בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שכר מבקר פנימי לא יוקבל לשכר סמנכ"ל
|
ביה"ד דחה תביעה של מבקר הפנימי של רמ"י להקבלת שכרו לסמנכ"ל, תוך שהוא קובע כי קביעה זו המעוגנת בדוח זיילר לא התקבלה (סעש (ת"א) 47048-03-18 עזרא גרינבאום - מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל)
|
תביעה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
מאז ומתמיד נכרכה סוגית מעמד הביקורת עם מיקומו הארגוני ושכרו של מבקר הפנים, כאשר חוק הביקורת הפנימית שחוקק ב-1992, שהסדיר היבטים שונים בעבודתו של מבקר הפנימי ובכשירותו ובהם זהות הממונה אך לא קבע דבר באשר למעמדו הארגוני (החוק הקנה למבקר סמכויות אך לא עיגן את מיקמו של המבקר המדרג הארגוני). לאחרונה עמדה סוגיה עקרונית זו למבחן. לביה"ד האזורי לעבודה בת"א הוגשה תביעה של המבקר הפנימי ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שתבע לקבל שכר בדרגה של איש סגל בכיר מוביל. ברבבות השנים נעשו ניסיונות שונים להסדיר את מעמד ושכר המבקר. בשנת 2005 הוקמה על-ידי משרד המשפטים ועדת זיילר שקבעה כי "שכרו ותנאי עבודתו של המבקר הפנימי יוקבלו לשכר ולתנאי העבודה של בעלי המשרות הבכירות הכפופים למנכ"ל של הגוף הציבורי". ועדה זו גם הציעה לקבוע מודל של מעמד שישווה את מעמדו של מבקר הפנים למעמדו של סמנכ"ל. ברם המלצות אלה לא יישומו. ב-2013 הוקמה ועדה בראשות משנה למנכ"ל משרד האוצר (להלן - 'ועדת פרידמן'), לבחינת תפקוד הביקורת הפנימית, אך הפעם במשרדי ממשלה. ועדה זו קבעה כי "יש לפעול לעיגון מעמדו של המבקר הפנימי בתוך הארגון, באופן שיאפשר את פעולתו המקצועית העצמאית והבלתי תלויה", באשר למעמד המבקר נקבע כי הוא יימנה על הסגל הבכיר במשרד הממשלתי או ביחידת הסמך, כאשר יקבעו לכך שלוש רמות בכירות למבקרים. המלצות אלה הוטמעו בהנחיית הנציבות שעניינה נוהל ביקורת פנימית במשרדי הממשלה ויחידות הסמך שקבעו כי "המבקרים הפנימיים יימנו על הסגל הבכיר-מוביל במשרד הממשלתי/ביחידת הסמך", כאשר שכר המבקר יהיה אחד "משלוש רמות שכר כולל לעובדים בסגל הבכיר-המוביל, זאת בהתאם לרמת הדירוג של המשרד הממשלתי או יחידת הסמך, כפי שיקבע על-ידי נציבות שירות המדינה". בפסק דין שהתקבל ב-4.3.2021 דחה ביה"ד את התביעה תוך שהוא קובע כי העקרון שנקבע בדוח זיילר, לפיו "יש להשוות את מעמדו של מבקר הפנים לזה של סמנכ"ל בשירות המדינה", אינו מנחה, מה גם שהן דוח ועדת פרידמן, והן בהנחיית הנציבות כאמור, לא נזכרה שוב הקבלה כאמור". ביה"ד ציין שהוא מכיר בכך שהנחיית הנציבות לעניין מעמדו ושכרו של מבקר הפנים אומנם נועדה "למנוע מצב בו תלויים מבקרי הפנים בחסדיהם של המבוקרים על-ידם בקביעת תנאי שכרם", אך במקרה הזה קבע שטענת התובע נדחית, בין היתר, כיוון שהוא "ניהל משא-ומתן עם הממונים עליו לעניין שכרו". נדמה כי למרות התמורות שחוללה ועדת פרידמן, שאומצה על-ידי נציבות שרות המדינה, עדין ארוכה הדרך להשלמת הסדרת מעמדם של מבקרי הפנים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.
|
|
כתב תביעה
|
|
14/03/2021
| כאמל אבו קאעוד
●
בית הדין האזורי לעבודה תל אביב
|
|
|
הכותב הוא בעל משרד לעריכת דין העוסק בדיני ביקורת, מכהן כיו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית לביקורת בלשכת עורכי הדין ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
|
|
תאריך:
|
14/03/2021
|
|
|
עודכן:
|
14/03/2021
|
|
עו"ד אלון קוחלני
|
שכר מבקר פנימי לא יוקבל לשכר סמנכ"ל
|
|
אינני יודע מי שכנע את סער לפרוש מ"הליכוד" ולצאת לדרך פוליטית נפרדת, שעדיין לא ברור אם היא חדשה, ישנה או סתם בלתי-מזוהה. אבל מי שעשה זאת, גרם לו עוול, וסער שנתפס לאשליה שלפניו - שגה במהלכו שגיאה קשה. ביציאתו מ"הליכוד", בו היה סער מבשר מבשרה של המפלגה, ובהתייצבותו מול נתניהו כיריב פוליטי המתיימר להדיחו מהנהגת המדינה, הפך לאויב מוצהר של "הליכוד", שכן הוא אינו יכול לבודד את נתניהו מהמפלגה במאבק מבחוץ. היו ועדיין ישנם רבים ב"ליכוד" שאינם אוהבים את נתניהו, את דרכו או את שיטותיו. אחרים נפגעו ממנו ושומרים לו טינה. אולם זהו ויכוח "בתוך הבית" שאינו מאתגר את הארגון כולו ועומד נגד האינטרסים הקולקטיביים של חבריו. "בתוך הבית" מותר להיות בעד נתניהו או נגדו, אך זו אינה "בגידה". ההכרעה נופלת בסופו של יום בדרך דמוקרטית ובמוסדות המפלגה. מנגד, מי שפורש ומתייצב נגד המפלגה - חרף העובדה שהצהרתית הוא מכוון לנתניהו, מאיים על כולם ועל הכל; הוא איננו בר-פלוגתא, אלא משתף פעולה עם היריבים ומאיים על ההגמוניה השלטונית כולה.
|
|
|
הדמוקרטיה המערבית אשר מקדשת יתר על המידה את "זכות הפרט" ואת "חופש הביטוי" ואיננה שומרת על איזון נכון, גוזרת כליה על עצמה הדמוקרטיה תתפורר מתוך עצמה ולא תחזיק מעמד
|
|
|
ב-8.4.2008 נכנס לתוקפו חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), המחייב רשויות מקומיות למנות ממונה תלונות ציבור. בדברי הסבר לחוק נקבע, כי "הוראות חוק זה דומות בחלקן להוראות שקבועות חוקים אחרים לגבי ממלאי תפקידים מקבילים, כגון חוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958, חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990, וחוק נציב תלונות הציבור על שופטים, התשס"ב-2002".
|
|
|
לאחרונה נשמעה הדעה כאילו ידי ראש הממשלה הבא יהיו כבולות על-ידי התחייבות שנתן [כביכול] ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ להשהות את החלת הריבונות לפחות לשלוש שנים, ולכן הסיפוח לא יהיה על הפרק בשנים הקרובות. האמנם?
|
|
|
חזק חזק ונתחזק: בשעה טובה אנו מסיימים השבת את ספר שמות - ספר הגלות והגאולה, מעמד הר סיני ובניית המשכן מה הקשר בין הרפורמים לתורה הקדושה? התשובה אין קשר עיין ערך חתונה, גיורים, התבוללות וכל השאר ולקינוח אוצר השבת
|
|
|
|