|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מסדרים את כל העולם

כיוון שהחמדנות מסנוורת אנשים, והם פשוט לא עומדים בפיתוי, 3M לא רק שמבטלת חוזים עם מפיצים-זכיינים שהפרו את התנאים, אלא שהיא תובעת גם אותם וגם את הקונים מהם לדין, עד כדי כך שבשוק המקומי והעולמי יודעים עכשיו להזהר משנה זהירות
23/07/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
כסף "טוב" [צילום: סת' ווניג, AP]

אין לי מושג איך, אולי בדרך פלא, אנחנו הישראלים משתחלים בכל מקום, כאילו שאנחנו אימפריה, או לכל הפחות מיני-מעצמה. בעולם טרום-המגיפה, תערוכת הדיוטי פרי הגדולה בעולם התקיימה פעם בשנה בקאן, צרפת, בד"כ באוקטובר. זו הייתה התערוכה הנחשקת ביותר, הן בגלל שכולם, אבל כולם, הגיעו לשם, והן בגלל שאפילו בשנים בהן ירד גשם (וזה היה נדיר), מה יותר טוב מאשר להיות בבית מלון מפואר לאורך הקרווזט? מעבר לכביש שם החוף והים, כשהרחוב המקביל הוא רחוב קניות שיכול להתחרות בקלות ברודיאו דרייב בבוורלי הילס, לא רחוק מרינה של יכטות פרטיות ושורת מסעדות בהן אוכל (בולייביז, לחם טרי, סטייק עם צ׳יפסים דקים, ...) ויין צרפתי משובח. בלילות, לאחר סעודות פאר, היה מועדון ריקודים עם בר פתוח וחופשי, והכל-הכל כלול.

הישראלים היו שם מעבר לנופש לעשות עסקות, ומי שמזהה עברית (או ישראלים), התפעל כל פעם מחדש מהמספר העצום שלהם שם. ממש מעצמה (שכל כולה 14 מיליון אנשים בעולם כולו). עם פרוץ המגיפה נעצרו הטיסות, אין קניות דיוטי פרי בשדות התעופה, כל שייט-התענוגות פסק גם הוא (אחרי שלוש או ארבע ספינות מוות), ובכל זאת הישראלים, כך נראה, היו עסוקים. במה באמת? בנסיון להציל את העולם מהמגיפה? כך נראה על פני השטח. ישראלי מסיליקון וואלי התחייב לספק מכונות הנשמה לניו-יורק, שם מתו למעלה מאלפיים אנשים ביום, נפלו קורבנות לקו-ויד-19. הוא קיבל עשרות מיליוני דולרים ונעלם. ישראלים אחרים (בארץ, צרפת, ארגנטינה וברזיל - ממש רשת לתפארת) קנו מסיכות בסין, ממפעל שמייצר ל-3M ובאותו זמן בדיוק התחייב לספק לאירן, והטיסו אותן לניו-יורק. הנה מה טוב ומה נעים, כולנו נבראנו בצלם האלוהים, והישראלי היפה בא לעזור (וכמובן גם להרוויח, דבר לגיטימי לחלוטין).

ניו-יורק החליטה להלאים את המסכות, והישראלים היו איתנים בדעתם שחייבים לכל הפחות להכפיל את ההשקעה. את המסיכות הם קנו בדולר ומשהו למסיכה, והם טענו בפני השלטונות שהם שילמו עבורן שלושה דולרים (לקוראים הצעירים: הם שיקרו במצח נחושה) כל שנדרש הוא חשבונית המפעל, ולמרות שבסין הכל אפשרי והכל קורה, כאן המדובר לא רק ברמאות לשמה כי אם בעבירה חמורה ביותר, שכן למה לשקר כשמדובר בדיני נפשות? הלאמת רכוש בזמן חרום פרושה שהניזוק יקבל את העלות וכנראה גם קצת למעלה מזה, אך את הישראלים זה לא סיפק (הם היו יכולים מיד לדאוג למשלוחים נוספים) כך הם הסתבכו בפלילים, ועורכי הדין היו עסוקים בדיונים עם הרשויות. למה? תאוות בצע. והגרוע מכל, שהמדובר בישראלים, בזמן שאנשים מתים על ימין ועל שמאל, ובא לו נגיף ללמדנו שכולנו בסירה ביחד. בעיני האמריקנים הדבר התפרש בצורה נוראית: גם ישראלים וגם לא בני אדם - בדיוק הפוך ממה שהתנ"ך שלהם מורה להם.

עברו מאז כמה חודשים, והשוק עכשיו מוצף במסיכות ובאלכוג׳ל (נוזל לחיטוי ידים). המסיכה המבוקשת ביותר - המותג מספר אחת - של היצרן 3M הפכה למוצר מכיר ביותר. במקום שהמסיכה תעלה שלושה עד ארבעה דולרים, מחירה האמיר והאמיר, וכולם עושים כסף על גב האזרח (כמובן ש"כולם" גם הם "אזרחים" וכך הם עובדים על עצמם, בני משפחותיהם, חבריהם ומכריהם). 3M מבטלת חוזים קיימים עם מפיצים שמוכרים למכירה מחדש, כי הדבר מוביל לידי ספסרות במחירים. גם כך החברה לא עומדת בדרישה המקומית בארה"ב ובדרישה העולמית, והיא כבר נכנסה לעימות עם הנשיא שדרש שהיא תספק קודם כל את צורכי ארה"ב (דרישה זו הגיונית לחלוטין. בסין, לדוגמה, אסרו על יצוא עד שהתפוקה המקומית עלתה על הרף שהממשלה קבעה. בהודו, במקסיקו ובמדינות אחרות עצרו ואסרו את היצוא כשהממשלות הבינו שהנגיף מגיע גם אליהן).

כיוון שהחמדנות מסנוורת אנשים, והם פשוט לא עומדים בפיתוי, 3M לא רק שמבטלת חוזים עם מפיצים-זכיינים שהפרו את התנאים, אלא שהיא תובעת גם אותם וגם את הקונים מהם לדין, עד כדי כך שבשוק המקומי והעולמי יודעים עכשיו להזהר משנה זהירות. נזכור, 3M מעונינת להפיץ את מוצריה אך לפי סדר עדיפות (בתי חולים, ומטה משם) וברמת המחירים שהיא קבעה (ולא במחירים מופקעים). היא מסוגלת למכור פעמים רבות את סך כל התפוקה שלה, ואנשים מדפקים על דלתותיה ללא הרף.

השם יוצא למרחקים

למרות כל זאת, נפתח כאן אופק אדיר לרמאויות, ונוכלים כאמור לא חסרים בעולם! אנשים מציעים למכור מיליוני ומילארדי מסכות של 3M, לכאורה עם אישור של 3M, והם מייצרים קליפים שמראים משלוחים (לכאורה). המשא-ומתן הפך לאומנות, שכוללת הוכחות של כסף בבנק (יכולת לשלם), מכתב מאומת על-ידי עורך דין של כוונה לקנות, סרטונים עם קודים מסוימים מהקונה ועם עיתון של היום (ממש כמו במקרי חטיפה) ועוד ועוד ועוד. בחוזה כלשהו צריך היה להפקיד סכום של מאות מיליונים בידי צד שלישי, ואחוז אחד ישירות לחשבון בנק כהוכחה... אתם מבינים שזה העוקץ, אחרי אותו "אחוז" בודד, המוכר-לכאורה היה נעלם.

אילו לכל הפחות הקונים היו מקשיבים להגיון הפנימי שלהם. אך הרווח הפוטנציאלי סינוור גם אותם. ההגיון נעזב, נזרק, והם עסוקים לילות כימים ברדיפה אחר הזנב. כמה חבל שאחת מאותן קבוצות-ספק (יש כל כך הרבה אנשי ביניים, שמדובר בקבוצות שלמות, ממש כמו במשחקי כדור) כוללת יהודים וישראלים (רוני בניו-יורק ואחרים). הם כמובן "אמינים", "עם קבלות" ואפילו וידאו (שמעלה ספקות יותר ממה שהוא מוכיח משהו). את המבטא והשם אי-אפשר להסתיר, והשם שלנו יוצא למרחקים.

נזכר מה עשו בארץ בגל הראשון, כשהיה מחסור אמיתי וצורך אקוטי. הממשלה פנתה למוסד וזה פנה לכל המקורבים - אנשי עסקים וחברות - ועד מהרה נמצא מלאי בסין (שבאותה עת ייצאה, לא היה צורך בכל המקורבים שיתעשרו על חשבון הקופה הציבורית). מה שהיה יפה הוא דוקא צורת התנהלותו של השגריר לסין, שבאמצעות קשריו דאג לתרומה מבעלי אליבאבה (תרומה ששכרה בצידה - סין תרמה המון באותו זמן רק לארצות שהראו יחס דומה אליה או שהיא רצתה להשפיע עליהן לעתיד, שכן דבר לא קורה שם סתם או מטוב לב).

אך מה קורה מאז? כמה פעמים קראנו על מסכות ושאר ציוד הקשור למלחמה ולמענה לנגיף שאינם עומדים בסטנדרטים מינימליים, קרי שהם מסכנים את המשתמשים? דווקא בכך אי-אפשר להאשים את הישראלים היבואנים של המוצרים האלו, כי אם את הסינים עצמם והעדר תוכנית כוללת לפיקוח על יבוא מוצרים דרושים לשעת חרום (הלא המוסד כבר היה מעורב).

מה קרה בסין? לפני המגיפה היו בסין 120 מפעלים שהתמחו במוצרים שלימים ידרשו למלחמה בקו-ויד-19. הרשימה הפותחת כללה את המפעלים עם הכרה של הרשויות בארה"ב ובארופה, אך כלל המפעלים ידעו במה הם עוסקים - זו הייתה אומנותם. כשסין נסגרה באותו סגר עצמי של כמילארד אנשים, חברות הפסיקו לפעול ואנשים חיפשו מה לעשות. כיוון שהדרישה הבינלאומית פחתה או פסקה כליל, קמו להם 12,000 מפעלים חדשים לייצור מסכות ושאר מוצרי מגן. העולם התעלם מכך שהמגיפה פרצה בסין, שהם עדין היו תחת סגר, שהם כנראה היו אשמים בהתפרצות המגיפה ושעדיין לא ידענו מספיק על הנגיף. הצורך היה כה אקוטי, שהכל התקבל, אך הרוב לא היה יעיל (במקרה הטוב) או לקוי לחלוטין.

הדבר הנכון

עד מהרה הסינים התעשתו והחלו לעצור משלוחים טרם עזיבתם את סין. הם הבינו שהעולם לא יסלח להם - גם על הנגיף וגם על נסיון הרמאות. וכשהסינים מתייחסים למשהו ברצינות, אין משחקים, ואוי למי שמעז לפגוע בתדמית סין בעולם. הם יצרו רשימה מותרת ורשימה שחורה של מפעלים, מוכרים ויצואנים.

חלק מהמוצרים הפגומים הגיעו ארצה, אך כאמור, אין זו אשמת היבואנים. הסינים, אגב, לא יחזירו את הכסף, אותו קיבלו מראש, טרם עזיבת המוצר את המפעל, שכן הם השתמשו בו לקנות את חומרי הגלם. כאן נשאלת השאלה: האם היבואנים שקפצו על ההזדמנות לעסוק בדבר של רגע אכן יתנהגו באחריות ויעשו את הדבר הנכון - קבלת המוצר בחזרה והשמדתו, והחזרת הכסף לקוניהם, קרי הפסד של כלל ההשקעה שלהם? כנראה שלא, כי למרות שהם יודעים שהשקעה כרוכה בסיכון כלשהו, איש לא אוהב להפסיד את כספו-מחמדו!

בינתיים בניו-יורק, יהודי טוב מכר מכונות הנשמה שהיו לו במחסן. אשת הביניים שהביאה את הקונה הוסיפה 350 דולר למכונה שעלתה כ-15 אלף דולרים. אך תוך יום מאז שהסכימו והכל היה מקובל על הצדדים, הסתבר שניתן להרוויח 20 עד 25% נוספים, והמוכר אמר לאשת הביניים שכך הם הדברים. היא הסתפקה במה שהוסכם, אך הוא רצה עוד. למה? כי אפשר. בינתיים שימותו האחרים, או שישלמו!

כמובן שיש סיפורי עזרה הדדית, אפילו בין ממשלות, כמו גם בין מדינות בארה"ב, ומפעלים מקומיים לדוגמה של משקאות חריפים, ששינו את יעודם באופן זמני למילוי בקבוקים בנוזלי חיטוי ותרמו את כל התפוקה (ייצור ללא הפסק של 24/7 - ונזכור שצריך גם את חומרי הגלם וכלי הקיבול) למכבי האש ולשוטרים (עד שהחלו המהומות בארה"ב), לבתי חולים, למפיצים שלהם ולארגונים בקהילות בהן הם נמצאים. סיפורים יפים של אנשים טובים באמצע הדרך.

מדוע, מדוע תמיד צריך לשמוע על ישראלי או יהודי שמרמה ועושק וגונב? התקשורת רק מחכה להזדמנויות כאלו, ואלו לא מבוששות לבוא. פלא שטוענים שאנחנו השטן הקטן? כל עלילות הדם מתקיימות לנגד עינינו ממש, כאילו הן סרטים מצוירים שנשפו בהם חיים והם קרמו עור וגידים. פלא ששונאים אותנו? הלא אנחנו הם אלו השופכים שמן על המדורה, וכל זאת עבור חופן (או הר) מצלצלים.

תאריך:  23/07/2020   |   עודכן:  23/07/2020
ארי בוסל
+נחתמה עסקה עם חברת ארקטורוס לחיסון בטכנולוגיה מתקדמת
00:18 24/07/20  |  עידן יוסף
שר הבריאות וצוות משרדו בשיתוף פעולה עם המל"ל, חתמו עסקה נוספת עם חברת ארקטורוס האמריקנית, לחיסון בטכנולוגיה מתקדמת שמתחילה בימים אלו ניסויים קליניים בבני אדם. משרד הבריאות הודיע כי ימשיך ויפעל לתמוך בפיתוח החיסונים בישראל על ידי המכון הביולוגי וחברת מיגל במקביל למאמצים לרכש חיסונים מחברות בינלאומיות אחרות.
+המשטרה הודיעה על חולה מאומת בהפגנה וחזרה בה
00:05 24/07/20  |  עידן יוסף
המשטרה הודיעה כי שוטרים איתרו מפגין כשהוא אינו עוטה מסיכה על פניו, וכיבבדיקה שערכו, התברר כי מדובר בחולה מאומת בנגיף הקורונה. עוד מסרה כי החולה עוכב והורחק מקרב המפגינים עד העברתו למקום שהייה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אולם לאחר שעה קלה הודיעה המשטרה כי טעתה, ומדובר באדם שסיים בידוד לאחרונה את תקופת הבידוד.
+עלה ל-29 מספר המלונות והאכסניות שמפעילים משהב"ט ופקע"ר
21:53 23/07/20  |  עידן יוסף
מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ופיקוד העורף מרחיבים את פריסת הפעלת מלוניות לחולי קורונה ולמבודדים. ביממה האחרונה נשברו שיאי גל התחלואה הראשון: 29 בתי מלון ואכסניות וכ-5,517 חדרים הופעלו מתחילת הגל השני. זאת לעומת 26 מלונות וכ-5,437 חדרים שהופעלו בגל הראשון.

בסה"כ מפעיל משרד הביטחון, באמצעות מאות חיילי פיקוד העורף, 24 מלוניות לחולי קורונה קלים, מתוכן 15 בתי מלון לאוכלוסיה חרדית. בנוסף מפעיל משרד הביטחון 5 מלוניות למבודדים. במשרד הביטחון ובפיקוד העורף ממשיכים בפעילות המאומצת לפתיחת מתקנים נוספים בימים הקרובים, בהתאם לצורך.
+נתניהו: לא נקבל החלטות משיקולים פופוליסטיים
21:10 23/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקע הדיווח על כ-2,000 נדבקים ביממה, אמר נתניהו: "משתדלים להימנע מסגר כללי, אך אם יהיה צורך בכך - נעשה זאת. גנץ ואני סיכמנו לצמצם את קבינט הקורונה בחצי"  ▪  אדלשטיין: בתחום של השגת החיסונים חתמנו עם חברת אמריקנית שעובדת על חיסונים  ▪  גמזו: המשימה - לנצח את הקורונה עם כמה שפחות פגיעה בכלכלה
אדלשטיין ונתניהו. שיקולים של פגיעה בכלכלה
נתניהו. לא לבזות סמלי המדינה
+בתיה"ס של החופש ימשיכו במתכונת הנוכחית
19:58 23/07/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הקובע כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד').


+שומרי הטאואר - בפני פיטורים
18:12 23/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המגיפה סגרה ל-16 שבועות את הטאואר של לונדון, קרן הארמונות המלכותיים בקשיים - והיא נאלצת לקצץ, מדווח וושינגטון פוסט
(שומרי הטאואר עם פתיחתו מחדש [צילום: מאט דונהם, AP])
+משלחת ישראלית תבצע סדרת ניסויים לאבחון נגיף הקורונה בהודו
14:02 23/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיתוף הפעולה בין ישראל להודו יאפשר למשלחת לאסוף עשרות אלפי דגימות בתוך עשרה ימים בלבד ולהעבירן לפיענוח  ▪  ממשלת הודו מעמידה לטובת הניסוי צוות מקומי, המונה כ-100 אנשי מקצוע לתמיכה בפעילות ועשרות רבות של אנשים בשלב הקמת מתחמי הבידוק
ארגזים עם ציוד רפואי שישלח משרד החוץ להודו [צילום: דוברות משרד החוץ]
+הקורונה פוגעת בבריאות הילדים
13:22 23/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט: ילדים רובצים מול המסכים, אוכלים יותר חטיפים ומשקאות מסוכרים, כמעט ואינם פעילים מבחינה גופנית - וההרגלים הללו עלולים ללוות אותם שנים רבות
(תקנות בית ספר בקרית אונו )
+האטרקציות התיירותיות ייפתחו בסופ"ש
12:26 23/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"  ▪  פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
ועדת הקורונה. החלטות לטובת הענף [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
חדרי הכושר. יפתחו בתחילת השבוע [צילום: המכללה]
+מפקד קורונה א-פוליטי
11:15 23/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
עקב ריבוי השרים אי-המשילות חוגגת, ובהיעדר מפקד קורונה בעל סמכויות משמעותיות, הטיפול במשבר הופך למסורבל ולא יעיל; החלטות שמשתנות חדשים לבקרים גורמות לכך שהעם איבד כליל אמון במערכת  ▪  אין מלך בישראל, וקיים צורך עמוק כי ימונה אחד שכזה, וחשוב שיהיה א-פוליטי, לטיפול במשבר
(גמזו. ינהל [צילום: פלאש 90])
+"חדלו משיח בחירות, המדינה אינה בובת סחבות"
10:16 23/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה מותח ביקורת חריפה על שרי הממשלה שמאיימים בהליכה לבחירות  ▪  "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"  ▪  יו"ר הקואליציה: הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות
נשיא המדינה. עוקב בדאגה רבה [צילום: אוליביה פחיטוסי/פלאש 90]
יו"ר הקואליציה. החיבור לא יוכל להימשך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מכרז
09:50 23/07/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
יש עוד תנאי קבלה? בוודאי, פרויקטור יתום  ▪  גם מאבא וגם מאמא? רצוי  ▪  מדוע?  ▪  שלא תהיה לו סימפטיה לבתי אבות  ▪  וחוץ מיתום שיהיה גרוש, או מוטב אלמן  ▪  אני מבין, כדי שמיקי זוהר לא יאשים אותו על העסקים של אשתו
(מי ינהל את הקורונה? [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90])
+אדלשטיין: אני לא אחראי לעדכון כל השרים על מינוי הפרויקטור
09:43 23/07/20  |  איציק וולף
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התייחס לטענה שלפיה ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, לא עודכן מראש על מינוי פרויקטור הקורונה, רוני גמזו. "אני לא אחראי על עדכונים של כלל השרים. עדכנתי את ראש הממשלה והוא בירך על המינוי. אם לא הספקתי לעדכן עוד מישהו אז איתו הסליחה", אמר.
+גנץ שוחח עם רוני גמזו: מערכת הביטחון תסייע במאבק בקורונה
09:32 23/07/20  |  איציק וולף
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שוחח הבוקר עם פרופ' רוני גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד פרויקטור הקורונה. גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שם על השולחן את האיום בהליכה לבחירות אם מפלגת כחול לבן לא תיעתר לדרישת הליכוד להעברת תקציב חד-שנתי לשנת 2020.
23/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
למה קשה כל כך למצוא פרויקטור לקורונה?
23/07/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
פרופ' ג'ק רגלין מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בלומינגטון, הרים משקולות במשך 45 שנה. הוא הפסיק ללכת לחדר הכושר בשל הקורונה, וכעת אין לו שום עניין לחזור אליו. רגלין לא יפסיק להתאמן; הוא ימשיך לעשות זאת בביתו. והוא לא יהיה היחיד, כותב טיים: רק 20% מהאמריקנים חשים כיום בנוח לחזור לחדרי הכושר, ו-25% מתכננים שלא לחזור כלל.
22/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ממשלת ארה"ב תרכוש חיסונים לקורונה בשווי 1.95 מיליארד דולר מחברות התרופות פייזר ו-BioNTech. כך הודיעו (יום ד', 22.7.20) שתי החברות, באחת ההתפתחויות החשובות ביותר במאבק במגיפה בארה"ב. שתי החברות מפתחות יחדיו את החיסון, והן מקוות להתחיל בייצורו בחודש דצמבר - בהנחה שהניסויים הקליניים יעלו יפה ושהן יקבלו את אישורו של מינהל התרופות והמזון (FDA), רגולטור התרופות החשוב ביותר בעולם.
22/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשות שוק ההון חושפת אלו חברות ביטוח באו לקראת המבוטחים בתקופת משבר הקורונה. בהמשך להקלות השונות שפרסמה הרשות לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה, פרסמה הרשות (יום ד', 22.7.20) את הדירוג של חברות הביטוח שפעלו להיטיב עם הציבור בביטוח רכב. בראש הדירוג מובילה חברת הביטוח הראל שבשליטת משפחת המבורגר, אשר זכתה לניקוד של 6.25. במקום השני מדורגת חברת הביטוח כלל עם 6 נקודות. במקום השלישי - שומרה (5.5). במקום האחרון מדורגת חברת הביטוח מגדל עם ניקוד של 3.25 בלבד.
22/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il