|   15:07:40
דלג
  פנחס פישלר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

לוגיקה שגויה - "השועל המקצוען המחונן"

המפכ"ל לשעבר רב-ניצב (בדימ') רוני אלשיך טועה, שוגה, מטעה ושבוי בתוך קונספציה רופסת שכולה שגגה ונפרסה בפני באי כינוס חיפה למשפט
06/12/2019  |   פנחס פישלר   |   יומני בלוגרים   |   משטרה במוקד   |   תגובות
אלשיך. טועה ומטעה [צילום: פלאש 90]

באתי כאן לנסות לשכנע בניפוץ איזשהו "מיתוס", כזה אשר רווח (משום מה) בחלק מן הציבור. אני מקווה שרק בחלק קטן הימנו, כאילו רב-ניצב (בדימ') רוני אלשיך הבין או מבין דבר או שניים בעבודת המשטרה (להבדיל אלף אלפי הבדלות מעבודת השב"כ) - אך לא היא (הכל בלשון המעטה, ורק משום כבודו ומעמדו).

עקבתי בדבקות ובדווקנות אחר עבודתו, צעד אחר צעד, יום-יום ממש, מהלך שלוש שנות כהונתו (הכושלת). גם שמעתי את מרבית מנאומיו, אם לא את כולם, את הצהרותיו, הכרזותיו, הבטחותיו - גם בעזרת חטיבת הדוברות המעובה שלו, הדוברת מירב לפידות ובעזרת היועץ ליאור חורב שעלה לנו הרבה כסף... "אובססיבי", אם תרצו, וביקרתיו קשות, תדיר, על אופן תפקודו בכל אשר עשה, בכל אשר נגע (ודשא לא צמח).

טעות גסה הייתה למנות אותו, אך "העיקרון הפיטרי" הנודע בתורת המנהל והמדרג ההיררכי שבתורת הארגונים גבר על כולנו, על חשבוננו, לאמר: אדם "נבעט למעלה" מעלה ההיררכיה עד אשר מגיע הוא... לדרגת חוסר כישוריו.

הפעם, באתי לשכנע, דווקא אל מול תכני נאומו של המפכ"ל לשעבר אלשיך (השגוי, כדי שורשו, הטועה, המטעה, המעוות, המסלף, מעוור העיניים) בכינוס חיפה למשפט, הכינוס ה-11 במניין, בסימן: "אחריות שלטונית תחת הליך פלילי ורפורמות במשפט", כינוס חשוב שהתקיים ביום 14.11.19 באוניברסיטת חיפה, בנוכחות מלומדים ומכובדים רבים, בהם שופטי בית המשפט העליון (בדימ'), שבהם פרופסורים מכובדים ומלומדים למשפט, שבהם ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, עורכי דין מן "הליגה הראשונה" ועוד.

אתייחס לנאום שנאם, במושב 2, שכותרתו "כהונת נבחרי ציבור תחת הליך פלילי", בכל הקשור לתפישת עולמו (השגויה כל כך) שעניינה: "מניעה מצבית". כבמתמטיקה צרופה, אבקש להוכיח כי התזה שלו כושלת ומוטעית כדי שורשה, כדי יסודה, כדי גלעינה, בעזרת ה"הוכחה בדרך השלילה".

בנאומו, מדגים המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך את "משנתו" השגויה בעניין אותה ה"מניעה המצבית" כמנטרה שחוקה, ביטוי בעלמא, חסר כיסוי, ממש כפי אותו ה"סלוגן" ש"המציא" – "להקדים משטרה למכה". הסלוגן (כאריזה) יפה. אבל אין מאחורי התוכן הלז ולא כלום. אגב, כבר בתחילת נאומו, הוא נשען וגם נסמך, באופן "אוטומטי", בבחינת "העתק הדבק", על פקודת המשטרה (המנדטורית – ישנה נושנה - כזו שבשלה העת לרעננה בחוק עדכני, בנבדל מפקודה מנדטורית מצהיבה), פקודה הרואה, ובצדק רב, בסעיף 3 לה (תחת הגדרת: "תפקידי המשטרה") בסדר העדיפות כלשונה, דווקא את המניעה ("מניעת עבירות") לפני "גילוין" ולפני "תפיסת העבריינים ובתביעתם לדין". כך לשון הפקודה שהוא מצטט. אבל: כבר כאן נעיר לו את שלא השכיל להבין ובעיקר לשאול מיוזמתו כחומר למחשבה - בכינוס המשפטי החשוב הזה: הכיצד זה מוגדרים חשודים כ"עבריינים" עוד בטרם "הבאתם לדין" ובעיקר בטרם הרשעתם? בבחינת: ממתי רותמים עגלות לפני סוסים? ממתי מכתימים אדם כ"עבריין" עוד בטרם הובא לדין ובטרם הורשע? ממתי מסמנים מטרה עוד בטרם נורה חץ? איש מקהל המלומדים לא קם ולא שאל שאלה מתבקשת אשר זו – בהזדמנות כה נדירה – ואיש גם לא הקשה על הנואם בלהט. מחיאות כפיים? הנהוני ראש? למה? הנה, באנו אנו לשאול אותו, לומר כי בצריך שקודם מרשיעים ורק אחר כך "עבריינים". תשאלו למה? ככה. כי את "חזקת חפות" לימדו אותנו המלומדים היושבים שם באולם... ושילמנו על כך שכר לימוד גבוה לאוניברסיטאות.

שתי דוגמאות הוא נותן בנאומו אשר כל כולו, למן המסד ועד לטפחות, שגוי הוא בבחינת "הבנת הנקרא" של משטרה, תפקיד, עבודתה, יעודה. האחת – הראשונה - ובלהט רב: איך מורידים (אצלו) את רמת הפשיעה (בלשונו הגבוהה כתמיד): "הורדת חשיפת האזרח לעבירות" - בתחום גניבות המכשירים הסלולריים למשל? (בהערת אגב: בתקופת כהונתו, למשל, לעולם לא פורסמה הסטטיסטיקה לסוגי עבירות אלו לטובת ידיעת הציבור – ולא בכדי היא הוסתרה מאתנו על-אף "חופש המידע") הולכת לה - המשטרה - לעירייה או לרשות המקומית מתחננת ומשכנעת אותה ברחל בתה הקטנה "להתקין לוקרים עם מצלמות בחופי הים בישראל". בכך, "פוסק" כבודו המלומד, מנענו את מספר גניבות מכשירי הסלולר בישראל. גאון. עילוי. מחונן. "המציא לנו פטנט". ו...איך לא חשבו על זה קודם? אגב, הוא לא הציג נתונים סטטיסטיים. כלום. לו הייתי בקהל הייתי מיד מצביע, שואל ומקשה:

  • 1. לשיטתך, אתה מכיר הרבה הורים, בני נוער, ילדים שיילכו לים ויפקידו את מכשירי הסלולר שלהם? וכי למה? מה ההיגיון הגלום בכך? גם את הארנקים להפקיד שם?

    2. האין בכך משום פגיעה קשה כדי בוטה ממש ברווחת הציבור, בשנות האלפיים, לבלות בים עם מכשיר הסלולר, בתחושה אמיתית שאיש לא יגנוב מהם את המכשיר, אם רק תהיה הרתעה מגנבים פוטנציאליים, תוצָאי, למשל, נוכחות פיזית, מרתיעה של שוטרים ושוטרות במדים? מהיכן שאבת את הרעיון הגאוני הלז?

    3. אליבא דשיטתך ה"מופלאה", ה"מהפכנית" כדי "גאונית" ממש, "מבריקה" ממש, מחשבת "עילוי רב אמן מחונן", ארחיב, ברשותך, את ה"לוגיקה" המדהימה, ה"מקורית", ה"ייחודית" שלך להורדת פשיעה גם בתחומים ובמישורים אחרים על-אודותם אולי לא חשבת. למשל: אל תסעו לעבודה ואל תסעו בחופשות, עם הילדים, בכלי הרכב שלכם, בכך נפחית כבמטה הקסם של "צ'יקו ודיקו" את מספר תאונות הדרכים בישראל, את מספר ההרוגים והפצועים. אגב בלילות, אל תחנו לעולם את כלי הרכב ברחובות העיר, גם לא בחניונים פתוחים. העדיפו תמיד להחנות כלי רכב בחניות תת-קרקעיות, אי-שם ב...במגדלי הפאר, השמורים היטב על-ידי שומרי הבית מחברות השמירה ומסביב – מצלמות סמויות למכביר בכל פינה. אל תלכו ברגל – חלילה – שלא תיפגעו ממטורפים שנוהגים (בהיעדר אכיפה של המשטרה שלך) שאינם נותנים זכות קדימה להולכי הרגל במעברי החצייה. בכך, תמנענה ("מניעה מצבית") גניבות כלי רכב, פריצות לרכב, גניבות תכולה מכלי רכב, תמנענה תאונות דרכים ודריסות הולכי רגל ועוד. ואף זאת: למשל, הבה נאזוק את ידי כל הגברים בישראל, "פתרנו" במחי יד גם את בעיית ה"גברים המכים" ואולי גם את כל "צרכני הסמים" כבולי הידיים המתקשים בעישון... ובכך גם מנענו ("על הדרך") את יבוא הסם לישראל, עקב ה"ירידה הדרמטית בצריכה". את בעיית מכת הזנות וה"סחר בנשים" הרי כבר "פתרתם" באמצעות הפללת צרכני הזנות דווקא... ורחוק מכך נלך? אז הנה רעיון בעבורך "ספיישל": לכל תינוק שייוולד, לכל תינוקת שתיוולד, הצמד מייד "צ'יפ" / "שבב" מוסתר עמוק פנימה בישבנו/ה (על-פי חוק/רגולציה...), ותעקוב המשטרה אחריו או אחריה 24 שעות ביממה עד 120 שנה יבדלו המה לחיים טובים, ארוכים, ו...מסונכרנים... היטב. ודוק: מייד עם היוולדם, טול הימנם, "על הדרך", שם, בתוך חדר הלידה, גם טביעות אצבע וגם דגימות דנ"א ואף "תמונות אלבום" - החזק ושמור הכל – הכל בכל - במחשבי (מחשכי?) המשטרה – בקרביים של המאגרים - עמוק פנימה - שם במטה הארצי - ואל תשכח למסור אותם גם לחבריך בשב"כ. כל אלו ישמשו בעתיד לצורך "מניעה מצבית"? איך לא חשבת על זה?

הדוגמה השנייה אותה הוא מביא בלהט רב: הוא רואה כ"פתרון" "מניעתי", גם את ה"שיכנוע" של חברות הסלולר (עבודתו של הרגולטור) לנתק מייד לאחר ההודעה/הדיווח במשטרה על דבר גניבת מכשיר הסלולר, לא רק את כרטיס ה"סים", אלא גם את ה"ברזל". זאת על-מנת "למנוע סחר במכשיר הגנוב". הבנתי. אבל מה בין זה לבין המטרה העיקרית? לאמר, מניעת גניבות המכשירים? ודוק: האקט של חברות הסלולר בא אחרי הגניבה, לא לפניה. ואף זאת: כעת, הפתח הוא מכירת חלקי חילוף מאותם מכשירים סלולריים, במקום למכור את המכשיר הגנוב, בשלמותו. את זה הצלחת למנוע? למה הדבר דומה: סגור והדק את גבולות ישראל, גם ב"שטחים המוחזקים" ואז לא יוברחו כלי הרכב הגנובים. אבל: את מכירת חלקי החילוף מנעת? לא.

מעתה אמור: אין בדוגמה זו ולא כלום. שהרי, מנעת בכך "סחר" במכשיר גנוב, אך לא מנעת את המשך גניבות המכשירים הסלולריים . הא לך "לוגיקה", שכל כולה שגויה מן היסוד, כל כולה, טעות, כל כולה, מן היסוד, "תזה" פגומה, לא מקצועית ומטעה. וכעת ישאל השואל ויקשה: אז איך אתה מציע להתמודד עם "מניעת עבירות". אשיב אני. למשל: עם מודיעין משטרתי טוב, מקצועי איכותי (כולל מקורות ואמצעים טכנולוגים). לא בסיסמאות, לא במלל סרק, לא בהצהרות, לא בהבטחות, לא בסלוגנים, לא בהתפארות עצמית של ה"שופוני יא נס", לא בהתלהבות, לא כחספא בעלמא – בבחינת מן השפה ולחוץ – מלל סרק – חסר כל כיסוי - כצ'ק בלתי חתום ובעיקר... ללא כיסוי.

רוני אלשיך שוגה תפישתית. ה"לוגיקה" שלו "אינה מחזיקה מים". הוא מחטיא לחלוטין את תפקידה ומשימתה של המשטרה – לתת לנו, לאזרחים, את איכות החיים, כנגזר מתפקוד המשטרה ומתפקידה לחשוף פשיעה, לפענח פשעים, "לפצח" תיקי פשיעה ולמנוע עבירות ופשיעה. הכל, מבלי לפגוע באורחות חיינו, מבלי לשתק אנשים בחיי היום-יום שלהם ומבלי לפגוע באיכות חייהם, במילניום הנוכחי על הטכנולוגיה המשרתת אותנו - לצרכינו (עיין ערך: "מפקידי הסלולריים בלוקרים בחופי הים").

אוסיף עוד דוגמה משלי: האם בתקופתך, הצלחת למנוע את ההונאות הגדולות בסייבר? שם – הרי במיליארדי שקלים בשנה עסקינן. שם הרי, אתה אינך יכול "לחסום" גבולות, חובקי עולם, סביב הגלובוס כולו, "לחסום 'סים'", "לחתוך" רשת, שם אינך יכול "להפקיד מחשבים בלוקרים עם מצלמות מסביב". אז אנא ממך, אל תמכור לנו אטריות קרות. העם הוא עם חכם, עם נבון. הוא אמור להבין את דרך הפתלתול והעקלתון. הרי, כאמור, נכשלת בתפקידך, ובכישלון קולוסאלי עניין לנו. בינתי אינה משגת איך לא היו קציני משטרה בכירים, בשירות, תחתיך, שלא העזו, באומץ, להעיר לך על התזה השגויה? פחדו ממך? רמז: אל תשכח – בכל זאת ישנם רבים שמתקשרים אלי ומספרים לי דבר או שניים... כמעט מדי יום ביומו, לא אוכל להרחיב כדי לא "לשרוף מקורות", אבל רבים מאוד המה. אגב, בסיפא של נאומו, כשרצה "לכבוש" כותרות, והצליח בכך, אמר כהאי לישנא: "שנה בלי מפכ"ל ואין פוצה פה – זה מזעזע...". וכי שכח מדוע ולמה אין בישראל מפכ"ל במשך שנה? מה הסיבה לכך? מה המגבלה? גם כאן איש לא קם להסביר לו היכן ולמה טעה והטעה? הוא דיבר על "תוצאה" – אנחנו מקשים בסיבה – בעילה אותה שכח והשכיח.

ובתוך כתיבת שורות אלו ממש, בא רק אמש (5.12) חיים ריבלין, בתוכנית "המקור", עונה 17, פרק 5, וחושף את הפרשה המזעזעת הקרויה "פרשת סנהדרין", מזעזעת כדי להדיר שינה מכולנו, מתקופתו של המפכ"ל דאז רוני אלשיך. תחקיר המקור חושף את פרשת האלימות החמורה ביותר שהתרחשה בישראל אי-פעם: עשרות עדויות של ילדים, הורים, מטפלים, פסיכולוגים ואנשי משטרה על חטיפתם של ילדים ממסגרות לימודיהם בשכונות בירושלים, אשר נפלו קורבן לאלימות שיש בה מרכיבים טקסיים, ושהמשטרה סגרה את תיקי החקירה מאחר שלא מצאה אשמים. את אוזלת ידה של המשטרה ראו הצופים, ואין צורך לשכנע כמה בינה לבין ה"מניעה המצבית" קורלציה שלילית. בתקופת כהונתו של המפכ"ל דאז, לא אחר מאשר רוני אלשיך, הוקם צוות חקירה מיוחד, אך מחוסר ראיות - התיק נסגר. ראש צוות החקירה בפרשה, סגן-ניצב גלעד בהט, אמר כי מדובר בכמה סיפורים שונים. "החקירה הזאת התנהלה זמן רב, ובמשך שנתיים לא הייתה שום ראיה שיש כאן קבוצה מאורגנת. הניסיון לקשור בין הפגיעות לא קיים. יש כאן מקרים של פגיעות מיניות, אבל אין ראיה שמחברת בין כל המקרים. אנחנו חיים בעולם משפטי של ראיות". עקיצה? היו עסוקים המה, כך נדמה, ב"לוקרים שבחוף הים"...

לא אוכל לסיים מאמר זה, מבלי להזכיר, שוב ושוב, את כישלונו הצורב, הקולוסאלי ממש, של רוני אלשיך, בשבתו כמפכ"ל משטרת ישראל, בפרשת "הממד החמישי" הידועה, בחומרתה כי רבה, מדוח מבקר המדינה החמור, פרי עטו של מבקר המדינה הקודם, כבוד השופט (בדימ') חיים יוסף שפירא. ההתנהלות בפרשה – לא רק חובבנית הייתה, אלא היא, כך דעתי, יותר מגובלת, לכאורה, עמוק-עמוק פנימה, אי-שם במצולות המישור הפלילי. הדברים מתחייבים בחקירה. אין מנוס. הפרשה חייבת להיחקר ולהתברר עד תום. איך בפרשה שם לא פעלה לה ה"מניעה המצבית" של המפכ"ל אלשיך? מכלול חושיו ה"בריאים" שם קהו?

הגשתי (כמובן) תלונה במח"ש. פניתי גם לפרקליט המדינה בנדון דידן. גם ליועץ המשפטי לממשלה פניתי. קראתי, ועודני קורא לחקור את הפרשה החמורה במח"ש, ויפה שעה אחת קודם. הפרשה הנ"ל מצמררת בחומרתה. לא רק הכסף, לא רק הנתונים שהוצגו, גם נושא ה"קניין הרוחני" של המשטרה, שנמסר, בהינף יד, על-ידי המשטרה, קניין רוחני שנעלם אי-שם – אולי גם מחוץ לגבולות ישראל ומוחזק – לך תדע בידי מי? למה אני מזכיר כל זאת? כי בפרשה החמורה הנ"ל, מסתבר ומתברר, שאלשיך, אינו כזה "עילוי" – ה"קופץ כמה כיתות", "מחונן", "גאון", "מבריק", מומחה הגויאבות, הכוסברה והשקרנים, כפי שהתרברב בפני אילנה דיין (ב"עובדה"), לצד כמה אמירות נוספות, שערורייתיות בפני עצמן (שגם בגינן הגשתי תלונה) כפי המיתוס שהתנפץ לו... לרסיסים.

הכותב מונה לאחרונה לכהן גם כחבר ועדת הביקורת של לשכת עורכי הדין בישראל.
תאריך:  06/12/2019   |   עודכן:  06/12/2019
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוגיקה שגויה - "השועל המקצוען המחונן"
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נתניהו מגה חשוד..
6/12/19 23:07
 
קורןנאוה טבריה
7/12/19 05:19
2
עדות מאלשייך?
7/12/19 00:10
3
קורא נלהב
7/12/19 00:45
 
פסימודו
7/12/19 10:57
4
חםםםםם
7/12/19 02:58
5
קורןנאוה טבריה
7/12/19 05:20
6
שמחה חן
7/12/19 08:20
7
אורי... .
7/12/19 08:31
 
ירדנה
7/12/19 09:07
 
שמחה חן
7/12/19 09:21
8
הירונימוס
7/12/19 09:35
9
ועדת חקירה ממלכתי
7/12/19 09:48
10
הירונימוס
7/12/19 10:13
 
חיון
7/12/19 13:14
11
tjyfjt
7/12/19 11:25
12
עזרא מנצור
7/12/19 11:38
 
אמת? הפוך זה שקר!
7/12/19 13:07
13
השועל אלשייך
7/12/19 13:04
14
יודעי דבר
7/12/19 14:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
האם המשטרה יכולה להשתמש במהלך חקירה בראיה שהושגה שלא כדין? בינואר 2012 השיב בית המשפט העליון בחיוב על שאלה זו. זו הסיבה לכך שגם בית משפט השלום וגם בית המשפט המחוזי אישרו למשטרה להוציא מידע מהפלאפונים של יונתן אוריך ועופר גולן (יועציו של בנימין נתניהו החשודים בהטרדתו של שלמה פילבר), למרות שברור שהפלאפונים נתפסו בלא צו חיפוש כדין, כאשר המשטרה נמנעה - לכל הפחות ברשלנות רבתי, אם לא במכוון - מלבקש צו שכזה.
01/12/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
סגן-ניצב עופר דרור, שהיה באותה עת קצין במשטרת ירושלים, השתכר בטיול יחידתי לאילת, נהג בשכרות והטריד מינית מילולית קצינה ששירתה עימו. למרות שמדובר בעבירות פליליות, הוא הועמד רק לדין משמעתי ונדון לקנס של 2,000 שקל. כך מגלה קובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה לחודשים יולי-ספטמבר 2019.
28/11/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
מגיפת איסורי הפרסום בתיקים פליליים ממשיכה לשבור שיאים. שמו של שוטר מג"ב הנאשם בסחר בסמים נאסר לפרסום, למרות שמדובר כעת בכתב אישום (ולא במעצר), למרות העניין הציבורי המוגבר בהתחשב בעובדה שמדובר בשוטר ולמרות שגם ההגנה הסכימה שיש ראיות לכאורה נגדו וגם עילה למעצרו.
24/11/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה רשאית לחפש בפלאפונים של יועצי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, למרות חוסר החוקיות של החיפוש שכבר ערכה. כך קובע (יום ג', 19.11.19) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אברהם הימן. החיפוש עוכב עד 1.12.19 כדי לאפשר בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון.
19/11/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליט המדינה, שי ניתן, מבקש מבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בפסק דינו מלפני שבועיים, בו הורה להעמיד לדין את השוטר נאור יצחק. לטענת הפרקליטות (יום ג', 12.11.19), פסק דין זה מהווה "הלכה חדשה וקשה ביותר". גם יצחק מבקש דיון נוסף, באומרו שמדובר בפסק דין הסותר עקרונות יסוד פליליים ומינהליים.
12/11/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
כשלים חמורים במשטרה ובפרקליטות  /  איתמר לוין
המשטרה תפצה על חיפוש  /  איתמר לוין
שרשרת של הפרות חוק בידי המשטרה  /  איתמר לוין
המשטרה מבצעת עבירות בגיבוי הפרקליטות  /  איתמר לוין
חקירה נוסח סר האמפרי  /  איתמר לוין
רשויות העקיפה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il