובכך למעשה מעודד הפרדה מגדרית הוא עסקנים חרדיים ולא גורמי מקצוע משרד התחבורה. השאלה הגדולה היא כמה עוד נוסעות יהיו מושא להטרדות ולמתקפות עד שמישהו יציב למשרד התחבורה שלט עצור.
▪ עידן יוסף

משרד התחבורה חושף כי בישראל קיימים כ-50 קווי הפרדה ובכך מגלה שמשרד המשפטים הטעה את הממשלה כאשר מסר על 10 קווים בלבד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקיים דיון מיוחד: "אני מרגישה אי-נוחות. משהו פה לא מסתדר"

  דוח מסכם של הוועדה לבדיקת הסדרי ההסעה בתחבורה ציבורית בקווים המשמשים את המגזר החרדי/ דוח  
  קווי מהדרין / מסמך  
+


▪  ▪  ▪
סגן ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, דרור גנון, חושף כי בישראל פועלים כ-50 "קווי מהדרין", קווי תחבורה ציבורית בהם מתקיימת הפרדה בין נשים לגברים בציבור החרדי. נתונים אלה עומדים בסתירה לדיווח אותו מסר משרד המשפטים לממשלה, לפני ארבעה חודשים, ולפיו חלה ירידה במספר קווים אלה, והוא עומד על 10 בלבד - כחמישית מאשר מספרם האמיתי של הקווים.

גנון אמר את הדברים במהלך דיון שקיימה (יום ב', 28.7.14) בכנסת הוועדה לקידום מעמד האישה, בנושא יישום המלצות דוח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים. במשרד המשפטים מסרבים להסביר מדוע מסר דיווח שאינו מהימן. על היותו של הדיווח מנותק מהמציאות, הצביע News1 כבר בחודש מרס 2014, ולאחרונה אף חשפנו כי משרד התחבורה לא זו בלבד שאינו עושה כדי לחסל את תופעת ההפרדה באוטובוסים, אלא מוסיף לפחות עשרה קווים בעלי היתכנות להיות קווי הפרדה.

נציג משרד התחבורה סיפר למשרד התחבורה על הרפורמה אותה מקדם המשרד לפתיחת הדלתות האחוריות של האוטובוסים באופן שיאפשר עלייה מהן של נשים וגברים. לדבריו, ייפתחו הדלתות האחוריות לפי קריטריונים, בשלושה שלבים – תחילה בגוש-דן (בכמה קווים עמוסים ובקו המקדים – מס' 1), בקו 125 (ת"א-בת ים) המבצע 800 נסיעות ביום, בקווי ה-70' בירושלים (קווים עורקיים הנעים באוטובוסים ארוכים ומהווים 17% מפעילות התחבורה הציבורית בעיר) ו-3 קווים "כבדים" בחיפה. לדבריו, עד סוף 2016 צפויים שלושת השלבים להסתיים וב'קווי מהדרין' שבהם לא יתקיימו הפרמטרים לא תתאפשר עלייה מדלת אחורית.

יש דילוג ויש דילוג

מה שלא גילה גנון לוועדה הוא שרפורמת הדילוג, בה נפתחות הדלתות האחוריות ולמעשה מתאפשר דילוג על הנהג, כמעט שאינה קשורה לקווי ההפרדה מאחר שהיא נוגעת לקווים עירוניים עמוסים בעוד שכמעט כל קווי ההפרדה הם קווים בין-עירוניים שבהם העלייה נעשית רק בדלת הקדמית, ולמרות זאת מתקיימת בהם הפרדה. הגורם לכך הוא משרד התחבורה ש"תפר" עשרות קווים בעלי אופי חרדי באופן שיעברו רק בריכוזים חרדיים וידלגו על תחנות בהן עלולים לעלות גם נוסעים שאינם חרדיים.

גנון התחייב כי במכרז בקרת אוטובוסי התחבורה הציבורית, הצפויה להתחיל בחודש ספטמבר, יהיו לא רק בקרים אלא גם בקריות (ממין נקבה). בעבר התברר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כי בקרה קודמת בעניין הפרדה בקווי תחבורה ציבורית נעשתה בעיקר בידי בקרים ממין זכר, כך שלא ניתן שיקוף אמיתי למידת ההפרדה בקווי ההפרדה. בניגוד לדרישת ועדת הכלכלה, לדרישת ועדת השרים לקידום מעמד האישה ולדרישת הצוות שהקים היועץ המשפטי לממשלה למניעת הדרת נשים, במכרז הנוכחי אין דרישה לשילוב נאות של בקריות, ואין ציון מפורש של בקרות הפרדה מיוחדות בקווים המשמשים בעיקר חרדים. בהיעדר בקריות לא ניתן יהיה להיערך כנדרש כדי לבצע כראוי את הבקרה בקווים על-מנת לוודא שאין הפרדה בין המינים. תגובת משרד התחבורה: "אין כל הבדל מבחינתנו בין בקר שהוא גבר או אישה".

יושב-ראש הוועדה, חברת הכנסת עליזה לביא, חשדה שהתשובה שנותן לה נציג משרד התחבורה אינה לעניין. היא פנתה לגנון ואמרה לו: "אני מרגישה אי-נוחות וצריכה הבהרה. משהו פה לא מסתדר לי. אני מרגישה מבולבלה – שואלת איקס ומקבלת תשובה וואי". לביא החליטה לקיים דיון מיוחד בנושא קווי ההפרדה, ואולי אף יתקיים סיור של הוועדה בקווי הפרדה.

הוועדה שמעה סקירה מעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ). זילבר גילתה כי הצוות למניעת הדרת נשים אינו פועל רק על-פי תלונות אלא גם יוזם דברים. היא אמרה כי למרות שהעניין לא הופיע במנדט המקורי שניתן לצוות, הוא נותן את דעתו גם לעניין הדרת נשים באקדמיה ובצבא לנוכח מגמת שילוב החרדים בתעסוקה, בצבא ובאקדמיה, כדי לשמור על ההישגים שהושגו עד כה בקידום נשים, אך עד כה לא גובשה עמדה סופית בנושאים אלה.

היא הסבירה כי נושא ההשכלה מורכב וצריך לשמור שההפרדה תהיה מידתית, כלשונה. בין היתר מנתה את העניין שלא תהיה הפרדה בלימודים לתארים מתקדמים, ואולי שהעניין יותר רק לאוכלוסייה חרדית אך לא לחרד"לית (חרדית לאומית, ע.י.). בעניין הצבאי, אמרה נציגת ארגון ויצו שבעיית ההדרה אינה ייחודית לטקסים ולארועים, אלא גם קיימת בשיבוץ מדריכות לחיילים. לדבריה, אפילו מפקדים חילוניים לא ראו בעיה בכך שלא תשובץ מדריכת כושר לחיילי הסדר בבסיס חיל-התותחנים 'שבטה'. נציגת ויצו מסכימה עם זאת שלחיילים חרדיים לא תהיה מדריכה.

נושאים נוספים שעלו לדיון:

  • רדיו קול ברמה - ההכרזה על שילוב נשים תיאורטית והאפליה נמשכת. יש רק שדרנית אחת בתחנה, שבניגוד ליתר השדרנים תמונתה אינה מופיעה באתר. אפריורית נשים אינן יכולות להשתתף בשידורים, כי כמעט מחצית מהתוכניות סגורות בפניהן. שיעור המרואיינות זניח (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). הרשות השנייה עוקבת ברמה היומיומית, והצלחנו להגיע לשינוי ברמה הקרדינלית. אנו בעד אסדרה משתפת. ההדרה אינה קיימת יותר וכל תוכניות התחנה, למעט תוכנית יומית בת שעה, פתוחות לנשים. חייבנו להעסיק נשים ככתבות, כשדריות ובתפקידי ניהול (עו"ד הילה שמיר, יועמ"ש הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו). הנתונים אכן אינם מספקים, אך קול ברמה תומכת בעריכת שינויים בצורה שקולה ומדודה. מדי חודש אנו מגישים דוח. באפריל העלינו 24 נשים לשידור, מהן 15 מאזינות, במאי - 60 וביוני – 90. אני לא יודע לומר כמה זה באחוזים, אולי מעט פחות מאשר גברים. בתחנה עובדות נשים בתפקידים בכירים, ולאחר שהרשות השנייה תאשר אותי כמנכ"ל אמנה סמנכ"ל אישה. אני יכול לכפות על מנוחה פוקס שתמונתה תופיע באתר, אבל אם היא אינה מעוניינת בכך – זו זכותה המלאה (אריאל דרעי, המנכ"ל הנכנס של רדיו קול ברמה). על התחנה להציג נתונים באחוזים באשר לשילוב נשים (יו"ר הוועדה).

  • שלטי הפרדה – משרד הפנים מגבש חוזר מנכ"ל בנושא מדיניות כלפי שלטים במרחב הציבורי הדורשים מנשים ללכת במדרכות נפרדות או מבקשים מהן להתלבש באופן צנוע. הנוסח נמצא בדיונים מול משרד המשפטים. עיקר הבעיה נוגע למידת הסמכות של הרשות המקומית להורות על הורדת שלט שנתלה בנכס פרטי, ובן היתר נשקלת האפשרות להסדיר את העניין בחוק עזר עירוני או לחייב דרישה לרשיון שלט (עו"ד אורית מלמד, משרד הפנים). בעקבות הדיווח על מיעוט רחובות הנקראים על-שם נשים, הוסיפה עיריית ירושלים יועצת מגדרית לוועדת השמות העירונית (נציגת העירייה). היקף התופעה של שילוט הקורא להפרדה וללבוש צנוע אינו גדול והיה בעיקר בבית שמש ובירושלים. הורנו למנוע כניסות נפרדות לסניפי קופות החולים ולאפשר אזורי ישיבה מעורבת במקומות בהם נהגה הפרדה. הבעיה קיימת במקומות בודדים כמו בשכונת מאה שערים (מתן אונגר, משרד הבריאות).

אין תלונות בעניין הספדים

  • בתי עלמין – לא התקבלו תלונות באשר לנשים שמנעו מהן להספיד, אך ישנם שלטי הפרדה בבית העלמין של חברה קדישא קהילת ירושלים ובחברה קדישא רחובות, ובשיתוף הקליניקה המשפטית של אוניברסיטת ת"א הגשנו נגדן תביעות (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). גם אלינו לא הגיעה אפילו תלונה אחת על מניעת הספדים מנשים. אנו אחראים על כ-600 חברות קדישא בכ-1,200 בתי עלמין, וקיבלנו תלונות על שילוט הפרדה ב-20 מקומות. הורנו להסיר את השילוט ורק בשני המקומות הנ"ל קיימת בעיה. חשוב להדגיש שאמנם יש שלטים אך איש אינו עומד ומורה לנשים היכן ללכת והיכן לא. חוות הדעת שהכינה הרבנות הראשית לישראל עוסקת רק בנושא הספדים של נשים ולא בנושא הפרדה בבתי עלמין. החוזה מול החברות קדישא מחייב אומנם הישמעות לחוזרי מנכ"ל, אך הכלי האכיפתי העומד לרשותנו הוא אי-חידוש רשיון ההפעלה, המחודש כל שנתיים. אי-חידוש רישיון לא יתן מענה למבקשים להיקבר שכן הדבר יצריך פתרון הפעלה לאותו בית עלמין, והדבר כרוך בבעיות משפטיות כגון האם יש כוח לעמותה להיכנס לשטח של עמותה אחרת. הכנו תזכיר חוק בעניין שירותי הקבורה, שעד אוגוסט אמור לקבל את התייחסות משרד המשפטים. הוא כולל בין היתר מפקחים ואפשרות להטלת עיצומים כספיים על מי שלא יעמוד בתנאי הרישיון. בעניינים אחרים נקט המשרד פעולות שונות למניעת הדרת נשים, ובהן: ברירת מחדל של השארת שם הנעורים של אישה שמתחתנת אלא אם כן ביקשה אחרת, היתר לעדות נשים בעת הוכחת מעמד אישי, שילוב משגיחות כשרות ונציגות נשית במועצות הדתיות (עו"ד אילנה מזרחי, המשרד לשירותי דת).


נכון למועד פרסום הידיעה טרם נמסרה תגובת משרד המשפטים. למחרת הפרסום נמסרה התגובה הבאה המטילה למעשה את האחריות על הסתרת הנתון בעניין 80% מקווי ההפרדה על משרד התחבורה: "הנתונים שנמסרו במסגרת 'תמונות המצב' היו על-סמך הנתונים שהועברו ממשרד התחבורה במסגרת ישיבת עידכון שהתקיימה בנושא בתאריך 27.3.14 במשרד המשפטים. לאור הנתונים שנמסרו בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, יתקיים בירור נוסף מול משרד התחבורה".
תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
עידן יוסף

מועדון הבלוגרים עוקבים: 87 * לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגיות / מי ומי בפרשה: עוקבים - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אורי מקלב   אורי יהודה אריאל   אורי שרגא אורבך   אורית מלכה סטרוק   אורלי לוי-אבקסיס   אחמד טיבי   אילן גילאון   איתן כבל   אליהו בן-דהן   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית   אריה דרעי   באסל גטאס   בועז טופורובסקי   בנימין נתניהו   גדעון משה סער   גילה אדרעי   גלעד מנשה ארדן   ג'מאל זחאלקה   דב חנין   דב ליפמן   דינה זילבר   דן   הדרת נשים   הרשות השנייה   זבולון כלפה   חיליק (יחיאל) בר   חנא סוייד   חנין זועבי   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד   יאיר שמיר   יואב בן-צור   יואל (יולי) אדלשטיין   יואל קוסטנטין רזבוזוב   יעל גרמן   יעקב אשר   יעקב מרגי   יעקב פרי   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ'   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן   יצחק (איציק) שמולי   ישראל אייכלר   ישראל חסון   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת   מאה שערים   מאיר כהן   מאיר פרוש   מהדרין בע"מ   מוחמד ברכה   מטרופולין   מיכל בירן   מיכל רוזין   מיקי לוי   מיקי רוזנטל   מירי  רגב   מנחם אליעזר מוזס   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי   מרדכי (מוטי) יוגב   משה גפני   משה מזרחי   משה זלמן פייגלין   משרד התחבורה   ניסן סלומינסקי   ניצן הורוביץ   נסים זאב   נפתלי בנט   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ   נתיב אקספרס   סופה (סופיה) לנדבר   סופרבוס   סילבן שלום   סתיו שפיר   עדי קול   עוזי לנדאו   עיסאווי פריג'   עליזה לביא   עמיר ארמונד פרץ   עמר בר-לב   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה   צחי הנגבי   ציפי לבני (שפיצר)   קארין אלהרר   קווים   רוברט אילטוב   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי   שי משה פירון   שלי רחל יחימוביץ'   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג 

פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה בחירות 2015 בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק 20% מ"קווי המהדרין" דווחו לממשלה
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
פורום: תחבורה ציבורית כתוב הודעה
+
יצחק עופרי
8/07/15 17:56
+
המטיף
6/05/15 15:24
 
נוסע רחוק
8/07/15 14:39
+
י.צ
6/07/15 16:00
+
א. כ. ג.
20/05/15 01:41
 
אבי ב.
14/06/15 15:00
 
ל - אבי
2/07/15 23:54
 
האדיש
2/07/15 18:31
+
בר דרור דוד
2/07/15 17:19
+
מיכל ריזל
19/06/15 09:50

התפתחויות נוספות הדרת נשים
משה בהר וחברתו ח', תושבים חילוניים מאשדוד, עלו לקו 85 של חברת אגד תעבורה, העובר מרובע ג' לרובע ח' בעיר, והותקפו בידי נוסעים חרדיים. האירוע התרחש לפני שבועות אחדים, ודווח ע"י יוסי אסולין במקומון "השבוע באשדוד".
16/07/2014  |  עידן יוסף  |  כתבות
משרד התחבורה מתחייב להגביר את הפיקוח והאכיפה בקווי ההפרדה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית. נציגי המשרד, שדיברו (יום א', 3.3.13) במסגרת ישיבת ועדת השרים לקידום מעמד האישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, הדגישו כי העובדות מטעם המשרד יעסקו במכלול הפיקוח והבקרה שאמור פקח לעשות באוטובוסים, ולא רק בנושא הדרת נשים.
03/03/2013  |  עידן יוסף  |  כתבות
התנועה הרפורמית בישראל הגישה (21.7.14) תביעות נגד החברה קדישא, בטענה להפרדה מגדרית אסורה בין נשים וגברים בהלוויות בהר המנוחות בירושלים ורחובות.
22/07/2014  |  יצחק דנון  |  חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), דינה זילבר, פנתה בדחיפות למשרד התיירות והודיעה לו כי הקצאת דרכים נפרדות לגברים ולנשים בקבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון אינה חוקית. זילבר מבקשת את התייחסות המשרד לתלונה שהגיעה בנושא זה הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי.
29/06/2014  |  עידן יוסף  |  חדשות
הממשלה אישרה לפני זמן קצר פה אחד את הצעת השרות לימור לבנת וציפי לבני שתחייב את כל השרים - ובפרט הארבעה הנ"ל - להציג דרכי פעולה למאבק בתופעת הדרת הנשים, זאת כמעט שנה(!) אחרי אימוץ מסקנות הצוות הבין-משרדי למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי, בידי היועץ המשפטי לממשלה, מחליטה הממשלה (יום א', 30.3.14) פה-אחד שורה של החלטות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי:
30/03/2014  |  עידן יוסף  |  חדשות
תחנת הרדיו קול-ברמה ממשיכה להדיר נשים משידוריה, חרף הנחיית היועץ המשפטי לממשלה להפסיק לחלוטין את הסדרי השידור המפלים. כך עולה מהודעה שהגישה עמותת קולך לבית המשפט המחוזי בירושלים, לקראת דיון שייערך השבוע בתביעה נגד התחנה.
01/10/2013  |  אורן פרסיקו  |  חדשות
אימי מורתי היא אישה מרשימה.למרות שמונים שנותיה עלי אדמות (היא נראית פחות), היא יוצאת כל בוקר בקור, בשמש, בגשם או בשלג לעבודה התנדבותית במועדון לקשישים בירושלים. לפני כשנתיים, בדרכה חזרה מיום עבודה מפרך, היא עלתה בטעות על אחד מקווי המהדרין של אגד (אינני יודע מה הם באמת מהדרים). מבלי לשים לב לקולות הרטינה מצד יושבי המחלקה הראשונה באוטובוס,היא עלתה בדלת הקדמית (רחמנא ליצלן), ועמדה ליד מושב פנוי בצד גברבר חרדי שהתעלם ממנה בהפגנתיות. וכך אימי שאלה בנימוס: "סליחה, אפשר לשבת כאן?" - "לא!" הייתה תשובתו החד-משמעית של הגבר. "ומדוע?" "כי זה מקום לגברים" ענה הגברבר, מבלי להסתכל על אימי, אישה בסוף שנות השבעים שלה, שמא יקבל פיתוי שלא יוכל לעמוד בפניו." אבל אני לא רואה פה גברים!!" ענתה אימי, הלביאה הלוחמת, והתיישבה לצידו מבלי לשאול אותו שנית. כך יצאה אימי מורתי "גבר גבר", עמדה על זכותה הבסיסית לקבל יחס של אדם במדינה נאורה, והעמידה את ה"גברים" שעמדו סביבה במקומם.
14/08/2013  |  ד"ר מהרן פרהדיאן  |  מאמרים

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |