|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגיגים תשכ"ד

לתוקפים - שלום

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - בעייתי, תודה, חוויה ב"אופרה" בחדרה ומדיניות מוזרה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
26/05/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פרעות בלוד [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]


אשה ראשונה

בטקס, שהיה ביום חמישי בבסיס פורט קמפבל, קנטאקי, נכנסה קומאנד-סרג'נט-מיג'ור ורוניקה אי-קנאפ לתפקיד הנגדת הראשית של הדיוויזיה המוטסת 101, הידועה בכינויה, "הנשרים הצורחים". קנאפ החליפה בתפקיד את הנגד הבכיר בריאן בארקר, ותהיה האישה הראשונה בתפקיד הזה.

מינויה מהווה עוד צעד בשילוב נשים בעוצבות הצבא האמריקני, אך אינו משקף את המציאות, שבה שילוב נשים בתפקידי לחימה בעייתי מאוד. הוא מחייב הוצאות כבדות לשינויים במבנים המגורים בבסיסים, והוא מחייב, כנראה, טירונות נפרדת. זאת, לאור שיעור גבוה מאוד של נשים, שנכשלו במבחני הכושר הקרבי (ACFT). הפתרון הישראלי המהולל, כמובן, ברוח השוויון, הקלות לנשים במבחני כושר קרבי טרם חצה את האוקיינוס האטלנטי.

שהידים

כמו רבים, מנסה להבין את חמאס, ואיני מצליח. חמאס משדר לעולם מסרים רבים על ההרס בעזה ב"שומר החומות" (וכמובן, התקשורת הבינלאומית מתעלמת מההרס בישראל), על הרוגים ועל פצועים (והתקשורת הבינלאומית מתעלמת מהרוגים ומפצועים בישראל).

בעניין ההרוגים אני תמה - הרי הם שהידים; ולפיכך, הם ומשפחותיהם צריכים להודות לנו על שזיכינו אותם במעמד הנכבד הזה.

ביקור באופרה

פעם, בימים עליזים לפני כמאה שנה, ניסו למכור קרקעות ליהודים בגולה (בעיקר, בארצות-הברית) בעפולה תוך שימוש בסיפור, שהן נמצאות קרוב לאופרה של העיר. מאז הפכה עפולה למעצמה גרעינית, וכחובבי אופרות, נאלצנו לחפש את האופרה בחדרה - בערך מעברו השני של כביש הסרגל (שכידוע, הוא נקרא כך, כיוון שבסופו יש חור).

שמעתי לא-מעט המלצות על מסעדת "אופרה" (רחוב הנשיא 61, פינת רחוב הגיבורים, טלפון 04-6322352). כך, ניצלנו הזדמנות, שהיינו רעבים, אחרי שאשתי עבדה באזור פרדס-חנה-כרכור (מעצמה קולינארית בפני עצמה!), ונסענו לדגום אוכל תימני ב"אופרה" בחדרה.

אף שסברתי, שאני מכיר את מרכז חדרה, התקשיתי למצוא את הכניסה לחניית המסעדה ברחוב הגיבורים - אבל זו הייתה בעייתי. טלפנתי שוב למסעדה, והונחיתי ממש אל מחסום החניה, שהתרומם עם בואנו. הליכה קצרה בצוהרי היום הלוהט הביאה אותנו ליסודות המסעדה - מאפייה (כיום - קונדיטוריה) בפינת הרחובות הגיבורים-הנשיא. משם כמה צעדים, ואנחנו מאחורי קיר זכוכית, שמבודד את "אופרה" מרעשי הרחוב ומלהטו.

המסעדה הייתה עדיין ריקה כשהתיישבנו. נועה, מלצרית חביבה, אירחה אותנו, ואחרי שערכה את השולחן, הגישה, לבקשתי, קנקן מים קרים, והסבירה את התפריט. עד שחזרה עם הסלטים, נוכחנו, שהמסעדה נעימה וממוזגת לא באכזריות.

פלטה קטנה של סלטים (24 שקל) הכניסה אותנו לאווירה עם מיטבל פיקנטי, שאליו נוספה, לבקשתי, צלוחית סחוג, ועם חמוצים. בהמלצת נועה, הוגשו לשולחננו מגוון חצילים טעימים. התלהבנו מהחציל הצלוי בחומץ, שקושט בגזרי ירקות צבעוניים; ואפילו נטלנו קופסה ממנו, כדי שנהנה בביתנו.

מנת הכרוב הממולא (48 שקל) הייתה גדולה, טעימה ומשביעה, והוגשה עם רוטב. הכרוב מולא באורז, והובטח, שיהיו בו גם נתחי בשר. בחרתי בסטייק פרגית (70 שקל), שהיה עשוי ומתובל לטעמי, והוגש עם שעועית ירוקה מבושלת ועם צ'יפס. לקינוח לגמנו שתי כוסות אספרסו (14 שקל), ואשתי קינחה בעוגיות (14 שקל).

למרות שלבסוף זו לא הייתה ארוחה של מאכלים תימניים, השארנו תשר נאה, והמשכנו לביתנו מרוצים. במסעדה, שקיימת מאז שנת 1974, הוגשה לנו ארוחה משביעה וטעימה. התרשמנו, ש"אופרה" הנה מסעדה משפחתית, ולקוחותיה מכירים את הבעלים ואת הצוות, וחשים בה נוח כמו בבתיהם. רבים מהם לא התיישבו לאכול, אלא נטלו לבתיהם שקיות גדושות בתבשילים.

כשרות: כמובן.

השירות: נעים, לא-לוחץ ומחייך.

הסביבה: לשמחתי, לא הייתה מוסיקת רקע, שהפריעה לארוחה. השולחנות מרוחקים אלה מאלה במידה סבירה, ומאפשרים פרטיות.

נגישות לנכים: כמובן. אין מדרגות כלל.

שירותים: נקיים, מרווחים ומסודרים להפליא.

דלת מסתובבת

כמו בטרור החקלאי, המשטרה כמעט שאינה עוצרת חשודים ערביים בפרעות ביהודים; וכאשר עושה זאת, משחררים אותם בתי-משפט. המשטרה טוענת, שמאז תחילת פרעות תשפ"א עצרה ברחבי הארץ 1,552 חשודים, ויותר מאלף מהם שוחררו על-ידי בתי-משפט. קשה להתרשם ממספר העצורים, אם כי המשטרה עשתה כמיטב יכולתה הסופר-דל.

לעומת זאת, טוען עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", כי המשטרה עצרה את סאלח דיאב, מראשי המתפרעים הערביים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, הפלילה אותו, אך שחררה אותו שחרור מלא בטענה [היותר ממגוחכת - אב"ץ], כי התקיפות היו הדדיות בין הצדדים. "אבקש למחות על העיוות בו מנוהלים שיקולי הפרקליטות, עיוות אשר מסכן חיים באופן ישיר ומידי", כתב בלייכר, והוסיף, כי הפרקליטות נמנעת מלהאשים ערבים, שנתפסו במהלך ניסיונות לבצע לינץ' ביהודים, בניסיון לרצח.

לעומת זאת, הזדרזה המשטרה לעצור את יונתן יוסף, חבר מועצת העיר ירושלים, שמחק כתובות מסיתות, שציירו ערבים בשכונת שמעון הצדיק, וצלָם, שצילם את מעשיו. יוסף הותקף על-ידי ערבים, שראו את המחיקה. שוטרים, שהיו במקום, עצרו אותו בחשד להשחתת פני מקרקעין ולא את תוקפיו.

ובאותו העניין - ערבים בשכונת בית חנינא זרקו אבנים לעבר יהודי, ובשל כך פתח עליהם באש, ופצע שניים מהם. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין החזקת נשק ללא רישיון, נשיאת נשק וירי מנשק חם במקום מגורים. לתוקפיו - כמובן, שלום.

ןלסיום - מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד צעיר מאשדוד בגין ריבוי עבירות של הסתה לטרור, באמצעות פלטפורמת טלגרם. ראוי לציין, כי עשרות דברי הסתה ערביים ברשתות החברתיות, כולל טיק-טוק, לא טופלו כלל. רבים כבר ציינו, כי אלת הצדק היוונית עצומת-עיניים, ואוסיף, כי אלילת-השקר של הצדק הישראלי שמה את כוונתה רק על יהודים.

תאריך:  26/05/2021   |   עודכן:  26/05/2021
אביתר בן-צדף
+איפה העצומות כולן
12:13 27/05/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
(מונופול בלעדי על המוסר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ההזדמנות המדינית של הרש"פ
09:42 27/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות
([צילום: פלאש 90])
+קטאר תעביר חצי מיליארד דולר לעזה
22:26 26/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ הקטארי הודיע כי מדינתו תמשיך לתמוך בפלשתינים "כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם"  ▪  מצרים צפויה להזמין את ישראל וחמאס למשא-ומתן עקיף בקהיר לרגיעה ארוכת טווח
(תהלוכת ניצחון של חמאס בעזה, השבוע [צילום: ג'ון מונצ'ילו, AP])
+תושב מזרח ירושלים נעצר לאחר שריסס דגל פלשתין על קיר
21:00 26/05/21  |  איציק וולף
משטרת ישראל עצרה לפני זמן קצר בדרום העיר ירושלים חשוד שריסס על גבי קיר דגלי פלשתין. החשוד הוא תושב מזרח ירושלים, בשנות ה- 20 לחייו. הוא נעצר והועבר להמשך החקירה.
+מניין כל הטילים בעזה
20:50 26/05/21  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
איך מגיעים עשרות אלפי טילים לרצועה "במצור" כפי שהפלשתינים מגדירים את הרצועה? לכאורה רק כמה ארגוני מחבלים קטנים עומדים מול ישראל, אולם בפועל מדובר בתמיכה מסיבית של כמה מדינות העומדות מאחוריהן
[צילום: עלי אחמד/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לתוקפים - שלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
27/05/21 10:24
2
שמעון מהצפון
28/05/21 00:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
קטאר הודיעה (יום ד', 26.5.21) כי תעביר לרצועת עזה סיוע בהיקף של 500 מיליון דולר, לצורך שיקום הרצועה אחרי מבצע שומר החומות. "נמשיך לתמוך באחים בפלשתין כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם", צייץ שר החוץ הקטארי, מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, בחשבון הטוויטר שלו.
26/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מאז ההפיכה של חמאס והשתלטות ארגון הטרור על עזה חלפו 15 שנה. עזה היא הוכחה חיה מה קורה כאשר ישראל נסוגה חד-צדדית וללא הסכם משטח. ישראל חוותה ניסיון דומה בשטח לבנוני כאשר נסוג צה"ל מדרום לבנון והוא נפל לשליטת ארגון חיזבאללה. במזרח התיכון נסיגה היא סימן לחולשה. האינתיפאדה הראשונה (1987) פרצה אחרי הנסיגה מלבנון ב-1985 והאינתיפאדה השנייה (2000) פרצה מיד אחרי הנסיגה מרצועת הביטחון בלבנון. דוגמה אחרת היא סוריה. גם המרד נגד משטר אסד, שהדרדר למלחמת אזרחים, אירע כשש שנים בלבד אחרי נסיגתו המשפילה של הצבא הסורי מלבנון (2005). נחזור לנושא עזה. איך רצועת שטח קטנטנה של 365 קמ"ר יכולה לאיים בטילים על מדינה עם הצבא החזק ביותר במזרח התיכון?
26/05/2021  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
ראש הלשכה המדינית בחמאס, יחיא סינוואר שנאם היום בפומבי והתגרה במדינת ישראל תוך שהוא מכנה את העימות בין ארגונו לבין ישראל בשבועות האחרונים "חזרה גנרלית".
26/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
התוצאה החשובה ביותר של "שומר החומות" היא שיקום ההרתעה, לא רק כלפי החמאס והחיזבאללה אלא חלקית גם נגד פטרונם האירני. ראש-הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל אמרו את דברם, אך יש פרטים שטרם נודעו ואולי לא יוודעו. צה"ל פעל ביעילות ובעוצמה — ובמקוריות — ולא רק לארגוני הטרור אלא גם לאירן יהיו מסקנות מכך. ברור שהיו גם תקלות, כמו בכל מלחמה, אך הן לא פגעו בתוצאות. אך יותר מהתוצאות המיידיות, חשובות ככל שיהיו, יש לעקוב אחרי ההשלכות האסטרטגיות והמדיניות לפרק זמן ממושך יותר ובהקשר זה צריך להיות ברור לא רק לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, אלא גם לעצמנו ולידידינו האמריקניים.
26/05/2021  |  זלמן שובל  |   יומני בלוגרים
שיכחת פעוטות - קמפיין שגוי: הנחת היסוד אסור שזה יקרה מה לומדים מפרעות תרפ"א? שיעור באסטרטגיה ללפיד
26/05/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il