|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

המציאות מדברת כאב, תסכול וכעס

הניסוי החברתי הארוך מידי בקרב תלמידי ישראל יצר מציאות מדומה שהמצב בשליטה, שהשריטות בנפש והצלקות הן מינוריות ושהכל 'יהיה בסדר'
10/10/2021  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ילדים אבודים [צילום: ג'ף צ'יו/AP]

במחילה מכבוד השרים החשובים, במחילה מכבוד אנשי המקצוע המדופלמים, במחילה מראשי הארגונים השונים. בעוד אנו דשים בתהליך קבלת החיסון בין כתלי בית הספר, בשעות של לפני הצלצול ואחרי ההפסקה, בעוד אנו הופכים בסוגיה האם מותר לרמוז אודות אמירת המילה האסורה בהגייה אשר מתחילה באות ס', לא ספר גם לא סוודר, לא סקסופון ולא סנדלים, המילה בת שלש האותיות אשר אין להגותה, להזכיר אותה או חלילה לומר את השם המפורש, כדאי שנעצור לרגע, לא בחריקת בלמים, נעצור להתבוננות של רגעים אחדים.

הביטו בילדים שלכם, של מכריכם, של חבריכם. הביטו בילדים המסתובבים סביבכם, ברחובות, בזולות, בחופי הים, בגנים הציבוריים, במקלטים חשוכים, בפינות אפלות, בחדרים הנעולים, מול המסכים, הביטו בהם. חבולים נפשית, מצולקים ושרוטים, אבודים.

מגיפת הקורונה תקפה בפגיעות ישירות באוכלוסיות הזקוקות ליד מכוונת, בקשישים, בבעלי צרכים מיוחדים, בבעלי עסקים לגווניהם, בילדים. נדמה כי העיסוק הרב בנושא חינוך הילדים מעיד על החידלון והכשל בסוגיה משמעותית והרת גורל זו, לעתיד הילדים והנערים.

בעוד הוויכוחים, ההתנצחויות, האיומים, המתקפות, המאבקים וקרבות הרחוב מתנהלים מעל ראשי הילדים ויימשכו עד הצלצול הראשון, אלפי ילדות וילדים כבר מזמן לא במקום בו הותירו אותם ההורים והמחנכים. מסע העצמאות הלא מבוקר ובמקרים רבים המופקר וחסר האחריות הוביל אותם למחוזות אחרים, במקרה הסביר לעבודה, וחלקם הגדול פנה ליסוד כנופיות רחוב, לשוטטות, לעבריינות, לאלכוהול, לסמים ולאלימות הגואה.

בעוד מתקיים ומתארך הדיון העמוק, החשוב וגדוש האמוציות אודות חיסון התלמידים בשעת הלימודים או שמא לפני ואחרי, יופתעו המחנכים והמנהלים לגלות ביום הראשון ללימודים כי כסאות רבים בכתה נותרו ריקים, לא מאוישים. הכסאות של הילדים שהחליטו לעשות בידוד לעצמם, שהכניסו את עצמם לסגר מרצון, הכסאות הדוממים של הילדים שנשרו מהלימודים לטובת עבודה, לטובת הפקרות הנובעת מחוסר בסמכות הורית, מאיבוד שליטה. הכסאות הדוממים מספרים את סיפור ההחמרה של הסגרים, הבידוד החברתי, הלמידה בזום.

הניסוי החברתי הארוך מידי בקרב תלמידי ישראל יצר מציאות מדומה שהמצב בשליטה, שהשריטות בנפש והצלקות הן מינוריות ושהכל 'יהיה בסדר'. והנה מתברר שהכל ממש לא בסדר. חלק גדול מהמחנכים ומהמנהלים עשו כל שלאל ידם, באופן שיטתי, כדי לנסות ולשמר את הקשר עם התלמידים, התעקשו לחזק את הקשר, לשפר את הלמידה, לשמור על החוסן הנפשי. חלקם אף הצליחו להציל עוד ילד וילדה מהדרדרות.

המציאות מדברת כאב, מדברת תסכול. מדברת כעס, מדברת זעם. המציאות מדברת על שכבת ילדים וילדות אבודים, ילדים שמיקום מתן החיסון הוא הדבר האחרון המעניין אותם. ילדים שאבדו את נערותם, שבחרו בכל מה שלימדו אותם שהוא רע, ילדים שאיבדו את תומתם.

שכבה שלמה של ילדים וילדות זועקת באילמותה ובעשיה הבלתי מותאמת, לעזרה, לסעד, להצלה. אחרי שיסתיימו הדיונים היכן לתת את החיסון, באחריות ההנהגה להזרים תקציבי עתק לגורמי רווחה וטיפול כדי לנסות לשקם את חורבנם של חלק מהדור האובד. הילדות והילדים שהעדיפו לנטוש את בית הספר, ולנשור היישר, כפירות בשלים, לסלי העבריינים האוספים אותם כביצים עזובות.

אין לנו זכות לוותר על הילדות והילדים שמגיפת הקורונה והתנהלות המבוגרים האחראים הובילו אותם למחוזות חשוכים. אחריותנו וחובתנו להחזיר להם את האור לעיניים, להחזיר את התקווה. ואם עסקינן בתקווה אזיי ההודעה בדבר אי-היכולת להגן על אזרחי ישראל אינה פוטרת מהאחריות.

דם יהודי אינו הפקר

אחרי ימי הזעם והפרעות של חלק מערביי ישראל בערים המעורבות, התגלתה מלא הסכנה במלא עוצמתה לעין כל.

אחרי שההתלחשויות במחשכים ובמסתרים בדבר הסכנה האורבת ליהודי הערים המעורבות מפני קיני טרור רדומים הפכה לנחלת הכלל, אחרי שהאשימו ח"כ בליבוי ובהצתת הלינץ' בואכה רצח דרך שריפת בתי כנסת וגירוש יהודים מביתם, אחרי שכשלו בהדבקת האשמה על הח"כ והציבור לא קיבל את עיוות המציאות, החל קרב חדש ליצירת נרטיב שיקרי, מעוות ומאוס בהאשמת הגרעינים התורניים בירי המחבלים על יהודים, בשריפת בתים, מכוניות ובתי כנסת, בלינצ'ים ביהודים, בהתקפות משולחות רסן, בהטלת אימה ופחד ובגירוש יהודים מביתם.

אחרי הכישלון המחפיר של המדינה להגן על אזרחיה, מצהירים בכירים במשטרה כי מה שהיה הוא שיהיה ומה שלא נעשה לא יעשה ולא יהיה חדש תחת השמש בערים המעורבות. בפשטות, שוב יופקרו יהודים לגורלם, שוב יישרפו חיים בבית מלון מבקבוק תבערה יהודי, שוב ישרפו בתי כנסת, שוב יוצתו בתי יהודים, שוב יעלו בלהבות רכבי יהודים, שוב היהודי יהיה למרמס, למושפל ובזוי, עלוב ומוכה במדינתו.

הפרעות בוא יבואו, והצהרות בכירים במשטרת ישראל חייבים היו כבר אתמול להתברר בלשכת ראש הממשלה עם כל הגורמים הרלוונטיים. ההצהרות אינן תעודת ביטוח מפני האחריות, אחריות המדינה להגן על אזרחיה היא אבן יסוד במגילת הזכויות הבלתי כתובה והכתובה.

ייתכן שחסרים תקנים, ייתכן שחסרים משאבים, ייתכן שחסרים מנהיגים במשטרה וזרועותיה. אך נדמה כי הדבר הבולט החסר הם האמונה והרוח. האמונה בחשיבות התפקיד והרוח הגבית מצד זרועות הממשלה השונות כדי לפעול שהרוח לא תדעך, לא תימוג.

ראש הממשלה מחויב בברית ברורה להגן על אזרחיו, יהודים וערבים כאחד. ההפקרות שחוו אזרחי ישראל היהודים בפרעות תשפ"א היא פנס אדום בוהק הצורח באדמימותו, עד כאן. חיי היהודים במדינת ישראל אינם הפקר.

הניסיון הנואל של גורמי השפעה בתחומי התקשורת והפוליטיקה לדלג בקלילות מעל גופות הנרצחים, מעל זעקות המותקפים, מעל ענני העשן של בתי הכנסת העולים בלהבות שנאה, לא צלח. הניסיון הנואל לספר סיפור שיטחי על מאבק בין גרעינים תורניים לערבים תמימים, לא זכה לאחיזה בקרב הציבור היהודי הבריא ברוחו ובנפשו.

הציבור השומע את קולות העידוד מעזה ל'אחים' הצועדים עם לפידים בוערים בעכו בקריאה לשחרור המחבלים מבית, הרוח הגבית של הטרור מצפון ומדרום מחלחלת ונושבת בערי ישראל, בלב פנימה.

הקמת אוהלי המחאה אותם מאכלסים ח"כים ערבים ובהם תומכי טרור ומטרתם לחזק את משפחות המחבלים מבית אשר פרות הבאושים להם עומדים לפני משפט על טרור, רצח, ניסיונות רצח ותקיפה, היא לא פחות מחרפה.

ההפקרות שאירעה בימי הפוגרומים בפרעות תשפ"א אסור לה שתחזור. ראש הממשלה, שריו, זרועות הביטחון, היו אמורים כבר אתמול להודיע לאזרחי ישראל שהיו לא תהייה, דם יהודי לא יהיה שוב הפקר. שום הצהרות לא ינקו את ההנהגה ממחדל זה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
עמנואל בן-סבו
+מסעדות בשטח פתוח הוחרגו ממגבלת אדם ל-7 מ"ר
00:17 11/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
באזור הישיבה בשטח פתוח במסעדות יידרש מרחק של 1.5 מ' בין שולחן לשולחן  ▪  ועדת החוקה אישרה הארכת השימוש בהסכמון לאכיפת בידודים לשבועיים במקום ארבעה תוך דרישה להצגת נתונים מסודרת והסברה לציבור  ▪  שיעור ההסכמה לאיכון ההסכמון עומד רק על 10%; 37% בלבד מבצעים PCR בין היום החמישי לעשירי לקיצור הבידוד בחזרה מחו"ל  ▪  עד ל-19.10 יוכלו העובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי להציג "תעודת קורונה" במקום התו הירוק החדש
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בג"ץ: לנמק מדוע לא ייחשפו הפרוטוקולים על דיוני הקורונה
15:24 10/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הורה לממשלה לנמק בתוך חודש מדוע לא תאפשר לפרסם את הדיונים על הקורונה במליאתה ובוועדותיה, ומדוע לא יבוטלו הסעיפים בתקנונה המטילים חובת סודיות נרחבת מזו שבחוק יסוד הממשלה
(ישיבת ממשלת נתניהו ב"זום" [צילום: לע"מ])
+עשרות ילדים אושפזו בשל תסמונת PIMS בגל הרביעי
14:27 10/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בישראל אושפזו יותר ממאה ילדים שסבלו מהתסמונת מאז פרוץ המגפה  ▪  בארה"ב המליצו על התחסנות כנגד הנגיף גם כדי להפחית את הסיכון
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מהבוקר: אפשרות להימנעות מבידוד כיתות
08:11 10/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פיילוט 'הכיתה הירוקה' נפתח הבוקר ואמור לאפשר לבתי ספר להימנע משליחת כיתות של תלמידים לא מחוסנים לבידוד  ▪  מימוש המתווה תלוי באישור שיינתן על-ידי הורי התלמידים  ▪  ביום שלישי יגיע לישראל משלוח עם כ-4 מיליון ערכות בדיקת אנטיגן הנחוצות למימוש המתווה
(המתווה מבוסס בדיקות יומיות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המציאות מדברת כאב, תסכול וכעס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הבוקר (יום א', 10.10.21) יוכלו בתי ספר בערים הנחשבות ל'ירוקות' מבחינת תחלואת הקורונה להשתתף בפיילוט להפסקת הבידודים עבור תלמידים צעירים בכיתות שבהן מתגלה חולה קורונה. ההשתתפות בפיילוט אינה אוטומטית אלא תלויה באישור ההורים באותן כיתות ובהרשמה של בית הספר למתווה במשרד החינוך.
10/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
לראשונה מזה 18 חודשים, יורשו להיכנס להודו תיירים מחוסנים, והמדינה תחלק אשרות תייר למבקרים זרים - כך הודיעה ממשלת הודו ביום חמישי האחרון. תיירים המגיעים בטיסות שכר יורשו להיכנס למדינה החל מה-15 באוקטובר - כך לפני ההודעה לעיתונות שפרסם משרד הפנים ההודי. מבקרים נוספים יוכלו להיכנס להמדינה החל מה-15 בנובמבר. הצעד נעשה לאחר שבחודשים האחרונים החלה פתיחה מחודשת של השערים לכניסת מטיילים בעלי אשרות לעסקים, דיפלומטים וסטודנטים.
09/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
נער בן 16, שלא היה מחוסן לקורונה מת (יום שבת,9.10.21) בבית החולים שניידר בפתח תקוה, לאחר שלקה בפימס - תסמונת פוסט קורונה שמפתחים ילדים שהבריאו מקורונה. הנער נדבק בנגיף וחלה לאחר שלא קיבל את החיסון נגד קורונה. לא היו מחלות רקע ידועות.
09/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ילדים בני 5 עד 11 יוכלו לקבל בארצות הברית חיסון ראשון נגד נגיף הקורונה החל מן השבוע הראשון של החודש הבא. זאת, אם הבקשה שהגישה חברת פייזר למינהל המזון והתרופות הפדרלי תאושר.
08/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו הלילה (יום ו', 8.10.21) שמהשבוע הבא המתווה לסיום הבידודים ביישובים הירוקים ייצא לדרך. המתווה, שסוכם עם משרד החינוך, יוחל באופן הדרגתי ביישובים הירוקים.
08/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il