הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
יומני בלוגרים
ראשי  /   חברה ומשפחה  סגנון חיים 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
 
 
 
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון + / תגיות מחלקה ראשונה
אישים פירמות מגשרים
מוסדות אתרים מושגים
אדריכלים בנקאות/השקעות יועצים
רופאים חברות ביטוח רואי חשבון
שמאים חברות ציבוריות רשויות
עיתונאים ביה"מש/שופטים עורכי דין
אלי שרביט [צילום: דובר צה"ל]
צבא ובטחון
אלי שרביט (נולד: 13 באוקטובר 1966), איש צבא ישראלי.
עמוס ידלין [צילום: פלאש 90]
צבא ובטחון
עמוס ידלין (נולד: 20 בנובמבר 1951), איש צבא וחוקר ישראלי.
גדעון שפר [צילום: יחסי ציבור]
איש ציבור
גדעון שפר (נולד: 1948), אלוף במיל., מנהל ואיש ציבור ישראלי.
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
נסיון פוטש - בחינם
23/04/2019   |   איתמר לוין
 
 
 
חד-קרן עם הפסדי עתק
23/04/2019   |   איתמר לוין
 
 
 
"טראמפ לא כשיר לנשיאות"
23/04/2019   |   איתמר לוין
 
 
 
החזרה לשבטיות
23/04/2019   |   עליס בליטנטל
 
 
 
המסר האירני למערב
23/04/2019   |   יוני בן-מנחם
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
משה חסדאי תחקירן, פובליציסט  |  תגובות הצטרפות ל- VIP
שקוף - לבעלי לב חזק בלבד
חם מאד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

החקירה של התומך, מטרתה ליצור חשבון נפש נוקב וחסר פחד בקרב המשתתף, כל זה נעשה ללא רכישת אמון המשתתף, ללא תהליך הכנה ותמיכה נפשית, באלימות מילולית ורגשית

▪  ▪  ▪
התחדשתי והתעוררתי ונסעתי לסדנה 'שקוף במדבר'. שמעתי על מנחה הסדנה גידי דבוש ועל הסדנה עצמה, קולות בעד ונגד. נכנסתי לאתר, שוחחתי עם אייל העונה לפניות טלפוניות, נועצתי בחבריי, הזמנתי גם אותם לצאת אל המדבר, ולבסוף החבר האחד והמיוחד נענה לי, נרשמנו ושילמנו, ויצאנו יחד לרמת הנגב, למרחב עם, לחאן מלא החן המדברי, בניהולו רב החסד של איתי קליגר וצוותו.

ראשית לכל, יופיו של הנגב עולה על כל דמיון. היה חם מאוד, אפילו לוהט בחום הקיץ, באוהל הכינוס, והתגברנו על החום באמצעות מגש מלא פירות הקיץ, אבטיחים ומלונים של ארץ הקודש, והשתיה הקרה והמגוונת, שניתנו כיד המלך איתי קליגר הי"ו שליט"א. חאן מרחב עם הוכיח עצמו כמארח מושלם. האוכל טעים ובנדיבות. היחס של צוות החאן, כמו בין בני המשפחה, אחים כולנו, בני אב אחד נחנו, יהודים שרוצים לעבוד את השם בשמחה, ולמצוא חן במדבר, ובעיקר להביא מזור ומרפא לכאבינו, למשברינו, ולזוגיות וההורות, ולכל המצבים התקועים, אליהם נקלעים בני התשחורת, החרדים לבריאותם הנפשית והרוחנית. לילה במדבר, מגלה נוף ירח, מואר באור נגוהות, כשהגבעות והסלעים, נעשים קורנים באור יקרות. מי רוצה לישון, ומי יכול לישון אל מול יפעה שכזו, של ארץ קדושה יפהפייה, שאין כמוה מקצה העולם ועד סופו.

גידי דבוש קיבל את פני הבאים בשערי החן, באישיותו הקורנת, המכשפת, המגנטית, השופעת כריזמה, כשהוא פורט על נימי הנפש ועל הקלידים, ושר יחד איתנו, בקולו הנעים והמיוחד. התגלה לנו כאיש ברוך כישרונות, אשר הנחה את המפגש הראשון, בו ניתנו לנו עיקרי השיטה להתקדמות אישית, שממנה התפתח מושג ושמו: תומך. דהיינו, אדם אשר עבר חניכה אישית וקבוצתית, על-ידי גידי דבוש, לתמוך בתהליכים אישיים וזוגיים, על-פי עקרונות שנוסחו בקפידה, ויש לומר מוטמעים ומיושמים בקפדנות יתרה.

דרך ארוכה

העקרונות היסודיים ביותר: עבודה על הרצון. הבהרת הרצון, ניקויו מרעשים רגשיים וספיקות. העצמת הרצון, הכוונתו ומיקודו, תוך כדי התמסרות מלאה למימושו המקסימאלי. דהיינו, אם אדם רוצה להתקדש ולהיטהר מכעס וזעם, עליו לפתח נחישות מוחלטת להיפרד ממנו לחלוטין, ברמת מאה אחוז רצון. השלב הבא, הוא התעצמות האמונה שהקדוש ברוך הוא יכול לעשות הכל. השם יתברך, יש לו יכולת בלתי מוגבלת למלא את רצונך. בה במידה שרצונך כרצונו, כלומר אתה רוצה בטוב ובנכון על-פי התורה וההלכה ורצון השם יתברך, הרי שהשם יכול למלא כל רצונך, ובעצם הוא רוצה יותר ממך, למלא את רצונך הטוב. השלב השלישי הוא, התעצמות האמונה שהשם אכן ימלא את רצונך כשתפנה אליו בתפילה ובצעקה, בהתבודדות שכולה ממש זעקה עד כלות הנפש, מקירות הלב, לקבלת תפילתך לרצון לפני השם יתברך.

עבודת שקוף, כפי שתוארה מפי גידי דבוש עצמו, היא פשוטה מאוד. זו עבודה שבהחלט ניתן לקבל אותה, ולשלב אותה בעבודת השם ובעבודה רוחנית יהודית. יש בה סיכוי גדול וסיכון גדול. הסיכוי הגדול, הוא להפנים את החשיבות של הרצון, זיכוכו ומיקודו. הסיכון הגדול, הוא להתפתות למחשבה שהאדם שולט בקדוש ברוך הוא, באמצעות טכניקה של התבוננות והתבודדות, צעקות עד לב השמים, והתנפלות על השם יתברך בתקיפות על גבול התוקפנות. הסיכון הגדול הוא להתפתח כמאג, כלומר כמי שפועל במאגיה, כלומר אמגושי בלשון חז"ל, או יותר ידוע בלשון התנ"ך, כמכשף או קוסם. זאת אומרת, גידי דבוש גילה לכאורה, שיטה שיש בה בכדי לאכוף על בורא עולם, את רצונו של האדם. יש כאן כביכול קסם, שמקצר את הדרך הארוכה, שהיא הדרך הארוכה של עבודת מידות ודעות, ורק באמצעות מיקוד הרצון, התכוונות בתפילה, תוך זעקות עד לב השמים, יתקיים רצונו של האדם.

בתוך כל התכנסות עם גידי דבוש וצוותו, כשהוא סולן יחידי על בימת האמן והמנחה, אין שיח כנה ואמיתי בין הקהל לבין המורה הכריזמטי. אין מקום לשאלות, לקושיות, לשקלא וטריא. כמשתתף בפעם הראשונה בסדנה, הייתי מוקף בחסידי גידי דבוש. כל פעולה של גידי עצמו, וכל פעולה שהוא הטיל על מי מהמשתתפים, או על הקהל עצמו, דינה להתבצע מייד ובדיוק מרבי. הקשר היחידי המתקיים בין גידי דבוש למשתתף, הוא עיצוב החשיבה והדיבור של המשתתף על-ידי גידי. המשתתף חייב לקבל באופן מלא את הפתרונות והאבחון של גידי, כתורה מסיני, וכתוצאה מכך, עליו להתחייב לפעולות מסוימות, שהחסיד לוקח עליו, ולעמוד בהם בהחלטיות מיידית. אין כאן תהליכיות, אין תהליך, אין עבודה רגשית, אין עיכול נפשי, אין משמעות לקשרים זוגיים או אחרים, כל העניין הוא לבצע את ההנחיות ואת ההתחייבויות, ללא עוררין. כל מי שגילה אי-נוחות או השמיע קולות אחרים, הורחק מהכינוס, בהוראת גידי דבוש, לעין כל, באמצעות המיקרופון וצוות הסדנה. לאחר סיום כינוס, נעלם גידי דבוש לחדרו, ואין עימו שיג ושיח, כאדם אל אדם המבקש לשאול ולהעמיק ולהתלבט עימו.

את השימוש בשיטת חקירה כלפי משתתף בסדנה, וגיוס כוח האכיפה של כריזמה וקבוצת חסידים, אנו מכירים היטב משיטות לא יהודיות, כמו למשל שיטת 'העבודה' של ביירון קייטי, ויש לה חסידים בכל העולם.

חקירה צולבת

את העבודה בקהל, משלימה עבודה בקבוצות קטנות יותר, בהנחיית תומך. השתתפתי בקבוצה כזו, בהנחיית התומך נועם שרעבי. נשאלנו מי רוצה לשתף, ועל מה רוצה כל אחד לעבוד בעת הזאת. התנדבתי בין הראשונים, ושיתפתי את מסלול חיי, ואת המסקנה שאני רוצה לעבוד על קבלה והכלה של אישיותי ומסלול חיי, ולפתור תחושה שאני תקוע, כיוון שלא התפתחתי מספיק ביכולת קבלה והכלה. התומך החל חקירה צולבת, תוקפנית ואלימה כלפיי, תוך מגמה ברורה להביך אותי, לחשוף אותי, דווקא בנקודות החולשה שבי, תוך דחיקתי לעמדה מתגוננת, שנמצאת במתקפה חזיתית בלתי פוסקת. שיטת החקירה של התומך, יצרה אווירה לחוצה, לא נעימה, בקבוצה הקטנה, וכשהסבתי את תשומת ליבו לכך, הוא הטיל את מלוא כובד משקלו כמנחה, לסלק כל התנגדות שלי לתוקפנותו ולשימוש שלו במילים אלימות כלפיי, כגון: אני אקרע אותך. אני שמי הבדואי, ואני ידוע כמי שיודע לטפל במקרים קשים. החקירה של התומך, מטרתה ליצור חשבון נפש נוקב וחסר פחד בקרב המשתתף, כל זה נעשה ללא רכישת אמון המשתתף, ללא תהליך הכנה ותמיכה נפשית, באלימות מילולית ורגשית, תוך הכנסת המשתתף והקבוצה להלם נפשי. כמטפל מוסמך ומנוסה, זיהיתי את התומך, כחסר כל הכשרה טיפולית אחראית ועמוקה, אשר עוסק באופן פראי בנפש האדם, בגסות רוח, שהרגישות והעדינות הם ממנו והלאה. עצמאות החשיבה, התהליך האישי שחוויתי עד הסדנה ובמהלכה, לא עניינו את התומך, כקליפת השום. הבנתי שמדובר בתומך שטוף מוח, שעוסק בשטיפת מוח, ללא כל מודעות למה שנעשה לו ומה שהוא עושה למשתתף. הבנתי שמדובר בשיטה אלימה ומסוכנת, שיש בה גרעינים של אמת, אך אין בה ידע רוחני אמיתי, ולא גישה טיפולית או אימון רגשי או טיפולי, מכל סוג שהוא. מדובר על אילוף מוחות ונפשות. במקרה שלי, זיהה אותי התומך, כמשימה של אילוף הסורר. אילוף, שכמובן, לא עלה בידו. גילי הבוגר והמתקדם, ניסיון חיי, עצמאות וחירות המחשבה והרגש שבי, הרגיזו את התומך, שממש יצא מכליו, בכדי לבודד אותי, להעלות אותי על המוקד, ולנצח אותי בכוחו ובכוחה של קבוצה. אני שמח שלמדתי מניסיון זה, את ההפך, כלומר שהמצב המיוחד אליו נקלעתי, העצים בי את ההכלה ואת הקבלה העצמית, באופן שלא יסולא בפז. על אפו ועל חמתו של התומך הפראי, ולשמחתי כי רבה עד מאוד.

לסיכום, הייתה לי חוויה חזקה מאוד, שניתן לסכמה במשפט: הפוך על הפוך. כלומר, סדנה זו העמידה במבחן את עולמי הפנימי הרוחני היהודי. ספיקות והתלבטויות רבות שהיו בי, עד לסדנה, התבררו באופן נפלא, בבחינת עזר כנגדו. הסדנה הייתה עזר כנגדי. הביטחון הרגשי שלי, עבר מתקפות חוזרות ונשנות על-ידי צוות הסדנה, בניצוחו של גידי דבוש, והיו רגעים בהם חשתי ערעור הביטחון הרגשי, אך דווקא משום כך, הייתי חייב לקבל החלטות פנימיות, בדיוק רב, הנוגעות לקבלה והכלה, ונוגעות למקומה של אלימות על כל גילוייה, הסמויה והגלויה, פיסית נפשית ורוחנית, בחיי ובחיי החברה, באשר היא. אל מול האלימות הנפשית והרוחנית של הסדנה, בחרתי בעדינות והקשבה. אל מול האלימות הנפשית והרוחנית הפרטנית והקבוצתית, בחרתי בחירות המחשבה והרגש. אל מול הדחייה, העוינות והעדריות שפגשתי בסדנה, בחרתי בעצמאות, עוצמה פנימית, ועצמיות. אל מול שיח חרשים, בחרתי בשיח ער וחי וכנה. אל מול תוקפנות, אגרסיות של צעקות וכוחנות, בחרתי בשקט פנימי ושלווה, ובקבלה והכלה. בחרתי בתהליך של קבלה והכלה של עצמי על כל צדדיי, על כל מכלול סיפור חיי וכישוריי וכישרונותיי. בחרתי לאהוב את משה ואת הכוח העליון, השם יתברך, שהוא אוהב, מבין, אכפתי ומתחשב.

אסכם בדברי השם יתברך לנביא זכריה: וַיַּעַן וַיֹּאמֶר אֵלַי לֵאמֹר זֶה דְּבַר השם אֶל זְרֻבָּבֶל לֵאמֹר לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר השם צְבָאוֹת. ובדברי השם יתברך לנביא אליהו: וַיֹּאמֶר צֵא וְעָמַדְתָּ בָהָר לִפְנֵי השם וְהִנֵּה השם עֹבֵר וְרוּחַ גְּדוֹלָה וְחָזָק מְפָרֵק הָרִים וּמְשַׁבֵּר סְלָעִים לִפְנֵי השם. לֹא בָרוּחַ השם וְאַחַר הָרוּחַ רַעַש.ׁ לֹא בָרַעַשׁ השם. וְאַחַר הָרַעַשׁ אֵשׁ. לֹא בָאֵשׁ השם וְאַחַר הָאֵשׁ קוֹל דְּמָמָה דַקָּה. את הרוח הקדושה מקבלים מתוך ענווה וקול דממה דקה. את רבי נחמן מברסלב מקבלים מתוך שמחה של אהבה. אהבת חבר, חברים, חבורה. ברסלב היא לא קוצק. קוצק היא לא שקוף. לא נכון להפוך חסידים של הצדיק, צדיק יסוד עולם, רבי נחמן בן פייגא ושמחה, זכותו יגן עלינו, לכת של פלוני אלמוני. לא כל אדם רשאי ליטול את השם. רבן שמעון בן גמליאל אומר: לא כל הרוצה ליטול את השם יטול. ואני הקטן, רוצה רק את השם יתברך, כבן העושה רצון אביו, ומבקש על נפשו, בעדינות בשקט ובענווה, ובזהירות הראויה, לכבודו של אבא יקר, שהוא מלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא. כל זאת לימדונו רבותינו הצדיקים הקדושים: הרב רבינו יוסף חיים בעל ה'בן איש חי' הקדוש, רבינו חיים בן עטר בעל 'אור החיים' הקדוש, רבינו אברהם יצחק הכהן קוק הקדוש זצ"ל, הרב אריה לוין הקדוש זצ"ל, רבינו ישראל אבוחצירה הבבא סאלי הקדוש זצ"ל, הרב מרדכי אליהו הקדוש זצ"ל. יוסי בן יועזר איש צרידה אומר: יהי ביתך בית ועד לחכמים; והוי מתאבק בעפר רגליהם, ושותה בצמא את דבריהם.

תאריך:  15/06/2017   |   עודכן:  15/06/2017
משה חסדאי

מועדון הבלוגרים עוקבים: 22לקבלת רשימות משה חסדאי לדוא"ל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקוף - לבעלי לב חזק בלבד
הודעות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
1
שיר
25/02/18 07:55

תגובות בפייסבוק


רשימות קודמות
לאחר שהעלתה ו"זרקה" שרת המשפטים לחלל האוויר הציבורי, הצעתה לחייב מגישי תביעות ייצוגיות באגרת משפט, הרי דנה וועדת החוקה של הכנסת, בימים אלה, בהצעה ישנה חדשה להטיל אגרת משפט על הליכי ביניים. המטרה הינה לחייב מגישי הליכי ביניים, בהליכים אזרחיים, המתנהלים בבתי משפט השלום והמחוזיים, באגרה. עד כה נכשלה היוזמה לחייב מגישי הליכי ביניים באגרה שהועלתה עוד לפני למעלה מעשר שנים ולא הפכה לחקיקה מחייבת.
עכשיו, כשהכרזתו הצפויה של אליעזר פישמן, כפושט רגל, הופכת, אט אט (אבל באופן עקבי ובטוח), לעובדה גמורה וקבועה, יש לצפות לכך שהגורמים האחראים והמפקחים על התנהגותם של הבנקים, יתפנו ויטפלו סוף-סוף טיפול שורש מהות ויסודי, במי שאפשרו לפישמן "לצבור" חוב עתק שכזה, בגובה של כ-4.2 מיליארד שקלים.
ככל שמתחוורים דברים, כעת, לאחר שגם כלי התקשורת בהם הייתה עד לאחרונה שליטה, מסוג זה או אחר, לאליעזר פישמן, מפרסמים התנהלותו העסקית של פישמן, מתגלה התמונה האמיתית, שגילויה נמנע מהציבור, בזמן אמת. כתוצאה מכך, הרי אין כל סיבה למנוע מהציבור מלתבוע גם בשלב מאוחר זה הבנקאים והבנקים - באופן אישי. תביעה זו חייבת להיות מכוונת ומוגשת נגדם, כמה שיותר מהר, בשל כלל המחדלים שלהם או של מי מהם, שהביאו ליצירת חוב קיים של פישמן בגובה של כ-4.2 מיליארד שקלים לבנקים, לרשות המיסים ואולי אף לגורמים נוספים.
הנה או טו טוף על הקשקש ממש,עמדו לסגור עסקה עם אליעזר פישמן. לפי התרחיש המינימאלי הרי הייתה משפחת פישמן להכניס לקופת הנושים 140 מיליון שקלים בלבד ואילו לפי התרחיש המכסימאלי דובר על 400 מיליון שקלים בלבד. למי ששכח נזכיר, כי אליעזר פישמן חייב חובות לבנקים ולרשות המיסים, בסכום של 4.2 מיליארד שקלים. הלחץ הציבורי הוביל לכך שהבנקים דחו הסדר החוב המוצע שתוכנן לאליעזר פישמן ודומה שמקנןל אצלם החשש, כי תיפתח חקירה של המקרה.
בחג הביכורים האחרון חזינו כולנו בקומביינים החדישים שקצרו לעיני קהל החוגגים פאת שדה בשלה וזהובה. לרובנו נראה הדבר טבעי אך לא כך היה בשנות החמישים, בעת שפרץ ויכוח ארוך ומתמשך בין הגורמים המיישבים על שני נושאים. האחד - האם יכול וצריך הנגב להיות אסם התבואה של המדינה הצעירה' והנושא השני - באיזה אופן יש לפתח את המושבים, החוות והקיבוצים על-מנת שיקצו כוח אדם, קרקע ומשאבים כדי להפוך ליוגבים (פלאחים), לספק את החיטה למדינה הצעירה הרעבה ללחם ולחסוך בכך כסף זר (דולרים) שבמילא חסרו אז באוצר המדינה. בראש חבל הנגב עמד אז מיכה טלמון שהיה בין מעצבי המדיניות החדשה.
11/06/2017  |    |  יומני בלוגרים



עליס בליטנטל
ציפורה בראבי
איתן קלינסקי
פורומים
חברה ומשפחה
סגנון חיים
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך ניתן למחוק רישום פלילי?
אורן ברנע
פסח בא? זמן מעולה לרהט מחדש את הסלון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
בי פטנט פתרונות מיוחדים
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט