|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

על הנרטיב הפלשתיני

הרשות הפלשתינית טוענת שהיא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי הפלשתינים דורשים את מה שהם מכנים "זכות השיבה" לישראל דרישה זו אינה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי במדינת ישראל והפיכתה לפלשתין שנייה
24/06/2020  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
זכות השיבה [צילום: וויסאם נסאר/AP]

פתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני חייב לבוא באמצעות מו"מ. אבל, הבעיה איננה רק תוכנית הסיפוח/ריבונות החד-צדדית. הפלשתינים מכריזים כי הם בעד פתרון של 2 מדינות אבל, הכרזה זו היא הונאה מאחר שהם דחו עד היום כל הצעת פשרה והם מצהירים שלעולם לא יכירו בישראל כמדינה יהודית. הדרישה שלהם "לזכות השיבה" היא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי והמדינה היהודית.

א. יש עם פלשתיני

לכל קבוצת אנשים יש זכות הגדרה עצמית. לכן, אי-אפשר לשלול מהפלשתינים את זכות ההגדרה העצמית. אכן, זהו עם חדש שהחל להתגבש במאה ה-20, אבל עובדה זאת אינה שוללת מהפלשתינים את זכותם להגדיר עצמם כעם.

ב. יש עם יהודי עתיק בן אלפי שנים שהפלשתינים אינם מכירים בקיומו

ליהודים, כמו לכל קבוצה אנושית, יש זכות הגדרה עצמית. היהודים הגדירו עצמם כעם לפני אלפי שנים והיו להם לאורך ההיסטוריה מספר מדינות לאום: ממלכת דוד ושלמה, ממלכת ישראל הצפונית, ממלכת יהודה הדרומית, ממלכת החשמונאים. בעת החדשה, ב-1917, הכירה בריטניה בהצהרת בלפור בזכותם של היהודים לבית לאומי והכרה זו אושרה על-ידי חבר הלאומים ב-1922 ועל-ידי האו"ם ב-1947.

למרות כל העובדות הללו המנהיגות הפלשתינית אינה מכירה בזכות ההגדרה העצמית של היהודים. אחד מראשי הפתח, סאיב עריקאת, הצהיר שהיהודים אינם עם אלא דת ולדת אין זכות למדינה. בכיר נוסף, נביל שעת הצהיר שלעולם הם לא יכירו בישראל כמדינה יהודית.

ג. מאמצי הפלשתינים לנתק כל זיקה בין יהודים לארץ ישראל

הרשות הפלשתינית מנהלת מאבק למחיקת כל זיקה בין היהודים לארץ ישראל. במסגרת אונסקו הם העבירו החלטות באמצעות מדינות ערב וגורמים אנטישמיים שקבר רחל אינו כלל קבר רחל, שעל הר-הבית לא היה מעולם בית מקדש יהודי וההר קדוש רק למוסלמים. אפילו את הכותל המערבי הם גזלו בהחלטה אחרונה.

ד. נרטיב שקרי

רוב הפלשתינים הם צאצאי מהגרי עבודה מהדורות האחרונים. המחקרים על הרכב האוכלוסייה בארץ ישראל (פלשתינה) מוכיחים שבעת הכיבוש הערבי ב-640 התיישבו בארץ רק כ-30,000 ערבים מהעילית השלטונית במספר ערים בהם הוחרמו בתים לטובתם. בשנים שלאחר מכן הייתה הגירה לא משמעותית לארץ ובמפקד האוכלוסין העות'מאני מ-1525/6 נימנו רק כ-80,000 מוסלמים מתוך אוכלוסייה דלה של כ-123,000 בארץ ישראל המערבית שהייתה ריקה מתושבים.

ב-1914 נימנו בארץ 525,000 מוסלמים אבל 50% מתוכם היו מהגרי עבודה שהגיעו בין שלהי המאה ה-19 ל-1914 מארצות ערב והאיסלאם. ב-1919 קבע השלטון הבריטי שחיים בארץ 519,000 מוסלמים ומספרם קפץ ל-1,200,000 עד 1947. לפחות 1/3 מתוכם היו מהגרי עבודה שהגיעו בימי ממשלת המנדט מארצות ערב והאיסלאם. ההגירה לארץ הייתה ללא כל פיקוח מטעם השלטון העות'מאני והוא אף עודד הגירה בשל הצורך לאכלס שטחים בלתי מיושבים. השלטון הבריטי העלים עין מההסתננות הבלתי חוקית של מוסלמים לארץ. לחיל הספר העבר-ירדני ניתנה הוראה מלמעלה להתעלם מהמסתננים.

ה. פלשתין היא אדמה ערבית מקדמת דנא

יש מספר גירסאות לגבי נושא זה. יש הטוענים שהכנענים או היבוסים היו, למעשה, ערבים ויש הטוענים שזוהי ארץ ערבית מ-640. שתי הגירסאות אינן תואמות את העובדות ההיסטוריות. אבל, הגירסה הראשונה ננטשה והדגש הוא כיום על הגירסה השנייה שאין לה, כאמור, כל בסיס על-פי העובדות ההיסטוריות.

הארץ הייתה מאוכלסת בכ-3 מיליון תושבים בעת הכיבוש הערבי ב-640. האזור היחיד בו החלה נוכחות של ערבים מוסלמים היה האזור הנקרא כיום הגדה המערבית. באזור זה התרוקנו כפרים רבים לפני הכיבוש הערבי- בתקופה הביזאנטית - בשל הדיכוי האכזרי של מרידות השומרונים ומעשי טבח על-ידי השלטון הביזאנטי. שבטים בדווים החלו לנדוד ולרעות את עדריהם באזורים הנטושים ובהדרגה עברו להתיישבות עד המאה ה-12. זהו האזור היחיד בו יש בסיס לטענה הערבית על נוכחות.

ו. פתרון 2 המדינות

מכל העובדות אלה עולה שבעוד שהפלשתינים טוענים לזכות על הארץ בטענה שזאת אדמה ערבית מקדמת דנא והם תושביה הם שוללים מהיהודים גם את זכות ההגדרה העצמית וגם זכות היסטורית כלשהי על הארץ שהוכרה על-ידי מוסדות בינלאומיים.

הרשות הפלשתינית טוענת שהיא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. הפלשתינים דורשים את מה שהם מכנים "זכות השיבה" לישראל. דרישה זו אינה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי במדינת ישראל והפיכתה לפלשתין שנייה. כך שההכרה הפלשתינית בפתרון 2 מדינות היא הונאה.

ז. הפלשתינים דחו עד היום כל הצעה לפתרון הסכסוך

לפחות 50% מתושבי מדינת ישראל תומכים בפתרון של 2 מדינות לשני עמים אבל מצפים מהפלשתינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. הפלשתינים דחו הצעות לחלוקת הארץ ב-1936/7 על-פי הצעת ועדת פיל, ב-1947, על-פי החלטת האו"ם, ב-2000 בוועידת קמפ דויד, ב-2008 כאשר אבו מאזן לא אמר כן להצעת אולמרט ואף ב-2014 על-פי הצעת אובמה/קרי וכיום הם דוחים את "הצעת המאה" של הנשיא טראמפ.

לסיכום, ללא הכרה פלשתינית בקיומו של עם יהודי ובישראל כמדינת העם היהודי אין סיכוי לפתרון הסכסוך. ללא הכרה הם ימשיכו לדרוש את "זכות השיבה" שהיא סוס טרויאני לחיסול מדינת היהודים.

הערה: הנרטיב הפלשתיני הוא שקרי. אני בעד פתרון של 2 מדינות לאום - דגש על 2 מדינות לאום - מפני שבלתי חוקי לגרש מיליוני אנשים ואני רוצה שצאצאי יחיו במדינה יהודית ודמוקרטית. אני בעד פתרון באמצעות מו"מ. אבל, אם כי איני מסכימה עם מדיניות הליכוד, איבדתי אמון ברשות הפלשתינית ובכוונותיה האמיתיות.

תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
ד"ר רבקה שפק-ליסק
+האם נחטפה תוכנית טראמפ
14:42 24/06/20  |  דוד בדין   |   לרשימה המלאה
באופן מזעזע, הדרישות שהוטלו על אש"ף על-ידי תוכנית השלום של טראמפ אינן נידונות בשום מקום בשעה זו - כאשר מתבצעות תוכניות למסירת שטחי אדמה מסיביים לאש"ף ב -1 ביולי, הקפאת בנייה ב-70% מהיהודים יישובים ביהודה ושומרון, ומתן לצבא הארגון לשחרור פלשתין לסייר בכביש 60
(מצג שווא [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90])
+אסור לריבונות לחכות
09:47 24/06/20  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
כאשר ישראל מקבלת החלטות מדיניות גורליות מול נשיא אמריקני, היא חייבת לשאול: האם התחייבות בינלאומית של נשיא אמריקני מחייבת את הנשיאים הבאים אחריו?
(טראמפ. ממשל אוהד [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+דרמר לא ראוי
09:11 24/06/20  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
לבכות מאי-הדיוקים של השגריר דרמר  ▪  דרמר הוא במקרה הטוב, אדם תמים ביותר  ▪  הוא לא ראוי לעמדת הנהגה  ▪  טוב שהציבור הישראלי מגלה זאת כעת, ולא מאוחר יותר
(רון דרמר [צילום: AP])
+הפלשתינים, תוכנית טראמפ ו...כווית
08:49 24/06/20  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
יהיה שלום בינינו לבין הפלשתינים? שאלתי, אי-אפשר להלחם כל הזמן, הוספתי הגיג ישראלי טיפוסי משלי  ▪  "שלא תעיזו", אמר בנחרצות, "אם כך תעשו זה יהיה הסוף שלכם"
(בוגדים [צילום: נאסר אישתייח, פלאש 90])
+נפוטיזם ברש"פ
08:24 24/06/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הורה על הקמת ועדה לבדיקת הקידומים והמינויים במשרדי הממשלה בעקבות האשמות על נפוטיזם. הרחוב הפלשתיני בגדה זועם על הרש"פ הממנה במנגנוניה קרובי משפחה של בכירים ברש"פ אך מונעת תשלום משכורות לעשרות אלפי פקידיה בטענה של משבר כספי קשה
(מוחמד א-שתיה, מחמוד עבאס [צילום: נאסר אשתאייה/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על הנרטיב הפלשתיני
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
24/06/20 17:24
 
רבקה שפק ליסק
25/06/20 10:37
 
עובד 1
25/06/20 21:37
2
סניל
25/06/20 10:48
3
gngs
25/06/20 13:27
4
עובד 1
26/06/20 16:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
גם כאשר אנו עומדים בפני ממשל אמריקני אוהד, בכל הקשור להחלטות ישראליות גורליות אי-אפשר להתנות את קידומן של ההחלטות בהסכמת ארה"ב. כאשר ישראל מקבלת החלטות מדיניות גורליות מול נשיא אמריקני, היא חייבת לשאול: האם התחייבות בינלאומית של נשיא אמריקני מחייבת את הנשיאים הבאים אחריו?
24/06/2020  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
יש להזדעזע מאי-הדיוקים הגסים, השזורים לכל אורך מאמרו של השגריר דרמר, שפורסם לאחרונה. מאמרו של דרמר בוושינגטון פוסט, עיתון אמריקני בעל גוון שמאלי, מביע הסכמה להקמת מדינה פלשתינית, בניגוד לדברי רה"מ עד כה ("משא-ומתן על בסיס" תוכנית טראמפ). דרמר כתב כי "החלת הריבונות ... תפתח את הדלת לפתרון שתי המדינות... תוכנית השלום של טראמפ... קוראת לפתרון שתי מדינות".
24/06/2020  |  סוזי דים  |   יומני בלוגרים
באחד מימי הקיץ של ספטמבר 1990, מצאנו את עצמנו, זוג ישראלים, עם כבודה אופיינית (הרבה מזוודות), בש"ת ליד פריז, ממתינים לעליה למטוס. על ספסל סמוך התנחלה משפחת מהגרים. שני הורים, שלושה ילדים, ואשה צעירה, שהזדהתה, במהלך השיחה, כמטפלת. ההורים בגיל העמידה. על-פי לבושם - מעמד בינוני גבוה.
24/06/2020  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
הרחוב הפלשתיני בגדה לא הספיק להתאושש מסיפורי השחיתות שחשף יאסר ג'אדאללה, מנהל המחלקת המדינית לשעבר בלשכתו של יו"ר הרש"פ, על גניבת כספי הסיוע לפלשתינים בידי בכירי הרש"פ והנה נחתה עליו פרשה חדשה, הפעם, נפוטיזם בצמרת הרש"פ.
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס (יום ג', 23.6.20) למהלך המתוכנן להחלת ריבונות ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן, ואמר: "נניח את הנוסחה האחראית ביותר ברוח תוכנית טראמפ". הוא תקף את סרבנותם של הפלשתינים למשא-ומתן ואמר כי הם: "מתבוססים ב'דיפ שיט' שלהם". לדבריו, "ככל שהם ירצו בכך, נקדם את התוכנית בשטח איתם".
23/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il