בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הפספוס הגדול של ספקיות הטכנולוגיה בענף התיירות
|
התדמית של תעשיית התיירות היא שמדובר בענף שפחות משקיע בטכנולוגיה - אלא שרבים בו מעוניינים לשנות את התמונה ● עכשיו הגיע תורן של הספקיות, בין אם הן חברות גדולות או סטארט-אפים, להרים את הכפפה
|
טסים לבד [צילום: אתר תומס קוק]
|
|
|
|
|
|
|
|
בכנס התיירות הדיגיטלית, בארגון אנשים ומחשבים, ובשותפות עם התאחדות משרדי הנסיעות והתאחדות בתי המלון, יוכלו החברות הטכנולוגיות להציג את הפתרונות שלהן ולהיפגש עם נציגי ענף התיירות, שרוצים להשקיע בטכנולוגיה. משם הם יוכלו לצאת ביחד למסע הארוך והנדרש של הטרנספורמציה הדיגיטלית. | |
|
|
|
|
תעשיית התיירות היא אחת הדוגמאות הכי בולטות לענף שמאוים ואף נפגע מהחדשנות המשבשת. הטכנולוגיות והתיירות אונליין, האפשרות להזמין טיסה או מלון (ובעצם טיסה ומלון) ברשת בכל רגע נתון שינתה את פני הענף. זאת, בשילוב מדיניות השמיים הפתוחים, שהביאה לירידה דרסטית במחירי הטיסות. כמו ענפים אחרים, גם התיירות המסורתית סובלת מהאתרים ברשת. במקרה הזה, מדובר בעיקר בפלטפורמות כמו בוקינג.קום, אקספידיה ו קיאק. וכמו בכל גל של חדשנות משבשת, גם כאן היו כאלה שהספידו את השחקנים המסורתיים בענף - משרדי הנסיעות וחברות התיירות הוותיקות. אלא שבדומה למה שקרה בענפים אחרים, בשנים האחרונות הולכת ומתבררת מציאות שונה, שמותירה על-כנם את השחקנים הישנים. אותם שחקנים הפנימו את העובדה שכדי לשרוד, הם חייבים להשתנות. כמו בכל ענף שחווה חדשנות, גם סוכני הנסיעות שינו את אופי עבודתם. כיום, כולם נמצאים באונליין ומבינים שההישרדות שלהם תלויה בהשקעה במערכות טכנולוגיות שיסייעו להם להתמודד מול החדשנות המשבשת ולתת מענה מתאים ללקוחות. מהם האתגרים הטכנולוגיים שעומדים בפני חברות התיירות? על-פי נתוני התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, הענף כולל 4,500 עסקים. נתוני דן אנד ברדסטריט לשנת 2019 מעלים ש-14 המשרדים הגדולים בתחום מגלגלים כשישה מיליארד שקלים בשנה ומעסיקים כ-4,000 עובדים. יו"רית ההתאחדות, חני סובול, אמרה ברב שיח שנערך לקראת כנס התיירות הדיגיטלית של אנשים ומחשבים, שסוכני הנסיעות אומנם יודעים שהם חייבים להשקיע בטכנולוגיה ושמדובר בהוצאות לא קטנות, אבל אפשר ליישם אותה על-ידי איחודים ושיתופי פעולה בין כמה משרדים. סובול מנתה את האתגרים הטכנולוגיים החשובים שחברות התיירות המסורתיות ניצבות בפניהם, ובמרכזם הטמעת מערכות ERP, CRM, BI ומערכות הגנה מפני סייבר, בפרט כאלה שמונעות זיופים והונאות. עד כמה שזה נשמע מפתיע, לחלק גדול מהחברות הגדולות המפתחות מוצרים בתחום זה אין פתרונות ייעודיים לתחום התיירות. ההיגיון הסביר מעלה שטמונה כאן הזדמנות לסטארט-אפים לעשות את מה שהספקים הגדולים לא עושים, אלא שקורית כאן תופעה מוזרה: למרות הפוטנציאל הקיים, בהינתן שמרבית משרדי התיירות עדיין לא החלו את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ההיענות גם מצדם היא חלשה. זאת, על-אף שמדובר בשוק חשוב, שמשפיע על ענפים אחרים במשק. הסיבה לכך היא בעיקר תדמיתית - במשך שנים, ענף התיירות לא השקיע בטכנולוגיה. כך, מאחורי השמות והמותגים של המלונות הגדולים מסתתרות פעמים רבות מערכות מחשוב מדורות קודמים ומשרדי בק אופיס שעדיין עובדים עם כלים שכבר עבר זמנם. אלא שגם מנהלי הרשתות הללו מבינים שעל החברות שהם עומדים בראשן להתחדש. עובדה, הם משקיעים חלק מזמנם בפגישות עם חברות סטארט-אפ. אלא שאלה, כאמור, לא יכולות לספק את הפתרון הכולל. מה שהן כן יכולות לעשות הוא להשתלב בפרויקטים גדולים יותר. בכנס התיירות הדיגיטלית, בארגון אנשים ומחשבים ובשיתוף התאחדות משרדי הנסיעות והתאחדות בתי המלון, יוכלו החברות הטכנולוגיות להציג את הפתרונות שלהן, במסגרת אחת של יום אחד, ומשם להתחיל ליישם את הפתרונות. מרבית משרדי הנסיעות, שרוצים להשקיע בטכנולוגיה, לא מתפנים לזה. אין להם מנמ"ר ולא יחידות IT. אולם, הם בהחלט מוכנים לפגוש את נציגי החברות שמעניקות שירותי IT, בין אם אלה חברות גדולות - נס, מטריקס, One1, אמן, טלדור ועוד הרבה אחרות, ובין אם אלה סטארט-אפים. רבים מהשחקנים בשוק התיירות מעוניינים לראות איך הם יכולים להיעזר בחברות הטכנולוגיות לקידומם. בחודש פברואר הקרוב הם יוכלו לעשות זאת ולצאת ביחד עם הספקיות למסע הארוך והנדרש של הטרנספורמציה הדיגיטלית.
|
תאריך:
|
08/10/2019
|
|
|
עודכן:
|
08/10/2019
|
|
יהודה קונפורטס
|
הפספוס הגדול של ספקיות הטכנולוגיה בענף התיירות
|
|
אדוני היועץ המשפטי לממשלה, פגשתי אותך מספר פעמים, התבוננתי בעיניך. אתה עושה רושם של איש אמת. ובכל זאת, אנחנו למדים בשו"ע: "זה שפסלה תורה עדות הקרובים, לא מפני שהם בחזקת אוהבים זה את זה, שהרי פסולין להעיד לו בין לזכותו בין לחובתו, ואפילו משה ואהרן אינם כשרים להעיד זה לזה, אלא גזירת הכתוב הוא. מצב של ניגוד עניינים הוא 'גזירת הכתוב'. אין דרך באמת להתמודד איתו.
|
|
|
קרב והולך יום השנה ה-25 לחתימת הסכם השלום בין ישראל וירדן. לקראת מועד זה, העניק לנו המלך עבדאללה "מתנה". בכוונתי, כך אמר, "לקחת את כל ההחלטות שישרתו את הירדנים" ולבטל את החכרתם של שני אזורים לישראל. במסגרת הסכם השלום, נחתם כידוע נספח הקובע כי על ירדן לאשר מחדש לאחר 25 שנה את החכרתם לישראל של אי-השלום בנהריים בצפון ומובלעת צופר בערבה. הכוונה שלא להמשיך בהחכרה פוגעת בראש וראשונה בחקלאים הישראלים, המעבדים שטחים אלה זה עשרות שנים, אבל גם מרמז על הורדת פרופיל השלום מצד שכנתנו ממזרח.
|
|
|
כבר למדונו חז"ל שאובדן הנהגה בכל חברה אנושית מוביל לכאוס "שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו" (משנה, אבות ג ב), וכמו "דגים שבים - כל הגדול מחברו בולע את חברו, אף בני אדם - אלמלא מוראה של מלכות, כל הגדול מחברו בולע את חברו" ( בבלי, ע"ז ד ע"א).
|
|
|
מאז ילדותי, אני נזכרת בגעגועים מהולים בעצב, בהכנות ליום הכיפורים בשכונת ילדותי "נחלת צבי", הסמוכה ל"מאה שערים" בירושלים. סצנת שחיטת התרנגולות לכפרות נחרתה בזיכרוני עמוקות, שכן בעטיה לא ישנתי לילות רבים לאחר מכן.
|
|
|
אתמול שבתי ארצה, לאחר חופשת התאוששות קצרה בעיירת המרחצאות, באדן, שבאוסטריה - מקום אליו נמלטתי, לאחר שלחץ העבודה, לקוחות, שופטים 'וחברים למקצוע' (אל תדאגו יותר מדי, מדובר ב'חברים', שחוק סמי לשכתי, זה או אחר, מגדיר אותם 'כחברים למקצוע') לא בדיוק התחשבו בכך, שרק לאחרונה עברתי צנתור וחשבו 'לאכול לי ת'ראש' חזק, בגלל מה שהם פירשו, 'חולשתך, חבר יקר למקצוע, לאחר התקף לב, שעברת'.
|
|
|
|